abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 april 2012 @ 03:55:12 #276
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_110262696
Mijn vader had in 1977 en kleine investering gemaakt in goud.

Hij heeft geweldig rendement gekregen in de vorm van een 35 jarig huwelijk, twee dochters en een zoon. :o
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_110328852
Ik wou iets gemeens zeggen over apen en gouden ringen, maar dat was gewoon cute O+
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:35:11 #278
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_111118762
Ik volg dit topic.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:42:02 #279
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_111120548
Goud... dat gele glimmende metaal waar mensen raar van gaan doen. Ik snap er niks van...
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_111133681
De goudprijs heeft het laatste halfjaar een beetje stilgestaan, hij beweegt al die tijd al rond de ¤ 40.000/Kg.
Toch zijn er interessante ontwikkelingen gaande die tot een grotere monetaire betekenis van (en vraag naar) goud kunnen leiden. Ten eerste dat een BIS-committee de mogelijkheid onderzoekt om er weer een zg. Tier-1 asset van te maken, wat grote investeringen van banken in goud zou kunnen uitlokken, en ten tweede (daarmee samenhangend) het in de financiële wereld terugkerende besef dat goud als reserve-asset een groot voordeel heeft, namelijk de inherente waarde en de afwezigheid van 3d party risk. Nu 'return of capital' langzaamaan belangrijker wordt dan 'return on capital' kan dat m.n. voor financieel sterke partijen een argument worden om naar goud te diversifiëren. Het aloude tegenargument dat goud geen inkomstenstroom genereert heeft weinig betekenis meer nu obligaties ook nauwelijks meer iets opleveren.
pi_111222574
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 april 2012 03:55 schreef monkyyy het volgende:
Mijn vader had in 1977 en kleine investering gemaakt in goud.

Hij heeft geweldig rendement gekregen in de vorm van een 35 jarig huwelijk, twee dochters en een zoon. :o
* FkTwkGs2012 noteert
  dinsdag 8 mei 2012 @ 03:09:53 #282
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_111276776
Waarom goud het probleem niet oplost:

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_111285118
quote:
4s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 03:09 schreef SemperSenseo het volgende:
Waarom goud het probleem niet oplost:
Vage post. Moeten mensen 2 uur naar een documentaire gaan kijken, om te horen welk probleem je überhaupt bedoelt?

Volgens http://topdocumentaryfilms.com/the-secret-of-oz/ stelt deze film, dat een klassieke goudstandaard (goud=geld) het probleem van de huidige deflatoire spiraal (neergang in de economie leidt tot faillissementen, die verdere neergang uitlokken, tot er niets meer is) niet kan oplossen. Met als (niet erg economisch) argument dat een goudstandaard de middenklasse benadeelt.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 15:40:10 #284
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_111422729
Zilver en goud zakken weer eens verder weg, wat is er aan de hand met het kostbare metaal?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 15 mei 2012 @ 20:15:37 #285
375155 HarmsonFX
Twitmeister
pi_111594682
Geld is vertrouwen.. is het vertrouwen weg dan kan je van je 50 euro biljetjes een mooi poppenhuis maken
Broodje kopen..

Huis verwarmen..

[ Bericht 41% gewijzigd door HarmsonFX op 15-05-2012 20:21:46 ]
Tips: Betaalde linkverkorter Adf.ly Plus500 affilaite program Plus500 affiliate Snel online handelen Plus500 broker Informatiesite Forex Theforexcompass.com
pi_111596643
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 03:07 schreef een groot visionair het volgende:

Alleen kunstgrepen en kostbare ingrepen van de overheden hebben de schuldentent waarop ons financiële bezit gebaseerd is de afgelopen jaren overeind gehouden. Nu dat niet genoeg blijkt te zijn en de overheden hun eigen kredietwaardigheid voor een flink deel hebben verspeeld, zal beleggers/bezitters weinig anders resten dan een deel van hun papieren vermogen in de meest liquide concrete bezitting om te zetten, d.w.z. in goud, om in ieder geval *iets* over te houden en er liefst ook beter van te worden.
Een mooi voorbeeld hiervan is dat het IMF, dat tot vorig jaar nog goud uit zijn reserves verkocht, nu besloten heeft om voor meer dan $2 miljard aan goud bij te kopen vanwege wereldwijd oplopende risico's.

“The Fund is facing increased credit risk in light of a surge in program lending in the context of the global crisis,” the IMF staff wrote in a report released today, adding "there is a need to increase the Fund’s reserves in order to help mitigate the elevated credit risks”. bron

Zo zie je maar weer dat risico een relatief begrip is, en dat een assetklasse die tot een paar jaar geleden door de goegemeente nog als een van de meer riskante gezien werd, nu een mainstream toevluchtsoord wordt voor wie de opgelopen risico's in bonds wil ontwijken. Deze erkenning van goud als risico-hedge door leidende instituten als het IMF zal voor pensioenfondsen en andere grootbeleggers de drempel verlagen om ook in te stappen - sterker, hun leden en commissarissen zullen dat vroeg of laat gaan eisen, zeker als ook de rendementen uit aandelen terugvallen en de perceptie zo wordt, dat edelmetalen eigenlijk nog het enige segment zijn waarin zowel zekerheid als rendement te vinden is. Als dat eenmaal gebeurt is de kiem gezaaid voor een steeds snellere, zichzelf versterkende stijging van goud.
  woensdag 16 mei 2012 @ 10:41:08 #287
366229 Oldie57
pi_111616030
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zilver en goud zakken weer eens verder weg, wat is er aan de hand met het kostbare metaal?
Dat vraag ik mij ook af. De euro is in deep shit and it's coming with waves en de Amerikanen blijven maar doorgaan met schulden maken.
pi_111616100
Goud zit intraday in een bearmarket.
  woensdag 16 mei 2012 @ 10:48:05 #289
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_111616252
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:43 schreef piepeloi55 het volgende:
Goud zit intraday in een bearmarket.
Spotprijs:

goud: ¤1206,-
zilver: ¤21,57

Tja... dat is wel eens hoger geweest, lager ook natuurlijk... deflatie op komst?
pi_111616308
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
Spotprijs:

goud: ¤1206,-
zilver: ¤21,57

Tja... dat is wel eens hoger geweest, lager ook natuurlijk... deflatie op komst?
Mijn mening daarover heb ik een aantal jaar geleden al in deze topics gegeven :)
  woensdag 16 mei 2012 @ 10:54:16 #291
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_111616505
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:49 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Mijn mening daarover heb ik een aantal jaar geleden al in deze topics gegeven :)
Aah... ik denk dat wij wel een beetje op dezelfde lijn zitten dan, goud is mooi glimmend materiaal maar je kan het niet eten, in de brand steken of onder schuilen als het regent (hoewel een gouden dak natuurlijk wel heel stoer staat :P ).

Zilver daarentegen kent enorm veel industriële toepassingen maar het is maar de vraag hoe lang zilver nog noodzakelijk blijft in veel van deze toepassingen. De technologische ontwikkelingen staan ook niet overal stil.
  woensdag 16 mei 2012 @ 10:57:47 #292
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_111616648
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 20:48 schreef dvr het volgende:

Deze erkenning van goud als risico-hedge door leidende instituten als het IMF zal voor pensioenfondsen en andere grootbeleggers de drempel verlagen om ook in te stappen - sterker, hun leden en commissarissen zullen dat vroeg of laat gaan eisen, zeker als ook de rendementen uit aandelen terugvallen en de perceptie zo wordt, dat edelmetalen eigenlijk nog het enige segment zijn waarin zowel zekerheid als rendement te vinden is. Als dat eenmaal gebeurt is de kiem gezaaid voor een steeds snellere, zichzelf versterkende stijging van goud.
In het idee dat 'goud' een store of value is wil ik nog wel meegaan, hoewel dit geen garantie is natuurlijk. Maar een rendement halen met goud? Dat klinkt mij regelrecht als de zeepbelmentaliteit. Goud==goud en dat produceert dus helemaal niets, het voegt geen welvaart toe aan de wereld. Dus ik vind niet dat je mag spreken van rendement, hooguit beschermt het je tegen de geldontwaarding als gevolg van ons corrupte fiat geld systeem.
  woensdag 16 mei 2012 @ 13:42:21 #293
375155 HarmsonFX
Twitmeister
pi_111622776
Goud kan als betaalmiddel worden gebruikten kan dus wel welvaart toevoegen aan de wereld. Als goud steeds van eigenaar wisselt gebeuren er dingen.
Tips: Betaalde linkverkorter Adf.ly Plus500 affilaite program Plus500 affiliate Snel online handelen Plus500 broker Informatiesite Forex Theforexcompass.com
  woensdag 16 mei 2012 @ 14:06:47 #294
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_111623851
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:42 schreef HarmsonFX het volgende:
Goud kan als betaalmiddel worden gebruikten kan dus wel welvaart toevoegen aan de wereld. Als goud steeds van eigenaar wisselt gebeuren er dingen.
Maar momenteel heeft fiat geld die functie, dus ik zie geen argument dat in het voordeel is van goud t.o.v. fiat geld.
  woensdag 16 mei 2012 @ 14:18:23 #295
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_111624296
Goud is inderdaad waarde-opslag en zou dus geen rendement moeten geven. Wel compensatie voor het verlies van waarde van geld.

De reden dat het nu niet stijgt op de 'europaniek' is dat de dollar nu weer even 'sterk' lijkt (en olie niet stijgt).
  woensdag 16 mei 2012 @ 15:18:33 #296
375155 HarmsonFX
Twitmeister
pi_111626582
Het voordeel van goud tegenover geld is dat mensen van glimmend metaal houden. Geld kan snel ontwaarden en zelfs helemaal waardeloos worden als het vertrouwen weg is. Bij goud is dat niet het geval..(kan wel wat ontwaarden natuurlijk) mensen willen het hebben, hebben, hebben! (graai) ook al heb je aan goud op zichzelf echt geen reet. Behalve in industrieel oogpunt.. dan wel natuurlijk.

Daarom vlucht men in goud.. en de vraag stijgt...
  woensdag 16 mei 2012 @ 18:50:56 #297
366229 Oldie57
pi_111634739
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 15:18 schreef HarmsonFX het volgende:
. en de vraag stijgt...
En het aanbod (m.n. winning van gouderts) neemt steeds meer af.

Dus ......
pi_111634841
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

In het idee dat 'goud' een store of value is wil ik nog wel meegaan, hoewel dit geen garantie is natuurlijk. Maar een rendement halen met goud? Dat klinkt mij regelrecht als de zeepbelmentaliteit.
Natuurlijk! Wanneer het erop aan komt en alle fiatwaarden kapotgaan, is goud de ultieme zeepbel. Dat is precies goud's functie: zoveel mogelijk waarde relatief veilig opslaan terwijl de financiële economie kapotgaat, en weer leeglopen zodra een nieuw en levensvatbaar financieel stelsel de economie in staat stelt om weer te groeien. Goud en geld als communicerende vaten.

En er is geen enkele andere asset klasse die die reddende functie kan vervullen wanneer financiële waarden -duizenden miljarden aan bonds, derivatives, cash- kapotgaan. Aandelen, grond en vastgoed verliezen bij sterke prijsstijgingen hun geloofwaardigheid (zeker wanneer ze nog recent als bubbels ontploft zijn en wanneer de reële economie neerwaarts gaat) en massale grondstoffenspeculatie leidt tot prijsinflatie, economische neergang en groot menselijk drama. Goud daarentegen wordt niet gehinderd door bindingen met de reële economie, het is al eeuwenlang het fundament onder alle monetaire stelsels, en het wordt aangehouden door de sterkste financiële partijen (centrale banken, overheden, privaat oud geld). En, heel belangrijk in de opportunistische wereld van beleggers: het stijgt nu al zo'n 12 jaar onverdroten voort terwijl al het andere inkakt.

Vijf minuten geleden rolde er weer een bevestiging van deze visie binnen: Voor het eerst heeft een Japans pensioenfonds een deeltje van zijn vermogen naar goud gediversifieerd, precies om de redenen die ik noemde:

quote:
Okayama Metal & Machinery has become the first Japanese pension fund to make public purchases of gold, in a sign of dwindling faith in paper currencies.

Initially, the fund aims to keep about 1.5 per cent of its total assets of Y40bn ($500m) in bullion-backed exchange traded funds, according to chief investment officer Yoshisuke Kiguchi, who said he was diversifying into gold to “escape sovereign risk”.

The move into a non-yielding asset comes as funds in the world’s second-biggest pension market are under increasing pressure to meet promised payments, as domestic interest rates remain rooted near zero.

Bron: Financial Times
  donderdag 17 mei 2012 @ 00:24:27 #299
375155 HarmsonFX
Twitmeister
pi_111650930
Ben u ook zo zat van uw goud? Ruil nu uw oude goud in voor geld.. bij postalgold pff die hasses van die kerel haha
  vrijdag 18 mei 2012 @ 13:41:58 #300
366229 Oldie57
pi_111702207
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

Maar een rendement halen met goud? Dat klinkt mij regelrecht als de zeepbelmentaliteit.
Een price/earnings rationg van 100 voor de IPO van Facebook is nog veel speculatiever dan beleggen in goud.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')