abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105098720
Dat klinkt alsof het een heel nuttige dag was, McLaura. Fijn! Ik ben benieuwd wat er uit het uiteindelijke rapport komt rollen.

Het slaat natuurlijk nergens op dat ik hier een diagnose ga zitten geven, dus trek je vooral niks van mij aan, maar het lijkt haast alsof zijn wat achterlopende taalontwikkeling invloed heeft op de manier waarop hij contact maakt met anderen. Ik stel me zo voor dat een dat kind niet de middelen heeft om te communiceren wat er allemaal in hem omgaat wat verlegen/teruggetrokken/ontwijkender* gedrag gaat vertonen.

* Ongetwijfeld gaat niet elk kind er op eenzelfde manier mee om, en de context zal ook wel van belang zijn. Het ligt voor de hand dat een kind bij een vreemde juist eerder dichtklapt (dat doet Ivan nog steeds vaak!) en bij ouders zich misschien eerder gefrustreerd toont.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 02-12-2011 16:51:19 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:36:51 #177
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_105098792
Oh, wat goed dat ze ook mee gaan kijken op de psz zeg! Maar als ik het goed begrijp is zijn slechte oogcontact maken geen reden tot zorg? Of zijn daar gewoon niet echt therapieën voor? En dit betekent dus eigenlijk dat het label van de psz-juf wel voorbarig was?

:*
3!
pi_105098851
Claudia, ik moet jou dus nu even een dikke pluim in den bips rammen, want wat jij zegt, is precies wat de orthopedagoge zei :).

Vandaar ook eerst nog geen actie op andere gebieden dan logopedie!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_105098959
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:36 schreef Incantrix het volgende:
Oh, wat goed dat ze ook mee gaan kijken op de psz zeg! Maar als ik het goed begrijp is zijn slechte oogcontact maken geen reden tot zorg? Of zijn daar gewoon niet echt therapieën voor? En dit betekent dus eigenlijk dat het label van de psz-juf wel voorbarig was?

:*
Het zóu kunnen dat hij een vorm van autisme heeft, het zou kunnen dat hij gewoon verlegen is, maar wat het team het meest logisch vond is dat hij dat doet omdat hij zich niet goed kan uitdrukken.

Hij durft dus niet goed contact te maken omdat hij de middelen (nog) niet heeft om contact te maken. Tenminste, dat is de voorlopige conclusie. Vandaar logopedie als eerste stap.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_105099230
Fijn die uitslag Laura :) en fijn dat het CB+ zo goed is gegaan. Succes bij de logopedist.
:)
pi_105099239
Nou, dat klinkt niet verkeerd! En wat goed dat hij nu logopedie zal krijgen :Y
En ik ben heel benieuwd hoe het straks gaat op de psz ook.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:53:12 #182
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105099339
Roy doet dat ook wel maar meestal als hij in zijn spel verdiept is. Maar bij roy speelt veel meer. Wij werken nu met het systeem kleine stapjes. Is van moira pieterse. Speciaal voor kinderen met een ontwikkelings achterstand.
En in januari gaan we een hanencurcus volgen heeft met niet praten ed te maken.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_105099428
Klinkt als een erg fijne middag McLaura!

Mijn jongetje is vandaag echt jarig. 3 alweer! We hebben het woensdag al gevierd, hij is enorm verwend. Hij verzuchtte 's avonds: wat heb ik een mooie cadeaus gekregen he mamma!

Hij heeft de afgelopen week 5 dagen 40 koorts achter de rug en is nog steeds een witte muis. Slaapt veel en is nog erg hangerig. Vanmorgen alleen maar even naar de Klaasviering op het kdv geweest, daarna 2,5 uur geslapen en nu onder een dekentje op de bank.
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:59:18 #184
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105099538
Van harte gefeliciteerd met de jarige! Jammer dat hij nog niet fit.is beterschap
pi_105100774
Wat fijn McLaura, klinkt als een leuke en nuttige dag die wat last van je schouders heeft getild. Want het is toch iets dat je onzeker maakt als iemand dat over je kind zegt.
Fijn!

Bodpa, gefeliciteerd met je jongetje! *O*
En beterschap voor hem ook. :*
Wat kunnen ze toch goed genieten he, die kindjes?

Vanochtend was Sint op de kresj, samen met accordeonpiet!
Echt geweldig vond Ko het, maar hij durfde Sint geen handje te geven en wilde vooral de pepernoten van Piet krijgen. :9
Sint en Piet kleedden zich bij mij thuis om, dus ik liep achter hen aan naar binnen en ik liep echt bijna te huilen. Zo ontroerend en spannend vond ik het.

Ik heb gewoon een kind dat Sinterklaas viert! :D

En geweldig om het verschil tussen al die kindjes te zien. Het ene meisje dat stoer op stond en met een trillende stem zei dat ze wel een liedje voor Sint wilde zingen en het jongetje dat zich onder de tafel verstopte.
Alle ouders (of in elk geval 1) waren er en we eindigden met een heerlijke lunch. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 2 december 2011 @ 16:39:54 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_105100807
Wat een fijne uitkomst MCLaura!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105102199
Nu echt gefeliciteerd met Mels!! Waarom dacht ik nou dat hij al eerder jarig was? Waar sneu dat hij zich niet lekker voelt, juist op zijn verjaardag.

Wat fijn dat jullie op zo'n prettige manier worden begeleid McLaura! Het klinkt heel logisch dat hij contact vermijdt met mensen waarvan hij weet dat ze hem niet begrijpen.

Troel, hoe gaat het met Ruben en Jochem?

Oeke O+! Dat is zo herkenbaar! Heb je ook foto 's of zijn die niet geschikt om te plaatsen?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  vrijdag 2 december 2011 @ 17:29:19 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_105102501
Tja, hoe gaat het met Ruben en Jochem. Jochem is steeds meer en meer aan het praten, blijft een enorme knuffelkont, heeft echt ontzettende huidhonger. De tijd alleen met mij zonder dat Ruben erbij is pakt hij echt met beide handen aan en ik vind het heerlijk.
Ruben gaat ook wel lekker, maar daar komt natuurlijk veel meer bij kijken en dat loopt nogal stroef. Veel contact met behandelaars, jeugdzorg, andere partijen :+ en helaas niet altijd op een lijn. Maar het blijft een schatje en hij gaat echt vooruit door de behandeling, ook al is het nog niet te vergelijken met een ander kind van zijn leeftijd. Maar de groei is er en daar gaat het om!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105103361
Goed om te horen dat het met je beide jongens goed gaat. De groei van Ruben is super om te lezen!
pi_105110180
ik ben zo'n moeder :{

áls je lief gaat slapen krijg je misschien wel wat in je schoen'

tís muisstil boven :+
pi_105112632
Laura, wat een fijne uitkomst! Vooral ook omdat je er concreet mee aan de slag kunt.

Oek, wat ontroerend. Ik kan me op zulke momenten ook ineens onverwacht gelukkig voelen. Ik heb dat geluksmomentje vaak 's avonds. Dan lezen we in het grote bed nog een boekje en dan kan we zich zo fijn installeren. Voetjes onder de dekens, boekje erbij.
En dan kan ik lekker in dr nekje snuffelen. O+

Ze begint nu eindelijk écht op te knappen. Krijgt weer praatjes, eet beter en hoeft niet meer bij werkelijk álles te huilen. Men, daar kreeg ik de afgelopen week af en toe reetketelsteen van, zeg.
Ze is alleen zo afgevallen. Van dr lekkere spekbeentjes is niets meer over en ik voel dr ribbetjes uitsteken als ik r oppak.

En omdat opa en oma dr vanmiddag per ongeluk in een diarreeluier mee op de fiets hebben genomen, heeft ze zo'n zere toef dat ze alleen nog maar op dr knietjes durft te gaan zitten. ;(
pi_105113016
Laura wat klinkt dat fijn!

Bodpa gefeliciteerd met Mels!

Ssserpente wat fijn dat ze echt begint op te knappen, werd ook wel een beetje tijd he, ze heeft het goed te pakken gehad.

Hier gaat het goed Jaël komt met steeds geweldigere uitspraken en momenteel vind ze het erg leuk om hekke mama te zeggen, gekke mama dus.. Das nog niet zo heel erg, klopt wel een beetje, maar vandaag kwam ook stomme mama voorbij en die vind ik toch wat minder, vraag me ook af waar ze het vandaan haalt...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  vrijdag 2 december 2011 @ 21:48:30 #193
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105114702
Troel dat klinkt toch goed :*

Lente aan het opknappen :)
pi_105114705
Dat zou ik ook niet leuk vinden, MP. Zou het gewoon negeren, dan is de lol er snel af.
pi_105115026
Ik heb haar gezegd dat ik het niet leuk vind als ze dat zegt . Zei zegt jawel is leuk.. Verder genegeerd idd, bn benieuwd wat morgen brengt. Ze zegt trouwens sinds kort ook ik heb je gemist als ik gewerkt heb dat vind ik zo lief dan smelt ik echt.
  zaterdag 3 december 2011 @ 08:15:02 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_105126226
Hier af en toe ook stomme mama, maar dat is dan als Ruben geen snoepje mag. Of domme mama als ik iets doms gedaan heb, maar dat komt dan meestal voort uit het feit dat ik mezelf dom noem.
Overigens kwam er hier pas uit dat ik stom was, maar wel lief :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105126565
Hier een ziek jongetje, maar lijkt wel wat op te knappen
Hij wil gelukkig wel veel drinken en beetje eten, paar stukjes brood of beschuit en verder niks.
Laat vies ruikende boeren en scheten, echt last van zn maag dus.Gelukkig is het bij 1x overgeven gebleven van de week. Is wel ontzettend aan de diaree nog.
Hij heeft echt ontzettend veel gehuild gisteravond, zo zielig! (en best vermoeiend als je zelf ook ziek bent)

Ik kwam even om M. en Bodpa te feliciteren *O* *O* *O* van harte en maak er een leuke dag van vandaag!!

En las dat Thijs bij het CB+ was geweest, fijne uitkomst als ik dat zo lees! Weinig aan de hand en prettig meedenkende mensen!

Claudia was jouw kroost nog ziek? Zag je zieke kinders op fb foto zo zielig op de bank zitten
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_105127193
Wolf ook al, Poppejans? Beterschap!

Lente heeft ook nog steeds diarree. Ik begin me af te vragen of het geen peuterdiarree kan zijn. Ze drinkt voornamelijk roosvicee en sapjes vermengd met water. In dezelfde verhouding als de roosvicee. Dus weinig sap en veel water.

En mag ik verder nog even stoom afblazen? Lente is al vanaf het moment dat ze wakker is, vanaf half zeven, aan het huilen. Ze begon tegelijk met de hond die zenuwachtig piepte NU! naar buiten te willen en de kat die naast het slaapkamerraam met een holle mauw zat te verkondigen NU! weetikveelwat te willen.

Vervolgens heeft ze onder de douche een kwartier lang het dorp bij elkaar gegild, gooide ze mn schone handdoek in een plas water waardoor ik zeiknat uit de slaapkamer een nieuwe moest pakken (want het kastje in de badkamer is van de muur gedonderd) en heeft ze geblerd dat ze dr sokken, romper en schoenen danwel aan, danwel uit wilde. En toen moesten we nog ontbijten. Dus slab om (jank!) en slab af (jank!).

Ze heeft echt nog heel erg veel last van dr plasser. Roept de hele ochtend al dat ie pijn doet en grijpt ernaar. ;(
pi_105127239
En as we speak plettert ze met dr kin op de tafelpunt om vervolgens uiterst vrolijk 'boem!' te zeggen. :')
pi_105127273
Ow Ssserpente :* wat een ochtend...

Wij gaan vanmiddag naar een Sinterklaasshow van mijn zusje haar werk, ik ben zo benieuwd wat Jaël ervan gaat vinden. Ze begon vanmorgen in eens dat ze Pietje eng vind..
En ze is vannacht zomaar 2x uit bed geweest en te piepen en te jammeren en niet meer terug willen maar ik weet nog steeds niet wat het nou was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')