heb een keer wat geprobeerd, aangemeld bij een pool (weet niet welke) en proberen te minen, ik kon alleen mijn cpu selecteren als miner dus dat ging heel langzaam. Had het opgegeven na een paar uur.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Niet in Nederlands, wel het officiële topic waar ik ook alle info vandaan haal.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=28402.0
Sowieso handig om je eerst in te lezen op dat forum.
Koeling van je videokaart moet sowieso wel richting de 70% staan om onder de 80 graden te blijven.
Heb je je al aangemeld bij een pool?
Jup, dat bedoel ik... Schiet niet opquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:03 schreef ScarFace- het volgende:
Ik gebruik GUI miner in CUDA mode. Zo'n 40MH/sec
1 | start /D "C:\cgmine" cgminer.exe -o pool.poolnaam.com:8337 -u gebruikersnaam -p wachtwoord -I 10 -d 0 --gpu-memclock 300 --gpu-engine 900 --gpu-fan 60 --gpu-vddc 1.1 |
Hoe maak je een miner.bat aan op je desktop?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:12 schreef MaGNeT het volgende:
CGMiner:
[ code verwijderd ]
Je downloadt CGminer, die pak je uit in de map C:\CGMINE
Vervolgens maak je een miner.bat aan op je desktop en daar zet je bovenstaande code in.
Dan pas je de poolnaam en poort aan naar jouw pool.
Vul vervolgens op de plek van "gebruikersnaam" jouw gebruikersnaam in van je machine die je hebt aangemaakt in de pool en met het "wachtwoord" dat je erbij hebt.
maak een nieuw tekstdocument en hernoem de .txt naar .batquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:15 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Hoe maak je een miner.bat aan op je desktop?
ah, das niet moeilijk! Thanks!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
maak een nieuw tekstdocument en hernoem de .txt naar .bat
Er zijn een hoop goede pools.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:12 schreef MrBaas het volgende:
Wat is een goede pool? Ik ben bang dat als ik begin te googlen ik alleen maar reclamepraatjes ga vinden ipv een betrouwbare pool.
Nja, ik begrijp het niet allemaal dus ben snel bang dat ik iets verkeerds doe. Heb ook niet echt verstand van overclocken. Ik weet wel wat het is maar niet hoe het precies werkt. Welke codes moet ik gebruiken als ik het veilig en simpel wil houden in het .bat bestandje?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:25 schreef MaGNeT het volgende:
CGMiner is wel wat werk om uit te zoeken maar omdat het alles regelt, incl. overklok van je videokaart (en voltages indien mogelijk) heb je geen andere tools meer nodig.
1 mapje, 1 batchbestand en je bent klaar!
Geen geklooi met Afterburner of andere tools, je kan zelfs een target-temperatuur instellen zodat hij even stopt met minen als je kaart te warm wordt.
Echt, de opties zijn teveel om op te noemen dus voor alle opties verwijs ik je naar de readme.
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:28 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Nja, ik begrijp het niet allemaal dus ben snel bang dat ik iets verkeerds doe. Heb ook niet echt verstand van overclocken. Ik weet wel wat het is maar niet hoe het precies werkt. Welke codes moet ik gebruiken als ik het veilig en simpel wil houden in het .bat bestandje?
1 | start /D "C:\cgmine" cgminer.exe -o pool.poolnaam.com:8337 -u gebruikersnaam -p wachtwoord -I 10 -d 0 --gpu-fan 60 --gpu-memclock 300 |
Oke, dus dat GPU memclock/GPU engine hoef ik niet persee in te vullen?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Je houdt dan maar 3 gegevens over die je zelf moet invullen:
- poolnaam
- gebruikersnaam voor je machine
- wachtwoord voor je machine
Nee, alleen als je je videokaart wil tweaken.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:30 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Oke, dus dat GPU memclock/GPU engine hoef ik niet persee in te vullen?
Ik ben me aan het aanmelden bij BTCMine.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, alleen als je je videokaart wil tweaken.
Oh wacht, die GPU memclock wel laten staan! Foutje! Want die moet naar 300 omlaag!
Maar dat kan je letterlijk zo overnemen, aangezien die waarde goed staat op 300.
Bij welke pool zit je? Dan zoek ik de poolnaam en poortnummer voor je op
Ah, mijn eerste pool ooitquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:33 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Ik ben me aan het aanmelden bij BTCMine.
1 | -o http://btcmine.com:8332 |
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ah, mijn eerste pool ooit
Ik heb ff een nieuw wachtwoord aangevraagd, dan log ik weer 's ff in
Ohquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:39 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Mijn activatiemail wil maar niet komen. Het kan een half uur duren stond er
1 | -o http://btcmine.com:8332 |
Check je spam-map! Daar kwam mijn mail terecht zojuistquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:39 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Mijn activatiemail wil maar niet komen. Het kan een half uur duren stond er
haha, had eerst een account gemaakt voor mijn ziggo email. Toen las ik dat je het beste Gmail kon gebruiken dus had ik daarvoor ook een account aangemaakt. Kreeg ik daar ook geen mail op. Na jouw tip over de spambox meteen gekeken en hij zat er inquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Check je spam-map! Daar kwam mijn mail terecht zojuist
Mooiquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:43 schreef MrBaas het volgende:
[..]
haha, had eerst een account gemaakt voor mijn ziggo email. Toen las ik dat je het beste Gmail kon gebruiken dus had ik daarvoor ook een account aangemaakt. Kreeg ik daar ook geen mail op. Na jouw tip over de spambox meteen gekeken en hij zat er in(van ziggo niets... van gmail wel dus
)
Heb een miner aangemaakt, gebruikersnaam: mrbaas_1 wachtwoord: abc123quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Mooi
Onder "miners" maak je straks een miner aan.
[ afbeelding ]
Oké, dat moet lukkenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:48 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Heb een miner aangemaakt, gebruikersnaam: mrbaas_1 wachtwoord: abc123
Ik ga het nu ff in de code zetten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |