En alle kleine kruipdoorsluipdoordingetjes voor kinderen bij dierenverblijvenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:25 schreef Ireth het volgende:
[..]
Wij hangen dan ook nog een dik uur in de speeltuinen heEn het Dinobos (die ik nou wel eens gezien heb
)
Ik vind het gewoon een hele prettige dierentuin. Ondanks dat de verblijven vlakbij elkaar staan, is het zo opgezet en opgevuld met groen dat je dat heel niet in de gaten hebt. Het loopt gewoon heel prettig in Amersfoort.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
Nee werkt niet, hij rijdt een rondje van A naar Aquote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:46 schreef Teslynd het volgende:
Om van A naar B te komen, had ik gehoopt.
Ik vind het allemaal goed te lopen (qua ondergrond zeg maar) ook bij het paleis van eehh. dinges (tijgers/leeuwen/gieren/enz) hebben ze gedacht aan de mensen die moeilijker ter been zijn. Je kan via de trappen, of via de langswegen voor rolstoelen/kinderwagens enz. Tussen beren en neushoorns zit een heel gebied hoor. Als je idd de afstand wil verkleinen zou ik je wel aan willen raden om niet heulemaal rondom het giraffe/zebra verblijf te lopen. Das een heul end, terwijl je diezelfde dieren ook vanaf de andere kant kan zien.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:53 schreef Teslynd het volgende:
Dat wordt dan de eerste keer eerst bij de beren kijken (bij de ingang als je de folder geloven kan) en dan naar de neushoorns en als ik daar een beetje uitgekeken ben balans opmaken over de afgelegde afstand en kijken wat er nog meer mogelijk is. Als ze buiten waren is er misschien al een heel eind afgelegd.
Over het park hoor ik verschillende verhalen. Een deel uitgesproken lovend en een deel vindt het te klein/eenvoudig. Ik hoop dat het belangrijkste voor mij beloopbaar is.
Ja je mag overal eten! (alleen binnen in de Nacht niet als ik me niet vergis). Het is dat Amersfoort even niet in onze planning staat op korte termijn, anders had ik ook wel mee willen gaan en willen duwen hoor!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:27 schreef Teslynd het volgende:
Leuk die routekaart, dank je. Vraag me af of de eerste keer kan van de beren, na de berenbocht rechtdoor naar de neushoorns en langs de parallelweg naar de olifanten tot dat doodlopende blauwe lijntje.
Degenen die mee zouden kunnen gaan, staan niet te trappelen om te duwen, maar mogen dan de bagage dragen. Mag je overal in het park eten, dus wat je zelf meegebracht hebt? Als het niet druk is, zou zo'n stoel kunnen als rollator: er achteraan tokkelen en overal even kunnen gaan zitten.
Laat het tegen die tijd weten! Misschien plannen wij dan ook wel een dagje, ga je gewoon lekker zitten, ga ik duwen!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:52 schreef Teslynd het volgende:
Dan gaan ze vast niet akkoord met rolstoel als rollator gebruiken. Misschien heeft Blokker tijdig boodschappenkarretjes met uitklapstoeltje in de aanbieding.
Echt binnenkort kan het niet wegens kou & reumatiek. Ga ik kijken of het lukt om in mei fit genoeg te zijn
Gewoon aangeven dat je een rolstoel wilt gebruiken, hoe je hem gebruikt is compleet aan jouquote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:52 schreef Teslynd het volgende:
Dan gaan ze vast niet akkoord met rolstoel als rollator gebruiken. Misschien heeft Blokker tijdig boodschappenkarretjes met uitklapstoeltje in de aanbieding.
Echt binnenkort kan het niet wegens kou & reumatiek. Ga ik kijken of het lukt om in mei fit genoeg te zijn
gier webcamquote:Zie een gierenjong uit het ei komen
Webcam gericht op het nest gaat vandaag live!
De vale gieren in DierenPark Amersfoort hebben al een aantal keer succesvol gezorgd voor nageslacht. Tot nu toe ging dit met behulp van een broedmachine om de kans op succes te vergroten. In de tussentijd werd er een kalkei in het nest gelegd ter vervanging. Vlak voor het uitkomen van het ei werd deze teruggelegd in het nest zodat de ouders bij het uitkomen van het ei het jong meteen konden accepteren.
Dit keer heeft de dierverzorging in het park besloten het broeden over te laten aan de ouders en af te wachten hoe het uitkomen van het ei gaat verlopen. Om alles goed te kunnen volgen en ook het publiek de unieke kans te geven om het uitkomen van een gierenei live mee te maken is een webcam geplaatst. Kijk hier naar de webcam!
De verwachting is dat het ei rond 25 maart zal uitkomen, de broedtijd van de vale gier is gemiddeld 56 dagen. Daarnaast verwacht het park dat het vrouwtje van een tweede koppel binnen enkele dagen een ei zal gaan leggen, ook dit is mogelijk te zien op de webcam.
De vale gier komt voor in Zuidoost-Azië, noordelijk Afrika, het Arabisch Schiereiland en zuidelijk Europa (Portugal, Spanje en Frankrijk). De vale gier is opgenomen in het Europese fokprogramma en er bestaat ook een uitzetproject vanuit het DierenPark Amersfoort Wildlife Fund rondom dit diersoort. De gieren in DierenPark Amersfoort zijn opvangdieren die op de een of andere manier gewond waren geraakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |