abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104664462
De Slankreeks

Foto van Mo!

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 1% gewijzigd door HenkPietKlaasWim op 22-11-2011 09:36:20 ]
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  dinsdag 22 november 2011 @ 07:46:57 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_104664475
Hier ook geen mist meer nee :) Erg fijn!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_104664485
Mogge :W geen mist meer idd wel een kapotte koplamp :')
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_104664496
Wel stom van die trein overigens. :{

Ik begon me al een beetje zorgen te maken voor dondersag, want.de intercontinentale vluchten laten ze zoveel mogelijk volgens schema vliegen, alleen heb ik eerst een.vlucht naar Frankfurt en een.uur overstaptijd daar. Maar zonder mist komt het vast goed. O+
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  dinsdag 22 november 2011 @ 07:59:29 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_104664558
Ja, als ze die vertraging nou ook ff op de actuele vertrektijden hadden aangegeven, had ik treintje later genomen ipv deze die werkelijk bij iedere dikke boom stopt.

Richting Den Haag wel mist trouwens -O- maar niet zo dik als de laatste 2 dagen.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_104664636
Amsterdam heeft gewoon nog volle mist en het is grauw. Lekker vrolijk opstaan :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_104664669
Hier motregent het al 4 dagen. Ik wil winter.

En bah, slecht en kort geslapen, maar toch opgestaan omdat om 8 uur een stagaire voor de eerste dag zou komen. Stuurt hij vannacht een mailtje dat hij ziek is en dus niet komt. Had ik ook nog wel even kunnen slapen!
pi_104664768
Het lijkt wel maandag! :*

Hier ook nog mist en een trein die te laat binnen kwam rijden. Maar nu bijna op het station.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_104665337
Goedemorgen! Mijn trein was op tijd, en warm. Ik heb weer een beetje keelpijn, maar ik ben klaar voor de drukste dag van de week.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_104665447
Erg mistig..

XM: witlof kan rauw als salade, of even geblancheerd waarna je er kaas en ham omrolt en dan in de oven, of gewoon gekookt met een kaassausje etc etc..
Bloemkool doe je in stukken en kook je net als andere harde groenten (wortels bv) ook lekker met een kaassausje, je kan het ook roerbakken met kip en kerrie en krieltjes en wat paprika enzo..
Je kan het dan ook nog koken in bouillon om er vervolgens met de staafmixxer soep van te maken O+

Bleekselderij gebruik ik altijd in stukjes gebakken om de soep wat meer smaak te geven, werkt goed :) Gewoon in kleine stukjes door een salade of om op te knagen vind ik ook lekker.

Lijstje voor vandaag

O: havermout
T: cappuccino, 2 mandarijntjes
L: wortelsoep, salade,, cracker met kaas
T: cappuccino, fruit (nog nader te bepalen)
D: witlof met ham en kaas uit de oven
T: kwark met 1 banaan
  dinsdag 22 november 2011 @ 09:09:29 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_104665473
Ooh ja ik weet ook wel wat ik er mee kan, at vroeger vaak witlofsalade thuis ( :9 ) en warme witlof ( huuuu! *ril* ), maar je moet geloof ik een deel niet gebruiken en ik weet dan weer niet welk deel en hoe lang etc etc en dan heb ik er al geen zin meer in :') :@.
pi_104665550
:W

In file gestaan :o
Was ongeluk gebeurt, maar kleintje eigenlijk, alleen toen moest iemand in de file zo nodig tegen iemand anders op rijden, dus nog meer file :')
/nieuws uit de provincie

Dankzij Co weer herinnerd worden aan hoe fijn triphop ook alweer was O+
*LastFM bieb bijwerken gaat*

Vind witlofsalade ook zooooo veel lekkerder dan warme.
XM, gewoon het binnenste (~nagel breed, dat gele) eruit halen en klein stukje van de achterkant halen.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  dinsdag 22 november 2011 @ 09:17:33 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104665591
Ik eet gewoon de hele witlof, behalve het kontje. De tijd dat witlof bitter was is al lang voorbij.

En bloemkool is zo ongeveer de makkelijkste groente die er is XM. Stronk eraf. In een pan gooien, zout erbij, water erbij. Kwartiertje laten staan, afgieten. Opnieuw water erbij. Opzetten. 15 - 20 minuten laten koken (afhankelijk van hoe gaar de bloemkool moet zijn). Klaar. Ook lekker met een kaassausje of wat nootmuskaat.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? dinsdag 22 november 2011 @ 09:20:01 #14
70532 loveli
N
pi_104665628
Witlof? Gewoon in dikke ringen snijden, flintertjes ham erbij, koken, afgieten, kaas erover laten smelten.
crap in = crap out
pi_104665632
bah, witlof. veel viezer dan bleekselderij....
pi_104665633
Of de bloemkool in stukjes in de wok met kerrie en krieltjes en kip, of een ovenschotel van bouwen, of koken in bouillon en een soep maken met je staafmixer.. opties te over.
Ik moest lachen toen je bloemkool exotisch noemde XM :P
Aardappelsbloemkoolgehaktbal, dat aten wij vroeger thuis minstens 1 keer per week.. (toen waren die dingen zo ongeveer de allergoedkoopste groente.. )
pi_104665656
Morning!

Bleekselderij :9.

Mist O+.

Planning:
O: dubbele bth pindakaas, sojachocomel
T: appel, banaan
L: warme maaltijd met iets :P
T: 150 ml vruchtenyoghurt
T: mini tomaat/paprika/komkommer
B: 2x20 minuten fietsen
D: salade met gekookt eitje
T: chocolade
pi_104665678
Lijstje:

O: 2,5 ei met champi's gebakken
T: zdboterham met notenpaté
T: handje amandelen
L: gekookte romanesco met 2 gekookte eieren
T: boterham geitenkaas en of appel/peer
D: sperziebonen met rendangvlees/saus
S: pijnbank en kettle bell
T: nog geen idee

Oh en hoofdpijn ;(
pi_104665735
Romanseco, rendangvlees... Altijd weer googlemateriaal hier :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? dinsdag 22 november 2011 @ 09:26:28 #20
70532 loveli
N
pi_104665743
Moest jij romanesco googelen?
crap in = crap out
pi_104665767
:N
pi_104665772
:@ sowwy
Het was de typefout die me deed twijfelen O-)
pi_104665780

Hij is zoo cute!!
  dinsdag 22 november 2011 @ 09:28:57 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_104665788
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:28 schreef Ml-etje het volgende:
[ afbeelding ]

Hij is zoo cute!!
Oh heet dat zo?

Ik noem dat altijd "vreemd gevormd puntig brocolli-achtig iets"
pi_104665803
Ik noem dat "fancy bloemkool" :) Mooi zijn ze idd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')