abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 december 2011 @ 18:12:24 #101
141482 Q.
JurassiQ
pi_105780018
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wat dat betreft is het dan wel makkelijk om fysiek goud in eigen bezit te hebben.
Gelukkig ligt een groot deel van het Europese goud veilig in de kluizen van onze altijd eerlijke en betrouwbare Amerikaanse vriendjes, dat geeft mij een heel veilig gevoel. O+
For great justice!
pi_105781827
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2011 18:12 schreef Q. het volgende:

[..]

Gelukkig ligt een groot deel van het Europese goud veilig in de kluizen van onze altijd eerlijke en betrouwbare Amerikaanse vriendjes, dat geeft mij een heel veilig gevoel. O+
Liever daar dan binnen de grenzen van een lid van de euro, me dunkt.
pi_105803515
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2011 18:53 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Liever daar dan binnen de grenzen van een lid van de euro, me dunkt.
Als jij Amerika meer vertrouwt dan Europa begrijp je én geen reet van de VS en hun bommen, én geen reet van goud.

Maar waggel jij maar lekker verder :')
pi_105809314
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 01:12 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Als jij Amerika meer vertrouwt dan Europa begrijp je én geen reet van de VS en hun bommen, én geen reet van goud.

Ik vraag me toch af wie je bent en wat jij doet qua beroep. Je bent hier zo áltijd, met altijd de zelfde (mi waardeloze) argumenten, tegen een grotere groep users die jouw positie niet geloven. Die grotere groep komt altijd met dezelfde argument aan, en jij dus ook, keer op keer. Een "normale" user zou al lang zijn gestopt met deze reeks.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_105809468
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 09:20 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Ik vraag me toch af wie je bent en wat jij doet qua beroep. Je bent hier zo áltijd, met altijd de zelfde (mi waardeloze) argumenten, tegen een grotere groep users die jouw positie niet geloven. Die grotere groep komt altijd met dezelfde argument aan, en jij dus ook, keer op keer. Een "normale" user zou al lang zijn gestopt met deze reeks.
Ik ben het met je eens dat deze reeks knap waardeloos is (geworden).
Vwb die grotere groep die goud niet zit zitten: ik vind het prima, de tijd en prijs zullen ons gelijk laten zien.
pi_105809549
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 01:12 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Neen, jij begrijpt het niet dat is evident.
pi_105809554
Waar is ons goud
dinsdag 20 december 2011 06:44
Nu Zowel Duitsland als Frankrijk te horen hebben gekregen dat hun in Amerika opgeslagen goud 'verdwenen' is, mag toch onderhand de vraag gesteld worden waar die 600 ton goud van Nederland gebleven is.

In de jaren dertig werd een flink deel van het Nederlandse goud naar New York gebracht en zo ver mij bekend is het nooit teruggekomen. Waar in New York lag het? In het World Trade Centre lag volgens de overlevering ook veel goud, maar het 'verdampte' en er werd niets van teruggevonden. Toch vreemd, maar blijkbaar gebeurden er wonderen bij de aanslagen.
DNB laat over het goud niets los, want zoals ik gisteren al liet zien, ze mogen over hun werk niets zeggen. Dat is dus lekker makkelijk. Je verkwanselt het goud, maar dankzij de beschermende wet kom je er mee weg.

Geruchten zijn dat 95% van het officiële Nederlandse goud in het buitenland ligt. Het meeste daarvan in Amerika. De minister heeft in oktober 2011 aangegeven dat het goud in New York, Ottawa, Londen en Amsterdam ligt. De grote vraag is nu, hoeveel van dat goud in het buitenland nu nog echt van Nederland is. In 1991 had Nederland nog 1700 ton. Tegen bodemkoersen is 1100 ton goud verkocht. Dit onder druk van de Internationale bankiers die hiermee de Euro meer aanzien wilden geven en mogelijk ook niet vies waren van zeer goedkoop goud waar ze via deze weg dankzij naïve politici makkelijk aan konden komen.

Venezuela heeft het recent voor elkaar gekregen haar in Londen geplaatste goud terug te krijgen. Het is nog geen enkel land gelukt het in Amerika geplaatste goud terug te krijgen.
Het heeft er de schijn van dat de goudvoorraad een virtuele voorraad is, die zelfs niet eens het predicaat 'papieren goud' mag hebben.
Wat winnen we ermee dat alles rondom de goudvoorraad zo geheim is? Ik zie niet in waarom die geheimhouding daar nu zo belangrijk is, tenzij je vreselijk veel te verbergen hebt.
Ik vrees dus het ergste met betrekking tot het Nederlandse goud.

http://www.beursbox.nl/nieuws-beleggen/goud/waar-is-ons-goud.html
  dinsdag 20 december 2011 @ 09:47:45 #108
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_105810012
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:10 schreef dvr het volgende:

[..]

En dat vind jij een argument om je goud onder je hoofdkussen te leggen of in een thuiskluisje van 300 euro, in plaats van achter de twee voet dikke stalen deuren van een professioneel kluizencomplex in het Zwitserse hooggebergte?
Nou ja... ik verzamel geen goud, ik heb niks met dat gele goedje. Ik investeer liever in blikken erwtensoep en een Kalashnikov ;)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_105817035
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 09:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nou ja... ik verzamel geen goud, ik heb niks met dat gele goedje. Ik investeer liever in blikken erwtensoep en een Kalashnikov ;)
Goede beslissing w/

Goud is voor spaarders. Als jij een blik erwtensoep al een investering noemt ben jij dat niet :7
pi_105817078
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 09:30 schreef stoeltafel het volgende:
Waar is ons goud
Nu Zowel Duitsland als Frankrijk te horen hebben gekregen dat hun in Amerika opgeslagen goud 'verdwenen' is, mag toch onderhand de vraag gesteld worden waar die 600 ton goud van Nederland gebleven is.
En van wie zouden ze dat gehoord hebben?
pi_105817110
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 09:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Tip: vers water 30 liter, 10 kilo spliterwten. Bergen erwtenprut voor weinig.
pi_105836668
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 09:30 schreef stoeltafel het volgende:
Waar is ons goud
...
Toch ben ik benieuwd wat deze ontwikkeling doet, zal het een zeepbel effect geven als duidelijk is dat veel goud weg is, of juist schaarste creëren?
pi_105855424
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 20:56 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Toch ben ik benieuwd wat deze ontwikkeling doet, zal het een zeepbel effect geven als duidelijk is dat veel goud weg is, of juist schaarste creëren?
Er wordt nergens een brond genoemd. Misschien eerst daar eens benieuwd naar worden...

Wie zegt dat de ontwikkeling er is?
pi_105855472
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 07:54 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Er wordt nergens een brond genoemd. Misschien eerst daar eens benieuwd naar worden...

Wie zegt dat de ontwikkeling er is?
Dat is waar ja, dit blijft Fok natuurlijk :)
pi_105943467
Goud zakt lekker verder weg, kunnen de goudbugs meer goud kopen voor hun fiat :D
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_105958448
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
Goud zakt lekker verder weg, kunnen de goudbugs meer goud kopen voor hun fiat :D
poepoe wat zakken we

https://www.amsterdamgold(...)koers-en-zilverkoers
pi_106171895
Nog een tientje en er is weer een bearmarket erbij. En ik maar denken dat beren een winterslaap hadden.
pi_106172417
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 17:14 schreef piepeloi55 het volgende:
Nog een tientje en er is weer een bearmarket erbij. En ik maar denken dat beren een winterslaap hadden.
;)

Zilver is een industrieel metaal maar goud is monetair :D

Sure... elke bubble kent andere argumenten maar ze zijn allemaal gevuld met lucht :Y
pi_106180745
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 17:28 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

;)

Zilver is een industrieel metaal maar goud is monetair :D

Sure... elke bubble kent andere argumenten maar ze zijn allemaal gevuld met lucht :Y
Hoe stel je vast dat er sprake is van een bubble?

1. Neem de markwaarde
2. Bepaal de reele waarde
3. bereken: (marktwaarde - reele waarde) / marktwaarde
4. Als de uitkomst > 0.20 --> bubble

Maar volgens de marktleer bestaat er geen ' reele waarde' (er is alleen een marktwaarde).

Conclusie: bubbles bestaan niet.
The view from nowhere.
pi_106181290
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 17:14 schreef piepeloi55 het volgende:
En waarop stel jij die bearmarkt vast?

1523 is een keurige fibo-retrace. Maar ga vooral short :O
pi_106181348
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 17:28 schreef ComplexConjugate het volgende:

Er is ook altijd nog een bubbel van mensen die 'er verstand van denken te hebben' zoals bovengetekende. Hole frasen en lege woorden...

We zullen het wel zien allemaal.

:7
pi_106181421
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zijn die paar briefjes van je al meer waard in de supermarkt?

Of zit je al in erwtensoep'geinvesteerd' :')
pi_106181760
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:10 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

En waarop stel jij die bearmarkt vast?

1523 is een keurige fibo-retrace. Maar ga vooral short :O
Volgens officiele termen word 20% van top of bodem gezien als kentering ofwel bear/bull-market. Bij een goudprijs van +/- 1520 (immers top rond 1900) is dat het geval. Dont blame the messenger.

Niet dat ik overigens waarde hecht aan dit soort statistische feitjes, dat zegt net zo min als jouw aangehaald fibo-retrace.
pi_106183595
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 20:57 schreef deelnemer het volgende:

Conclusie: bubbles bestaan niet.
Waar haal je die 'formule' vandaan? En waar is ze op gebaseerd?

Je kan geen conclusies trekken uit zulke simpele vergelijkingen zonder de onderliggende theorie te verifieren op correctheid. Bubbles bestaan wel degelijk en zijn inherent aan speculatie.
pi_106183705
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:11 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Er is ook altijd nog een bubbel van mensen die 'er verstand van denken te hebben' zoals bovengetekende. Hole frasen en lege woorden...

We zullen het wel zien allemaal.

:7
Waarom zakt de prijs van goud weg? Speculatie, heeft niets met de intrinsieke waarde van edelmetaal van doen. De verhalen over marktmanipulatie en 'dit is echt de laatste dip voordat het einde der tijden aanbreekt' doen het weer goed op het internet ;)

Goud en zilverbeestjes kunnen weer 'lekker goedkoop' hun slag slaan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')