abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_104937687
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:15 schreef Jimbo het volgende:
also, inb4 the lock

Denkt u dat er anno 2012 (bijna dan he) nog eens zn grote eindbaas komt in amsterdam, zoals holledeer.
Ik denk het niet. Holleeder is al 28 jaar een bekende naam, makkelijk voor journalisten om over te schrijven. De nieuwe eindbazen zijn releatief veel onbekender.
pi_104937733
Was de ontvoering van Gerrit Jan Heijn geinspireerd op die van Heineken?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_104937847
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:22 schreef Njosnavelin het volgende:
Was de ontvoering van Gerrit Jan Heijn geinspireerd op die van Heineken?
Ja ook weer een goede vraag. Ferdi E. zal vast het boek hebben gelezen ter inspiratie maar ik betwijfel of ie op die van Heineken was geïnspireerd.....
pi_104937878
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:11 schreef timmmmm het volgende:
Wat maakte juist dit nou zo'n boeiende zaak? Niet alleen voor u uiteraard, maar de hele media die erop zat, zelfs nu nog, na zoveel jaren is er een film over gemaakt. Wat maakt het dat we het er nu nog over hebben?
Heineken is een bekende naam en de ontvoerders hebben dankzij het boek van Peter R. de Vries een gezicht gekregen. Wanneer de ontvoerders in 1992 een gewone baan hadden genomen, dan was de ontvoering lanmg zo bekend niet geweest. Het is vooral ook hun bezigheden na de ontvoering, welke volop in het nieuws zijn geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door SjerpJaarsma op 28-11-2011 20:50:39 ]
pi_104938665
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:21 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat u wel een klein rolletje in de film hebt gespeeld, hoe was dat? En was u verder nog betrokken bij het tot stand komen van de film?
Een piepklein rolletje, samen met Nico Schaaf jr., de eigenaar van de loods. Een uniek ervaring om mee te maken. We mochten zelfs mee naar Zuid Afrika voor opnames.
Ik heb hier en daar een klein beetje advies gegeven bij de tot stand komen van de film.
Het script was toen al klaar. Heb daar nog een paar dingen in kunnen wijzigen.
pi_104938716
Zijn er zaken die u, als u de ontvoerder was geweest, anders had gedaan met de kennis die u nu heeft?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_104938728
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:23 schreef 78rt21 het volgende:

[..]

Ja ook weer een goede vraag. Ferdi E. zal vast het boek hebben gelezen ter inspiratie maar ik betwijfel of ie op die van Heineken was geïnspireerd.....
Hij heeft het zeker gelezen.
  maandag 28 november 2011 @ 20:37:13 #33
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104938820
Ligt het trouwens aan mij, of zijn er aan de kant van de ontvoerders redelijk wat fouten gemaakt? Hoe hebben ze het dan voor elkaar gekregen het gepakt worden zo lang te rekken?
Laffe huichelaar
pi_104939178
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:36 schreef SjerpJaarsma het volgende:

[..]

Hij heeft het zeker gelezen.
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:36 schreef SjerpJaarsma het volgende:

[..]

Hij heeft het zeker gelezen.
Voorop gesteld dat je natuurlijk niemand van zijn vrijheid mag beroven. Maar als je het dan toch doet dan had ik het tempo er meer ingehouden zoals bij de Caransa ontvoering. Dus de losgeldoverdracht binnen vijf dagen. Bovendien hadden ze Heineken en Doderer een betere behandeling moeten geven.
Bijvoorbeeld een luxe cel in de stijl van een kamer in een vijf sterren hotel.
  maandag 28 november 2011 @ 20:45:29 #35
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104939430
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:35 schreef tombolafan het volgende:
Zijn er zaken die u, als u de ontvoerder was geweest, anders had gedaan met de kennis die u nu heeft?
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:41 schreef SjerpJaarsma het volgende:

[..]

[..]

Voorop gesteld dat je natuurlijk niemand van zijn vrijheid mag beroven. Maar als je het dan toch doet dan had ik het tempo er meer ingehouden zoals bij de Caransa ontvoering. Dus de losgeldoverdracht binnen vijf dagen. Bovendien hadden ze Heineken en Doderer een betere behandeling moeten geven.
Bijvoorbeeld een luxe cel in de stijl van een kamer in een vijf sterren hotel.
Even goed gezet voor u ;)
Laffe huichelaar
pi_104939669
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:37 schreef timmmmm het volgende:
Ligt het trouwens aan mij, of zijn er aan de kant van de ontvoerders redelijk wat fouten gemaakt? Hoe hebben ze het dan voor elkaar gekregen het gepakt worden zo lang te rekken?
Er zijn zeker fouten gemaakt. Toch liepen ze pas tegen de lamp na de tip. De politie heeft gewacht met ingrijpen uit veiligheidsoverwegingen. Tegenover de fouten van de ontvoerders zaten ook weer wat hoogstandjes. Doordat zij de foto van Heineken met de krant in zijn hand, met een ander toestel maakten dan die van Doderer met de krant, heeft de politie heel lang gedacht dat beide slachtoffers op verschillende plekken werden vastgehouden

[ Bericht 26% gewijzigd door Greys op 28-11-2011 20:54:50 ]
pi_104939732
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:45 schreef timmmmm het volgende:

[..]


[..]

Even goed gezet voor u ;)
Dank je wel, zeg trouwens maar jij

[ Bericht 35% gewijzigd door Greys op 28-11-2011 20:54:11 ]
pi_104940371
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:41 schreef SjerpJaarsma het volgende:

[..]

[..]

Voorop gesteld dat je natuurlijk niemand van zijn vrijheid mag beroven. Maar als je het dan toch doet dan had ik het tempo er meer ingehouden zoals bij de Caransa ontvoering. Dus de losgeldoverdracht binnen vijf dagen. Bovendien hadden ze Heineken en Doderer een betere behandeling moeten geven.
Bijvoorbeeld een luxe cel in de stijl van een kamer in een vijf sterren hotel.
Op zich is er natuurlijk iets te zeggen voor meer luxe maar dat lijkt me ook weer meer kans te geven op gepakt worden...

Hadden Heineken en Doderer nog iets kunnen doen waardoor het anders had gelopen, in uw ogen?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_104940433
Heeft het uitkomen van de film nog voor extra boekverkoop gezorgd?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 28 november 2011 @ 21:04:04 #40
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104940809
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:58 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Op zich is er natuurlijk iets te zeggen voor meer luxe maar dat lijkt me ook weer meer kans te geven op gepakt worden...

Hoezo dat?
Laffe huichelaar
  maandag 28 november 2011 @ 21:05:00 #41
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104940899
Ik heb trouwens ook geruchten gehoord dat er fouten bij justitie gemaakt zijn, dat er misschien sprake zou zijn van een lek. Wat denk jij dat daarvan waar zou kunnen zijn?

(Voel je vrij zo groots mogelijk te speculeren, dat houdt het spannend :P )
Laffe huichelaar
pi_104940915
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hoezo dat?
Lijkt mij dat je dan meer "inkopen" moet doen die op kunnen vallen? :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_104941206
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:58 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Op zich is er natuurlijk iets te zeggen voor meer luxe maar dat lijkt me ook weer meer kans te geven op gepakt worden...

Hadden Heineken en Doderer nog iets kunnen doen waardoor het anders had gelopen, in uw ogen?
Ik denk het niet. De ontvoerders waren erg bang dat een persoonlijke boodschap van Heineken aan zijn familie een geheime code zou bevatten, Ik denk dat wanneer de ontvoerders een handgeschreven briefje van Heineken, waarin hij het concern de opdracht geeft om te betalen, het een en ander had versneld. De bluf van de ontvoerders dat een politieman in burger met het losgeld moest rijden, heeft niet in het voordeel van de ontvoerders gewerkt. Zo moet het Heinekenconcern wel de politie erbij betrekken. Wanneer de ontvoerders bijvoorbeeld hadden gekozen voor de dochter van Heineken, om met het losgeld te rijden, zoals bij Toos van der Valk, dan had je een hele andere situatie gekregen.
pi_104941405
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:05 schreef timmmmm het volgende:
Ik heb trouwens ook geruchten gehoord dat er fouten bij justitie gemaakt zijn, dat er misschien sprake zou zijn van een lek. Wat denk jij dat daarvan waar zou kunnen zijn?

(Voel je vrij zo groots mogelijk te speculeren, dat houdt het spannend :P )
Van een lek is mij niks bekend. Pas na de ontvoering is er een agent gaan lekken naar de media.

[ Bericht 72% gewijzigd door timmmmm op 28-11-2011 21:12:09 ]
  maandag 28 november 2011 @ 21:14:01 #45
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104941576
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:08 schreef SjerpJaarsma het volgende:

[..]

Ik denk het niet. De ontvoerders waren erg bang dat een persoonlijke boodschap van Heineken aan zijn familie een geheime code zou bevatten, Ik denk dat wanneer de ontvoerders een handgeschreven briefje van Heineken, waarin hij het concern de opdracht geeft om te betalen, het een en ander had versneld. De bluf van de ontvoerders dat een politieman in burger met het losgeld moest rijden, heeft niet in het voordeel van de ontvoerders gewerkt. Zo moet het Heinekenconcern wel de politie erbij betrekken. Wanneer de ontvoerders bijvoorbeeld hadden gekozen voor de dochter van Heineken, om met het losgeld te rijden, zoals bij Toos van der Valk, dan had je een hele andere situatie gekregen.
Als ik ooit iemand zou ontvoeren (wees gerust, ik was het niet van plan) zou ik toch inderdaad ervoor kiezen om de politie er zo lang mogelijk buiten te houden. Raar dat ze dat niet geprobeerd hebben.
Laffe huichelaar
pi_104942047
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:14 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als ik ooit iemand zou ontvoeren (wees gerust, ik was het niet van plan) zou ik toch inderdaad ervoor kiezen om de politie er zo lang mogelijk buiten te houden. Raar dat ze dat niet geprobeerd hebben.
Dat is vreemd. Ze voelden zich onaantaastbaar.
pi_104942070
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:11 schreef SjerpJaarsma het volgende:

[..]

Van een lek is mij niks bekend. Pas na de ontvoering is er een agent gaan lekken naar de media.
Heeft dat lekken na de ontvoering een negatief effect gehad op iets? Of was het puur informatie doorspelen en had het geen invloed?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 28 november 2011 @ 21:21:54 #48
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104942159
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:20 schreef SjerpJaarsma het volgende:

[..]

Dat is vreemd. Ze voelden zich onaantaastbaar.
Daarom zou ik een slecht crimineel zijn, daar heb ik helemaal de zenuwen niet voor
Laffe huichelaar
pi_104942251
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Daarom zou ik een slecht crimineel zijn, daar heb ik helemaal de zenuwen niet voor
Of wel, want jij zou de politie erbuiten houden :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator maandag 28 november 2011 @ 21:24:44 #50
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104942376
Naast Willem Holleeder waren ook Frans Meijer en Jan Boellaard op zijn zachts gezegd niet gecharmeerd van de film. Ze vonden dat ze veel bruter werden neergezet dan ze destijds waren.
Bijvoorbeeld het vele gebruik van wapens in de film en de scene waarin Meneer Heineken met zijn hoofd in een wc-pot werd geduwd vonden ze nergens op slaan. Ze hebben ook nog overwogen om zich aan te sluiten bij Holleeder in zijn poging de film te laten verbieden.

Ze vinden dat hen op deze wijze dingen in de schoenen worden geschoven die ze niet hebben begaan en dat het een normaal leven in de maatschappij in de weg staat.

Wat vind jij van deze argumenten?
Ik heb begrepen dat ook Peter R de Vries vond dat 75% van de film fictief was en niets meer met de werkelijke ontvoering te maken had. Hadden de filmmakers dichter bij de waarheid moeten blijven of bleven ze dat in jouw ogen ook in voldoende mate?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')