Ik wilde juist zeggen dat het er niet omgaat hoe snel je vingers zijn.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:34 schreef CbassNL het volgende:
Larry Carlton, Nuno Bettencourt, Jon Herington...Lil' Wayne!
Nee maar, dat lijstje is meer de top 100 "grootste" gitaristen. Dit gaat heus niet over skills/techniek. Sowieso zou ik 100 gitaristen kunnen noemen die beter zijn dan Keith Richardd. En BB King kan ook alleen maar een beetje pingelen, hoewel hij wel altijd letterlijk en figuurlijk de gevoelige snaar kan raken.
Moest ik eerder ook al aan denken. Die is fucking briljant.quote:
die speelt de basquote:
Larry Lalondequote:
Het nadeel van zulke lijstjes is dat het zo mainstream is. Echt talent staat er vaak nauwelijks op.quote:
Schande.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:13 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Het nadeel van zulke lijstjes is dat het zo mainstream is. Echt talent staat er vaak nauwelijks op.
Het is een beetje als Pi berekenen. Je gaat verder en verder naar beneden maar er komt geen eind aan.quote:
Lijstje is allemaal op 6 snarig geent,met Keith Richards als uitzondering (5 snarig) en EVH met zeven door de dropped \b gezien de D-tunaquote:
Niet allemaal 5 snarig alleen de open G gestemde.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:24 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Lijstje is allemaal op 6 snarig geent,met Keith Richards als uitzondering (5 snarig)
Ik vermoed louter bekendheid in verschillende periodes, van de 50's tot de 80's, in dat geval is het lijstje aardig terecht, mis dan alleen Knopflerquote:Op woensdag 7 december 2011 20:35 schreef Faxie het volgende:
En wat zijn de criteria? Want dat wordt weer eens niet vermeld volgens mij. En dan is zo'n lijstje nogal subjectief en wat mij betreft aardig waardeloos. Want dan komen mensen al hoger te staan omdat ze wat moeilijker kijken tijdens het spelen (emotie enzo jeweet) om maar wat te noemen
Je hebt ook 5 en 6 snarige bassenquote:Op woensdag 7 december 2011 19:24 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Lijstje is allemaal op 6 snarig geent,met Keith Richards als uitzondering (5 snarig) en EVH met zeven door de dropped \b gezien de D-tuna
Anders had ik ook wel een aantal pedal steel of banjo virtuozen verwacht
Inderdaad! En Matthew Bellamy mag er onderhand ook wel in.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:00 schreef Seam het volgende:
Altijd zo jammer dat zo'n lijstjes vol staan met oude gitaristen. Frusciante hoort er wat mij bij en Petrucci natuurlijk ook. Wel goed dat die idiote May verheerlijking niet tot uiting gekomen is in de top 10.
en 8,9,10 ,11 ,12,15quote:Op donderdag 8 december 2011 10:02 schreef starla het volgende:
[..]
Je hebt ook 5 en 6 snarige bassen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |