abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106782937
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:25 schreef Ireth het volgende:

[..]

Wij hangen dan ook nog een dik uur in de speeltuinen he ;) En het Dinobos (die ik nou wel eens gezien heb }:| )

Ik vind het gewoon een hele prettige dierentuin. Ondanks dat de verblijven vlakbij elkaar staan, is het zo opgezet en opgevuld met groen dat je dat heel niet in de gaten hebt. Het loopt gewoon heel prettig in Amersfoort.
En alle kleine kruipdoorsluipdoordingetjes voor kinderen bij dierenverblijven O+ Het nieuwe olifantenverblijf heb ik vorig jaar gezien, dat is ook zeker een gigantische verbetering.
En de speeltuinen zijn leuk, vooral die bij de olifant. Ik beken dat ik na sluitingstijd ook eens van die glijbaan af moest :P.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 22:38:47 #202
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_106783203
Het olifantenverblijf is zeker heel erg mooi! Wij zijn groot liefhebbers van De Nacht! Prachtig!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_106783649
Om van A naar B te komen, had ik gehoopt.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 22:47:47 #204
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_106783741
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:46 schreef Teslynd het volgende:
Om van A naar B te komen, had ik gehoopt.
Nee werkt niet, hij rijdt een rondje van A naar A ;)
pi_106784083
Dat wordt dan de eerste keer eerst bij de beren kijken (bij de ingang als je de folder geloven kan) en dan naar de neushoorns en als ik daar een beetje uitgekeken ben balans opmaken over de afgelegde afstand en kijken wat er nog meer mogelijk is. Als ze buiten waren is er misschien al een heel eind afgelegd.

Over het park hoor ik verschillende verhalen. Een deel uitgesproken lovend en een deel vindt het te klein/eenvoudig. Ik hoop dat het belangrijkste voor mij beloopbaar is.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 22:57:07 #206
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_106784277
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:53 schreef Teslynd het volgende:
Dat wordt dan de eerste keer eerst bij de beren kijken (bij de ingang als je de folder geloven kan) en dan naar de neushoorns en als ik daar een beetje uitgekeken ben balans opmaken over de afgelegde afstand en kijken wat er nog meer mogelijk is. Als ze buiten waren is er misschien al een heel eind afgelegd.

Over het park hoor ik verschillende verhalen. Een deel uitgesproken lovend en een deel vindt het te klein/eenvoudig. Ik hoop dat het belangrijkste voor mij beloopbaar is.
Ik vind het allemaal goed te lopen (qua ondergrond zeg maar) ook bij het paleis van eehh. dinges (tijgers/leeuwen/gieren/enz) hebben ze gedacht aan de mensen die moeilijker ter been zijn. Je kan via de trappen, of via de langswegen voor rolstoelen/kinderwagens enz. Tussen beren en neushoorns zit een heel gebied hoor. Als je idd de afstand wil verkleinen zou ik je wel aan willen raden om niet heulemaal rondom het giraffe/zebra verblijf te lopen. Das een heul end, terwijl je diezelfde dieren ook vanaf de andere kant kan zien.
pi_106784435
Daar was ik al bang voor. Dus eerst de kortste rechte route om te kijken hoe het gaat.
Zag dat de doordeweekabonnementen de prijs van 2 bezoeken is. Dan kan ik komend zomerhalfjaar 2 of 3 keer gaan.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 23:04:49 #208
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_106784688

Rood zou je kunnen overslaan, dat is het dinobos en de lange route langs de giraffen/zebra's. Wij hebben de laatste keer ook alleen de blauwe route genomen (en ook geen speeltuin) en waren toen in 3 en half uur klaar. Ik weet trouwens niet of je alleen gaat of met iemand anders, maar als ik me niet vergis kan je bij de ingang ook rolstoelen lenen/huren? Is dat misschien een optie anders? Tis zo zonde als je dingen moet overslaan. Zoveel moois wat er te zien is!
pi_106785985
Leuk die routekaart, dank je. Vraag me af of de eerste keer kan van de beren, na de berenbocht rechtdoor naar de neushoorns en langs de parallelweg naar de olifanten tot dat doodlopende blauwe lijntje.

Degenen die mee zouden kunnen gaan, staan niet te trappelen om te duwen, maar mogen dan de bagage dragen. Mag je overal in het park eten, dus wat je zelf meegebracht hebt? Als het niet druk is, zou zo'n stoel kunnen als rollator: er achteraan tokkelen en overal even kunnen gaan zitten.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 23:31:49 #210
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_106786246
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 23:27 schreef Teslynd het volgende:
Leuk die routekaart, dank je. Vraag me af of de eerste keer kan van de beren, na de berenbocht rechtdoor naar de neushoorns en langs de parallelweg naar de olifanten tot dat doodlopende blauwe lijntje.

Degenen die mee zouden kunnen gaan, staan niet te trappelen om te duwen, maar mogen dan de bagage dragen. Mag je overal in het park eten, dus wat je zelf meegebracht hebt? Als het niet druk is, zou zo'n stoel kunnen als rollator: er achteraan tokkelen en overal even kunnen gaan zitten.
Ja je mag overal eten! (alleen binnen in de Nacht niet als ik me niet vergis). Het is dat Amersfoort even niet in onze planning staat op korte termijn, anders had ik ook wel mee willen gaan en willen duwen hoor!
pi_106786543
rolstoel was voorheen altijd 10 euro borg en 2 euro huur per dag, wel van tevoren reserveren want er zijn er maar een beperkt aantal.
pi_106787419
Dan gaan ze vast niet akkoord met rolstoel als rollator gebruiken. Misschien heeft Blokker tijdig boodschappenkarretjes met uitklapstoeltje in de aanbieding.
Echt binnenkort kan het niet wegens kou & reumatiek. Ga ik kijken of het lukt om in mei fit genoeg te zijn :)
  zaterdag 14 januari 2012 @ 00:22:39 #213
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_106789490
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 23:52 schreef Teslynd het volgende:
Dan gaan ze vast niet akkoord met rolstoel als rollator gebruiken. Misschien heeft Blokker tijdig boodschappenkarretjes met uitklapstoeltje in de aanbieding.
Echt binnenkort kan het niet wegens kou & reumatiek. Ga ik kijken of het lukt om in mei fit genoeg te zijn :)
Laat het tegen die tijd weten! Misschien plannen wij dan ook wel een dagje, ga je gewoon lekker zitten, ga ik duwen!
pi_106801241
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 23:52 schreef Teslynd het volgende:
Gewoon aangeven dat je een rolstoel wilt gebruiken, hoe je hem gebruikt is compleet aan jou ;)
pi_106812443
Heb me nu aangemeld voor de nieuwsbrief. Dat helpt tegen het vergeten van goede voornemens. Reis is ook alvast bekeken. Per trein is duurder maar sneller en comfortabeler dan met de bus. Voor vaste plannen maken moet ik nog even een medische brief afwachten met het oog op een kleine ingreep.
pi_106822162
Ik kan ook niet lang lopen. En leen/huur dan ook regelmatig een rolstoel. Sinds mijn gezin door heeft dat het toch wel erg makkelijk is alle tassen eraan te kunnen hangen, nemen ze dat duwen wel voor lief hoor.
Maar wat is dat kleintje aan het groeien zeg. Het lijkt al heel wat. Lief met zo'n bezorgde moeder eromheen.
pi_106898723
Ja zoiets. Meestal als bagagewagen laten duwen en tussendoor even gaan zitten.

Het lukt niet zo met het zwembadje. Vanmiddag zag ik Sunanda er met de pootjes in. Er bleken dingetjes in te drijven, waarschijnlijk stukjes appel. Saar was er niet voor dat ze telkens bij het badje scharrelde. Gisteren was het nog een afvalpoel.

Vandaag was Sunande èrg uitdagend. De bezoekers zullen het geweldig gehad hebben met kijken hoe ze om Saar in beweging te krijgen bij het raam ging staan, rondrende, met Saar kopte en fel protesteerde toen Saar ging liggen. Ze begon tegen Saars kop op te klimmen met een stuk of 10 pootjes.

Je kan goed merken dat ze buiten geweest is, de ruimte en de lichaamsbeweging geproeft heeft. Vanmiddig maakte ze onder het rennen een paar schuivers; ze was te wild voor de kleine stal.
  zondag 29 januari 2012 @ 20:01:10 #218
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_107373048
Saar en kroost hebben we nog steeds niet live mogen bewonderen, maar wel vandaag Sam gezien! En dat is dus écht een Sam! Geen Sammetje meer :D

(edit: In SafariPark Beekse Bergen dus...)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 23:49:14 #219
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_109190176
Neushoorntje Sunanda en moeder Saar halen frisse neus

Ze is wel wat groter geworden.

Ik zie ook op hun website dat ze een gieren webcam hebben.
quote:
Zie een gierenjong uit het ei komen

Webcam gericht op het nest gaat vandaag live!
De vale gieren in DierenPark Amersfoort hebben al een aantal keer succesvol gezorgd voor nageslacht. Tot nu toe ging dit met behulp van een broedmachine om de kans op succes te vergroten. In de tussentijd werd er een kalkei in het nest gelegd ter vervanging. Vlak voor het uitkomen van het ei werd deze teruggelegd in het nest zodat de ouders bij het uitkomen van het ei het jong meteen konden accepteren.

Dit keer heeft de dierverzorging in het park besloten het broeden over te laten aan de ouders en af te wachten hoe het uitkomen van het ei gaat verlopen. Om alles goed te kunnen volgen en ook het publiek de unieke kans te geven om het uitkomen van een gierenei live mee te maken is een webcam geplaatst. Kijk hier naar de webcam!

De verwachting is dat het ei rond 25 maart zal uitkomen, de broedtijd van de vale gier is gemiddeld 56 dagen. Daarnaast verwacht het park dat het vrouwtje van een tweede koppel binnen enkele dagen een ei zal gaan leggen, ook dit is mogelijk te zien op de webcam.

De vale gier komt voor in Zuidoost-Azië, noordelijk Afrika, het Arabisch Schiereiland en zuidelijk Europa (Portugal, Spanje en Frankrijk). De vale gier is opgenomen in het Europese fokprogramma en er bestaat ook een uitzetproject vanuit het DierenPark Amersfoort Wildlife Fund rondom dit diersoort. De gieren in DierenPark Amersfoort zijn opvangdieren die op de een of andere manier gewond waren geraakt.
gier webcam
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_109191768
Momenteel ziet Sunanda er als een varkentje uit. Echt een dikke kont. Met betere foto's dan de webcam zie je natuurlijk meer tekening en zal ze er iets eleganter uitzien. Jammer dat de foto-site ook al niet echt bijgehouden wordt.

Die camera loopt al een tijdje. En ik vind dus al een tijdje dat ze nogal slordig zijn met de informatie. Toen neushoorn-webcam 2 uitgezet werd, was er niets over te vinden. Toen de gieren-cam begon, was er niets over te vinden. De gieren heb ik dus wel al gezien op de camera, maar zonder toelichting.

Is Sam het neushoorntje dat niet naar binnen wou en zijn moeder uitdaagde in de centrale ruimte?
Voor de Amersfoortse neushoorns is de ruimte erg krap, maar je ziet wel op de plattegrond dat er weinig uitbreidingsmogelijkheden zijn.
pi_109320857
Wat doe ik hier
pi_109321422
Wie ben je dan?
pi_110547417
Het dierenpark heeft twee Zoo-prijzen gewonnen. Eentje is met onze Sunanda. Potige tante is dat aan het worden.

Gepubliceerd op 18 apr 2012 door dpamersfoort
Vandaag ontving DierenPark Amersfoort twee ZooSite Awards. De geboorte van babyneushoorn Sunanda is verkozen tot 'leukste geboorte van een zoogdier 2012'. Daarnaast ontving ook het Honderdduizend DierenHuis een award voor 'mooiste nieuwe verblijf 2012'. Medewerkers van DierenPark Amersfoort hebben de awards vol trots in ontvangst genomen.

Veel doen ze niet aan haar site. Er zijn twee foto's bijgekomen.

pi_143225877
Saar is weer gedekt en Sunanda staat in Engeland in een safaripark met twee andere neushoorns.
pi_153142241
Saar is gedekt in het Pinksterweekend.

Marjo Hoedemaker noemde het in zijn columns http://www.dierenparkamer(...)arjo-feestweekenden/ een aangenaam onderonsje. Maar bij de eerste dekking werd verteld hoe ze met klamme handen toekeken naar de woeste strijd voor het zover was. Van te voren waren de stenen wanden al gedempt voor het geval er tegenaan geknald werd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')