Al wordt kalkzandsteen nat... maakt verder niet uit.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:50 schreef Dondermeester het volgende:
Als het gewone kalkzandsteen "bakstenen" zijn, gewoon metselen. En wat Daniel1979 al zei, de tegels, voegen en kitranden moeten de stenen droog houden.
Hey Blomke,quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:24 schreef blomke het volgende:
Let wel op het gewicht. Kalkzandsteen is behoorlijk zwaar; kan de vloer dat aan?
Verder probleemloos. Je zal wel moeten stuccen metzandcement voordat je kan gaan tegelen.
Ik begreep (verkeerd???) dat het om metselstenen ging. En die te stuccen.quote:Op woensdag 23 november 2011 09:00 schreef _VoiD_ het volgende:
Metselstenen zou ik niet pakken, duurt langer, meer specie nodig, etc.
TS heeft het ook over kalkzandstenen, niet over blokken (al dan niet lijm-)quote:Op woensdag 23 november 2011 09:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik begreep (verkeerd???) dat het om metselstenen ging. En die te stuccen.
Omdat dat gebruikelijk is misschien? En je gaat niet stuccen, maar rapen.quote:Op woensdag 23 november 2011 11:50 schreef betyar het volgende:
Waarom zou je het stuken als je het gaat betegelen?
Maar dan nog de vraag waarom zou je dat doen? Zet je tegels gewoon in de specie, niet voor niks heet het vak tegelzetter. Allemaal extra onnodige kosten om het te rapen.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:06 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Omdat dat gebruikelijk is misschien? En je gaat niet stuccen, maar rapen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |