nee maar je merkt toch dat je moeite voor iets doet, en er wel spijt van heb en je er niet leuk bijvoelt dat ze het niet leuk vind.quote:Op maandag 21 november 2011 00:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dan moet je naar een psychiater, dacht ik.
Maar ik ben minder vriendelijk dan jij van me hebt gezien.
Niet voorzover ik heb gelezen. Ik voldoe ruimschoots aan kenmerken voor zo'n stoornis maar het op papier hebben helpt me niet verder. Haar reden was dat het misschien 'beter te accepteren' was dan, maar daar heb ik nu echt geen boodschap aan, ik vind het prima dat ik het heb, nu alleen nog zorgen dat ik er niet meer wakker door ligt omdat het me fysiek dwarszit.quote:Op maandag 21 november 2011 00:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ook niet te onderdrukken met medicijnen dan?
Ja op zich snap ik wel dat je het dan niet zo nuttig vindt. Als je dat hebt aangegeven zou ze er ook over op moeten houden, of met een goeie reden moeten komen waarom het wel nuttig is.
De ander kan niet ruiken dat jij spijt hebt hoorquote:Op maandag 21 november 2011 00:29 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
nee maar je merkt toch dat je moeite voor iets doet, en er wel spijt van heb en je er niet leuk bijvoelt dat ze het niet leuk vind.
dat is eigenlijk al genoeg om te weten. alleen dan volgens het protocol is het niet goed ofzo. en dan moet je weer sorry zeggen.
en dan elke keer sorry zeggen dat slaat ook weer nergens op. het leven is vervelend
ja maar je merkt het aan haar. alleen dan lastige mensen die het weer anders willen dan werkt het niet. dat ligt aan hunquote:Op maandag 21 november 2011 00:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De ander kan niet ruiken dat jij spijt hebt hoor
Je bent autist. Het kan wel degelijk helpen dat een psycholoog het ook weet aangezien je dan ook professionele hulp krijgt hoe je ermee om moet gaan.quote:Op maandag 21 november 2011 00:29 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Niet voorzover ik heb gelezen. Ik voldoe ruimschoots aan kenmerken voor zo'n stoornis maar het op papier hebben helpt me niet verder. Haar reden was dat het misschien 'beter te accepteren' was dan, maar daar heb ik nu echt geen boodschap aan, ik vind het prima dat ik het heb, nu alleen nog zorgen dat ik er niet meer wakker door ligt omdat het me fysiek dwarszit.
Die van jou zijn niet ernstig en zeker niet opvallend of storend voor anderen.quote:Op maandag 21 november 2011 00:33 schreef mylifeisgrey het volgende:
ik denk dat het gewoon autisme of iets wat erop lijkt is.
ik herken in lokas tics precies hoe ik me ook voel, en ik heb die tiks ook als het te erg wordt.
alleen als ik het merk dan schaam ik me ervoor en ga ik me inhouden.
ik probeer me altijd in te houden, alleen het lukt niet als het te erg wordt
Misschien dat een psycholoog je dan niet verder kan helpen maar een psychiater wel.quote:Op maandag 21 november 2011 00:29 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Niet voorzover ik heb gelezen. Ik voldoe ruimschoots aan kenmerken voor zo'n stoornis maar het op papier hebben helpt me niet verder. Haar reden was dat het misschien 'beter te accepteren' was dan, maar daar heb ik nu echt geen boodschap aan, ik vind het prima dat ik het heb, nu alleen nog zorgen dat ik er niet meer wakker door ligt omdat het me fysiek dwarszit.
Ik ben helemaal geen autist. Tenminste, misschien is dat wel zo, maar dat weet niemand.quote:Op maandag 21 november 2011 00:33 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Je bent autist. Het kan wel degelijk helpen dat een psycholoog het ook weet aangezien je dan ook professionele hulp krijgt hoe je ermee om moet gaan.
ja, omdat ik me altijd heb geoefend om me in te houden.quote:Op maandag 21 november 2011 00:33 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Die van jou zijn niet ernstig en zeker niet opvallend of storend voor anderen.
Iemand die 'normaal' is, heeft niet zulke rare trekjes.quote:Op maandag 21 november 2011 00:34 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen autist. Tenminste, misschien is dat wel zo, maar dat weet niemand.
Dat weet ik niet. Ik probeer het in te houden maar het ziet er normaal al extreem uit.quote:Op maandag 21 november 2011 00:34 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ja, omdat ik me altijd heb geoefend om me in te houden.
tijdens extreme dingen komt het nog wel boven, en sta ik er precies zo bij als jij.
Dan ben jij vast ook niet normaal, jouw trekjes vind ik nogal griezelig.quote:Op maandag 21 november 2011 00:35 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Iemand die 'normaal' is, heeft niet zulke rare trekjes.
Welke trekjes? Tja, wie weet.quote:Op maandag 21 november 2011 00:36 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dan ben jij vast ook niet normaal, jouw trekjes vind ik nogal griezelig.
Ja, zonder diagnose wordt het erg moeilijk behandelen. Hoe vervelend het ook is als zoiets 'vast' ligt heb je er op de lange termijn meer aan door je er niet tegen te verzetten, denk ik. Je bent zoals je bent.quote:Op maandag 21 november 2011 00:33 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Je bent autist. Het kan wel degelijk helpen dat een psycholoog het ook weet aangezien je dan ook professionele hulp krijgt hoe je ermee om moet gaan.
Precies. Daarom moet Mlig ook maar eens langsgaan.quote:Op maandag 21 november 2011 00:37 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, zonder diagnose wordt het erg moeilijk behandelen. Hoe vervelend het ook is als zoiets 'vast' ligt heb je er op de lange termijn meer aan door je er niet tegen te verzetten, denk ik. Je bent zoals je bent.
Iets is abnormaal, dus is het autisme? Dat is een beetje een rare redenering.quote:Op maandag 21 november 2011 00:35 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Iemand die 'normaal' is, heeft niet zulke rare trekjes.
Dat krijg je van speeksel uitwisselenquote:Op maandag 21 november 2011 00:44 schreef heloef het volgende:
Zo jongens daar ben ik verkouden en wel.
Ik al 3 weken, hiephoi.quote:Op maandag 21 november 2011 00:44 schreef heloef het volgende:
Zo jongens daar ben ik verkouden en wel.
Bij hem betwijfel ik zeer of hij wat aan zulke gesprekken zou hebben. Denk dat ie het dan toch op zijn eigen manier interpreteert. En dat bedoel ik niet eens gemeen, maar regelmatig als ik iets tegen hem zeg dan haalt hij er iets uit wat ik van tevoren niet had kunnen bedenken.quote:Op maandag 21 november 2011 00:42 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Precies. Daarom moet Mlig ook maar eens langsgaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha.quote:Op maandag 21 november 2011 00:45 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Ik al 3 weken, hiephoi.
Vannacht een ui naast je bed leggen. En dat helpt geen donder. Behalve dat je zelf ook heerlijk naar ui gaat ruiken.
huh wtf.quote:Op maandag 21 november 2011 00:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Bij hem betwijfel ik zeer of hij wat aan zulke gesprekken zou hebben. Denk dat ie het dan toch op zijn eigen manier interpreteert. En dat bedoel ik niet eens gemeen, maar regelmatig als ik iets tegen hem zeg dan haalt hij er iets uit wat ik van tevoren niet had kunnen bedenken.
Oh zo. Ik ken ook een jongen uit mijn omgeving die bij een psycholoog loopt en van álles zijn eigen (positieve) verhaal maakt. Type als mlig, iets minder erg. Heeft d'r inderdaad ook niks aan. Tja, dan houdt het op denk ik. Ik zie geen positief einde.quote:Op maandag 21 november 2011 00:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Bij hem betwijfel ik zeer of hij wat aan zulke gesprekken zou hebben. Denk dat ie het dan toch op zijn eigen manier interpreteert. En dat bedoel ik niet eens gemeen, maar regelmatig als ik iets tegen hem zeg dan haalt hij er iets uit wat ik van tevoren niet had kunnen bedenken.
quote:Op maandag 21 november 2011 00:46 schreef mrk.n het volgende:
Volgens jullie kon ik dit wel zijn:Klopt. Als je er al een zou hebben, dan zou dat het zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is onbedoeld grappig maar tegelijkertijd ook sneu omdat je dan al snel een hopeloos geval bent met weinig zicht op echte verbetering.quote:Op maandag 21 november 2011 00:48 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
huh wtf.
wat doe ik fout dan, of is dat juist heel slim en goed van me ?
En ik maar denken dat het zo gezond was.quote:Op maandag 21 november 2011 00:45 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat krijg je van speeksel uitwisselen
Tja, die heb ik dus niet. Wie weet krijg ik er binnenkort wel één, ik houd je op de hoogte.quote:Op maandag 21 november 2011 00:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt. Als je er al een zou hebben, dan zou dat het zijn.
Nee, je interpreteert dingen heel raar. Je snapt vaak niet wat iemand bedoelt.quote:Op maandag 21 november 2011 00:48 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
huh wtf.
wat doe ik fout dan, of is dat juist heel slim en goed van me ?
Zij nu ook dusquote:Op maandag 21 november 2011 00:50 schreef heloef het volgende:
[..]
En ik maar denken dat het zo gezond was.
Maar nee ik was al langzaam ziek aan het worden.
Mpj niet beledigend bedoeld maar ik had in de groep iemand met een obsessieve compulsive stoornis en het zou me ergens niet verbazen als dat bij jou eruit komt.quote:Op maandag 21 november 2011 00:50 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Tja, die heb ik dus niet. Wie weet krijg ik er binnenkort wel één, ik houd je op de hoogte.
Mensen willen het graag horen, anders blijft het zo in de lucht hangen.quote:Op maandag 21 november 2011 00:31 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ja maar je merkt het aan haar. alleen dan lastige mensen die het weer anders willen dan werkt het niet. dat ligt aan hun
Zo kan ze me nooit meer vergeten.quote:
Word je nog onderzocht dan?quote:Op maandag 21 november 2011 00:50 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Tja, die heb ik dus niet. Wie weet krijg ik er binnenkort wel één, ik houd je op de hoogte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan dus niet. Het moet iets anders zijn.Dat is een angststoornis? De oude naam van de aandoening is dwangneurose. OCS komt in verschillende vormen voor, maar het meest voorkomende kenmerk is een obsessieve drang om bepaalde handelingen uit te voeren, die rituelen worden genoemd. De OCS-patiënt voert deze handelingen (compulsies) uit als reactie op dwangmatige gedachten (obsessies). Voor anderen lijken deze handelingen overbodig en zij hebben ook geen oog voor de details, maar voor de patiënt zijn deze handelingen van vitaal belang en moeten volgens een bepaald patroon worden uitgevoerd om vermeende nadelige gevolgen te voorkomen. Voorbeelden zijn het zeer vaak controleren of een deur gesloten is of het overmatig vaak wassen van de handen (niet te verwarren met de specifieke smetvrees of mysofobie).quote:Op maandag 21 november 2011 00:53 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Mpj niet beledigend bedoeld maar ik had in de groep iemand met een obsessieve compulsive stoornis en het zou me ergens niet verbazen als dat bij jou eruit komt.
Je hebt namelijk nogal wat trekjes die op haar lijken.
Nee, hoe kom je daarbij? Vergis je je niet met iemand anders?Nee. Ik 'heb' niet iets. Ik loop nu bij een psycholoog (alweer) en het enige wat er 'mis' met mij is, is dat ik alles in het leven als vanzelfsprekend ben gaan zien. Verwend dus. Omdat ik nooit wat heb gedaan. En nooit wat heb hoeven doen of hoef te doen. En dat maakt me zoals ik ben. Daar werk ik aan.quote:
[ Bericht 18% gewijzigd door mrk.n op 21-11-2011 01:01:37 ]
quote:Op maandag 21 november 2011 00:54 schreef mrk.n het volgende:
Narcisten zijn het 99% van de gevallen niet eens met hun diagnose. Zegt dus niet zoveel, die ontkenning. Waarmee ik absoluut niet zeg dat je het hebt hoor, zoals ik het zie ben je gewoon arrogant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan dus niet. Het moet iets anders zijn.
Valt wel mee, er is hier niemand die echt een diagnose denkt te kunnen stellen. Behalve mrkn dan.quote:Op maandag 21 november 2011 01:00 schreef ook_gek het volgende:
Haha effe serieus gaan we elkaar een afwijking aanpraten nu?
Wat heb ik? Wat heb ik dan
Neehoor.quote:Op maandag 21 november 2011 01:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Valt wel mee, er is hier niemand die echt een diagnose denkt te kunnen stellen. Behalve mrkn dan.
quote:
Ik zie het ja.quote:Op maandag 21 november 2011 00:33 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Ik vind haar ook een autist, vind ze ook van mij. Ik zeg niet dat ze per definitie aan autisme leidt.quote:
quote:Op maandag 21 november 2011 00:54 schreef mrk.n het volgende:
Die laatste 4 woorden zeggen genoeg, je bent er dus gewoon mee bezig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan dus niet. Het moet iets anders zijn.
[..]
Dat is een angststoornis? De oude naam van de aandoening is dwangneurose. OCS komt in verschillende vormen voor, maar het meest voorkomende kenmerk is een obsessieve drang om bepaalde handelingen uit te voeren, die rituelen worden genoemd. De OCS-patiënt voert deze handelingen (compulsies) uit als reactie op dwangmatige gedachten (obsessies). Voor anderen lijken deze handelingen overbodig en zij hebben ook geen oog voor de details, maar voor de patiënt zijn deze handelingen van vitaal belang en moeten volgens een bepaald patroon worden uitgevoerd om vermeende nadelige gevolgen te voorkomen. Voorbeelden zijn het zeer vaak controleren of een deur gesloten is of het overmatig vaak wassen van de handen (niet te verwarren met de specifieke smetvrees of mysofobie).
Nee, hoe kom je daarbij? Vergis je je niet met iemand anders?
[..]
Nee. Ik 'heb' niet iets. Ik loop nu bij een psycholoog (alweer) en het enige wat er 'mis' met mij is, is dat ik alles in het leven als vanzelfsprekend ben gaan zien. Verwend dus. Omdat ik nooit wat heb gedaan. En nooit wat heb hoeven doen of hoef te doen. En dat maakt me zoals ik ben. Daar werk ik aan.
Nou alleen nog effe doorzetten en dan komt het wel goed.
Maar dat kan moeilijk zijn dat is wel zo.Do what you love, love what you do!
Ik praat niks aan ik zei dat als er een diagnose zou zijn het best eens ocd kon zijn omdat ik bepaalde dingen die hij vertelde heel vergelijkbaar zijn met iemand die ik kende en die stoornis had.quote:Op maandag 21 november 2011 01:00 schreef ook_gek het volgende:
Haha effe serieus gaan we elkaar een afwijking aanpraten nu?
Wat heb ik? Wat heb ik dan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |