Hallo,
Ik zag uw advertentie op MP en was benieuwd of u nog oppas zocht voor de hond.
Frans.
----------------------------------------------------------------------
Hallo,
Ik zoek nog steeds een oppas.
Mag ik vragen waar u vandaan komt?
Dan weet ik of het haalbaar is of u voor mijn hond kan oppassen
Ik hoor het graag,
Groet *******.
---------------------------------------------------------------
Hallo ****,
Ik woon in [een mooie plaats

].
Frans.
---------------------------------------------------------------------
Hallo,
Dat is gelukkig dichtbij!
Voor mijn hond is het belangrijk dat er altijd wel iemand aanwezig is.
Dat is ook de reden dat ik iemand zoek.
Omdat mijn hond niet lang alleen thuis kan zijn.
Dus ik weet niet of u overdag thuis bent of werkt?
En heeft u zelf ook dieren en ervaring met honden?
Groetjes ******
-----------------------------------------------------------------------
******,
Ik ben altijd thuis. Ik ben werkloos. Wel kan het zijn dat ik de hond misschien een keer meeneem voor een rondje ofzo. Ik heb ervaring met katten en honden, helaas niet meer.
Frans.
---------------------------------------
Hallo Frans,
Dat komt mooi uit dat je meestal thuis bent.
En ook fijn dat je ervaring hebt met honden.
Mijn hond is een Engelse Cocker Spaniel en het is een vrouwtje.
Ze is erg lief alleen heeft ze wel iemand nodig met duidelijke regels en ze heeft ook zeker veel beweging nodig.
Maar ik hoop dat dit geen probleem zal zijn voor je.
Ik had iemand die op mijn hond wil passen maar ik hoor deze week of volgende week of dit doorgaat of niet.
Zo niet dan zou ik het fijn vinden als jij op me hond zou willen passen.
Ik zoek dus voor de zekerheid iemand voor het geval dat deze persoon het afzegt en dit zal waarschijnlijk wel het geval zijn omdat deze persoon in een verhuizing zit.
En ik wil iemand hebben die op mijn hond zou willen passen anders moet ik hem helaas naar het asiel doen en dit doe ik liever niet!
Heb jij misschien nog vragen voor mij?
Ik hoor het graag.
Groet ********.
---------------------------------------------------------------
***********,
Wat fijn dat soms dingen zo makkelijk kunnen zijn. Ik heb inderdaad wel een paar vraagjes:
1. Hoelang moet er minimaal met de hond gewandeld worden? En is het erg als dit een beetje varieert?
2. Heb je nog eisen aan bijv. de tuin waar ik de hond af en toe eens lekker in laat rennen?
3. Wat is de vergoeding waar je het over hebt?
Frans.
---------------------------------------
Hallo Frans,
1. Dat mag je helemaal zelf weten, 15 minuten half uur.. doe ik het meestal je kan hem dan in de ochtend uitlaten en in de middag
en je kan hem altijd nog even in je tuin doen zodat die daar ook zijn energie in kwijt kan en het maakt niet uit of het een beetje varieert.
2.In de tuin kan je hem prima laten rondrennen zolang die niet kan ontsnappen vind ik alles best! Woont u soms op een boerderij of gewoon in een rijtjeshuis?
3.Per maand is het rond de 100/150 ik ben nog maar een student dus ik kan je geen hele jackpot geven dus hoop dat je het met de prijs eens bent.
De hond zou oppas nodig hebben rond begin januari dus nog niet gelijk deze maand,
De tijden dat ik de hond op zou halen zijn tot 25 Januari: maandag rond 4 uur dinsdag rond 2 uur woensdag 2 uur donderdag 2 uur en vrijdag kwart voor 1.
Aan het einde van Januari ga ik stage lopen dus dan zullen de tijden 3x per week rond 5 uur zijn en de rest van de week rond 4 uur.
De tijd dat ik de hond bij je zou brengen zal rond 8 uur zijn.
Sowieso wil ik eerst even kennis komen maken met je en dan neem ik de hond ook mee dat is voor ons beide wel fijn denk ik!
Als je nog vragen hebt hoor ik dat graag,
En als er bij mij nog iets te binnen schiet zie je me e-mail wel!
Groet ****
----------------------------------------------------------------------
********,
100/150 euro vind ik zelfs teveel. Met max 100 zou ik al dik tevreden zijn. Tenslotte krijg ik gewoon een maatje. Ik woonde op een boerderij, maar na een akkefietje met de dierenbescherming ben ik maar verhuist. Jij bent toch niet toevallig van de dierenbescherming he? Ze willen mij namelijk op deze manier nog wel eens beet nemen.
Frans.
