abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104642440
Alle glorieuze goede doelen vallen om. De één na de ander blijkt slecht om te gaan met geld, niet te doen wat verwacht wordt en gebruik te maken van misleiding als marketingtechniek. Artsen zonder Grenzen ziet de bui al hangen en schiet zichzelf alvast in de voet met een eigen onderzoek.

De resultaten zijn schokkend. Dealtjes met foute milities, zoals in Somalië? Check. Corruptie? Check. Overbodige noodhulp omdat er nu eenmaal een gewetenscampagne heeft gedraaid in de media over een bepaalde ramp? Check. Ingezet worden door westerse mogendheden in de strijd tegen terrorisme? Check. Ingezet worden door gewelddadige regimes, zoals in Birma? Check. Misstanden verzwijgen? Check.

Meewerken met corrupte ziekenhuisbestuurders ter plaatse? Check. Het aantal slachtoffers overdrijven om meer geld los te kloppen bij de donateurs? Check. Bewust een verkeerd beeld van de situatie via de media naar buiten brengen om de boel te manipuleren? Check. En de lijst gaat maar door. Artsen zonder Ethische Grenzen zou de lading beter dekken.

Het ergste van de huidige verdorven status van goede doelen? Er zijn nauwelijks alternatieven voor mensen die echt goed willen. Wolven in schaapskleren. En het goede doelencircus draait gewoon door, want er wordt veel geld aan verdiend en het is een uitermate effectief marketingmiddel voor bedrijven en instanties.

Weten ook bijvoorbeeld Pink Ribbon en 3FM Serious Request, dat straks weer los gaat over de rug van nietsvermoedende oorlogsmoeders. Geld geven aan goede doelen is net zoiets als trouwen met een lekkere slet. Je weet dat het fout gaat, maar het voelt zo heerlijk in het begin. Puur zelfbedrog.

bron: GeenStijl - niet geschikt voor Fok wetenschappers

bron: http://www.volkskrant.nl/(...)rkeerde-keuzes.dhtml - geschikt voor alle Fokkers

Dringend advies: niet meer geven aan Artsen zonder Grenzen, ze willen alleen je spaarzame geld.
Afrika redt zichzelf wel, Artsen zonder Grenzen hoeven daar niet meer te zijn.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_104642765
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:17 schreef cempexo het volgende:
Alle glorieuze goede doelen vallen om.
Welke nog meer dan?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_104642827
Pink Ribbon was toch ook in het nieuws pas geleden? 15 miljoen binnenhalen en hooguit 3 ton aan onderzoek spenderen.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
  Donald Duck held maandag 21 november 2011 @ 19:25:08 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_104642866
Daarom doneer ik nooit. Ik vertrouw die goede doelen voor geen meter.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 21 november 2011 @ 19:28:14 #5
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104643039
Waar gaat het heen met de wereld als je zelfs de goede doelen niet meer kan vertrouwen ;(
The truth was in here.
pi_104643455
Wanneer gaan mensen het nou eens inzien? De grote 'goede' doelen doen niks anders dan geld binnenharken en een heel heel klein deel van dat geld gaat naar Het doel.

Sommige 'kleine' goede doelen wordt het zelfs lastig gemaakt door de grote doelen bijv. door Unicef:
Een aantal weldoeners hier uit de omgeving zetten zich in voor weeskinderen in een bepaald dorp in een Afrikaans land , het kost ze bloed,zweet en tranen om een weeshuis te bouwen, eenmaal afgebouwd kunnen de kinderen er wonen en wat gebeurt er ? Unicef komt aanrijden met een busje vol kinderen , dumpt ze bij het weeshuis en :W . Resultaat : Weeshuis zit overvol en heeft niet gerekend op zoveel kinderen,wat logisch is. Denken dat Unicef iets bijdraagt of uberhaupt iets geeft om die kinderen? Nee.
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_104643469
Ik ben ook een goed doel. Geeft gul!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_104643675
Een coillega van me werkt ook bij Greenpeace. Ik ontwijk alle discussie daarover met haar, want zij is echt fanatiek. Naar ratio luisteren dat soort figuren toch niet en ik heb geen zin om daarin terecht te komen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_104644037
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:23 schreef eight het volgende:

[..]

Welke nog meer dan?
Deze dus...het grote geile geld

http://www.geenstijl.nl/m(...)ecteert_voor_ma.html
pi_104646868
Gelukkig heb ik nog nooit geld gedoneerd! *O* *O* :) .
pi_104648221
De goede doelen industrie, de salarissen van 2009. Daarna kan ik niets meer vinden, merkwaardig.

http://www.stichtingmilie(...)an-goede-doelen.html
pi_104648749
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:23 schreef eight het volgende:

[..]

Welke nog meer dan?
Hele hoop natuurlijk. Greenpeace, Giro 555 en alle samenwerkende hulporganisaties (enorme sommen geld die nooit aangekomen zijn voor de Tsunami-slachtoffers, Haiti usw). Rode Kruis die zijn directeur een kwart miljoen betaalde etc etc etc
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 21 november 2011 @ 21:07:12 #13
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_104649987
Misschien is het een goed idee dat je je eigen bronnen eens leest voor je ze op een forum flikkert.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_104650648
quote:
bron: GeenStijl - niet geschikt voor Fok wetenschappers
Wat is dit voor kansloos iets?

OT: Komt niet echt onverwacht dit bericht. Een aantal maanden geleden heeft er ook al een artikel in een krant gestaan waarin dit soort dingen bekend werden gemaakt. NRC Next stond het geloof ik in.

Greenpeace vind ik toch wel het meest kansloze actiegroepje wat er in Nederland bestaat. Bij een raam een groot bord dat je ¤2 kunt doneren voor een nieuwe boot, terwijl er een op het oog luxejacht voor de deur ligt. Komt niet echt geloofwaardig over ook.

Nu wachten op het volgende goede doel dat naar buiten komt omdat het niet zo slim met het geld is omgegaan.
pi_104660512
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:45 schreef cempexo het volgende:

[..]

Deze dus...het grote geile geld

http://www.geenstijl.nl/m(...)ecteert_voor_ma.html
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hele hoop natuurlijk. Greenpeace, Giro 555 en alle samenwerkende hulporganisaties (enorme sommen geld die nooit aangekomen zijn voor de Tsunami-slachtoffers, Haiti usw). Rode Kruis die zijn directeur een kwart miljoen betaalde etc etc etc
Is een van jullie tweeën soms Dion Grauss? ;(

Alleen al in Nederland zijn er naar schatting zo'n 8500 goede doelen en jullie noemen welgeteld 6 goede doelen die niet deugen.... nou nou, knap hoor ;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_104661575
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 23:52 schreef eight het volgende:
Alleen al in Nederland zijn er naar schatting zo'n 8500 goede doelen en jullie noemen welgeteld 6 goede doelen die niet deugen.... nou nou, knap hoor ;(
Hoeveel moeten ze er opnoemen voordat het wel erg is? Aan die 6 alleen al gaan gaat weet ik hoeveel miljoen heen, dat lijkt me toch niet iets om te negeren.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  Donald Duck held dinsdag 22 november 2011 @ 00:56:31 #17
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_104662699
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 23:52 schreef eight het volgende:

[..]

[..]

Is een van jullie tweeën soms Dion Grauss? ;(

Velen daarvan zullen erg klein en onbekend zijn. Bijvoorbeeld de Stichting voor Mexicaanse Nederlanders met hooikoorts. De kleine schaal leidt tot een transparante structuur. Daar zit het probleem dan ook niet.
Maar de bekende grote goede doelen, die er als de kippen bij zijn als de linkse media iets weer tot ramp bestempelen, zijn lompe ondoorzichtige gedrochten. Met veel te grote kantoren, absurde salarissen en totaal geen verantwoording over de besteding van gedoneerd geld.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_104662954
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 00:17 schreef MrData het volgende:

[..]

Hoeveel moeten ze er opnoemen voordat het wel erg is? Aan die 6 alleen al gaan gaat weet ik hoeveel miljoen heen, dat lijkt me toch niet iets om te negeren.
Het is absoluut zeer ernstig, maar het slaat toch helemaal nergens op om dan maar te gaan roepen dat bijna alle goede doelen niet deugen?
Afgezien daarvan heb ik nog weinig overtuigende onderbouwingen gezien behalve de misstanden van Pink Ribbon.
Wat wel duidelijk wordt is dat de TS zijn eigen bron niet heeft gelezen en er een geheel eigen interpretatie op nahoudt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 00:56 schreef __Saviour__ het volgende:

Velen daarvan zullen erg klein en onbekend zijn. Bijvoorbeeld de Stichting voor Mexicaanse Nederlanders met hooikoorts. De kleine schaal leidt tot een transparante structuur. Daar zit het probleem dan ook niet.
Maar de bekende grote goede doelen, die er als de kippen bij zijn als de linkse media iets weer tot ramp bestempelen, zijn lompe ondoorzichtige gedrochten. Met veel te grote kantoren, absurde salarissen en totaal geen verantwoording over de besteding van gedoneerd geld.
Mee eens, bij veel grote goede doelen blijft er teveel aan de strijkstok hangen.
Bij deze organisaties zou ik als burger ook niet snel doneren, ook omdat ze al flink gesteund worden door de overheid.
pi_104670334
Meer openheid van zaken/geldstromen binnen die goede doelen zou al een stuk beter zijn :Y
..non est vivere sed valere vita est ..
  woensdag 23 november 2011 @ 09:34:42 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_104709255
Och jeetje bendk cempexo is weer eens bezig met moddergooien naar goede doelen om maar voor zichzelf goed te praten dat ie nooit iets geeft.

Kijk goede doelen met graaiende bestuurders krijgen van mij ook niets. Maar dat is de boodschap van cempexo niet.
pi_104710899
Het onderstaande werpt toch een wat ander licht op de zaak:

quote:
De internationale hulporganisatie Artsen zonder Grenzen heeft vaak concessies gedaan aan haar eigen principes van onafhankelijkheid en openheid. Om patiënten toch te kunnen helpen, lieten artsen zich door dictatoriale regimes vertellen waar zij wel en niet mochten werken, deden ze zaken met gewapende milities en verzwegen ze misstanden
Met andere woorden: het gedrag van AzG vloeide voort uit het streven om zieken en gewonden te helpen. Dat is toch een wat ander beeld dat wordt geschetst door GeenStijl, die doet overkomen alsof AzG moedwillig misstanden pleegde om daar zelf beter van te worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_104711071
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
Het onderstaande werpt toch een wat ander licht op de zaak:

[..]

Met andere woorden: het gedrag van AzG vloeide voort uit het streven om zieken en gewonden te helpen. Dat is toch een wat ander beeld dat wordt geschetst door GeenStijl, die doet overkomen alsof AzG moedwillig misstanden pleegde om daar zelf beter van te worden.
Dus om een bepaald doel te bereiken is het toegestaan om bepaalde principes over boord te zetten? Die is lekker.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_104711148
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dus om een bepaald doel te bereiken is het toegestaan om bepaalde principes over boord te zetten? Die is lekker.
Ligt natuurlijk aan het doel.
pi_104711327
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ligt natuurlijk aan het doel.
Dus bedrijven die alles doen om geld te verdienen zijn verwerpelijk. Goede doelen die alles doen om mensen te helpen zijn dat niet? Zo iets dus? Het doel heiligt de middelen? En wie bepaalt welk doel geschikt is om je principes voor overboord te zetten?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_104711506
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dus bedrijven die alles doen om geld te verdienen zijn verwerpelijk. Goede doelen die alles doen om mensen te helpen zijn dat niet? Zo iets dus? Het doel heiligt de middelen?
Yup. Wat mij betreft wel.

quote:
En wie bepaalt welk doel geschikt is om je principes voor overboord te zetten?
Dat bepaalt iedereen voor zichzelf. Voor mij is het feit dat bepaalde ethische grenzen werden overschreden met als doel mensen te helpen wel een verzachtende omstandigheid. Dat betekent niet dat je geen vraagtekens mag plaatsen bij de werkwijze van AzG, maar ik voel niet de behoefte om mee te doen aan de rituele NWS-verontwaardigingsdans. Integendeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')