quote:In 1985 deed Grueter op 16-jarige leeftijd een snuffelstage bij het populaire weekblad Voetbal International. Vanaf dat moment wist hij dat hij sportjournalist wilde worden. Na de School voor Journalistiek in Utrecht rolde hij het vak in. Grueter ging werken bij Voetbal International en later bij Voetbal 2000. Via Veronica Sport kwam hij bij RTL Sport terecht. Hij was onder andere als sportverslaggever in Atlanta voor de Olympische Spelen van 1996. Kort daarna komt hij bij NOS Studio Sport terecht. Na vier jaar werk als freelancer, kreeg hij in 2000 een vaste aanstelling. Sindsdien voorziet hij grote sportevenementen van commentaar.
In 1998 versloeg Grueter al enkele duels tijdens het WK voetbal in Frankrijk. In 2000 rook hij opnieuw aan het grote werk gedurende het Europees kampioenschap in Nederland en België. Verder was Grueter actief op de WK’s van 2002 en 2006. Op 30 juni 2004 gaf Grueter commentaar bij de halve finalewedstrijd tussen Nederland en Portugal op het Europees Kampioenschap van dat jaar. Op 11 juni 2006 klonk zijn stem tijdens het openingsduel van Oranje tegen Servië-Montenegro op het wereldkampioenschap in Duitsland. Op 21 mei 2008 kreeg hij de eer om de finale van de UEFA Champions League tussen Manchester United en Chelsea te verslaan. In Bazel becommentarieerde hij op 21 juni 2008 het kwartfinaleduel tussen Nederland en Rusland, op het Europees kampioenschap in Oostenrijk en Zwitserland. Verder was zijn stemgeluid te horen bij wedstrijden in de Nederlandse Eredivisie, de Engelse Premier League en de UEFA Cup. In de seizoenen 2005-2006, 2006-2007 en 2007-2008 versloeg Grueter ook Eredivisieduels voor NOS Langs de Lijn op Radio 1. Ook was hij commentator bij het wereldkampioenschap voetbal 2010.
In 1998 werd Grueter het vaste geluid bij de zwemwedstrijden van Studio Sport. In 2000 verzorgde hij het zwemcommentaar tijdens de Olympische Zomerspelen in Sydney. In het UEFA Champions League 2003/04 mocht hij voor het eerst de finale van een internationaal toernooi becommentariëren. In 2004 was Grueter ook te horen tijdens de Olympische Spelen in Athene. In 2006 versloeg hij het Olympisch ijshockeytoernooi in Turijn en in 2010 wederom het Olympisch ijshockeytoernooi in Vancouver. In 2008 becommentarieerde hij de zwemwedstrijden op de Olympische Zomerspelen in Peking.
Jeroen Grueter heet in het echt Jeroen Grüter , maar omdat hij dat te Duits vond, heeft hij er Grueter van gemaakt.[bron?]
quote:Op woensdag 23 november 2011 21:24 schreef Morpheus2002 het volgende:
Prima commentator maar minder irritant dan Snoeks en good old Evert
quote:
quote:Op woensdag 23 november 2011 21:27 schreef On het volgende:
Ik vond hem beter toen hij nog onbekend was. Toen hij de commerciële richting opging was ik er wel klaar mee.
Ik maakte maar een grapje. Deed net alsof hij muziek maakte. Nu is het niet grappig meer.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:31 schreef muzas het volgende:
[..]![]()
Hij werkt bij de staatstelevisie... weinig commercieel? Ik hoor 'm ook weinig reclame maken tijdens zijn commentaar.
quote:Jeroen Grueter heet in het echt Jeroen Grüter , maar omdat hij dat te Duits vond, heeft hij er Grueter van gemaakt.
Poliepjequote:Op woensdag 23 november 2011 21:32 schreef Hamilcar het volgende:
Hopelijk raakt hij snel z'n stem kwijt zodat we hem niet meer hoeven aan te horen. Wat een verschrikkelijke droeftoeter.
Want Grueter is niet duits natuurlijkquote:
Ik vermoed dat hij catalaans is....quote:Op woensdag 23 november 2011 21:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Want Grueter is niet duits natuurlijk
Liever een Catalaan dan een Duitser, maar daar is alles mee gezegd..quote:Op woensdag 23 november 2011 21:38 schreef Albertoooo het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij catalaans is....
Ehm neequote:Op woensdag 23 november 2011 21:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Want Grueter is niet duits natuurlijk
Ach, ik ben nog steeds op zoek naar ene Sanja bij Arsenal.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:38 schreef RandyMcRanderson het volgende:
Draak van een gozer. Niet objectief en probeert namen uit te spreken alsof hij zelf een spanjaard is maar dat klinkt nergens naar.
Hoe kun je Frank Snoeks een goede commentator vinden...? Die gast is werkelijk te-nen-krommend om naar te luisteren. Argh...mijn frustratie is groot.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:24 schreef Morpheus2002 het volgende:
Prima commentator maar minder dan Snoeks en good old Evert
Iemand moet hem goed vinden, niet voor niks wint hij jaarlijks de verkiezing van favoriete/beste commentator in Nederland.quote:Op donderdag 24 november 2011 13:07 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Hoe kun je Frank Snoeks een goede commentator vinden...? Die gast is werkelijk te-nen-krommend om naar te luisteren. Argh...mijn frustratie is groot.
quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:33 schreef wolfrolf het volgende:
Beste commentator ooit.
Wat een baas. Altijd vlijmscherp commentaar, nooit bevooroordeeld.
Not sure if seriousquote:Op woensdag 15 februari 2012 21:33 schreef wolfrolf het volgende:
Beste commentator ooit.
Wat een baas. Altijd vlijmscherp commentaar, nooit bevooroordeeld.
Alhoewel ik hem beter kan hebben dan een jaar of 3 geleden.quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:12 schreef j0rdiiii het volgende:
Laat hem maar bij het zwemmen blijven.
en daarom is de reden waarom ik niet naar barca wedstrijden kijkquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |