Als je mdf gaat lakken, gaan de vezels omhoog staan.quote:Op dinsdag 22 november 2011 08:42 schreef blomke het volgende:
Je noemt twee verschillende producten: lak(verf) en beits. Beits is sowieso een product dat zonder grondverf- of primerlaag toegepast moet worden.
De keuze zou dus een blanke beits kunnen zijn. Wel vooraf het MDF ontvetten (thinner), lichtjes opschuren (P180 of fijner) en min. 2x beitsen.
Als je D2 houtlijm gaat gebruiken hecht de lak niet meer. Kan wel als je gaat aflakken en grondverf gat gebruiken. Dus gewoon Blomke aanhouden.quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:43 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Als je mdf gaat lakken, gaan de vezels omhoog staan.
Hoe dat bij beits is weet ik niet,
Je kan houtlijm uit dat gele potje iets of wat verdunnen, en daarmee het mdf voorbehandelden.
Daardoor zuigt het mdf de verf niet zo snel op, en komen de vezels niet zo snel omhoog.
Voor de rest blomke aanhouden.
Dan tussen de laklagen lichtjes opschuren, P180 of fijner. En ontstoffen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:43 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Als je mdf gaat lakken, gaan de vezels omhoog staan.
Hoe dat bij beits is weet ik niet,
Ook niet met grondverf over de houtlijm?quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:01 schreef jpajs het volgende:
[..]
Als je D2 houtlijm gaat gebruiken hecht de lak niet meer. Kan wel als je gaat aflakken en grondverf gat gebruiken. Dus gewoon Blomke aanhouden.
quote:Op maandag 21 november 2011 23:54 schreef marcodigrunni het volgende:
of met een mooie beits maar zonder een grondverf laag aan te brengen.
quote:Op woensdag 23 november 2011 17:53 schreef cracktor het volgende:
mooi die kleur van echt massief MDF
Wasbenzine op een schoon oppervlak laat een vetlaagje achter. Met met ontvetten (met thinner) bedoel ik niet dat je een laagje thinner over het MDF giet, maar een beetje op een doekje en met dat doekje vlot over het oppervlak veegt zodat de waslaag wordt weggenomen.quote:Op woensdag 23 november 2011 15:00 schreef Klusbaas het volgende:
Wellicht dat wasbenzine, een wat minder sterke ontvetter, beter is, en dan gewoon heel lichtjes gebruiken. Maar ontvetten moet je sowieso, want vaak zit er een soort van waslaag over het MDF.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |