abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104483548
Een tijd geleden ben ik bij mijn vriend ingetrokken. Hij had al een eigen huis en ik studeerde nog, dus ik voelde me bevoorrecht dat ik mijn studententijd niet meer in een studentenkamer hoefde te slijten. In het begin deed hij veel in huis , maar gaandeweg kwam het steeds meer op mij terecht. Ik spreek over een huis met een woonkamer, twee slaapkamers, badkamer, een kleine wc, keuken en een studeerkamer.

Tegenwoordig is het zo dat ik bijna al het werk doe. We hebben wel een lijstje opgesteld met wie welke kamers doet, en deze verwisselen we elke maand. Er komt in de praktijk weinig van terecht. Zo moet hij deze maand de computerkamer stofzuigen/afstoffen, de borden wassen , en het aanrecht schoonhouden. Ik stofzuig de slaapkamer, doe de was, houd de badkamer en toiletten schoon en doe de woonkamer. Ik heb deze maand al bijna al zijn taken een keer gedaan, omdat hij het gewoon vertikt. Meneer vindt het normaal de afwas eens per week te doen en stofzuigen hoeft van hem maar eens per maand. Ook laat hij etenswaren gewoon buiten de koelkast rotten of ruimt hij de koelkast niet uit terwijl het wel zijn taak is. Heet aanrecht was net zo goor, dat ik het zelf ook maar weer gedaan heb, want ik heb geen zin in een infectie. Gadverdamme. Toen ik hem er op aansprak mompelde hij dat ik het zelf vies had gemaakt. Dit is onzin want ik heb deze maand amper thuis gekookt. Ik ben bezig met mijn scriptie en moet straks afstuderen, en heb geen tijd om de afwas en alle andere dingen nog voor hem te doen terwijl ik mijn taken uit voer.

Daarnaast verslonst hij zichzelf ook. Elke middag moet ik hem vragen of hij aub gaat douchen, en als hij doucht kamt hij zijn haar niet eens netjes. Ook droeg hij altijd lenzen, maar heeft laatst een enorme nerd bril gekocht en die wil hij ook in het openbaar dragen. Deo opdoen moet ik hem ook constant aan herinneren.

Hij is 25 jaar oud en een enorm moederskindje dat niet gewend is aan taken in huis. Het huis heeft hij gekregen van zijn moeder en die laat soms de schoonmaaksters komen, maar helaas zijn die al 3 maanden niet geweest. Hij vindt het prima en wacht liever af tot ze komen.

Ik hou echt van hem, maar ik word zo moe van al het werk in huis en ik vind hem gewoon vaak niet meer aantrekkelijk als hij weer eens naar zweet ruikt, zich niet scheert, zijn haar rechtop staat en hij die domme bril op heeft...

Help? Ik wil het voorlopig niet uitmaken want er gaat nog wel veel goed, dus graag constructieve tips.
pi_104483613
M.a.w. echt volwassen is hij dus niet....
pi_104483653
Nee, dat is hij niet, maar hij studeert nog.
pi_104483687
Het is jouw kind niet ts, maar jouw vriend, ga eens goed met hem praten en zeg dat dit niet langer door kan gaan :)
pi_104483689
Je bent zijn moeder aan het spelen. Trek het huis uit om hem wakker te maken.
  donderdag 17 november 2011 @ 18:44:04 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104483764
Met hem praten, dat allereerst.

Verder is het mijn ervaring dat het beter werkt om vaste taken te hebben, dus niet zo'n rooster waarbij het steeds wisselt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_104483765
Ik ben nu bezig met mijn scriptie en kan een breakup of verhuizing er niet bij hebben.

Als ik mijn vriend er op aanspreek zegt hij "waarom ga je dan niet bij je moeder wonen?"of "als je me niet meer aantrekkelijk vind dan zoek je toch een ander?" In plaats van naar zichzelf te kijken chanteert hij me alleen maar...
pi_104483787
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:41 schreef LittleCthulhu het volgende:
Nee, dat is hij niet, maar hij studeert nog.
Dat is toch geen excuus ? Als ik bijvoorbeeld al lees dat je hem moet gaan vertellen die ie zich moet douchen omdat hij stinkt, vind ik echt bizar.
pi_104483802
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:44 schreef Lienekien het volgende:
Met hem praten, dat allereerst.

Verder is het mijn ervaring dat het beter werkt om vaste taken te hebben, dus niet zo'n rooster waarbij het steeds wisselt.
We hebben beiden een hekel aan de afwas dus verwisselen we die.
pi_104483822
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:44 schreef LittleCthulhu het volgende:
Ik ben nu bezig met mijn scriptie en kan een breakup of verhuizing er niet bij hebben.

Als ik mijn vriend er op aanspreek zegt hij "waarom ga je dan niet bij je moeder wonen?"of "als je me niet meer aantrekkelijk vind dan zoek je toch een ander?" In plaats van naar zichzelf te kijken chanteert hij me alleen maar...
Ik zeg niet dat je het uit moet maken, ik zeg dat je rust voor jezelf met creëren. Dat doe je niet in dat huis waar je nu in zit.
pi_104483830
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:44 schreef iamsurroundedbyidiots het volgende:

[..]

Dat is toch geen excuus ? Als ik bijvoorbeeld al lees dat je hem moet gaan vertellen die ie zich moet douchen omdat hij stinkt, vind ik echt bizar.
Hij doet het uiteindelijk uit zichzelf maar dan is het alweer 2 uur, ipv dat hij meteen na het opstaan doucht.
  donderdag 17 november 2011 @ 18:46:14 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104483869
quote:

[..]

We hebben beiden een hekel aan de afwas dus verwisselen we die.
Sommige taken wissel je af. Maar overwegend vaste taken werkt beter.

Of je gaat af en toe samen aan de slag. Als jij nou even stofzuigt, dan doe ik de badkamer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_104483873
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:45 schreef LittleCthulhu het volgende:

[..]

Hij doet het uiteindelijk uit zichzelf maar dan is het alweer 2 uur, ipv dat hij meteen na het opstaan doucht.
Hij mag toch zeker zelf wel weten wanneer hij zich doucht zolang het maar hygiënische blijft toch?
pi_104483890
quote:

Meid, dan is het toch simpel? Je verdient beter en je maakt het uit, of je blijft bij hem en blijft zijn moeder spelen. Jouw keuze.
pi_104483907
quote:

Lijkt me echt heerlijk om op zo'n moment "Okay, doei!" te zeggen en te vertrekken.
pi_104483925
quote:

[..]

Dus hij doet de dingen niet op de momenten dat jij het wil?
pi_104483999
Ik verwacht toch zeker geen rare dingen? Als hij zweet stinkt hij en ik heb er last van, wil dan echt geen seks met hem of een knuffel of andere dingen. Ik vind dat persoonlijke hygiene de hele dag door moet.

En als hij een week gaat wachten tot hij de afwas gaat doen gaat het rotten, en dan krijg ik er ook weer last van.
pi_104484004
quote:

[..]

Tja als ik je verhaal lees, dan kan ik alleen maar de conclusie trekken dat hij totaal niet volwassen is en geen zin heeft om taken uit te voeren, en hij komt er ook nog mee weg, omdat als hij het niet doet, jij het voor hem doet.
pi_104484005
quote:

[..]

:').

Je ergert je wel aan de kleeeeinste dingen. Lang zal het niet standhouden.
pi_104484018
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:48 schreef zarGon het volgende:

[..]

:').

Je ergert je wel aan de kleeeeinste dingen. Lang zal het niet standhouden.
Al 2 jaar.
pi_104484053
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:49 schreef LittleCthulhu het volgende:

[..]

Al 2 jaar.
Ik geef het nog 2 maanden. Hij zal niet veranderen voor jou, zoveel is wel duidelijk. De vraag is hoeveel en hoelang jij nog dit pikt.
pi_104484091
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:49 schreef LittleCthulhu het volgende:

[..]

Al 2 jaar.
Zo lang heeft 't geduurd voordat je bent waar je nu bent. Vanaf nu gaat alles alleen maar sneller verlopen, mocht er niets veranderen.
pi_104484120
Je wil geen moederskindje maar je gedraagt je wel als zijn moeder?
zeggen dat ie moet gaan douchen en lenzen moet dragen en zijn klusjes voor hem doen klinkt precies als een moeder

praat gewoon met hem als een partner
dat je op deze manier niet gelukkig word van het samen wonen en de relatie en dat je anders weer weg gaat omdat de relatie anders kapot gaat
en niet alleen klagen en achter hem aan opruimen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_104484193
quote:

[..]

Ja sorry hoor maar daar is toch ook niet meteen wat mis mee? :')
toen ik nog niks hoefde behalve een beetje scriptie tikken ging ik ook wel eens pas om 3 uur douchen of zo en liet ik vaak genoeg een spoor van lege mokken rond de computer achter
die man mag toch ook wel wat dingen zelf beslissen?
en van 2 uur niet douchen verander je echt niet in een zwerver :')
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_104484238
Ik weet niet. Dit is de eerste man die echt voor me gaat. Hij gaat niet vreemd, hij zorgt voor me, ik vertrouw hem... hij is alleen wat verwend. Mijn ex was echt een nachtmerrie, vergeleken met hem is alles ideaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')