abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104461161
Hallo,

we hebben een vaillant geiser maar de druk gaat altijd weg. in koude toestand vul ik hem tot aan 1bar, als hij warm is gaat hij tot 2 bar. het is wel niet lastig om het kraantje eens open te draaien om wat water bij te doen, maar is toch niet normaal denk ik dat je dit wekelijks moet doen? Die temperatuur meter werkt ook niet meer, heeft dit er iets mee te maken?
Ik heb enkele foto's toegevoegd (als het gelukt is tenminste) :) op de ene foto zie je dat het metertje niet meer werkt. op een andere foto heb ik ook een pijltje gezet, uit dat kraantje druppelt er soms wat water. Vooral als ik dan wat water bij doe en er opeens teveel bar opzit. De radiatoren heb ik al allemaal ontlucht. Geiser slaat ook aan als we warm water nemen, dus op zich werkt hij wel.

pi_104461306
in koude toestand": hoever valt de druk terug na een week?
pi_104461467
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:10 schreef CarltonBanks het volgende:
in koude toestand": hoever valt de druk terug na een week?
hallo,
dan is het terug "0"
pi_104461636
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:14 schreef gerspie het volgende:

[..]

hallo,
dan is het terug "0"
dat kan niet je kraan zijn, je moet een lekkage hebben in je leidingen... bel een monteur om je leidingen te laten checken (afpersen)
pi_104461785
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:19 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

dat kan niet je kraan zijn, je moet een lekkage hebben in je leidingen... bel een monteur om je leidingen te laten checken (afpersen)
wil dat dan zeggen dat de vloer er uit zal moeten? Het huis is van 1996, kunnen die leidingen nu al stuk zijn?
pi_104461857
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:23 schreef gerspie het volgende:

[..]

wil dat dan zeggen dat de vloer er uit zal moeten? Het huis is van 1996, kunnen die leidingen nu al stuk zijn?
tjah.. wie zal het zeggen.... wij kennen je binnenhuis niet...

zoveel druk verlies is echt niet normaal, het kan iets onschuldigs zijn (een overdruk ventiel wat niet meer sluit) maar ook een buis die lek is. normaal is het in iedergeval echt niet.
pi_104462061
Lap, kunnen al direct grote kosten zijn dus en we wonen hier nog maar van juli. Een redelijk recent huis gekocht om weinig miserie te hebben maar is geen garantie blijkbaar. Kan ik eventueel zelf zo'n overdruk ventiel vervangen? ik veronderstel dat dat niet zoveel kost en we kunnen het mss daar eerst eens mee proberen.
  donderdag 17 november 2011 @ 00:33:36 #8
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_104462099
Herkenbaar, heb een aantal weken geleden soortgelijk probleem gehad. Druk viel weg en temperatuur kwam niet boven de 35 graden uit, en viel helemaal weg.

Hangt sinds een week een nieuwe ketel..
Tics van je petten.
pi_104462117
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:32 schreef gerspie het volgende:
Lap, kunnen al direct grote kosten zijn dus en we wonen hier nog maar van juli. Een redelijk recent huis gekocht om weinig miserie te hebben maar is geen garantie blijkbaar. Kan ik eventueel zelf zo'n overdruk ventiel vervangen? ik veronderstel dat dat niet zoveel kost en we kunnen het mss daar eerst eens mee proberen.
het kan een overdrukventiel zijn, maar ook iets anders.. zomaar vervangen is zinloos... hoelang vullen jullie die ketel al bij?

vermoedelijk heb je in juli niet gestookt... was dit al aan de gang bij de vorige bewoners (of hebben jullie ingrijpende verbouwingen gedaan?)... dan zou het maar eens een verborgen gebrek kunnen zijn..

zo'n verwarmingsman kost je een uurtje, maar je weet al wel veel meer...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2011 00:34:47 ]
pi_104462166
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:33 schreef nattermann het volgende:
Herkenbaar, heb een aantal weken geleden soortgelijk probleem gehad. Druk viel weg en temperatuur kwam niet boven de 35 graden uit, en viel helemaal weg.

Hangt sinds een week een nieuwe ketel..
maar wij hebben geen ketel hoor, enkel maar een geiser. Dat temperatuur metertje doet niets meer. Maar het water is wel nog warm in bad en douche, ook de radiatoren worden nog warm.
pi_104462190
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:35 schreef gerspie het volgende:

[..]

maar wij hebben geen ketel hoor, enkel maar een geiser. Dat temperatuur metertje doet niets meer. Maar het water is wel nog warm in bad en douche, ook de radiatoren worden nog warm.
vast wel... een geiser is namelijk alleen voor warm water, verder niets... een ketel doet je verwarming... je hebt een combi-ketel *O*
pi_104462224
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:34 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

het kan een overdrukventiel zijn, maar ook iets anders.. zomaar vervangen is zinloos... hoelang vullen jullie die ketel al bij?

vermoedelijk heb je in juli niet gestookt... was dit al aan de gang bij de vorige bewoners (of hebben jullie ingrijpende verbouwingen gedaan?)... dan zou het maar eens een verborgen gebrek kunnen zijn..

zo'n verwarmingsman kost je een uurtje, maar je weet al wel veel meer...
Toen hadden we idd geen verwarming nodig, is nog maar een paar weken dat ik de centrale verwarming aangestoken heb en toen viel me op dat er dus geen druk op zat. Wij hebben geen verbouwingen gedaan. Alleen een thermostatische kraan in bad gestoken maar die werkt perfect.
pi_104462272
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:36 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

vast wel... een geiser is namelijk alleen voor warm water, verder niets... een ketel doet je verwarming... je hebt een combi-ketel *O*
er staat een knopje op met een kraantje en een knopje met een kraantje en een radiator. Dat je dat dan in de zomer kan afleggen omdat je dan geen cv nodig hebt heeft men mij gezegd. Dus nee, geen ketel, anders zou ik die ook in de garage zien staan denk ik :)
pi_104467371
Het is toch echt een combi-ketel van Vailiant die aan de muur hangt en zowel voor warmwater als cv

Mijn vermoeden is gezien de klacht van TS dat zijn drukvat stuk is, dit laten vervangen zou het probleem moeten oplossen.

Maar TS mag ook best eens overwegen gezien de leeftijd van dit toestel of een gehele vervanging niet beter is
pi_104467528
Als de druk bij het vullen snel oploopt (binnen een paar sec op een bar of wat hoger) is inderdaad het expansievat lek (= vol water). Dat verklaard ook het druppelen uit de overstort

Pas op bij vervangen, zo'n gevuld expansievat is behoorlijk zwaar, dat 't niet hard op je voeten of zo, valt.

Vervang dan ook de overstort.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_104479592
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:30 schreef exlurker het volgende:
Het is toch echt een combi-ketel van Vailiant die aan de muur hangt en zowel voor warmwater als cv

Mijn vermoeden is gezien de klacht van TS dat zijn drukvat stuk is, dit laten vervangen zou het probleem moeten oplossen.

Maar TS mag ook best eens overwegen gezien de leeftijd van dit toestel of een gehele vervanging niet beter is
t leek mij ook al dat t intussen een bejaarde ketel moet zijn..

( en die elektra draden zo er tussen gevlochten lijkt me ook NIET veilig om eerlijk te zijn :') )
pi_104480791
Het is inderdaad een prachtig museumstuk wat je daar hebt hangen.
Maar ik denk dat je expansievat kapot is.
Die zou ik vervangen, en je overstortventiel ook, dat is dat ding waar je een pijltje bij hebt staan.
Dat je temperatuur-meter kapot is, heeft niks met het verhaal te maken.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_104485253
quote:
2s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:18 schreef cvboer het volgende:
Het is inderdaad een prachtig museumstuk wat je daar hebt hangen.
Maar ik denk dat je expansievat kapot is.
Die zou ik vervangen, en je overstortventiel ook, dat is dat ding waar je een pijltje bij hebt staan.
Dat je temperatuur-meter kapot is, heeft niks met het verhaal te maken.
Dit dus, doordat het expansievat defect is, ga je overstortventiel water lekken als de druk te hoog is.

PS, de vaste vulverbinding die je hebt gemonteerd voldoet niet aan de eisen.
Zie de VEWIN werkbladen.
Werkblad 3.8
In dit geval is er sprake van Uitvoering I uit het werkblad, een systeem gevuld met drinkwater en een gezamenlijk opgesteld vermogen van minder of gelijk aan 45 kW. Op basis van een geschatte risicovermindering (door Vewin) in huishoudelijke situaties in een systeem gevuld met drinkwater, is een keerklep van minimaal het type EB toegestaan.
pi_104500317
Hallo,

we wonen hier nog maar sinds juli dus ik heb dat spel alleszins niet geplaatst :) Het huis is van 1996 dus ik denk dat het dus zo'n 15 jaar zal zijn die geiser. De elektriciteit is goedgekeurd sinds gisteren dus das al iets :) Meestal staat zo'n ketel toch naast de geiser? dat is toch zo'n oranje-rood gedrocht hé? Of zou dat in m'n geiser zelf verwerkt kunnen zijn? Mag ik de omhulsing eens afdoen van de geiser? of kan ik daar iets verkeerd mee doen? Ik ben wel van belgië, mss zijn de eisen hier anders en tellen die VEWIN werkbladen hier niet?
Aaangezien ik lees dat het een prachtig museumstuk is, mss geen kandidaten om het te kopen,? :) haha
En idd, als ik dat kraantje open draai om wat druk bij te steken gaat dit heel vlug.
Maar morgenochtend eerst onder het mes, en dan zal ik eens een technieker contacteren.
pi_104500736
Je overstort lek, en je drukvat zal wss wel lek zijn.
Verder is het 1 een grote rommel die ketel (het is geen geiser)
Die loshangende draden vertellen me genoeg over de rest van de ketel.

Vervangen dus !
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104500761
Die permanente vulverbinding is trouwens in België wel toegestaan voor zover mijn kennis reikt.
pi_104500842
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 november 2011 00:42 schreef junkiexp het volgende:
Die permanente vulverbinding is trouwens in België wel toegestaan voor zover mijn kennis reikt.
je kennis zal ongetwijfeld verder reiken dan de mijne :) Van die reglementen ken ik niks. Maar ik zal eens kijken hoeveel zo'n nieuw ding kost. Want nu een onderdeel vervangen, binnen een maand kan er weer iets anders aan zijn dan.
pi_104502518
Di
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 november 2011 00:42 schreef junkiexp het volgende:
In Nederland is dat ook toegestaan overigens.
Regels voor België weet ik niet precies, maar dat kan je bij een lokale installateur navragen.
Regels zullen echter niet veel afwijkend zijn eerder zwaarder dan lichter.
De genoemde eis is een minimale eis.
pi_104544053
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 00:46 schreef gerspie het volgende:

[..]

je kennis zal ongetwijfeld verder reiken dan de mijne :) Van die reglementen ken ik niks. Maar ik zal eens kijken hoeveel zo'n nieuw ding kost. Want nu een onderdeel vervangen, binnen een maand kan er weer iets anders aan zijn dan.
een nieuwe ketel verdien je sowieso wel terug.. omdat wat je nu hebt hangen sowieso geen HR is, mischien zelfs geen VR..
dan verdien je hem wel terug op je gas verbruik :)
pi_104557242
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 07:24 schreef klipper het volgende:
Di

[..]

In Nederland is dat ook toegestaan overigens.
Regels voor België weet ik niet precies, maar dat kan je bij een lokale installateur navragen.
Regels zullen echter niet veel afwijkend zijn eerder zwaarder dan lichter.
De genoemde eis is een minimale eis.
Maar een keerklep is dan wel een vereiste neem ik aan ?
De kli-max 2 of de HRE heeft dit in de ketel ingebouwd, ideaal lijkt me dat !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')