abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104871181
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2011 11:24 schreef cafca het volgende:

[..]

Nee, die mogen er niet in omdat dat niet de muziek is voor de doelgroep.
Ik vind het persoonlijk niks, maar ik denk dat als je serieus een "lijst der lijsten" zou maken, dit er beter in zou kunnen dan Adele op 6. Nadeel is dat er dan niemand naar die lijst gaat luisteren. De ouwe lullen niet omdat er teveel dance / techno etc. in staat, de liefhebbers van deze muziek niet omdat er teveel ouwelullenmuziek gedraaid wordt.
Precies, die 'splitsing van doelgroepen' waar ik het in een van de Top 2000-topics al over had. :)

Kijk, ik zie ook liever gewoon alles wat goed genoeg klinkt in die lijst, ongeacht genre en jaartal, maar of het (qua luistercijfers) nou écht goed zou werken? :{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2011 12:01:57 ]
  zondag 27 november 2011 @ 12:04:35 #177
13973 ranja
image means nothing
pi_104871263
Ach, als er alleen 'mijn muziek' in zou staan hoefde ik ook niet meer te luisteren, dat heb ik namelijk wel op lp en cd. Er moet alleen niet veel 'absoluut niet mijn muziek' in komen. En met al die tovoegingen van deze eeuw gebeurt dat steeds meer.
pi_104871358
Ja, veel van de relatief recente toevoegingen zijn ofwel vlakke poprock, ofwel zoiets als Nick & Simon. :{

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2011 13:06:29 ]
pi_104871746
Het grootste probleem wat ik er mee heb, is dat de verhouding een beetje zoek is.
Van mij mogen Coldplay en Adele best in de lijst, maar 10 keer, en de hoogste in de top 10?

Nee
  Moderator zondag 27 november 2011 @ 12:57:39 #180
18653 crew  D.
pi_104872847
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2011 11:24 schreef cafca het volgende:

Nadeel is dat er dan niemand naar die lijst gaat luisteren. De ouwe lullen niet omdat er teveel dance / techno etc. in staat, de liefhebbers van deze muziek niet omdat er teveel ouwelullenmuziek gedraaid wordt.
Ik vraag het me af :Y

Er zullen idd wat 'ouwe lullen' afvallen, maar veel meer echte muziekliefhebbers trekken.

Het zal toch altijd wat mainstream blijven, omdat nummers die bijna niemand kent niet gekozen worden, maar wel meer variatie. Een lijst met toppers uit ieder genre lijkt me wel wat :Y
pi_104873040
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 12:26 schreef cafca het volgende:
Het grootste probleem wat ik er mee heb, is dat de verhouding een beetje zoek is.
Van mij mogen Coldplay en Adele best in de lijst, maar 10 keer, en de hoogste in de top 10?

Nee
De lijst leeft ook op de waan van de dag. Dat doet elke top zoveel lijst.
Ik zat van de week de top 100 beste gitaristen uit xxxx te bekijken. Kurt cobain op 12. :')

Dus dit jaar veel Adèle en volgend jaar weer iemand anders.
Als die waan er niet in zat zou je ook niet elk jaar een nieuwe lijst hoeven te maken maar gewoon die van vorig jaar uitzenden.
  Moderator zondag 27 november 2011 @ 13:09:45 #182
18653 crew  D.
pi_104873308
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2011 13:02 schreef Godtje het volgende:

Als die waan er niet in zat zou je ook niet elk jaar een nieuwe lijst hoeven te maken maar gewoon die van vorig jaar uitzenden.
Mits ieder jaar dezelfde mensen stemmen, en zij eenzelfde lijstje insturen :P
pi_104874546
quote:

[..]

De lijst leeft ook op de waan van de dag. Dat doet elke top zoveel lijst.
Ik zat van de week de top 100 beste gitaristen uit xxxx te bekijken. Kurt cobain op 12. :')

Da's waar, maar er is dit jaar zoveel meer leuks uitgekomen dan 10 nummers van Adele. Daarnaast is de waan van de dag leuk (anders zit er inderdaad weinig variatie in), maar het moet niet gaan overheersen in een lijst met "beste nummers allertijden".
Je zou best een aantal regels kunnen verzinnen die die overdaad tegen gaat.
pi_104874683
Het is natuurlijk wel de top 2000 ooit, en dan gaat het dus vanzelf om nummers die bestand zijn tegen de tand des tijds, iets wat ik me bijvoorbeeld van Coldplay niet kan voorstellen. Maar ik heb dan ook ontzettend de schurft aan die band. Als je een lijstje instuurt moet je blikveld ook de volledige popgeschiedenis zijn, en daarin nemen de laatste 5 jaar nou eenmaal een hele kleine plek in.

Anderzijds is het wel een vehikel van Van Nieuwkerk en Blokhuis. Ik vind dat ze een leuk kwisje maken, maar het zijn natuurlijk wel figuren die op primetime bij DWDD rustig een kwartier vollullen over hoe belangrijk een of andere beatlegitarist was voor die band, terwijl ze nog geen 3 minuten kunnen vrijmaken om een band daar live een heel nummer te laten spelen maar slechts een fragment. Dus ik kan me ook wel voorstellen dat mensen wat tegen die dominante ouwe lullen krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_104874763
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2011 13:43 schreef cafca het volgende:

[..]

Da's waar, maar er is dit jaar zoveel meer leuks uitgekomen dan 10 nummers van Adele. Daarnaast is de waan van de dag leuk (anders zit er inderdaad weinig variatie in), maar het moet niet gaan overheersen in een lijst met "beste nummers allertijden".
Je zou best een aantal regels kunnen verzinnen die die overdaad tegen gaat.
Volgens mij valt het overheersen heel erg mee. De top 2000 bevat ongeveer 50 jaar aan muziek, dus dat betekend dat er per jaar gemiddeld 40 nummers instaan. Overdaad van muziek van een enkele artiest zou simpel tegen kunnen worden gegaan door bv een max aantal nummers per artiest (of album) in de keuzelijst te zetten en veel meer artiesten aan de lijst toe te voegen.
pi_104875019
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:46 schreef Weltschmerz het volgende:

Anderzijds is het wel een vehikel van Van Nieuwkerk en Blokhuis. Ik vind dat ze een leuk kwisje maken, maar het zijn natuurlijk wel figuren die op primetime bij DWDD rustig een kwartier vollullen over hoe belangrijk een of andere beatlegitarist was voor die band, terwijl ze nog geen 3 minuten kunnen vrijmaken om een band daar live een heel nummer te laten spelen maar slechts een fragment. Dus ik kan me ook wel voorstellen dat mensen wat tegen die dominante ouwe lullen krijgen.
Het is een radio2 lijst waarbij later de Vara met Matthijs door het succes op de radio er op televisie iets mee zijn gaan doen. Die lijst is inhoudelijk niet erg veranderd toen de televisie kant erbij kwam.

Ook als je naar de lijst kijkt van Leo kan je hem volgens mij niet betichten van keuzes waarop de meeste kritiek.

Ik kan me nog goed herinneren dat hier op fok de beste televisieserie werd gekozen. De beste serie allertijden. Daar kwam friends uit als winnaar.
Waarschijnlijk als je het iedereen individueel zou vragen had niemand ze op 1. Maar omdat heel veel mensen ze wel in hun top 10 hadden gaan ze er uiteindelijk vandoor met de prijs. Ten onrechte? Dat is nou een gemiddelde. Een meer uitgesproken mening geeft nog veel meer kritiek. Zoals die keer met Boudewijn de groot.
pi_104878693
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_104905765
quote:

[..]

De lijst leeft ook op de waan van de dag.
Daarom net als vroeger met de Top 100 Allertijden van Veronica (toen dat nog een publieke omroep was): alleen nummers toestaan die minimaal een jaar oud zijn.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 27 november 2011 @ 23:42:25 #189
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_104905994
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is natuurlijk wel de top 2000 ooit, en dan gaat het dus vanzelf om nummers die bestand zijn tegen de tand des tijds, iets wat ik me bijvoorbeeld van Coldplay niet kan voorstellen. Maar ik heb dan ook ontzettend de schurft aan die band. Als je een lijstje instuurt moet je blikveld ook de volledige popgeschiedenis zijn, en daarin nemen de laatste 5 jaar nou eenmaal een hele kleine plek in.

Dat nog geen enkele nieuwe band het aandurfde langer dan drie minuten te spelen, verbaast me.

Ik zou het wel aandurven, echter wil ik mezelf niet uitlenen voor een overpretentieus boulevardprogramma...
  zondag 27 november 2011 @ 23:44:00 #190
111382 Ofyles2
pi_104906067
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 12:09 schreef female81 het volgende:
Ja, veel van de relatief recente toevoegingen zijn ofwel vlakke poprock, ofwel zoiets als Nick & Simon. :{

John de Mol heeft ook aandelen in Radio 2 schijnt het...
pi_104906176
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 23:44 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

John de Mol heeft ook aandelen in Radio 2 schijnt het...
Heeft Radio 2 überhaupt aandelen dan? Dacht dat het van de PO was?
  zondag 27 november 2011 @ 23:52:04 #192
111382 Ofyles2
pi_104906458
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 23:45 schreef MAHL het volgende:

[..]

Heeft Radio 2 überhaupt aandelen dan? Dacht dat het van de PO was?
Was ook sarcastisch bedoeld.

Nick & Simon, Marco Borsato, Jeroen van der Boom en VanVelzen zijn/waren coaches van The Voice. Dientegevolge gaan de kijkers ervanuit dat deze ook de beste muziekkenners van Nederland zijn en ook de beste muziek maken. Elitair, misselijkmakend en pretentieus.
pi_104955538
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 23:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Was ook sarcastisch bedoeld.

Nick & Simon, Marco Borsato, Jeroen van der Boom en VanVelzen zijn/waren coaches van The Voice. Dientegevolge gaan de kijkers ervanuit dat deze ook de beste muziekkenners van Nederland zijn en ook de beste muziek maken. Elitair, misselijkmakend en pretentieus.
Iets in mij zegt dat iemand als Borsato inderdaad een vrij goede muziekkenner is. Je kunt niet zo lang aan de top staan, zonder verstand te hebben van muziek. Laat ik het zo zeggen: hij heeft in ieder geval flink wat meer verstand van muziek dan een arrogant typetje als jij.
pi_104955571
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 04:20 schreef Stout64 het volgende:

[..]

Iets in mij zegt dat iemand als Borsato inderdaad een vrij goede muziekkenner is. Je kunt niet zo lang aan de top staan, zonder verstand te hebben van muziek. Laat ik het zo zeggen: hij heeft in ieder geval flink wat meer verstand van muziek dan een arrogant typetje als jij.
Jij kent Ofyles toch verder niet. Ook weer zeer arrogant om over zijn muziekkennis te oordelen.
pi_104956081
quote:

[..]

En waar blijkt dat dan wel uit? Uit zijn composities en teksten?

Hij weet hoe hij zijn publiek moet vermaken, dat wel.

En als Borsato die kennis wel heeft sluit dat natuurlijk niet uit dat Ofyles2 er verstand van heeft.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_104956164
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 07:54 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En waar blijkt dat dan wel uit? Uit zijn composities en teksten?

Hij weet hoe hij zijn publiek moet vermaken, dat wel.

En als Borsato die kennis wel heeft sluit dat natuurlijk niet uit dat Ofyles2 er verstand van heeft.
Ik zie Borsato ook als entertainer, niet zozeer als muzikaal mastermind.
pi_104956181
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2011 08:03 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik zie Borsato ook als entertainer, niet zozeer als muzikaal mastermind.
Er zullen ook weinig mensen zijn die twijfelen aan zijn kwaliteiten als entertainer. ;)
  dinsdag 29 november 2011 @ 13:34:08 #198
111382 Ofyles2
pi_104965020
quote:

[..]

Luister jij toevallig alleen naar dezelfde radiostations?

Ik vermoed dat JIJ degene bent die niets van muziek begrijpt en daarom karaktermoord pleegt op een willekeurig iemand... :|W
  Moderator dinsdag 29 november 2011 @ 20:33:36 #199
18653 crew  D.
pi_104982514
quote:

[..]

Zit je nou hier ook al te rellen? Kneus :')
  dinsdag 29 november 2011 @ 20:35:38 #200
111382 Ofyles2
pi_104982641
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 20:33 schreef D. het volgende:

[..]

Zit je nou hier ook al te rellen? Kneus :')
Laat hem maar, ik pak hem wel...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')