-------------------------------------------------------------
Hallo,
Dat is mooi dat je het met de prijs eens bent.
En nee ik ben absoluut niet van de dierenbescherming!
Ik zoek gewoon iemand die op mijn lieve hond wil passen anders moet ik hem naar het asiel doen en dat snapt elke dierenvriend dat dit geen pretje is!
Nu ben ik toch wel erg benieuwd wat het akkefietje was?
Want ik wil natuurlijk wel dat ik mijn hond gewoon met vertrouwen bij iemand achterlaat dat snap je zelf ook wel denk ik!
Ik hoop ik je gerust gestelt heb dat ik niet van de dierenbescherming ben!
Groet *******.
----------------------------------------------
**********,
Ach, ik had dus een kleine boerderij met wat dieren. O.a. paarden, geiten en een hond. Gewoon lekker gezellig. Alleen kreeg ik ruzie met mijn buurman en die heeft toen de dierenbescherming gebeld. Die zijn langsgekomen en hebben mij mijn dieren afgenomen.
Frans
----------------------------------------------
Hallo Frans,
Dat is allemaal erg vervelend en vooral dat je dan inneens al je dieren kwijt bent.
Ik zal je op de hoogte houden hoe het verloopt.
Ik hoor dus deze week of volgende week of die gene nog op mijn hond kan passen.
Anders zal ik jou gelijk een e-mail sturen!
Je hoort nog van me.
Groet ************
---------------------------------------------------------------------------
**********,
Ik heb je toch niet laten schrikken he? Het is allemaal niet zo bijzonder. Ik ben gewoon door de buurman te pakken genomen. Ik zal niet ontkennen dat ik misschien af en toe een paard een schop heb gegeven maar zo’n dier moet tenslotte wel luisteren. Ook is de aantijging van het onder stroom zetten van de hond misschien wel een beetje waar maar het voltage was niet zo hoog.
Ik zorg ervoor dat de tuin vanaf begin Januari in beter staat is dan nu zodat ik je hond kan ontvangen. Heb er zin in.
Frans.
---------------------------------------------------
Hallo Frans,
Nee je hebt me niet laten schrikken,
Een dier moet inderdaad gehoorzamen.
Waarom of hoe had u de hond onder stroom gezet?
Was dit soms een anti blaf band? want die gebruikte ik vroeger ook nog wel is voor me hond.
Groet ******
-------------------------------------------------
********,
Vaak gebruikt ik een elektronische vliegenmepper. Het voltage daarvan is niet zo hoog en ik wil natuurlijk niet dat de hond lijd. In uitzonderlijke gevallen gebruikte ik een stroomstootwapen. Dit is echter maar iets van 5 keer gebeurd. Zoals je leest stelt het eigenlijk niks voor. Ik heb gewoon pech gehad dat de buurman een hekel aan mij heeft en had.
Frans.
--------------------------------------------------------------------
Hallo Frans,
Dat is allemaal erg vervelend en ook niet netjes van je buurman.
Ik hou je op de hoogte wanneer ik meer weet over mijn hond.
Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.
Groet *********
--------------------------------------
*********,
Vind je het eigenlijk erg dat als jou hond hier is, en hij blaft, ik hem dan ook een klap met de elektronische vliegenmepper geef? Ik beloof dat ik het niet lang doe, gewoon even kort om te laten merken dat ik niet wil dat hij blaft.
Frans
---------------------------------------------------------
Hallo Frans,
Ik ben het met je eens dat een hond zich gewoon hoort te gehoorzamen,
Maar ik ben er eerlijk gezegd niet zo weg van als mijn hond een klap krijgt en al helemaal niet met zon stroomstootwapen dat is uit den boze.
Maar om hem even te waarschuwen met het vliegenmepper wil ik liever ook niet maar jij past op dat moment op hem dus dan moet je dat zelf weten.
Maar liever heb ik het niet want een hond kan je beter met je stem corrigeren vind ik.
En mijn hond heeft ook een anti blaf band.
Niet dat mijn hond vaak blaft hoor,
Alleen als er iemand aan de deur staat maar dat doet vrijwel elke hond.
Maar als jij dat wilt gebruiken om hem te waarschuwen vind ik het niet erg als het alleen even is om hem te laten merken dat blaffen niet mag,
Alleen denk ik niet dat het nodig is omdat hij al zon bandje heeft.
Groet *************
--------------------------------------------------------------------
***********,
Sorry voor de late reactie. Heb een beetje problemen gehad met de pc. Ik heb het stroomstootwapen niet meer dus maak u geen zorgen. Ik heb nog een vraag, hoeveel graaft de hond? Ik heb her en der in de tuin wat mollenklemmen maar weet niet meer waar precies. En nog iets, als ik een keer niet kan lopen met de hond, mag ik hem dan op de loopband zetten? Vol vermogen en lekker omhoog? Deed dat ook met mijn eigen hond, topconditie, gewoon een uur of 5. Dat beest was zo snel, hij versloeg een goede vriend van mij met een porsche.
Frans
--------------------------------------------------------------
Hallo Frans,
Mijn hond graaft graag heb zelf geen mollenklemmen maar mijn hond zal het vast leuk vinden.
Jaa hoor je mag me hond gerust op de loopband doen dit doe ik zelf ook.
Zo raakt die toch nog een beetje zijn energie kwijt.
Je kan hem ook even in je tuin doen zodat die zn behoefte kan doen want dat wil je niet in je huis hebben natuurlijk.
Ik heb ook nog even een vraag
Is je tuin goed afgesloten? zodat mijn hond niet zomaar kan ontsnappen?
En hoe heet de straatnaam waar je woont? dan kijk ik even op internet hoe ver dat lopen is vanaf het busstation Oude-Tonge
En als ik niks meer hoor van die gene die op me hond zou passen zullen wij dan een afspraak maken voor volgende week?
Dan kan je even kennismaken met Sanne en kunnen we wat dingen bespreken dat is wel fijn voor ons beide.
Ik ben er wel blij mee dat je op me hond wilt passen anders moet die naar het asiel en dat wilt niemand natuurlijk.
Groetjes **********.
--------------------------------------------------------
**************,
Even voor de duidelijkheid. Ik heb het over dit soort klemmen:
![bear_trap_brooch_medium.jpg]()
Tuin is verder niet afgesloten. Kan wel schrikdraad rondom de tuin hangen om te zorgen dat hij niet wegloopt.
Frans.
-----------------------------------------------------------------------
Hallo Frans,
Liggen die in je tuin?
Of waar zijn die voor.
Groetjes ***********
--------------------------------------------------
********,
Waar ze liggen weet ik niet meer precies. Mijn tuin ziet er momenteel zo uit:
Er liggen ongeveer 10, ze zijn vooral voor de katten van de buren, stomme beesten poepen overal in mijn tuin. En soms doen de honden dat ook, heb er hier al een aantal mee te pakken gehad, zal ze leren.
Frans.
-----------------------------------------------------------------------------
Frans,
Ik denk dat dit niks word.
Ten eerste een hond kan je niet voorspellen dus je kan niet zeggen van achhh die komt daar niet in.
Nee ik weet genoeg.
Jammer.
------------------------------------------------
**********,
Ik dacht dat alles rond was. Heb al hondenkoekjes en een speeltje voor hem gehaald en nu dit. Ik ben oprecht verbaasd. Zal ik die dingen dan maar opsturen, weet ook niet wat ik er mee moet. Spijtig dat het op zo iets kleins nu opeens vastloopt.
Frans
------------------------------------------------------------
Kijk Frans,
Ik had er alle vertrouwen in,
maar ik denk dat het niet gaat werken ten eerste is je tuin niet afgeschermd en mijn hond kan dan zo wegrennen.
en mijn hond heeft veel structuur nodig en ik denk dat dat ook lastig word.
En dat je die dingen in je tuin hebt is ook niet fijn.
Je moet mij ook wel kunnen begrijpen ik wil gewoon een veilige plek voor mijn hond.
---------------------------------------------------------------------------------------------
*************,
Ik sta echt perplex. Ik vind het best brutaal dat je nu gewoon zomaar nee zegt. Ik vind dat je van een mug een olifant maakt. Van zo'n klem gaat de hond echt niet dood. Het kost hem hooguit een pootje. Ook vind ik het niet netjes dat je geen aandacht besteed aan mijn opmerking over hondenkoekjes en het speeltje. Ik kom nu misschien wat boos over maar dat ben ik ook wel. Ik probeer jou te helpen en dat word niet op waarde geschat. Ik wacht je reactie wel af.
Frans.
------------------------------------------------------------------------------
Dat kan ik zeker begrijpen dat je perplex staat Frans en ik vind het aardig dat je me probeert te helpen maar ik denk dat we het hier bij moeten laten en vind ik je opmerking van het kost hooguit zijn poot ook niet echt normaal dan denk ik eerder dat ik in de maling word genomen.
En dat je die hondenkoekjes hebt gekocht en speeltje is aardig maar ik had je gezegd dat ik aankomende week weet of die gene die er op wou passen nog kon dus je kon een kans hebben dat je op me hond zou kunnen passen maar als dat wel doorging dat had je dat niet.
Zullen we het hier maar bij laten ?