Precies, die 'splitsing van doelgroepen' waar ik het in een van de Top 2000-topics al over had.quote:Op zondag 27 november 2011 11:24 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, die mogen er niet in omdat dat niet de muziek is voor de doelgroep.
Ik vind het persoonlijk niks, maar ik denk dat als je serieus een "lijst der lijsten" zou maken, dit er beter in zou kunnen dan Adele op 6. Nadeel is dat er dan niemand naar die lijst gaat luisteren. De ouwe lullen niet omdat er teveel dance / techno etc. in staat, de liefhebbers van deze muziek niet omdat er teveel ouwelullenmuziek gedraaid wordt.
Ik vraag het me afquote:Op zondag 27 november 2011 11:24 schreef cafca het volgende:
Nadeel is dat er dan niemand naar die lijst gaat luisteren. De ouwe lullen niet omdat er teveel dance / techno etc. in staat, de liefhebbers van deze muziek niet omdat er teveel ouwelullenmuziek gedraaid wordt.
De lijst leeft ook op de waan van de dag. Dat doet elke top zoveel lijst.quote:Op zondag 27 november 2011 12:26 schreef cafca het volgende:
Het grootste probleem wat ik er mee heb, is dat de verhouding een beetje zoek is.
Van mij mogen Coldplay en Adele best in de lijst, maar 10 keer, en de hoogste in de top 10?
Nee
Mits ieder jaar dezelfde mensen stemmen, en zij eenzelfde lijstje insturenquote:Op zondag 27 november 2011 13:02 schreef Godtje het volgende:
Dus dit jaar veel Adèle en volgend jaar weer iemand anders.
Als die waan er niet in zat zou je ook niet elk jaar een nieuwe lijst hoeven te maken maar gewoon die van vorig jaar uitzenden.
Da's waar, maar er is dit jaar zoveel meer leuks uitgekomen dan 10 nummers van Adele. Daarnaast is de waan van de dag leuk (anders zit er inderdaad weinig variatie in), maar het moet niet gaan overheersen in een lijst met "beste nummers allertijden".quote:Op zondag 27 november 2011 13:02 schreef Godtje het volgende:
[..]
De lijst leeft ook op de waan van de dag. Dat doet elke top zoveel lijst.
Ik zat van de week de top 100 beste gitaristen uit xxxx te bekijken. Kurt cobain op 12.![]()
Dus dit jaar veel Adèle en volgend jaar weer iemand anders.
Als die waan er niet in zat zou je ook niet elk jaar een nieuwe lijst hoeven te maken maar gewoon die van vorig jaar uitzenden.
Volgens mij valt het overheersen heel erg mee. De top 2000 bevat ongeveer 50 jaar aan muziek, dus dat betekend dat er per jaar gemiddeld 40 nummers instaan. Overdaad van muziek van een enkele artiest zou simpel tegen kunnen worden gegaan door bv een max aantal nummers per artiest (of album) in de keuzelijst te zetten en veel meer artiesten aan de lijst toe te voegen.quote:Op zondag 27 november 2011 13:43 schreef cafca het volgende:
[..]
Da's waar, maar er is dit jaar zoveel meer leuks uitgekomen dan 10 nummers van Adele. Daarnaast is de waan van de dag leuk (anders zit er inderdaad weinig variatie in), maar het moet niet gaan overheersen in een lijst met "beste nummers allertijden".
Je zou best een aantal regels kunnen verzinnen die die overdaad tegen gaat.
Het is een radio2 lijst waarbij later de Vara met Matthijs door het succes op de radio er op televisie iets mee zijn gaan doen. Die lijst is inhoudelijk niet erg veranderd toen de televisie kant erbij kwam.quote:Op zondag 27 november 2011 13:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Anderzijds is het wel een vehikel van Van Nieuwkerk en Blokhuis. Ik vind dat ze een leuk kwisje maken, maar het zijn natuurlijk wel figuren die op primetime bij DWDD rustig een kwartier vollullen over hoe belangrijk een of andere beatlegitarist was voor die band, terwijl ze nog geen 3 minuten kunnen vrijmaken om een band daar live een heel nummer te laten spelen maar slechts een fragment. Dus ik kan me ook wel voorstellen dat mensen wat tegen die dominante ouwe lullen krijgen.
Daarom net als vroeger met de Top 100 Allertijden van Veronica (toen dat nog een publieke omroep was): alleen nummers toestaan die minimaal een jaar oud zijn.quote:Op zondag 27 november 2011 13:02 schreef Godtje het volgende:
[..]
De lijst leeft ook op de waan van de dag.
Dat nog geen enkele nieuwe band het aandurfde langer dan drie minuten te spelen, verbaast me.quote:Op zondag 27 november 2011 13:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is natuurlijk wel de top 2000 ooit, en dan gaat het dus vanzelf om nummers die bestand zijn tegen de tand des tijds, iets wat ik me bijvoorbeeld van Coldplay niet kan voorstellen. Maar ik heb dan ook ontzettend de schurft aan die band. Als je een lijstje instuurt moet je blikveld ook de volledige popgeschiedenis zijn, en daarin nemen de laatste 5 jaar nou eenmaal een hele kleine plek in.
Anderzijds is het wel een vehikel van Van Nieuwkerk en Blokhuis. Ik vind dat ze een leuk kwisje maken, maar het zijn natuurlijk wel figuren die op primetime bij DWDD rustig een kwartier vollullen over hoe belangrijk een of andere beatlegitarist was voor die band, terwijl ze nog geen 3 minuten kunnen vrijmaken om een band daar live een heel nummer te laten spelen maar slechts een fragment. Dus ik kan me ook wel voorstellen dat mensen wat tegen die dominante ouwe lullen krijgen.
John de Mol heeft ook aandelen in Radio 2 schijnt het...quote:Op zondag 27 november 2011 12:09 schreef female81 het volgende:
Ja, veel van de relatief recente toevoegingen zijn ofwel vlakke poprock, ofwel zoiets als Nick & Simon.
Heeft Radio 2 überhaupt aandelen dan? Dacht dat het van de PO was?quote:Op zondag 27 november 2011 23:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
John de Mol heeft ook aandelen in Radio 2 schijnt het...
Was ook sarcastisch bedoeld.quote:Op zondag 27 november 2011 23:45 schreef MAHL het volgende:
[..]
Heeft Radio 2 überhaupt aandelen dan? Dacht dat het van de PO was?
Iets in mij zegt dat iemand als Borsato inderdaad een vrij goede muziekkenner is. Je kunt niet zo lang aan de top staan, zonder verstand te hebben van muziek. Laat ik het zo zeggen: hij heeft in ieder geval flink wat meer verstand van muziek dan een arrogant typetje als jij.quote:Op zondag 27 november 2011 23:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Was ook sarcastisch bedoeld.
Nick & Simon, Marco Borsato, Jeroen van der Boom en VanVelzen zijn/waren coaches van The Voice. Dientegevolge gaan de kijkers ervanuit dat deze ook de beste muziekkenners van Nederland zijn en ook de beste muziek maken. Elitair, misselijkmakend en pretentieus.
Jij kent Ofyles toch verder niet. Ook weer zeer arrogant om over zijn muziekkennis te oordelen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 04:20 schreef Stout64 het volgende:
[..]
Iets in mij zegt dat iemand als Borsato inderdaad een vrij goede muziekkenner is. Je kunt niet zo lang aan de top staan, zonder verstand te hebben van muziek. Laat ik het zo zeggen: hij heeft in ieder geval flink wat meer verstand van muziek dan een arrogant typetje als jij.
En waar blijkt dat dan wel uit? Uit zijn composities en teksten?quote:Op dinsdag 29 november 2011 04:20 schreef Stout64 het volgende:
[..]
Iets in mij zegt dat iemand als Borsato inderdaad een vrij goede muziekkenner is. Je kunt niet zo lang aan de top staan, zonder verstand te hebben van muziek. Laat ik het zo zeggen: hij heeft in ieder geval flink wat meer verstand van muziek dan een arrogant typetje als jij.
Ik zie Borsato ook als entertainer, niet zozeer als muzikaal mastermind.quote:Op dinsdag 29 november 2011 07:54 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En waar blijkt dat dan wel uit? Uit zijn composities en teksten?
Hij weet hoe hij zijn publiek moet vermaken, dat wel.
En als Borsato die kennis wel heeft sluit dat natuurlijk niet uit dat Ofyles2 er verstand van heeft.
Er zullen ook weinig mensen zijn die twijfelen aan zijn kwaliteiten als entertainer.quote:Op dinsdag 29 november 2011 08:03 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik zie Borsato ook als entertainer, niet zozeer als muzikaal mastermind.
Luister jij toevallig alleen naar dezelfde radiostations?quote:Op dinsdag 29 november 2011 04:20 schreef Stout64 het volgende:
[..]
Zit je nou hier ook al te rellen? Kneusquote:Op dinsdag 29 november 2011 04:20 schreef Stout64 het volgende:
[..]
Laat hem maar, ik pak hem wel...quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:33 schreef D. het volgende:
[..]
Zit je nou hier ook al te rellen? Kneus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |