abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:00:10 #51
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_104673804
Het hangt naar mijn mening van de functie af. Ik word betaald om een klus te klaren niet voor mijn aanwezigheid.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:00:18 #52
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_104673811
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:59 schreef cricket het volgende:

[..]

Dat komt waarschijnlijk omdat een halfuurspauze verplicht is.
Pauze terwijl je beschikbaar moet zijn is geen pauze.
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:02:23 #53
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_104673878
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:00 schreef klusfoobje het volgende:
Het hangt naar mijn mening van de functie af. Ik word betaald om een klus te klaren niet voor mijn aanwezigheid.
Als je putjesschepper bent misschien, maar een helpdesk medewerker krijgt ook betaald als er niemand belt ;)
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:15:30 #54
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_104674381
Als je het van tevoren weet en je wilt graag op die plek werken dan kies je daar toch bewust voor en neem je dit op de koop toe.
Wil je je er niet aan houden dan kies je toch gewoon een andere werkgever :?
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:18:22 #55
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_104674506
Ik begin officieel om 8 uur, maar vanwege trein en bus etc ben ik vaak al om 07.50 binnen. Moet ik dan 10 minuten met mijn handen over elkaar gaan zitten wachten tot het 8 uur is? Lijkt me niet gewenst en ook niet handig.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_104674521
Moet elke dag (als ik werk) te minste 5 a 10 van te voren aanwezig zijn. Even de babbeltje wat er afgelopen 4 uur is gebeurd. Bakkie koffie of thee en een babbeltje. Het verkeer om me heen waarnemen en even kijken wat er nog gaat gebeuren tijdens mijn wacht. Wat is hier van het probleem het hoort toch bij je vak. En na mijn wacht het zelfde kompleet normaal... (En geen operatie stofwolk naar de bier tap...)

(Werk in de scheepvaart als stuurman)
pi_104674552
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:49 schreef actuarisje het volgende:
Het heeft wel een beetje met de mentaliteit te maken.
Ik merk dat veel mensen echt alleen maar doen waarvoor ze betaald worden. Oftewel, 8 uur en 2 minuten per dag werken is er niet bij, want ik word maar voor 8 uur betaald. Beetje kinderachtig. Alsof die mensen de twee minuten dat ze, per ongeluk, te lang koffiepauze hebben genomen netjes 'teruggeven' aan de baas...

Als ik nog ergens mee bezig ben wat ik even af wil maken en ik werk daardoor 15 minuutjes langer, dan ga ik dat kwartiertje echt niet schrijven/compenseren. Ik vind mijn werk leuk genoeg om er ook nog, af en toe, wat eigen tijd in te steken.

Heb altijd een beetje medelijden met mensen die elke dag om exact dezelfde tijd naar huis gaan 'omdat het tijd is'. Als je je baan zo leuk vindt, moet je misschien maar eens iets anders zoeken...
het gaat hier om kutbaantjes zoals vakkenvuller etc. niet om een serieuze baan waar je betaald wordt om een taak goed uit te voeren en er iets andere ongeschreven regels zijn. Zo is er bij ons bijna niemand die echt exact zijn 8 uur maakt maar gewoon doet wat nodig is. Wij worden er dan ook naar betaald. Mijn contract bevat een clausule met hierin het 'afkopen' van 5% overuren indien nodig per week.

Maarja, als je 3 euro per uur verdient, dan ga je natuurlijk ook daarnaar werken.
Whatever...
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:22:44 #58
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_104674670
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:18 schreef karr-1 het volgende:
Ik begin officieel om 8 uur, maar vanwege trein en bus etc ben ik vaak al om 07.50 binnen. Moet ik dan 10 minuten met mijn handen over elkaar gaan zitten wachten tot het 8 uur is? Lijkt me niet gewenst en ook niet handig.
Dat verzoek heb ik wel eens gekregen.
Moest later beginnen, niet dat daar echt goede argumenten voor zijn (ik wil het).. Gevolg is dat ik mij iedere ochtend in de file rij en dus te laat binnen ben :')
pi_104675055
Het is nogal een verschil of het moet of gewenst is. Ik heb meegemaakt dat een dienstoverdracht een kwartier voor aanvang dienst start. Ze willen dus eigenlijk dat je al goed en recht zit een kwartier voor aanvang. Nog daarvoor moet je je omkleden etc. Betalen pas vanaf het hele uur.

Ik ben vaak bewust rond tien voor pas aan komen waaien en heb me rustig omgekleed. Vaak een dreiging tot waarschuwing ontvangen. Daarbij nadrukkelijk om de waarschuwing gevraagd, maar nooit gekregen! Ze passen wel op hoor. Wat denk je dat meneer de rechter zegt als puntje bij paaltje komt en je wordt erdoor ontslagen?
pi_104676946
Ik (torenkraanmachinist) ga om kwart voor 7 omhoog om mezelf draaiklaar te maken. En ze verwachten ook dat ik gewoon de pauze doorwerk
pi_104677609
Ik was altijd een uur van te voren aanwezig, dan kon ik lekker in eigen tijd op kosten van de baas warm eten. Dat ik me daarna in eigen tijd om stond te kleden en vervolgens op het uur klaar stond om te beginnen heb ik nooit als erg ervaren, die maaltijd vergoedde altijd die tijd :)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_104678380
Ik heb vroeger een bijbaantje bij Kruidvat gehad, kreeg tot 18:00 betaald. Ik moest haast een smeekbede geven als ik eens een keer om 18:00 uur weg moest want je was verplicht na 18:00 uur je kassa te tellen, de vloer te poetsen etc etc. Pas om 18:30 stond je buiten EN een kwartier idd eerder beginnen zonder betaald te worden. Werkte elke keer 45 minuten verplicht extra zonder betaald te krijgen daar.
pi_104679459
Heb ik ook altijd raar gevonden. Ik heb hetzelfde gehad bij mijn bijbaantje toen ik nog op school zat, elke dag minimaal een kwartier van tevoren aanwezig zijn en na sluiting nog de winkel opruimen, kassa tellen, etc. Als de winkel om 17:30 sloot was je op z'n vroegst om 17:45 buiten, tel daar dat kwartiertje aan het begin van de dag bij op en je hebt een half uur gratis gewerkt. Voor de werkgever was dat lucratief, voor een stuk of 10 medewerkers is dat vijf uur per dag, keer zes dagen in de week, 30 uur. Dat is dus bijna een volle werkweek die hij niet hoeft te betalen.
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:24:17 #64
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_104681678
Weet niet of het al genoemd is, maar vroeger moest je klokken en kreeg je elke minuut uitbetaald 8)7 .
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:04:06 #65
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_104688537
Ik vind het zelf opzich wel oke, tenzij het mijzelf niet goed uitkomt.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:19:58 #66
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_104689535
Het staat je vrij om een andere baan te zoeken. Ik heb ook zo'n werkgever gehad en die buitte zijn mensen ook op andere manieren uit. Ik ben uiteindelijk vertrokken, ik zie daar nog heel veel mensen zitten die dat soort dingen dag in, dag uit pikken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:34:36 #67
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_104690493
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:49 schreef actuarisje het volgende:
Het heeft wel een beetje met de mentaliteit te maken.
Ik merk dat veel mensen echt alleen maar doen waarvoor ze betaald worden. Oftewel, 8 uur en 2 minuten per dag werken is er niet bij, want ik word maar voor 8 uur betaald. Beetje kinderachtig. Alsof die mensen de twee minuten dat ze, per ongeluk, te lang koffiepauze hebben genomen netjes 'teruggeven' aan de baas...

Als ik nog ergens mee bezig ben wat ik even af wil maken en ik werk daardoor 15 minuutjes langer, dan ga ik dat kwartiertje echt niet schrijven/compenseren. Ik vind mijn werk leuk genoeg om er ook nog, af en toe, wat eigen tijd in te steken.

Heb altijd een beetje medelijden met mensen die elke dag om exact dezelfde tijd naar huis gaan 'omdat het tijd is'. Als je je baan zo leuk vindt, moet je misschien maar eens iets anders zoeken...
Dit!

Ik erger me kapot aan mensen die al tien minuten voor tijd alles gaan opruimen, computer afsluiten, jasje, dasje aan zodat je precies optijd het parkeerterrein van je werk afrijd. Kijk, natuurlijk gebeurd me mij ook wel eens dat ik echt op tijd weg moet. Maar normaal gesproken ben ik er wel zodanig op tijd dat ik start klaar ben (alles opgestart, thee bij de hand) om te gaan werken.
klerkje
pi_104691121
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:24 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Weet niet of het al genoemd is, maar vroeger moest je klokken en kreeg je elke minuut uitbetaald 8)7 .
Dat vind ik een juist een goede. Ik ben daar net te jong voor maar dus niet meer mee gemaakt maar het is wel een eerlijk systeem. Bij mijn huidige baan moet ik eerst de computer op starten voor je kunt inchecken op het systeem dat registreert hoe lang je werkt.

Ik heb ook wel eens bij een werkgever gezeten waar je zelf mocht weten hoe laat je tussen 7 en 9 uur begon en tot hoe laat je werkte als je je uren maar maakte, maar dat werd eigenlijk nergens geregistreerd of gecontroleerd behalve dat je collega's natuurlijk kunnen zien hoe laat je binnen komt of weg gaat. Als je een keer een half uurtje eerder weg wilde kon dat prima als je dat later die week maar in haalde. Iedereen werkte uiteindelijk toch elke dat wel iets langer omdat het veel relaxter werkt en je je werkgever op die manier ook veel meer gunt. Dat vond ik echt ideaal maar ik snap dat dat niet bij elk type werk zo werkt.
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:54:01 #69
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_104691675
Klokken vind ik echt zo idioot! Ik heb wel eens gehoord dat dat nog ergens de praktijk was, het resultaat was dat iedereen om 16:45 uur mij de klok stond met z'n jas en tas gereed om precies om 17 uur uit te kunnen klokken. Ja sorry hoor, dat vind ik gewoon onbeschoft. Ik vind het van de kant van de werkgever overigens ook niet van veel vertrouwen getuigen.

Als ik eens wat langer sta te kletsen met een collega om wat voor reden dan ook, dan ga ik niet als je baas net langskomt lopen direct in de houding schieten en doen alsof ik zeer hard aan het werk ben, ik zal dan wel mijn pauze inkorten of iets langer door werken zonder dat apart te schrijven zodat het werk er niet onder hoeft te lijden.

Ik moet wel zeggen dat als je werk doet wat je verder weinig kan schelen en niet je 'droombaan' is ik me wel eerder kan voorstellen dat je geen zin hebt iets eerder te komen of iets later weg te gaan.
klerkje
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:56:26 #70
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_104691843
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:24 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik heb enkele jaren geleden op een bureau gewerkt waar idd met een prikklok gewerkt werd. De mentaliteit bij die mensen was echt serieus te triest voor woorden. Kwamen ze de lift uit, meteen inklokken en dan lekker relaxed je jas uit doen, koffie halen, beetje kletsen. Om 16.45 ging de computer uit en om éxact 17.00 uur klokten ze uit. Aan het eind van de maand / 4 weken hadden die mensen dus ook op de minuut nauwkeurig 160 uur gewerkt.

Die mensen liepen geen meter harder voor de baas en hun productie was bijzonder gemiddeld, in een vak waar je juist uit moet blinken om aan het werk te blijven...
Geen fijne ervaring dus....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_104692712
Wij hebben flexibele werktijden en er is niemand die te vroeg naar huis gaat zonder het in te halen. Grappig om te zien dat bij meer vrijheid mensen minder spastisch doen dan met klokken. Ook fijn voor de managers trouwens, wanrt al dat gezeik met politieagent spelen is niets. het kan beter gaan over andere zaken.
Whatever...
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:13:38 #72
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_104693166
Je werktijd begint om 8 uur, dan moet je zorgen dat je klaar zit/staat om te beginnen met werken. Als je stipt om bijv. 8 uur inklokt en stipt om half 5 uitklokt, heb je zeker geen 8 uur gewerkt waar je voor betaald krijgt. Je wordt niet betaald voor je opstarttijd, maat voor je werktijd.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_104693229
Geven en nemen idd... je zult hier en daar ook wel weer wat tijd terug snoepen... zolang je baas geen misbruik maakt, zie ik het probleem niet.
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:14:53 #74
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_104693258
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:08 schreef Spanky78 het volgende:
Wij hebben flexibele werktijden en er is niemand die te vroeg naar huis gaat zonder het in te halen. Grappig om te zien dat bij meer vrijheid mensen minder spastisch doen dan met klokken. Ook fijn voor de managers trouwens, wanrt al dat gezeik met politieagent spelen is niets. het kan beter gaan over andere zaken.
Maar dat vind ik in principe ook een goede benadering hoor! Ik zeg wel in principe want voor sommige functies is het nou eenmaal vereist dat men om een bepaalde tijd bereikbaar is of dat het voor bepaalde functies gewoon niet altijd kan,
klerkje
pi_104693391
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:14 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Maar dat vind ik in principe ook een goede benadering hoor! Ik zeg wel in principe want voor sommige functies is het nou eenmaal vereist dat men om een bepaalde tijd bereikbaar is of dat het voor bepaalde functies gewoon niet altijd kan,
Ja natuurlijk, wij hebben ook verplichte aanwezigheidsuren, blokuren om te vergaderen enzo. Anders is er niets meer te organiseren. Maar moet je de kinderen brengen, halen of komt er een monteur: geen punt, alleen wel later even inhalen. In ons type werk gaat dat wel: ieder is baas over eigen agenda.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')