abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 november 2011 @ 00:29:20 #51
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_104615490
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:26 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dan moet je naar een psychiater, dacht ik.
Maar ik ben minder vriendelijk dan jij van me hebt gezien.
nee maar je merkt toch dat je moeite voor iets doet, en er wel spijt van heb en je er niet leuk bijvoelt dat ze het niet leuk vind.

dat is eigenlijk al genoeg om te weten. alleen dan volgens het protocol is het niet goed ofzo. en dan moet je weer sorry zeggen.
en dan elke keer sorry zeggen dat slaat ook weer nergens op. het leven is vervelend
pi_104615506
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ook niet te onderdrukken met medicijnen dan?

Ja op zich snap ik wel dat je het dan niet zo nuttig vindt. Als je dat hebt aangegeven zou ze er ook over op moeten houden, of met een goeie reden moeten komen waarom het wel nuttig is.
Niet voorzover ik heb gelezen. Ik voldoe ruimschoots aan kenmerken voor zo'n stoornis maar het op papier hebben helpt me niet verder. Haar reden was dat het misschien 'beter te accepteren' was dan, maar daar heb ik nu echt geen boodschap aan, ik vind het prima dat ik het heb, nu alleen nog zorgen dat ik er niet meer wakker door ligt omdat het me fysiek dwarszit.
pi_104615534
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:28 schreef stefanhaan het volgende:
Holy Shit _O-
Hmm?
pi_104615546
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:29 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

nee maar je merkt toch dat je moeite voor iets doet, en er wel spijt van heb en je er niet leuk bijvoelt dat ze het niet leuk vind.

dat is eigenlijk al genoeg om te weten. alleen dan volgens het protocol is het niet goed ofzo. en dan moet je weer sorry zeggen.
en dan elke keer sorry zeggen dat slaat ook weer nergens op. het leven is vervelend
De ander kan niet ruiken dat jij spijt hebt hoor
  maandag 21 november 2011 @ 00:31:40 #55
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_104615574
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De ander kan niet ruiken dat jij spijt hebt hoor
ja maar je merkt het aan haar. alleen dan lastige mensen die het weer anders willen dan werkt het niet. dat ligt aan hun
  maandag 21 november 2011 @ 00:33:08 #56
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_104615627
ik denk dat het gewoon autisme of iets wat erop lijkt is.
ik herken in lokas tics precies hoe ik me ook voel, en ik heb die tiks ook als het te erg wordt.
alleen als ik het merk dan schaam ik me ervoor en vind ik mezelf heel erg stom.
ik probeer me altijd in te houden, alleen het lukt niet als het te erg wordt
pi_104615653
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:29 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Niet voorzover ik heb gelezen. Ik voldoe ruimschoots aan kenmerken voor zo'n stoornis maar het op papier hebben helpt me niet verder. Haar reden was dat het misschien 'beter te accepteren' was dan, maar daar heb ik nu echt geen boodschap aan, ik vind het prima dat ik het heb, nu alleen nog zorgen dat ik er niet meer wakker door ligt omdat het me fysiek dwarszit.
Je bent autist. Het kan wel degelijk helpen dat een psycholoog het ook weet aangezien je dan ook professionele hulp krijgt hoe je ermee om moet gaan.
pi_104615664
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:33 schreef mylifeisgrey het volgende:
ik denk dat het gewoon autisme of iets wat erop lijkt is.
ik herken in lokas tics precies hoe ik me ook voel, en ik heb die tiks ook als het te erg wordt.
alleen als ik het merk dan schaam ik me ervoor en ga ik me inhouden.
ik probeer me altijd in te houden, alleen het lukt niet als het te erg wordt
Die van jou zijn niet ernstig en zeker niet opvallend of storend voor anderen.
pi_104615679
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:29 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Misschien dat een psycholoog je dan niet verder kan helpen maar een psychiater wel.

Sterkte iig, welke keuze je ook maakt. :)
pi_104615697
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:33 schreef mrk.n het volgende:

[..]

Je bent autist. Het kan wel degelijk helpen dat een psycholoog het ook weet aangezien je dan ook professionele hulp krijgt hoe je ermee om moet gaan.
Ik ben helemaal geen autist. Tenminste, misschien is dat wel zo, maar dat weet niemand.
  maandag 21 november 2011 @ 00:34:45 #61
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_104615701
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:33 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Die van jou zijn niet ernstig en zeker niet opvallend of storend voor anderen.
ja, omdat ik me altijd heb geoefend om me in te houden.
en het is hoe jij ongecamoufleerd het laat gaan, precies ongecamoufleerd een weergave eigenlijk een beetje van hoe je je voelt.

tijdens extreme dingen komt het bij mij ook nog boven, als ik heel nerveus ben, en er is net wat gebeurd, en mensen enzo.
  maandag 21 november 2011 @ 00:35:21 #62
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_104615720
Wanneer en waar is die meet dan?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_104615726
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:34 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik ben helemaal geen autist. Tenminste, misschien is dat wel zo, maar dat weet niemand.
Iemand die 'normaal' is, heeft niet zulke rare trekjes.
pi_104615730
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:34 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ja, omdat ik me altijd heb geoefend om me in te houden.

tijdens extreme dingen komt het nog wel boven, en sta ik er precies zo bij als jij.
Dat weet ik niet. Ik probeer het in te houden maar het ziet er normaal al extreem uit.
pi_104615750
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:35 schreef mrk.n het volgende:

[..]

Dan ben jij vast ook niet normaal, jouw trekjes vind ik nogal griezelig.
pi_104615775
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:36 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dan ben jij vast ook niet normaal, jouw trekjes vind ik nogal griezelig.
Welke trekjes? Tja, wie weet.
pi_104615795
quote:

[..]

Ja, zonder diagnose wordt het erg moeilijk behandelen. Hoe vervelend het ook is als zoiets 'vast' ligt heb je er op de lange termijn meer aan door je er niet tegen te verzetten, denk ik. Je bent zoals je bent.
pi_104615939
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:35 schreef ook_gek het volgende:
Wanneer en waar is die meet dan?
Meet 'als versieren niet zo makkelijk gaat' # 3, december meetmaand
Leiden 16/17 december
Do what you love, love what you do!
pi_104615957
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, zonder diagnose wordt het erg moeilijk behandelen. Hoe vervelend het ook is als zoiets 'vast' ligt heb je er op de lange termijn meer aan door je er niet tegen te verzetten, denk ik. Je bent zoals je bent.
Precies. Daarom moet Mlig ook maar eens langsgaan.
pi_104616003
Joh jij ziet een diagnose als een labeltje maar juist een diagnose kan je juist helpen om er mee om te gaan en dus je leven te hanteren.
Als ik 8 a 9 jaar terug geen diagnose had gehad , had ik geen passende therapie gehad en er mee om kunnen leren gaan en was ik niet volledig krasvrij geworden.
Het is een hulpmiddel juist om je leven weer op orde te krijgen.
pi_104616031
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:35 schreef mrk.n het volgende:

[..]

Iets is abnormaal, dus is het autisme? Dat is een beetje een rare redenering.

Wat niet wegneemt dat ze wel erg veel klassieke kenmerken van autisme heeft.
  maandag 21 november 2011 @ 00:44:53 #72
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_104616039
Zo jongens daar ben ik verkouden en wel.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_104616066
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2011 00:44 schreef heloef het volgende:
Dat krijg je van speeksel uitwisselen :6
  maandag 21 november 2011 @ 00:45:53 #74
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_104616077
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2011 00:44 schreef heloef het volgende:
Ik al 3 weken, hiephoi.

Vannacht een ui naast je bed leggen. En dat helpt geen donder. Behalve dat je zelf ook heerlijk naar ui gaat ruiken.
pi_104616105
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:42 schreef mrk.n het volgende:

[..]

Precies. Daarom moet Mlig ook maar eens langsgaan.
Bij hem betwijfel ik zeer of hij wat aan zulke gesprekken zou hebben. Denk dat ie het dan toch op zijn eigen manier interpreteert. En dat bedoel ik niet eens gemeen, maar regelmatig als ik iets tegen hem zeg dan haalt hij er iets uit wat ik van tevoren niet had kunnen bedenken.
pi_104616106
Volgens jullie kon ik dit wel zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_104616124
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:45 schreef lanterfanteraar het volgende:

[..]

Ik al 3 weken, hiephoi.

Vannacht een ui naast je bed leggen. En dat helpt geen donder. Behalve dat je zelf ook heerlijk naar ui gaat ruiken.
Haha. :D
  maandag 21 november 2011 @ 00:48:04 #78
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_104616153
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Bij hem betwijfel ik zeer of hij wat aan zulke gesprekken zou hebben. Denk dat ie het dan toch op zijn eigen manier interpreteert. En dat bedoel ik niet eens gemeen, maar regelmatig als ik iets tegen hem zeg dan haalt hij er iets uit wat ik van tevoren niet had kunnen bedenken.
huh wtf.
wat doe ik fout dan, of is dat juist heel slim en goed van me ?
pi_104616163
Ik doe niet zo aan online diagnoses, laat het liever aan de professionelen over
pi_104616177
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh zo. Ik ken ook een jongen uit mijn omgeving die bij een psycholoog loopt en van álles zijn eigen (positieve) verhaal maakt. Type als mlig, iets minder erg. Heeft d'r inderdaad ook niks aan. Tja, dan houdt het op denk ik. Ik zie geen positief einde. :)
pi_104616197
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2011 00:46 schreef mrk.n het volgende:
Volgens jullie kon ik dit wel zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt. Als je er al een zou hebben, dan zou dat het zijn.
pi_104616200
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:48 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

huh wtf.
Het is onbedoeld grappig maar tegelijkertijd ook sneu omdat je dan al snel een hopeloos geval bent met weinig zicht op echte verbetering.
Ron Paul 2012
  maandag 21 november 2011 @ 00:50:15 #83
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_104616221
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:45 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Dat krijg je van speeksel uitwisselen :6
En ik maar denken dat het zo gezond was.
Maar nee ik was al langzaam ziek aan het worden.
C'est la vie
pi_104616234
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2011 00:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Klopt. Als je er al een zou hebben, dan zou dat het zijn.
Tja, die heb ik dus niet. Wie weet krijg ik er binnenkort wel één, ik houd je op de hoogte.
pi_104616239
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:48 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

huh wtf.
Nee, je interpreteert dingen heel raar. Je snapt vaak niet wat iemand bedoelt.

Kan jij ook niets aan doen, maar het is wel zo.
pi_104616276
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2011 00:50 schreef heloef het volgende:

[..]

En ik maar denken dat het zo gezond was.
Maar nee ik was al langzaam ziek aan het worden.
Zij nu ook dus :')
pi_104616314
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:50 schreef mrk.n het volgende:

[..]

Tja, die heb ik dus niet. Wie weet krijg ik er binnenkort wel één, ik houd je op de hoogte.
Mpj niet beledigend bedoeld maar ik had in de groep iemand met een obsessieve compulsive stoornis en het zou me ergens niet verbazen als dat bij jou eruit komt.
Je hebt namelijk nogal wat trekjes die op haar lijken.
pi_104616323
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:31 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ja maar je merkt het aan haar. alleen dan lastige mensen die het weer anders willen dan werkt het niet. dat ligt aan hun
Mensen willen het graag horen, anders blijft het zo in de lucht hangen.
  maandag 21 november 2011 @ 00:54:08 #89
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_104616339
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:51 schreef kree het volgende:

[..]

Zij nu ook dus :')
Zo kan ze me nooit meer vergeten.
C'est la vie
pi_104616341
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:50 schreef mrk.n het volgende:

[..]

Word je nog onderzocht dan?
pi_104616358
SPOILER
Kan dus niet. Het moet iets anders zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:53 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Mpj niet beledigend bedoeld maar ik had in de groep iemand met een obsessieve compulsive stoornis en het zou me ergens niet verbazen als dat bij jou eruit komt.
Je hebt namelijk nogal wat trekjes die op haar lijken.
Dat is een angststoornis? De oude naam van de aandoening is dwangneurose. OCS komt in verschillende vormen voor, maar het meest voorkomende kenmerk is een obsessieve drang om bepaalde handelingen uit te voeren, die rituelen worden genoemd. De OCS-patiënt voert deze handelingen (compulsies) uit als reactie op dwangmatige gedachten (obsessies). Voor anderen lijken deze handelingen overbodig en zij hebben ook geen oog voor de details, maar voor de patiënt zijn deze handelingen van vitaal belang en moeten volgens een bepaald patroon worden uitgevoerd om vermeende nadelige gevolgen te voorkomen. Voorbeelden zijn het zeer vaak controleren of een deur gesloten is of het overmatig vaak wassen van de handen (niet te verwarren met de specifieke smetvrees of mysofobie).

Nee, hoe kom je daarbij? Vergis je je niet met iemand anders?

quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Word je nog onderzocht dan?
Nee. Ik 'heb' niet iets. Ik loop nu bij een psycholoog (alweer) en het enige wat er 'mis' met mij is, is dat ik alles in het leven als vanzelfsprekend ben gaan zien. Verwend dus. Omdat ik nooit wat heb gedaan. En nooit wat heb hoeven doen of hoef te doen. En dat maakt me zoals ik ben. Daar werk ik aan.

[ Bericht 18% gewijzigd door mrk.n op 21-11-2011 01:01:37 ]
pi_104616438
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:54 schreef mrk.n het volgende:
SPOILER
Narcisten zijn het 99% van de gevallen niet eens met hun diagnose. Zegt dus niet zoveel, die ontkenning. Waarmee ik absoluut niet zeg dat je het hebt hoor, zoals ik het zie ben je gewoon arrogant.
  maandag 21 november 2011 @ 01:00:37 #93
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_104616498
Haha effe serieus gaan we elkaar een afwijking aanpraten nu?

Wat heb ik? Wat heb ik dan :D
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_104616542
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 01:00 schreef ook_gek het volgende:

Valt wel mee, er is hier niemand die echt een diagnose denkt te kunnen stellen. Behalve mrkn dan.
pi_104616585
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 01:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Valt wel mee, er is hier niemand die echt een diagnose denkt te kunnen stellen. Behalve mrkn dan.
Neehoor.
  maandag 21 november 2011 @ 01:03:42 #96
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_104616591
Jullie maken elkaar helemaal gek
pi_104616617
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 01:03 schreef mrk.n het volgende:

[..]

Neehoor.
quote:

[..]

Ik zie het ja.
pi_104616659
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 01:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

[..]

Ik zie het ja.
Ik vind haar ook een autist, vind ze ook van mij. Ik zeg niet dat ze per definitie aan autisme leidt.
pi_104616673
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:54 schreef mrk.n het volgende:
SPOILER

[..]

Dat is een angststoornis? De oude naam van de aandoening is dwangneurose. OCS komt in verschillende vormen voor, maar het meest voorkomende kenmerk is een obsessieve drang om bepaalde handelingen uit te voeren, die rituelen worden genoemd. De OCS-patiënt voert deze handelingen (compulsies) uit als reactie op dwangmatige gedachten (obsessies). Voor anderen lijken deze handelingen overbodig en zij hebben ook geen oog voor de details, maar voor de patiënt zijn deze handelingen van vitaal belang en moeten volgens een bepaald patroon worden uitgevoerd om vermeende nadelige gevolgen te voorkomen. Voorbeelden zijn het zeer vaak controleren of een deur gesloten is of het overmatig vaak wassen van de handen (niet te verwarren met de specifieke smetvrees of mysofobie).

Nee, hoe kom je daarbij? Vergis je je niet met iemand anders?

[..]

Nee. Ik 'heb' niet iets. Ik loop nu bij een psycholoog (alweer) en het enige wat er 'mis' met mij is, is dat ik alles in het leven als vanzelfsprekend ben gaan zien. Verwend dus. Omdat ik nooit wat heb gedaan. En nooit wat heb hoeven doen of hoef te doen. En dat maakt me zoals ik ben. Daar werk ik aan.
Die laatste 4 woorden zeggen genoeg, je bent er dus gewoon mee bezig.
Nou alleen nog effe doorzetten en dan komt het wel goed.
Maar dat kan moeilijk zijn dat is wel zo.
pi_104616676
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 01:00 schreef ook_gek het volgende:

Ik praat niks aan ik zei dat als er een diagnose zou zijn het best eens ocd kon zijn omdat ik bepaalde dingen die hij vertelde heel vergelijkbaar zijn met iemand die ik kende en die stoornis had.
Hij vertelde zelf dat die momenteel op een diagnose getest werd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')