abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104507446
Aangezien er weer flinke werkloosheid is moeten er weer groepen mensen geholpen worden

De huidige regering denkt vooral dat er minder werklozen komen door hen de keel dicht te knijpen. Zonder dat er verder wordt afgevraagd of er uberhaupt werk is.

Dat terwijl er in het verleden veel betere oplossingen waren. Zoals de werkverschaffingsprojecten. Dat heeft Nederland mooie dingen opgeleverd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Werkverschaffing

Daarmee sla je twee vliegen in een klap
1. De werklozen zitten niet nutteloos op de bank
2. Er kunnen grote projecten worden uitgevoerd waar nu geen geld voor is

En wie een betere baan vind stapt er weer uit.

Ik zou zeggen werk aan de winkel. Laat ze de natuur onderhouden of meer sociale woningbouw neerzetten.
pi_104507492
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:43 schreef Arolsen het volgende:
Aangezien er weer flinke werkloosheid is moeten er weer groepen mensen geholpen worden

De huidige regering denkt vooral dat er minder werklozen komen door hen de keel dicht te knijpen. Zonder dat er verder wordt afgevraagd of er uberhaupt werk is.

Dat terwijl er in het verleden veel betere oplossingen waren. Zoals de werkverschaffingsprojecten. Dat heeft Nederland mooie dingen opgeleverd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Werkverschaffing

Daarmee sla je twee vliegen in een klap
1. De werklozen zitten niet nutteloos op de bank
2. Er kunnen grote projecten worden uitgevoerd waar nu geen geld voor is

En wie een betere baan vind stapt er weer uit.

Ik zou zeggen werk aan de winkel. Laat ze de natuur onderhouden of meer sociale woningbouw neerzetten.
Ik heb begrepen dat er in Rotterdam veel kans op succes is met zoiets. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_104507548
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:45 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat er in Rotterdam veel kans op succes is met zoiets. ;)
Mensen die niet mee willen doen mag je van mij wel bestraffen.

Maar een hele grote groep zou graag nuttig werk doen.
pi_104507580
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:46 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Mensen die niet mee willen doen mag je van mij wel bestraffen.

Maar een hele grote groep zou graag nuttig werk doen.
Dan beginnen we met die occupy-gasten, iedereen die daar rondwandeld met een vorm van uitkering mag per direct bij de straat komen ontdoen van onkruid!
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:48:04 #5
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104507588
Zo, dat is nog is rechts van Arolsen. Ik ben voor!
[Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid.]
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:49:29 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104507624
Die projecten hebben we al: vele tienduizenden ambtenaren zitten hun tijd uit tot hun pensioen. Daarna worden de vacatures niet eens meer vervuld, ze voeren niets uit en worden dus ook niet gemist. Maar het scheelt in de hangouderen op straat...

Werkprojecten zal nooit werken, er is werk zat, maar uitkeringen zijn hoger dan wat werkgevers willen betalen, vandaar dat Polen dat werk doen.
censuur :O
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:51:06 #7
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104507675
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Die projecten hebben we al: vele tienduizenden ambtenaren zitten hun tijd uit tot hun pensioen. Daarna worden de vacatures niet eens meer vervuld, ze voeren niets uit en worden dus ook niet gemist. Maar het scheelt in de hangouderen op straat...

Werkprojecten zal nooit werken, er is werk zat, maar uitkeringen zijn hoger dan wat werkgevers willen betalen, vandaar dat Polen dat werk doen.
Bullshit, Ambtenaren werken wel degelijk hard, jammer dat veel mensen niet begrijpen dat er door het eigen gezeiver op de gemeente veel tijd van die ambtenaren verloren gaat.
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:52:56 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104507733
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:51 schreef Sayex het volgende:

[..]

Bullshit, Ambtenaren werken wel degelijk hard, jammer dat veel mensen niet begrijpen dat er door het eigen gezeiver op de gemeente veel tijd van die ambtenaren verloren gaat.
Ik neem aan dat je dit post vanaf je computer op het gemeentehuis, op kosten van de belastingbetaler?
censuur :O
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:53:43 #9
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104507756
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dit post vanaf je computer op het gemeentehuis, op kosten van de belastingbetaler?
Nope, zit momenteel thuis. Ben stagair geweest op een gemeentehuis afgelopen jaar.
pi_104507844
Overheid stoot jammerlijk alleen maar banen af en alles wordt zo ongeveer vermarkt. :N

Overheid doet niet meer wat ze moeten doen: zorgen voor nutsfuncties in een maatschappij en dat betekent tevens werkverschaffing.
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:04:26 #11
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_104508090
Lijkt me leuk zo'n overheidsbaantje.
Waar kan ik me inschrijven?
Je moeder is een hamster
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:08:02 #12
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104508198
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:04 schreef Crutch het volgende:
Lijkt me leuk zo'n overheidsbaantje.
Waar kan ik me inschrijven?
UWV
pi_104508244
Er is volop werk, maar nederlandse mensen zijn te verwend, die willen niet tijdelijk een vieze/laaggeschoolde baan hebben die ook nog eens tegen het minimumloon wordt betaald. Gezien de grote aantallen buitenlandse werknemers die hier werken in de productie/agrarische sector etc. en alle vacatures die er zijn voor laaggeschoold werk ben ik van mening dat niemand in Nederland werkloos hoeft te zijn (mits die buitenlandse werknemers verdwijnen)
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:09:59 #14
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_104508252
HSL aanleggen riching Hamburg :Y
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:10:45 #15
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104508274
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:09 schreef Flurry het volgende:
HSL aanleggen riching Hamburg :Y
Of gewoon gatengraven zodat we geen dure graafmachines hoeven te huren.
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:11:21 #16
118585 Crutch
pi_104508290
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:09 schreef babipangang het volgende:
Er is volop werk, maar nederlandse mensen zijn te verwend, die willen niet tijdelijk een vieze/laaggeschoolde baan hebben die ook nog eens tegen het minimumloon wordt betaald. Gezien de grote aantallen buitenlandse werknemers die hier werken in de productie/agrarische sector etc. en alle vacatures die er zijn voor laaggeschoold werk ben ik van mening dat niemand in Nederland werkloos hoeft te zijn (mits die buitenlandse werknemers verdwijnen)
Dat is natuurlijk wel afwegen he?
Of je kan thuiszitten met een redelijke uitkering, of je staat de godganse dag voor een beetje meer geld kazen in te pakken tussen een stel mongolen die nog nooit een cito-toets hebben afgemaakt.
Je moeder is een hamster
pi_104508300
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:10 schreef Sayex het volgende:

[..]

Of gewoon gatengraven zodat we geen dure graafmachines hoeven te huren.
Ja en dan raken die mensen op de graafmachines werkloos? Dat is het probleem verschuiven
pi_104508316
Minder kapitalisme. Meer overheid.
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:12:46 #19
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104508331
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:11 schreef babipangang het volgende:

[..]

Ja en dan raken die mensen op de graafmachines werkloos? Dat is het probleem verschuiven
nee hoor, alleen maar meer mensen om te graven! :)
pi_104508338
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:11 schreef Crutch het volgende:

[..]

Of je kan thuiszitten met een redelijke uitkering, of je staat de godganse dag voor een beetje meer geld kazen in te pakken tussen een stel mongolen die nog nooit een cito-toets hebben afgemaakt.
Het is ook zeerzeker begrijpelijk, maar als tijdelijke baan zie ik het probleem niet.
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:16:31 #21
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104508441
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:11 schreef Crutch het volgende:

[..]

Juist daarom, geef ze kut werk voor een hongerloontje en ze gaan vanzelf een baanzoeken!
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:16:38 #22
118585 Crutch
pi_104508443
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:13 schreef babipangang het volgende:

[..]

Het is ook zeerzeker begrijpelijk, maar als tijdelijke baan zie ik het probleem niet.
Dat ben ik met je eens en zeker als je uitzicht hebt op iets beters.
Toch ken ik een aantal mensen die zich kapotsolliciteren naar allerlei functies die ook maar een beetje matchen met de kennis die ze hebben, maar toch stuk voor stuk worden afgewezen.

Dan wordt het uitzicht ineens heel anders? Moet je je laten omscholen of vrede hebben met een kutbaan?
Een uitkering is dan wel makkelijk.
Je moeder is een hamster
pi_104508742
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:16 schreef Crutch het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens en zeker als je uitzicht hebt op iets beters.
Toch ken ik een aantal mensen die zich kapotsolliciteren naar allerlei functies die ook maar een beetje matchen met de kennis die ze hebben, maar toch stuk voor stuk worden afgewezen.

Dan wordt het uitzicht ineens heel anders? Moet je je laten omscholen of vrede hebben met een kutbaan?
Een uitkering is dan wel makkelijk.
Dan maar omscholen hé naar iets wat in elk geval enig raakvlak heeft met je interesses. Zit zelf ook in de situatie dat ik geen baan kan vinden die relevant is aan mijn studie, maar heb gelukkig een vaste baan (waar ik graag weg wil). Ben zelf ook maar begonnen met omscholing op eigen kosten zodat ik toch iets kan gaan doen wat ik een beetje leuk vind en kan ik uiteindelijk nog parttime blijven doen.
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:41:01 #24
348777 Adam_Smith
Mrs. Thatcher learned from me.
pi_104509197
Wij kunnen hier nog wel wat assemblagemedewerkers gebruiken. Helaas voelt men zich te goed voor dat werk. Maar wel ondertussen klagen dat er buitenlanders komen werken.
Ik hekel personen die zich te goed voelen voor werk omdat ze nu eenmaal hebben gestudeerd. Snappen ze dan niet dat er gewoon geen werk in hun vakgebied is en ze maar moeten accepteren dat ze maar werk moeten gaan doen wat ze niet bevalt i.p.v. aan het gemeente-loket te hangen om met krokodillentranen te smeken om een uitkering?
As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce.
The real tragedy of the poor is the poverty of their aspiration
pi_104509383
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:41 schreef Adam_Smith het volgende:
Wij kunnen hier nog wel wat assemblagemedewerkers gebruiken. Helaas voelt men zich te goed voor dat werk. Maar wel ondertussen klagen dat er buitenlanders komen werken.
Ik hekel personen die zich te goed voelen voor werk omdat ze nu eenmaal hebben gestudeerd. Snappen ze dan niet dat er gewoon geen werk in hun vakgebied is en ze maar moeten accepteren dat ze maar werk moeten gaan doen wat ze niet bevalt i.p.v. aan het gemeente-loket te hangen om met krokodillentranen te smeken om een uitkering?
Waar is 'hier'?
Ik ben al diverse keren achter productiewerk aangeweest, maar krijg telkens te horen 'sorry, u bent te hoog opgeleid'... aaargh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')