Welke nog meer dan?quote:Op maandag 21 november 2011 19:17 schreef cempexo het volgende:
Alle glorieuze goede doelen vallen om.
Hele hoop natuurlijk. Greenpeace, Giro 555 en alle samenwerkende hulporganisaties (enorme sommen geld die nooit aangekomen zijn voor de Tsunami-slachtoffers, Haiti usw). Rode Kruis die zijn directeur een kwart miljoen betaalde etc etc etcquote:
Wat is dit voor kansloos iets?quote:bron: GeenStijl - niet geschikt voor Fok wetenschappers
quote:Op maandag 21 november 2011 19:45 schreef cempexo het volgende:
[..]
Deze dus...het grote geile geld
http://www.geenstijl.nl/m(...)ecteert_voor_ma.html
Is een van jullie tweeën soms Dion Grauss?quote:Op maandag 21 november 2011 20:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hele hoop natuurlijk. Greenpeace, Giro 555 en alle samenwerkende hulporganisaties (enorme sommen geld die nooit aangekomen zijn voor de Tsunami-slachtoffers, Haiti usw). Rode Kruis die zijn directeur een kwart miljoen betaalde etc etc etc
Hoeveel moeten ze er opnoemen voordat het wel erg is? Aan die 6 alleen al gaan gaat weet ik hoeveel miljoen heen, dat lijkt me toch niet iets om te negeren.quote:Op maandag 21 november 2011 23:52 schreef eight het volgende:
Alleen al in Nederland zijn er naar schatting zo'n 8500 goede doelen en jullie noemen welgeteld 6 goede doelen die niet deugen.... nou nou, knap hoor
Velen daarvan zullen erg klein en onbekend zijn. Bijvoorbeeld de Stichting voor Mexicaanse Nederlanders met hooikoorts. De kleine schaal leidt tot een transparante structuur. Daar zit het probleem dan ook niet.quote:Op maandag 21 november 2011 23:52 schreef eight het volgende:
[..]
[..]
Is een van jullie tweeën soms Dion Grauss?![]()
Alleen al in Nederland zijn er naar schatting zo'n 8500 goede doelen en jullie noemen welgeteld 6 goede doelen die niet deugen.... nou nou, knap hoor
Het is absoluut zeer ernstig, maar het slaat toch helemaal nergens op om dan maar te gaan roepen dat bijna alle goede doelen niet deugen?quote:Op dinsdag 22 november 2011 00:17 schreef MrData het volgende:
[..]
Hoeveel moeten ze er opnoemen voordat het wel erg is? Aan die 6 alleen al gaan gaat weet ik hoeveel miljoen heen, dat lijkt me toch niet iets om te negeren.
Mee eens, bij veel grote goede doelen blijft er teveel aan de strijkstok hangen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 00:56 schreef __Saviour__ het volgende:
Velen daarvan zullen erg klein en onbekend zijn. Bijvoorbeeld de Stichting voor Mexicaanse Nederlanders met hooikoorts. De kleine schaal leidt tot een transparante structuur. Daar zit het probleem dan ook niet.
Maar de bekende grote goede doelen, die er als de kippen bij zijn als de linkse media iets weer tot ramp bestempelen, zijn lompe ondoorzichtige gedrochten. Met veel te grote kantoren, absurde salarissen en totaal geen verantwoording over de besteding van gedoneerd geld.
Met andere woorden: het gedrag van AzG vloeide voort uit het streven om zieken en gewonden te helpen. Dat is toch een wat ander beeld dat wordt geschetst door GeenStijl, die doet overkomen alsof AzG moedwillig misstanden pleegde om daar zelf beter van te worden.quote:De internationale hulporganisatie Artsen zonder Grenzen heeft vaak concessies gedaan aan haar eigen principes van onafhankelijkheid en openheid. Om patiënten toch te kunnen helpen, lieten artsen zich door dictatoriale regimes vertellen waar zij wel en niet mochten werken, deden ze zaken met gewapende milities en verzwegen ze misstanden
Dus om een bepaald doel te bereiken is het toegestaan om bepaalde principes over boord te zetten? Die is lekker.quote:Op woensdag 23 november 2011 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
Het onderstaande werpt toch een wat ander licht op de zaak:
[..]
Met andere woorden: het gedrag van AzG vloeide voort uit het streven om zieken en gewonden te helpen. Dat is toch een wat ander beeld dat wordt geschetst door GeenStijl, die doet overkomen alsof AzG moedwillig misstanden pleegde om daar zelf beter van te worden.
Ligt natuurlijk aan het doel.quote:Op woensdag 23 november 2011 10:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dus om een bepaald doel te bereiken is het toegestaan om bepaalde principes over boord te zetten? Die is lekker.
Dus bedrijven die alles doen om geld te verdienen zijn verwerpelijk. Goede doelen die alles doen om mensen te helpen zijn dat niet? Zo iets dus? Het doel heiligt de middelen? En wie bepaalt welk doel geschikt is om je principes voor overboord te zetten?quote:Op woensdag 23 november 2011 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk aan het doel.
Yup. Wat mij betreft wel.quote:Op woensdag 23 november 2011 11:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dus bedrijven die alles doen om geld te verdienen zijn verwerpelijk. Goede doelen die alles doen om mensen te helpen zijn dat niet? Zo iets dus? Het doel heiligt de middelen?
Dat bepaalt iedereen voor zichzelf. Voor mij is het feit dat bepaalde ethische grenzen werden overschreden met als doel mensen te helpen wel een verzachtende omstandigheid. Dat betekent niet dat je geen vraagtekens mag plaatsen bij de werkwijze van AzG, maar ik voel niet de behoefte om mee te doen aan de rituele NWS-verontwaardigingsdans. Integendeel.quote:En wie bepaalt welk doel geschikt is om je principes voor overboord te zetten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |