SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd
De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.
De OP vind je hier
Daar gaan we weer!
Kusjes debeterebob
Do what you love, love what you do!
inderdaad zegquote:Op donderdag 17 november 2011 16:38 schreef Sinji het volgende:
Als ik een scammer was geweest, dan was kree mijn ideale prooi
Als iemand dat belangrijk vind plaats die zelf wel een foto, of je vraagt het. Maar ga nou niet via via via een linkje regelen.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:30 schreef -Strawberry- het volgende: [..] Omdat het leuk is om te weten wat het gezicht achter de user is.
quote:Op donderdag 17 november 2011 16:38 schreef Sinji het volgende:
Als ik een scammer was geweest, dan was kree mijn ideale prooi
Vaag ja kan ik wel eens zijn inderdaad dat geef ik gelijk toe.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:39 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
inderdaad zeg
naja als je het voor elkaar krijgt om hem concreet te laten worden... meestal is ie zo vaag dat ik er geen bal van snap en dat is toch minder handig als je zijn creditcard gegevens wil hebben
dit dus ja.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:40 schreef ook_gek het volgende:
Echt serieus mensen, krijg een leven ipv dit gezeik.
Wat ben jij disproportioneel geirriteerd hierover?quote:Op donderdag 17 november 2011 16:40 schreef ook_gek het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Als iemand dat belangrijk vind plaats die zelf wel een foto, of je vraagt het. Maar ga nou niet via via via een linkje regelen.
En trouwens, jij wil ook je foto niet delen. Heb je dat wel eens gevraagt.
Vind jij het dan leuk als ik via via je facebook krijg?
Ik weet niet, ik vind het zelf soms vervelend als iemand speciaal naar een foto van me vraagt. De meesten hebben mijn foto's gewoon in mijn fobo gezien. Had in jouw geval ook gekund.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:40 schreef ook_gek het volgende:
En trouwens, jij wil ook je foto niet delen. Heb je dat wel eens gevraagt.
Vind jij het dan leuk als ik via via je facebook krijg?
Ja ik heb een dorpscafe, en dan is het inderdaad niet handig om over mensen te roddelen.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:42 schreef formerjellybean het volgende:
Oh royco jij werkt dus ook als barman. Die kroeg raakt ook een boel mensen kwijt juist omdat ze zo lullen
Dat is hier dus ook een boel kennen elkaar , de vorige eigenaar was heel cool daar bleef alles wat je hem vertelde bij hem en bemoeide die niet zo heel erg met het persoonlijk leven van de klanten.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:45 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ja ik heb een dorpscafe, en dan is het inderdaad niet handig om over mensen te roddelen.
Ja dat probleem hadden hier de vorige eigenaren ook.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:48 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat is hier dus ook een boel kennen elkaar , de vorige eigenaar was heel cool daar bleef alles wat je hem vertelde bij hem en bemoeide die niet zo heel erg met het persoonlijk leven van de klanten.
Hun zijn zelfs zo dat als je prive zit te praten ze juist mee gaat praten. Des te meer mensen raken ze ook kwijt als klanten
Nee hoor, maar de afgelopen 3 topics gaat het over elkaars facebook.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:42 schreef Sinji het volgende:
[..]
Wat ben jij disproportioneel geirriteerd hierover?
Alsof je hele leven moet wijken voor het schrijven van één simpel facebookberichtje.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:50 schreef ook_gek het volgende:
Heb je dan echt niks belangrijkers in je leven te doen?
anders zaten we toch niet op fokquote:Op donderdag 17 november 2011 16:50 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Nee hoor, maar de afgelopen 3 topics gaat het over elkaars facebook.
Of over het vreemd gaan van iemand anders en daar ook meteen maar het prive leven van die persoon instappen.
Ik heb me prima vermaakt met die rel afgelopen nacht in elk gevalquote:Op donderdag 17 november 2011 16:50 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Of over het vreemd gaan van iemand anders en daar ook meteen maar het prive leven van die persoon instappen.
Ja het blijft leuk hèquote:Op donderdag 17 november 2011 16:53 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb me prima vermaakt met die rel afgelopen nacht in elk geval
Ja is ook. Ik snap het ook niet helemaal want ik denk juist dat het toch een van de eerste dingen die je leert als je horeca zit.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:49 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ja dat probleem hadden hier de vorige eigenaren ook.
Dat soort dingen zijn niet slim op een dorp waar iedereen elkaar kent en er toch al veel geluld en geroddeld word.
Precies, nieuwtjes vertellen is niet erg, maar dingen die vertrouwelijk verteld worden, of die gewoon niet zo handig zijn als die massaal naar buiten gebracht worden die moet je gewoon voor je houdenquote:Op donderdag 17 november 2011 16:54 schreef ook_gek het volgende:
Oh bij ons is het, wil je wat weten dan moet je in de kroeg zijn![]()
Is er geschoten in scheveningen? Binnen paar uur weet je waar wat en als je geluk hebt wie.
En ook wie, wie doet of gedaan hebt. Personelijke dingen die in vertrouwen verteld worden blijft personelijk. En zo moet het ook vind ik!
Om maar een voorbeeld te geven.
Tja, dat het triest is hebben we al bevestigd. Maar niemand weet wie de dader is helaas. En Facebook is een logisch gespreksstof als men geinteresseerd is naar iemands identiteit. Niets meer, niets minder.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:50 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Het gaat er mij om dat mensen opeens in het prive leven duiken en mee gaan bemoeien. Dat vind ik in mijn ogen kansloos.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:52 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
anders zaten we toch niet op fok
het is gewoon een SC
soms gaat het hier een topic lang over tekenen of katten
dan ontplof je toch ook niet
Ja tuurlijk word er wel geluld in een kroeg maar wat als kroegeigenaars hoor je juist niet te doen.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:54 schreef ook_gek het volgende:
Oh bij ons is het, wil je wat weten dan moet je in de kroeg zijn![]()
Is er geschoten in scheveningen? Binnen paar uur weet je waar wat en als je geluk hebt wie.
En ook wie, wie doet of gedaan hebt. Personelijke dingen die in vertrouwen verteld worden blijft personelijk. En zo moet het ook vind ik!
Om maar een voorbeeld te geven.
Is ook gewoon een beetje je gezonde verstand gebruiken he.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:56 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ja is ook. Ik snap het ook niet helemaal want ik denk juist dat het toch een van de eerste dingen die je leert als je horeca zit.
Nou ik ga niet naar de kroeg omquote:Op donderdag 17 november 2011 16:59 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ja tuurlijk word er wel geluld in een kroeg maar wat als kroegeigenaars hoor je juist niet te doen.
Een kroeg moet een plek zijn waar je graag naar toe gaat en je thuis voelt en ook als er iets is heen kan. Je hebt soms mensen die door persoonlijke dingen instorten en dan hoor je als barman dat niet aan de volgende klant te vertellen van oh heb je gehoord van klaasje die was hier en die is ingestort want dat en dat
In een dorp heb je dat soort dingen ook bij de kapper enzoquote:Op donderdag 17 november 2011 16:59 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ja tuurlijk word er wel geluld in een kroeg maar wat als kroegeigenaars hoor je juist niet te doen.
Een kroeg moet een plek zijn waar je graag naar toe gaat en je thuis voelt en ook als er iets is heen kan. Je hebt soms mensen die door persoonlijke dingen instorten en dan hoor je als barman dat niet aan de volgende klant te vertellen van oh heb je gehoord van klaasje die was hier en die is ingestort want dat en dat
Volgens mij is in horecagelegenheden zijn en zuipen wel een heel erg belangrijk en groot deel van jouw leven. Klopt dat?quote:Op donderdag 17 november 2011 17:03 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Nou ik ga niet naar de kroeg om
Me verhaal kwijt te kunnen
Maar mijn stamkroeg is wel echt me 2de huiskamer zo vaak zit ik er
Heeft ook te maken met het feit dat de 2 gasten achter de bar goeie vrienden van me zijn en ik ook regelmatig met ze gewerkt heb.
God wat mis ik de horeca zeg
Dat is ook zo maar er zijn ook een boel die net juist in een ellendige periode naar de kroeg gaan en juist hetquote:Op donderdag 17 november 2011 17:03 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Heeft ook te maken met het feit dat de 2 gasten achter de bar goeie vrienden van me zijn en ik ook regelmatig met ze gewerkt heb.
Nou ik bedoel niet dat je het specifiek daarvoor heengaat maar ik heb wel vaker mensen in een kroeg in zien storten omdat het niet ging en ook in combinatie met alcohol . Dat gebeurd gewoon.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:03 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Voor veel mensen ben je inderdaad toch een soort van hulpverlener.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:08 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat is ook zo maar er zijn ook een boel die net juist in een ellendige periode naar de kroeg gaan en juist het
Ja ik denk dat je het ook een beetje zo moet zien , net zoals een goede psychiater ook niet over zijn klanten praatquote:Op donderdag 17 november 2011 17:09 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Voor veel mensen ben je inderdaad toch een soort van hulpverlener.
Je wil niet weten hoeveel mensen echt al hun problemen en levensverhalen vertellen.
Alleen krijgen die er wel veel beter voor betaald jammer genoegquote:Op donderdag 17 november 2011 17:11 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ja ik denk dat je het ook een beetje zo moet zien , net zoals een goede psychiater ook niet over zijn klanten praat
Het lijkt me irritant, hosselen op facebook. Die chat daar is nu niet bepaald overzichtelijk ofzo, en berichten op een prikbord worden door iedereen gelezen, en zijn nogal publiekelijk zichtbaar voor al je vrienden, lijkt me vervelend als je iemand wilt versierenquote:Op donderdag 17 november 2011 17:10 schreef heloef het volgende:
Hosselen via Facebook, ooit gedaan meisje wou niet mee naar een festival met mij.
Het prettige er aan was dat ik toen maar ging met Faye.
Persoonlijk berichten deed ik altijd.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:13 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het lijkt me irritant, hosselen op facebook. Die chat daar is nu niet bepaald overzichtelijk ofzo, en berichten op een prikbord worden door iedereen gelezen, en zijn nogal publiekelijk zichtbaar voor al je vrienden, lijkt me vervelend als je iemand wilt versieren
Whehe, moet hij ook een beroepsgheim-eed afleggen voor je? Dat jij hem de diepste geheimen van jezelf blootlegt aan een barman is gewoon je eigen schuld.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:11 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ja ik denk dat je het ook een beetje zo moet zien , net zoals een goede psychiater ook niet over zijn klanten praat
Het is allemaal gewoon wat omslachtiger dan bijvoorbeeld msn, wat meteen in het oog springt als je je computer aan hebt staan.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:14 schreef heloef het volgende:
[..]
Persoonlijk berichten deed ik altijd.
quote:Op donderdag 17 november 2011 17:15 schreef Sinji het volgende:
[..]
Whehe, moet hij ook een beroepsgheim-eed afleggen voor je? Dat jij de diepste geheimen van jezelf blootlegt aan een barman is gewoon je eigen schuld.
Denk wel dat het scheelt of je in een dorpskroeg werkt of in een stad waar lang niet iedereen elkaar kent.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:13 schreef Moonwalk het volgende:
Ik vind niet dat je de barman als een psycholoog moet zien. Ik heb zelf ook achter de bar gestaan en heb nooit iemand belachelijk gemaakt, maar als ik wel zo was geweest vind ik het een klein beetje eigen schuld. Voor de barman is het zijn werk, als een klant iets geks of raars doet dan heb je het er al snel met collega's over, of thuis. Zoals elk ander met zijn of haar werk doet. Je bent geen dokter of psycholoog en soms zijn dronkelap verhalen voor de helft niet eens kloppend.
Heb ook vaak genoeg achter iemand aan moeten rennen met zijn jas/telefoon/sleutels oid.
Ik heb mensen die elke dag aan de bar zaten ook nooit als "vrienden" gezien en als ik ze na werk tijdens uitgaan tegen kwam bleef ik er ook niet bij hangen.
Ik zeg niet dat het goed is dat iemand alles doorvertelt, ik ben persoonlijk niet zo en vind dat in elke situatie een slechte eigenschap. Maar ik vind niet dat het iets te maken heeft met het beroep barman
Daar zit inderdaad wel wat in, ik heb dan ook nooit in een dorp gewoond dus dat kan ik me ergens wel voorstellen dat het anders is en de hele beleving anders kan zijnquote:Op donderdag 17 november 2011 17:16 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Denk wel dat het scheelt of je in een dorpskroeg werkt of in een stad waar lang niet iedereen elkaar kent.
Vind een anekdote aan vrienden over een klant vertellen die ze niet kennen en die je waarschijnlijk nooit meer zult zien anders dan dingen vertellen die iedereen in het dorp kent.
ons kent ons hè in dorpjes.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:17 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Daar zit inderdaad wel wat in, ik heb dan ook nooit in een dorp gewoond dus dat kan ik me ergens wel voorstellen dat het anders is en de hele beleving anders kan zijn
Ik zit ook op mijn mobiel. Dikke fail met dm en edits..quote:Op donderdag 17 november 2011 17:16 schreef ook_gek het volgende:
Ja how stop wacht maar jongens, laat alles maar vallen!!
Me DM mobiel slaat op hol! Ik heb geen 1 nieuw DM bericht en volgens het blauwe rondje heb ik er nu al 9!!
Dat is dus niet correct en tevens juist! Dat is heul fout! Klopt dus niet!!
Dus wat nu? Paniek!!!
Ik wel. Dorpen zijn nogal vervelend als je er niet echt tussen past, en op alles wat je doet wordt aangekeken.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:18 schreef kree het volgende:
[..]
ons kent ons hè in dorpjes.
Nee ik zou niet in een stad willen wonen.
quote:Op donderdag 17 november 2011 17:16 schreef ook_gek het volgende:
Me DM mobiel slaat op hol! Ik heb geen 1 nieuw DM bericht en volgens het blauwe rondje heb ik er nu al 9!!
Dus wat nu? Paniek!!!
Dit is echt wel veel zinvoller om te melden dan dingen over Facebook ja.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:16 schreef ook_gek het volgende:
Dus wat nu? Paniek!!!
Ja dat is waar, beetje meer sociale controle.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:19 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik wel. Dorpen zijn nogal vervelend als je er niet echt tussen past, en op alles wat je doet wordt aangekeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |