Pauze terwijl je beschikbaar moet zijn is geen pauze.quote:Op dinsdag 22 november 2011 13:59 schreef cricket het volgende:
[..]
Dat komt waarschijnlijk omdat een halfuurspauze verplicht is.
Als je putjesschepper bent misschien, maar een helpdesk medewerker krijgt ook betaald als er niemand beltquote:Op dinsdag 22 november 2011 14:00 schreef klusfoobje het volgende:
Het hangt naar mijn mening van de functie af. Ik word betaald om een klus te klaren niet voor mijn aanwezigheid.
het gaat hier om kutbaantjes zoals vakkenvuller etc. niet om een serieuze baan waar je betaald wordt om een taak goed uit te voeren en er iets andere ongeschreven regels zijn. Zo is er bij ons bijna niemand die echt exact zijn 8 uur maakt maar gewoon doet wat nodig is. Wij worden er dan ook naar betaald. Mijn contract bevat een clausule met hierin het 'afkopen' van 5% overuren indien nodig per week.quote:Op dinsdag 22 november 2011 13:49 schreef actuarisje het volgende:
Het heeft wel een beetje met de mentaliteit te maken.
Ik merk dat veel mensen echt alleen maar doen waarvoor ze betaald worden. Oftewel, 8 uur en 2 minuten per dag werken is er niet bij, want ik word maar voor 8 uur betaald. Beetje kinderachtig. Alsof die mensen de twee minuten dat ze, per ongeluk, te lang koffiepauze hebben genomen netjes 'teruggeven' aan de baas...
Als ik nog ergens mee bezig ben wat ik even af wil maken en ik werk daardoor 15 minuutjes langer, dan ga ik dat kwartiertje echt niet schrijven/compenseren. Ik vind mijn werk leuk genoeg om er ook nog, af en toe, wat eigen tijd in te steken.
Heb altijd een beetje medelijden met mensen die elke dag om exact dezelfde tijd naar huis gaan 'omdat het tijd is'. Als je je baan zo leuk vindt, moet je misschien maar eens iets anders zoeken...
Dat verzoek heb ik wel eens gekregen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:18 schreef karr-1 het volgende:
Ik begin officieel om 8 uur, maar vanwege trein en bus etc ben ik vaak al om 07.50 binnen. Moet ik dan 10 minuten met mijn handen over elkaar gaan zitten wachten tot het 8 uur is? Lijkt me niet gewenst en ook niet handig.
Dit!quote:Op dinsdag 22 november 2011 13:49 schreef actuarisje het volgende:
Het heeft wel een beetje met de mentaliteit te maken.
Ik merk dat veel mensen echt alleen maar doen waarvoor ze betaald worden. Oftewel, 8 uur en 2 minuten per dag werken is er niet bij, want ik word maar voor 8 uur betaald. Beetje kinderachtig. Alsof die mensen de twee minuten dat ze, per ongeluk, te lang koffiepauze hebben genomen netjes 'teruggeven' aan de baas...
Als ik nog ergens mee bezig ben wat ik even af wil maken en ik werk daardoor 15 minuutjes langer, dan ga ik dat kwartiertje echt niet schrijven/compenseren. Ik vind mijn werk leuk genoeg om er ook nog, af en toe, wat eigen tijd in te steken.
Heb altijd een beetje medelijden met mensen die elke dag om exact dezelfde tijd naar huis gaan 'omdat het tijd is'. Als je je baan zo leuk vindt, moet je misschien maar eens iets anders zoeken...
Dat vind ik een juist een goede. Ik ben daar net te jong voor maar dus niet meer mee gemaakt maar het is wel een eerlijk systeem. Bij mijn huidige baan moet ik eerst de computer op starten voor je kunt inchecken op het systeem dat registreert hoe lang je werkt.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:24 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Weet niet of het al genoemd is, maar vroeger moest je klokken en kreeg je elke minuut uitbetaald.
Ik heb enkele jaren geleden op een bureau gewerkt waar idd met een prikklok gewerkt werd. De mentaliteit bij die mensen was echt serieus te triest voor woorden. Kwamen ze de lift uit, meteen inklokken en dan lekker relaxed je jas uit doen, koffie halen, beetje kletsen. Om 16.45 ging de computer uit en om éxact 17.00 uur klokten ze uit. Aan het eind van de maand / 4 weken hadden die mensen dus ook op de minuut nauwkeurig 160 uur gewerkt.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:24 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Weet niet of het al genoemd is, maar vroeger moest je klokken en kreeg je elke minuut uitbetaald.
Maar dat vind ik in principe ook een goede benadering hoor! Ik zeg wel in principe want voor sommige functies is het nou eenmaal vereist dat men om een bepaalde tijd bereikbaar is of dat het voor bepaalde functies gewoon niet altijd kan,quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:08 schreef Spanky78 het volgende:
Wij hebben flexibele werktijden en er is niemand die te vroeg naar huis gaat zonder het in te halen. Grappig om te zien dat bij meer vrijheid mensen minder spastisch doen dan met klokken. Ook fijn voor de managers trouwens, wanrt al dat gezeik met politieagent spelen is niets. het kan beter gaan over andere zaken.
Ja natuurlijk, wij hebben ook verplichte aanwezigheidsuren, blokuren om te vergaderen enzo. Anders is er niets meer te organiseren. Maar moet je de kinderen brengen, halen of komt er een monteur: geen punt, alleen wel later even inhalen. In ons type werk gaat dat wel: ieder is baas over eigen agenda.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:14 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Maar dat vind ik in principe ook een goede benadering hoor! Ik zeg wel in principe want voor sommige functies is het nou eenmaal vereist dat men om een bepaalde tijd bereikbaar is of dat het voor bepaalde functies gewoon niet altijd kan,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |