abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104509065
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_104509084
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:34 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik was eigenlijk van plan een mooi corset te kopen ivm een feestje voor Oud & Nieuw. :) En wel een mooie jurk, maar wel eentje die ik daarna nog gewoon aankan.
pi_104509115
Oh, dat is altijd leuk, om iets moois te vinden voor een feestje! Ik heb al zoveel leuke jurkjes gezien... Maar ik heb er nog 2 die ik eigenlijk nog maar 1x heb aangehad... dus om nu weer een nieuwe te kopen haha.
~ Bonito La Risa ~
pi_104509152
Die gevulde boekenkast is ook wel een goed argument. Voor mij zou een Kindle vooral handig zijn op reis, gewoon omdat het ruimte scheelt. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_104509220
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:39 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Die gevulde boekenkast is ook wel een goed argument. Voor mij zou een Kindle vooral handig zijn op reis, gewoon omdat het ruimte scheelt. :)
Ja op reis wel idd. En gewicht niet te vergeten. ;)

Alleen... mijn huis begint een beetje volgestouwd te raken met boeken. er staan hier al 4 boekenkasten. :')
pi_104509237
Of dan print je gewoon de kaft van elk ebook dat je hebt, plakt die op een kartonnen doos en zet die in je kast. Fixed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_104509297
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:42 schreef V1z0R het volgende:
Of dan print je gewoon de kaft van elk ebook dat je hebt, plakt die op een kartonnen doos en zet die in je kast. Fixed.
Kun je net zo goed boekenkast behang kopen. :')
pi_104509314
Ik blijf voor thuis ook wel gewone boeken kopen hoor, maar ik lees best veel en dikke boeken. En als ik 4 weken weg ben, dan zou ik dus zeker 6 boeken meenemen en dat vind ik gewoon te zwaar.

En of Kindle echt de beste is weet ik niet, maar er loopt hier op Fok een topic over en mensen zijn wel enthousiast.
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:45:32 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104509316
Hoi,

Lijstje:
O: beschuit kaas, beker melk
S: 10.5 km hardlopen
L: 3 boterhammen tonijn, beschuit jam, gekookt ei
T's: appel, peer, mandarijn, blokje choco, zoute sticks
D: hutspot met koolvis
T's: cola-berenburge, stokjes
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_104509320
Ik zag gisteren een boekenkastschilderij! :o
There is no way to happiness, happiness is the way (Buddha)
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:46:46 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104509345
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:44 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Kun je net zo goed boekenkast behang kopen. :')
[ afbeelding ]
Indien echte boekenkast, dan win!

Ik wil ook een boekenwand O+ Maar da's denk ik verminderd handig!

En:

O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_104509455
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:45 schreef conleche het volgende:
Ik blijf voor thuis ook wel gewone boeken kopen hoor, maar ik lees best veel en dikke boeken. En als ik 4 weken weg ben, dan zou ik dus zeker 6 boeken meenemen en dat vind ik gewoon te zwaar.

En of Kindle echt de beste is weet ik niet, maar er loopt hier op Fok een topic over en mensen zijn wel enthousiast.
Hehe, dat zou mijn overweging ook zijn. :D
Wat ik vaak doe op vakantie is boeken ruilen in hostels enzo. Werkt ook erg goed. :)
Doe wat je niet durft.
pi_104509474
Overweging pik?
*kijkt naar beneden*
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_104509534
Hehe, sorry, autocorrect en plasma doneren zijn mijn excuses. :D
Ik bedoelde OOK v1z0r. :P
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 18 november 2011 @ 13:13:05 #15
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104510100
*O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En prompt nog een afwijzing binnen! 230 reacties, waow :o Maar nu ik ergens anders iig op gesprek mag komen vind ik dat niet zo erg O+
  Vis een optie? vrijdag 18 november 2011 @ 13:15:05 #16
70532 loveli
N
pi_104510154
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
*O*
SPOILER
En prompt nog een afwijzing binnen! 230 reacties, waow :o Maar nu ik ergens anders iig op gesprek mag komen vind ik dat niet zo erg O+
En deze keer kom je op gesprek bij mensen die je verwachten en weten voor welke baan je komt!
crap in = crap out
pi_104510159
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:45 schreef conleche het volgende:

Wij hebben zelf ook een Kindle. Fijn dingetje :) Hebben 'm nu een jaar of twee al, dus kan natuurlijk wel het een en ander veranderd zijn. Maar destijds heeft Martijn vanalles uitgezocht en kwam de Kindle wel als beste naar voren.
  vrijdag 18 november 2011 @ 13:17:41 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104510230
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:15 schreef loveli het volgende:

[..]

En deze keer kom je op gesprek bij mensen die je verwachten en weten voor welke baan je komt!
Daar ga ik nu wel van uit inderdaad :D

Oe oe, ik ga me weer voorbereiden O+
pi_104510289
Maandag op gesprek! Hurrah! Ik ga duimen voor je :) O+
  vrijdag 18 november 2011 @ 13:20:44 #20
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104510340
Oeh Maria, ik ga ook heel hard voor je duimen!

* uniekhoorn naar winkel fietst voor voedsel
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 18 november 2011 @ 13:21:41 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104510376
Le yay! :D *O*

Nu is mijn stemming weer van "aaah telefoon :o " omgeslagen naar "yaaay, gesprek! *O* "

Tevens:
Oh Americans ^^ You never cease to amaze.

:D
pi_104510381
:W Even gauw een lijstje droppen!

O: bakje turkse yoghurt met muesli
T: grof volk. boterham geitenkaas, 2 mandarijntjes
L: 2 grof volk. boterhammen cervelaat
T: grof volk. boterham geitenkaas, banaan
T: 2 mandarijntjes
D: ovenschotel met gehakt/ui, spinazie, aardappelpuree
T: chocolate chip cookie
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_104510387
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:15 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Wij hebben zelf ook een Kindle. Fijn dingetje :) Hebben 'm nu een jaar of twee al, dus kan natuurlijk wel het een en ander veranderd zijn. Maar destijds heeft Martijn vanalles uitgezocht en kwam de Kindle wel als beste naar voren.
Ah, dat is mooi om te horen. :)
Doe wat je niet durft.
pi_104510434
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
Tevens:
[ afbeelding ]
Ach, als ze van pizza een groente maken, verbaast niks me meer :+
pi_104510442
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
Le yay! :D *O*

Nu is mijn stemming weer van "aaah telefoon :o " omgeslagen naar "yaaay, gesprek! *O* "

Tevens:
[ afbeelding ]
:D :'( :D _O- _O_
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')