Een tijd geleden ben ik bij mijn vriend ingetrokken. Hij had al een eigen huis en ik studeerde nog, dus ik voelde me bevoorrecht dat ik mijn studententijd niet meer in een studentenkamer hoefde te slijten. In het begin deed hij veel in huis , maar gaandeweg kwam het steeds meer op mij terecht. Ik spreek over een huis met een woonkamer, twee slaapkamers, badkamer, een kleine wc, keuken en een studeerkamer.
Tegenwoordig is het zo dat ik bijna al het werk doe. We hebben wel een lijstje opgesteld met wie welke kamers doet, en deze verwisselen we elke maand. Er komt in de praktijk weinig van terecht. Zo moet hij deze maand de computerkamer stofzuigen/afstoffen, de borden wassen , en het aanrecht schoonhouden. Ik stofzuig de slaapkamer, doe de was, houd de badkamer en toiletten schoon en doe de woonkamer. Ik heb deze maand al bijna al zijn taken een keer gedaan, omdat hij het gewoon vertikt. Meneer vindt het normaal de afwas eens per week te doen en stofzuigen hoeft van hem maar eens per maand. Ook laat hij etenswaren gewoon buiten de koelkast rotten of ruimt hij de koelkast niet uit terwijl het wel zijn taak is. Heet aanrecht was net zo goor, dat ik het zelf ook maar weer gedaan heb, want ik heb geen zin in een infectie. Gadverdamme. Toen ik hem er op aansprak mompelde hij dat ik het zelf vies had gemaakt. Dit is onzin want ik heb deze maand amper thuis gekookt. Ik ben bezig met mijn scriptie en moet straks afstuderen, en heb geen tijd om de afwas en alle andere dingen nog voor hem te doen terwijl ik mijn taken uit voer.
Daarnaast verslonst hij zichzelf ook. Elke middag moet ik hem vragen of hij aub gaat douchen, en als hij doucht kamt hij zijn haar niet eens netjes. Ook droeg hij altijd lenzen, maar heeft laatst een enorme nerd bril gekocht en die wil hij ook in het openbaar dragen. Deo opdoen moet ik hem ook constant aan herinneren.
Hij is 25 jaar oud en een enorm moederskindje dat niet gewend is aan taken in huis. Het huis heeft hij gekregen van zijn moeder en die laat soms de schoonmaaksters komen, maar helaas zijn die al 3 maanden niet geweest. Hij vindt het prima en wacht liever af tot ze komen.
Ik hou echt van hem, maar ik word zo moe van al het werk in huis en ik vind hem gewoon vaak niet meer aantrekkelijk als hij weer eens naar zweet ruikt, zich niet scheert, zijn haar rechtop staat en hij die domme bril op heeft...
Help? Ik wil het voorlopig niet uitmaken want er gaat nog wel veel goed, dus graag constructieve tips.