In het midden papa Dekker.quote:Laser radial zeilster Marit Bouwmeester heeft opnieuw de Conny van Rietschoten Trofee 2011 gewonnen. Vorig jaar was zij ook al winnares.
De Friezin versloeg tijdens de Pre-Olympics volgens de jury van de zeilprijs op ongeëvenaarde wijze haar concurrentes en won de Sailing World Cup 2011. Met haar sportieve prestaties heeft zij bijgedragen aan de top 3 positie op de internationale ranglijst voor zeilende naties. Aldus de motivatie van de jury.
Het aantal nominaties lag dit keer boven de verwachting. De inzet van nieuwe media zoals Twitter en Facebook hebben daar volgens het bestuur van de Conny van Rietschoten Trofee zeker toe bijgedragen.
In de categorie zeezeilen werd Wouter Verbraak tot winnaar gekozen. Zonder enige voorbereiding stapte hij als invalschipper aan boord tijdens de Barcelona World Race en werd hij schipper voor de hele race. Wouter ging als eerste Nederlander non-stop rond de wereld.
In de categorie jeugdzeilen/surfen ging de zeilprijs naar Maxime Jonker. Ze werd Europees kampioen Laser 4.7 en wereldkampioen Laser radial voor meisjes onder de 17 in La Rochelle.
Thijs Kort, tienvoudig kampioen in de Schakel, maakte dit jaar zijn officiële debuut in de 16m2. Hij werd direct Nederlands kampioen. Het leverde hem de overwinning op in de categorie nationale klassen. Bij het internationaal en Olympisch zeilen/surfen versloeg Marit Bouwmeester 2.4 wereldkampioen Thierry Schmitter en surfer Dorian van Rijsselberge. De tweevoudige winnares van de Van Rietschoten Trofee was niet aanwezig tijdens de prijsuitreiking in verband met het wereldkampioenschap in Australië. Tijdens de voorafgaande Worldcup, Sail Melbourne staakte Marit voortijdig de strijd, omdat ze zich niet lekker voelde.
De Maas trofee, een onderscheiding voor personen met bijzondere verdiensten in de wedstrijdzeilsport ging naar Margriet Pannevis. Zij heeft in nagenoeg elke commissie van het Watersportverbond gezeten en is een Internationaal erkende dopingautoriteit.
De feestelijke uitreiking van de zeilprijzen vond plaats in Rotterdam, in de sociëteit van de Koninklijke
Er staat nergens "direct" in de TT.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:20 schreef svetan het volgende:
Nee..... niet direct van Afrika naar Nieuw Zeeland! Ze moet eerst deze droom waarmaken en haar rondje, waar dan ook, afsluiten.
Dat Schröder zegt wat ie vindt zit je hoog he?quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:20 schreef svetan het volgende:
In Capetown heeft ze gelegenheid alvast verder te "netwerken" onder de vele Nieuw Zeelandse deelnemers aan de Volvo Ocean die waarschijnlijk meer van de wereldzeeen hebben gezien als ene meneer Schöder en beter weten tewaarderen wat Laura tot nu toe al heeft volbracht.
Neem een pilletje, je windt je teveel op. Het is maar een titel en er staat niets onwaars in.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:20 schreef svetan het volgende:
Nee..... niet direct van Afrika naar Nieuw Zeeland!
Meer bekendheid? Misschien, maar niet onverdeeld positief.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:46 schreef svetan het volgende:
Volgend jaar zou dit wel eens anders kunnen liggen: Dan heeft ze werkelijk iets buitengewoons gepresteerd en in binnen en buitenland de nederlandse zeilwereld meer bekendheid gegeven.
Ja fijn. Maar bekendheid stopt niet bij de mensen die haar hebben ontmoet en de zeilwereld.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:57 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Lees maar eens de commentaren van mensen die Laura werkelijk hebben ontmoet: http://segelreporter.com/(...)ien-nach-suedafrika/
Natuurlijk heeft het wel te maken met Laura. Jij kunt het gewoon niet uitstaan dat niet iedereen dat kind op een enorm voetstuk zet. Maar de prestatie van Laura kan niet in de schaduw van de prestaties van deze man staan en ik vind het nog steeds ongelooflijk dat ze zelfs maar is genomineerd! Een goed voorbeeld voor de jeugd? Laat me niet lachen zeg!quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:46 schreef svetan het volgende:
Nee... dat ik de pest gekregen heb aan Schröder heeft helemaal niets met Laura te doen! Het is gewoon zijn arrogantie en onsportiviteit van deze persoon die dan daaruit ook nog mee naar de media loopt. Zulke figuren zijn een schande voor de sportwereld in het algemeen en hier in het bijzonder de zeilwereld. Laten we even wel wezen..... ook tegen Verbraak had deze zielige figuur met zijn prestaties geen enkele kans.
Zoals ik al in de vorige aflevering heb geschreven was ik er ook tegen dat Laura die trofee zou krijgen. Ze heeft immers nog niet afgelevert.
Volgend jaar zou dit wel eens anders kunnen liggen: Dan heeft ze werkelijk iets buitengewoons gepresteerd en in binnen en buitenland de nederlandse zeilwereld meer bekendheid gegeven.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:40 schreef spuitje het volgende:
Jij kunt het gewoon niet uitstaan dat
svetan heeft gisteravond hier niet gepost.. kan maar zoquote:Op vrijdag 18 november 2011 17:05 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik krijg toch steeds meer de indruk dat Svetan een alter-ego van Dick Dekker is.
"Nou, als u even wilt betalen? Dank u!"quote:Let us know if we can do anything to help you settle in
Het gaat me er niet om of zij betalen of niet. Dat is hun keuze, en dat boeit me totaal niet.quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:31 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
..... het zijn geen Nederlanders die altijd met de hand op de knip zitten. Het zou zo maar kunnen zijn dat in zulke landen met een "settlers mentaliteit" iemand werkelijk meent wat hij zegd.
In dat zulk lander kiest men zijn eigen "goede doel" om aan te geven en stort geen geld op een anomyme girorekening van een of andere stichting.
Ze zal waarschijnlijk niet eens anders kunnen. Maar of mensen echt een huis voor haar zullen kopen betwijfel ik ten zeerste!quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het gaat me er niet om of zij betalen of niet. Dat is hun keuze, en dat boeit me totaal niet.
Mijn insteek was dat Laura wellicht het handje op gaat houden. Lekker makkelijk.
Ze heeft ervaring met het inzamelen van geld, dus een beetje hier, beetje daar. Misschien komt ze er wel. Zo doen bedelaars dat ook.quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:50 schreef spuitje het volgende:
Ze zal waarschijnlijk niet eens anders kunnen. Maar of mensen echt een huis voor haar zullen kopen betwijfel ik ten zeerste!
Duidelijk, voor ons natuurlijk geen verrassing. Wij weten dat Laura een vrolijk, lief, spontaan en actief meisje is. Alleen die zure rechtse pers zit haar doorlopend te demoniseren.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:57 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Lees maar eens de commentaren van mensen die Laura werkelijk hebben ontmoet: http://segelreporter.com/(...)ien-nach-suedafrika/
"top 3 positie op de internationale ranglijst voor zeilende naties. "quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:46 schreef svetan het volgende:
Nee... dat ik de pest gekregen heb aan Schröder heeft helemaal niets met Laura te doen! Het is gewoon zijn arrogantie en onsportiviteit van deze persoon die dan daaruit ook nog mee naar de media loopt. Zulke figuren zijn een schande voor de sportwereld in het algemeen en hier in het bijzonder de zeilwereld. Laten we even wel wezen..... ook tegen Verbraak had deze zielige figuur met zijn prestaties geen enkele kans.
Zoals ik al in de vorige aflevering heb geschreven was ik er ook tegen dat Laura die trofee zou krijgen. Ze heeft immers nog niet afgelevert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |