Jawel. Vooral in vergelijking met de 4S is de iPod Touch een stuk trager, maar omdat dat niet echt een eerlijke vergelijking is, zal ik het bij de iPhone 4 houden:quote:Op woensdag 23 november 2011 12:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vooral omdat ik geen 600 euro wil uitgeven voor een iphone als het zo ook kan en ik dan een maand geen iphone zou hebben
Maar naast het feit dat je met 2 dingen over straat moet zijn er geen nadelen?
Dat had je al gezegd.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:47 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Inmiddels staat mijn bestelling op verwerken bij Apple, hopelijk volgende week mijn nieuwe witte 4S.
Tmobile zuigt stiereballen. En je post het nu voor de 3e keer in 5 min.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:49 schreef SM- het volgende:
repost:
Hoe zit het met de netwerkdekking van de providers? Ik hoorde laatst dat T-Mobile slecht is? Het grootste probleem verwacht ik vooral in de trein (traject Den Bosch <--> Utrecht).
Inderdaad in een topic waarin de laatste reactie tot sluiting van het topic leidde. Overigens gaat het je niks aan als ik een bericht herhaal.quote:
Dank je voor deze uitgebreide samenvattingquote:Op woensdag 23 november 2011 12:48 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Jawel. Vooral in vergelijking met de 4S is de iPod Touch een stuk trager, maar omdat dat niet echt een eerlijke vergelijking is, zal ik het bij de iPhone 4 houden:
De iPhone 4 heeft een beter scherm dan de iPod Touch: beiden hebben dezelfde resolutie, maar de iPhone 4 (en de 4S) heeft een IPS-paneel, waardoor het scherm beter contrast, betere kleuren en een grotere kijkhoek heeft. In de praktijk zie je dit alleen als je beiden naast elkaar legt en direct gaat vergelijken. Zowel de iPhone als de iPod Touch hebben een prachtig scherm.
De iPhone 4 heeft een veel betere camera dan de iPod Touch: de camera in de iPod Touch is nagenoeg waardeloos. Voor video voldoet hij nog wel, maar de foto's zijn minder dan een megapixel en de kwaliteit is echt bijzonder droevig. Als je van plan bent foto's te maken, kun je veel beter iets meer uitgeven en een tweedehands iPhone 4 nemen.
De iPhone 4 heeft meer werkgeheugen: de iPod Touch heeft 256MB RAM, de iPhone 4 (en 4S) heeft 512. In normaal gebruik merk je dat niet zo heel erg, maar als je wat zwaardere spellen gaat spelen en/of meerdere pagina's open hebt staan in Safari, zul je met de iPod Touch consequent vaker en langer moeten wachten.
De iPod Touch heeft een design dat belachelijk snel krast: ik vind dit persoonlijk een minpunt. Ik gooi daarom ook altijd vrijwel meteen een bestskinsever op het apparaat. Als die er eenmaal op zit, valt dit minpunt weer weg.
Verder zijn er natuurlijk meerdere kleine verschillen, die vrijwel allemaal in het voordeel van de iPhone spreken: de speaker is luider, de microfoon is beter, de batterij is beter (als je beiden als iPod Touch gebruikt, wat niemand doet in de praktijk), applicaties laden en draaien net even iets soepeler.. De iPod Touch is in elk opzicht gewoon een 'net niet'-iPhone.
Maakt dat het een slecht toestel? Nee, absoluut niet. Sterker nog: voor heel veel mensen biedt de iPod Touch bijna alle functionaliteit van de iPhone voor een fractie van de prijs. Op bellen en sms'en na, kan je met de iPod Touch alles wat je ook met de iPhone kan: vrijwel elke applicatie die je op de iPhone kan draaien, doet het ook prima op de iPod Touch. Daarnaast is de iPod Touch gewoon de beste en meest veelzijdige multimediaplayer op de markt, en maakt het grote prijsverschil met de iPhone het zeker een heel interessant alternatief voor mensen die niet dat beetje extra nodig hebben dat de iPhone biedt.
Nu de iPhone 4 tweedehands voor een aardige prijs te koop is, zou ik eerder die aanraden dan een nieuwe 32GB iPod Touch (de 8GB raad ik persoonlijk vaak af), maar dat neemt niet weg dat je met de iPod Touch heel erg veel plezier kan hebben
Daar is het tijdstip me nog wat te vroeg voor. Vanavond weer. Je kan iemand ook gewoon negeren natuurlijk.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er is er maar een die niet fatsoenlijk reageert, trek je eigen conclusies blauw mannetje
Zit je nou Quotes te Quoten die bart net verwijderd heeft? Ga je nu tegen het grote belang in?quote:Op woensdag 23 november 2011 13:03 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Daar is het tijdstip me nog wat te vroeg voor. Vanavond weer. Je kan iemand ook gewoon negeren natuurlijk. De kerel is gewoon erg blij met zijn aanschaf.
Wat was er precies verkeerd aan die posting?quote:Op woensdag 23 november 2011 13:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
- doe eens normaal zeg-
Dat zag ik pas na mijn reactie.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
Zit je nou Quotes te Quoten die bart net verwijderd heeft? Ga je nu tegen het grote belang in?
Jaquote:Op woensdag 23 november 2011 13:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ontopic maar weer
Kan een ipod touch 32 een iphone 3 vervangen?
Dat mag je per DM/PM vragen, of in het FB-topic. Graag weer ontopicquote:Op woensdag 23 november 2011 13:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat was er precies verkeerd aan die posting?
iPhone 3G is dan weer verschrikkelijk waardeloos tov een iPod touch 4..quote:Op woensdag 23 november 2011 13:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ontopic maar weer
Kan een ipod touch 32 een iphone 3 vervangen?
Dat is in elk geval mijn vergelijksmateriaal, dus dan lijkt me dan prima in ordequote:Op woensdag 23 november 2011 13:05 schreef o.us het volgende:
[..]
iPhone 3G is dan weer verschrikkelijk waardeloos tov een iPod touch 4..
Kan niet voor mij zijn. Ik had geen onderbouwing. Je bedankt de verkeerde.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bedankt voor de onderbouwing
Edit, voor Godje
Een iPod Touch en een iPhone 3GS zijn twee vrij verschillende beestjes. De iPhone 3GS is een goede telefoon, die ook nog steeds alles draait wat op iOS 5 werkt. De interne hardware is natuurlijk verouderd ten opzichte van die in de iPod Touch 4 en iPhone 4. Vooral het scherm is echt een verademing, en alleen daarvoor zou ik al zeggen dat de iPod Touch beter is dan de 3GS. Het is in de praktijk alleen niet zo kort door de bocht, dus je zou voor jezelf moeten beslissen of je een iPod Touch of iPhone wilt, en dus welke functionaliteit je van je nieuwe apparaat wenst.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat is in elk geval mijn vergelijksmateriaal, dus dan lijkt me dan prima in orde
Elders las ik
Iphone 3 6 = basis
Iphone 4 8
Iphone 4s = 9
Waar plaats je een ipod touch dan als je er vanuit gaat dat je hem alleen gebruikt voor de functies die allen hebben(geen bel en sms functie zoals bekend is)
Dat is precies wat ik nodig heb, wat dat betreft is het prima voor mij.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:25 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wil je alleen applicaties kunnen draaien, muziek en video's spelen, ebooks lezen en mobiel surfen? Dan heb je met de iPod Touch een heerlijk apparaat in huis die al die dingen beter doet dan de iPhone 3GS.
Wil je meer? Dan is het kwaliteitsverschil tussen de iPod Touch en de iPhone 4 groot genoeg om de pakweg 100 euro verschil in prijs wel te rechtvaarden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |