abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104668201
Zielig voor A zeg! En zo stom dat die arts niet meedenkt over iets anders, daar zou ik zo kwaad over kunnen worden.

Hier gebeurden dingen ook niet als er constant over gezeurd wordt. En als ik het echt zat ben dan zeg ik ook gewoon dat het helemaal niet gebeurd als ze er nog 1 x om zeurt. Soms helpt dat en soms niet en dan moet ik dus ook mijn poot stijf houden.

Dana heeft ineens afgelopen 2 dagen al 2 keer in dr broek geplast :?
En dat terwijl zijn al een dik jaar zindelijk is. Ze klaagt niet over buikpijn ofzo en hoeft ook niet veel vaker te plassen dus lijkt me geen blaasontsteking. Naja mischien gewoon sinterklaasstress ofzo ;)
pi_104669801
Och Mignonne, wat verschrikkelijk zielig voor A., de tranen springen me in de ogen..
Kan me die angst die ze heeft helemaal voorstellen, hopelijk komt ze daar nog wel weer bovenop als ze eenmaal normaal naar de wc kan.
Wat lullig dat de arts liet doorschemeren het een beetje onzin te vonden dat jullie daarvoor langs kwmane in het ziekenhuis! Ik zou in dit geval precies hetzelfde hebben gedaan en het ook laten doen door een arts.
Eet ze nu vrijwel helemaal niet meer omdat ze zo'n buikpijn heeft, denken jullie?

Het herhalen is hier ook erg herkenbaar haha! Wolf herhaalt nu heel vaak het laatste woord van mijn zin, en dan doet hij me precies na, zo hoor ik dus dat ik soms nogal praat met een hoge uithaal hahaha.
En ''tis dat?" is ook helemaal in, met wijzende vinger bij ALLES vragen hoe iets heet
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_104670225
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:35 schreef Sorbootje het volgende:

Zo snel mogelijk reageren is het devies.
Ja, precies. "Oh, een trein!" doet al wonderen.

Jemig mignonne, wat is het verschrikkelijk verdrietig voor je oudste. En ook voor jullie. Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet wilt dat ze jullie associeert met het trauma. Het is al erg genoeg allemaal.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104670282
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 11:13 schreef McLaura het volgende:
Ik heb meegedraaid op de peuter en zag eigenlijk niks bijzonders, behalve dan dat hij geen oogcontact maakt met de leidsters. En hij ging in protest omdat ze hem wilden verschonen, maar ik heb tegen hem gezegd dat het goed was, en toen ging het wel goed.
Interessant. En vonden zij het een representatieve dag?
pi_104670299
dat denk ik wel ja poppejans. we zitten nu ook met zn drie aan tafel maar ze wil niets, geen brood, geen fruit. Ik heb zakken snoep voor mezelf meegenomen (ongesteld yay :') ) en haar aangeboden, die pakt ze wel aan, neemt er een likje van en blijft daarna mee in haar handje zitten.

Soms heeft ze ineens erg honger en wil ze een boterham ofzo maar dat resulteert dan weer in spugen.

Even rechtzetten hoor, de verpleegster vond het allemaal een beetje onzin, de arts vond het juist geen punt en begrijpelijk dat we wilden komen. De arts denkt wat dat betreft erg fijn met ons mee. Denk dat k dat niet zo duidelijk gezegd had haha.
Maar het vervelende is ook wel het niet echt anders kan. De dosering forlax is zo hoog, als het daarmee oraal niet op te lossen is, dan moet het via de andere kant.

*verder lezen*
:)
pi_104670312
thnx voor het meeleven allemaal trouwens :*

En estrys :D O+ lekker ding <3
  dinsdag 22 november 2011 @ 12:15:02 #207
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104670509
En als je uitlegt dat het is om haar buikpijn over te laten gaan? Het is met een autorit en het ziekenhuis ook al wel heel beladen lijkt me? Ik snap dat je het liever niet zelf doet, maar t is misschien voor a. Wel minder beladen. Leuk word het nooit. ( t zal wellicht mijn verpleegstersinstellimg zijn dit hoor, zo van wat moet dat moet enzo :@)

Lastig hoor als nou eens duidelijk werd waarom het zo is hè. Arm ding, en arme jullie.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 22 november 2011 @ 12:20:50 #208
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104670676
Migonne pittig hoor, en wat heftig dat ze ook daardoor niet wilt eten.
Heb alleen geen tips of advies :@
Wil jullie veel sterkte en duidelijkheid toewensen :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 12:22:10 #209
5428 crew  miss_sly
pi_104670717
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, precies. "Oh, een trein!" doet al wonderen.

Ik reageer ook altijd zo snel mogelijk, dat scheelt veel herhalingen. Juist daarom was ze ineens zo vresleijk verdrietig toen ik zei dat ik nu even niet naar haar ging luisteren en niets terug zou zeggen als ze het nog over de televisie zou hebben. Zo'n verdriet "niet boos zijn mama" :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104671072
Buuf, het ziekenhuis vindt ze leuk :') daar staat een glijbaan en lifesize poppenhuis enzo.

wat moet dat moet idd, ben ik met je eens, daarom deden wij het tot nu toe ook gewoon zelf, bij allebei de meisjes. Maar inmiddels was het hier thuis geen doen meer. een van ons twee moest haar tegen de grond houden terwijl de ander het klysma inbracht. het lukte vaak maar half door protest.
Ze raakt al in paniek als we met zijn twee gaan verschonen om het maar zo te zeggen. Die aversie krijgt ze toch wel, maar dan heb ik dus liever dat ze die aversie tegen een random verpleegster krijgt, dan dat ze zich bij mij niet veilig voelt.

Uitleggen, afleiding geven, troosten weet ik het wat doen we allemaal wel maar ze is nog zo klein. Ze begrijpt wel wat ik zeg, maar tegelijk komt die boodschap nog niet aan. De link buikpijn - poepen is er gewoon nog niet bewust, en helemaal niet omgekeerd, dat als ze poept (al dan niet door medicijn) dat ze dan geen buikpijn meer heeft. Causale verbanden leggen is nog wat lastig voor haar.
pi_104671096
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:20 schreef _Bar_ het volgende:
Migonne pittig hoor, en wat heftig dat ze ook daardoor niet wilt eten.
Heb alleen geen tips of advies :@
Wil jullie veel sterkte en duidelijkheid toewensen :*
ik hoef ook geen tips of advies ;) ik wilde het gewoon kwijt.
maar lief dat je mee wilde denken :*
pi_104671254
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik reageer ook altijd zo snel mogelijk, dat scheelt veel herhalingen. Juist daarom was ze ineens zo vresleijk verdrietig toen ik zei dat ik nu even niet naar haar ging luisteren en niets terug zou zeggen als ze het nog over de televisie zou hebben. Zo'n verdriet "niet boos zijn mama" :')
Oh, ik had de aanleiding niet meegekregen!

Wat me nog uit The happiest toddler is bijgebleven is dat het helpt om je kind een mogelijkheid te bieden tot wat ze in het Engels "saving face" noemen. Een uitweg bieden dus. Dat werkt bij Ivan vrij goed. Ik geef hem niet zijn zin maar bied wel een (aantrekkelijk) alternatief. Vanochtend wou hij niet een andere trui aan, maar toen hij zijn supermooie - ik moet nodig stoppen om overal 'super' voor te plakken - berensokken aan mocht wou hij ook wel een andere trui aan. Over dat laatste ging ik sowieso geen discussie aan.

In aan ander boek kwam ik dit tegen:

quote:
Burton White defines the third necessary role for adults (after designer of the child's world and consultant) as authority. He states that from his studies, when toddlers develop well, it is critical that they learn adults have the ultimate authority in the relationship. "He needs to understands that no matter how much he is loved, whenever you say 'no' firmly, he won't get his way, no matter what he does. Interestingly, babies who are raised this way become the happiest two-year-olds you will ever see..." By setting limits firmly and effectively, you teach your toddler the terms of the social contract. He will learn that most of the time he will get what he wants, and quickly, but whenever you make it clear that he won't, nothing he does will make any difference.

It stands to reason that, as the bewildered new visitors to the planet, it helps toddlers to believe that somebody knows what should be going on, because they themselves are so unsure. But firmness should not be confused with adults' winning over toddlers's losing. Rather, the adults should keep in mind: (1) helping the child learn from the experience, and (2) allowing the child to 'save face,' and get out of the situation without feeling stupid, ashamed or embarrassed.
Het werkt niet altijd. Soms geef ik hem ook even de tijd om gefrustreerd te zijn. Ik erken zijn gevoelens dan wel, maar geef niet toe.
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 13:14:43 #213
5428 crew  miss_sly
pi_104672258
Normaal doe ik dat ook, Claudia en ze weet ook dat 'nee' ook 'nee' betekent. Gisteren was het geen van allen goed. Ik had haar enthousiast gemaakt voor een bepaald speelgoed (ministeck) en darmee leek ze afgeleid. 2 minuten, toen zei ze: ik heb zelf gespeeld, nu mag ik televisie kijken :')
Frustratie heb ik haar ook gegund, maar ook dat was niet voldoende. Op de een of andere manier werkte gisteren gewoonweg helemaal niets. Behalve uiteindelijk de tv aanzetten. Ik had het misschien eerder moeten zien, dat het anders was dan anders, maar dat lukte mij ook even niet.

Ach ja, soms heb je van die dagen, he ;)
pi_104672365
Sneu hoor mignonne

Hier wordt ook al dagen erg slecht (lees amper wat) gegeten. Zal wel weer een fase zijn hoop ik
  dinsdag 22 november 2011 @ 22:18:40 #215
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104697943
Kwijlen jullie kinderen ook nog zoveel?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_104708703
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:18 schreef _Bar_ het volgende:
Kwijlen jullie kinderen ook nog zoveel?
Ja Leander wel. Die moet ik elke dag paar keer droge trui aan doen als ie geen slabber voor heeft. Vaak doe ik het slabbertje onder zijn trui zodat zijn hals niet zo nat word!
Hij wil trouwens niet altijd een slabber voor dus dan verwisselen we iets vaker van trui!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_104708793
Senna heeft nooit gekwijld eigenlijk, maar de jongens van mijn zusje alledrie. En best lang. Is bij ieder kind anders, volgens mij :)

Senna is vandaag zonder luier naar het kdv :o Geen idee hoe het zal gaan, maar toen ik vroeg of ze een luier of onderbroekje aan wilde, koos ze voor het broekje. Ze wordt echt groot O+ En wat voelt dat heel anders, die kleine billetjes in een maillot ipv een dikke luier. En het ziet er ook zo heel anders uit, zo groot!
pi_104708904
Mignonne, gewoon een hele dikke :* Voor jullie

Mette is nu met R naar het ziekenhuis voor de gehoortest, zal mij benieuwen of het gaat lukken :')
Ons meiske wil al bijna 2 weken geen avondeten en voor de rest eet ze ook maar slecht.. We worden er een beetje radeloos van, we zijn er ook aardig gestresst om merken we. Hopelijk trekt het snel weer bij.

Nu even bijlezen :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104708919
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:08 schreef miss_sly het volgende:
Senna is vandaag zonder luier naar het kdv :o Geen idee hoe het zal gaan, maar toen ik vroeg of ze een luier of onderbroekje aan wilde, koos ze voor het broekje. Ze wordt echt groot O+ En wat voelt dat heel anders, die kleine billetjes in een maillot ipv een dikke luier. En het ziet er ook zo heel anders uit, zo groot!
Oeh, Senna grote meid O+
Miss, wat klink je toch altijd lief over je meisje O+
dit is toch een mijlpaal :Y dusseh pics van dametje-Senna O-)
pi_104708973
Ik heb er maandag een in het kinderfototopic gezet!

Ik vind het ook een enorme mijlpaal. Ik verwacht eigenlijk dat ze weer met luier naar huis komt, maar dat maakt niet uit. het betekent wel dat ze zich op het kdv voldoende veilig voelt om het met broekje te gaan proberen en alshet niet lukt, komt er wel weer een dag ;)

wickie, wat vervelend toch dat het zo slecht gaat met eten. Denk je dat het weer aan de oren ligt? En als de gehoortest niet lukt, kijken ze dan naar haar oortjes?
pi_104710253
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb er maandag een in het kinderfototopic gezet!

Ik vind het ook een enorme mijlpaal. Ik verwacht eigenlijk dat ze weer met luier naar huis komt, maar dat maakt niet uit. het betekent wel dat ze zich op het kdv voldoende veilig voelt om het met broekje te gaan proberen en alshet niet lukt, komt er wel weer een dag ;)
Miss, ik heb m net bekeken O+ wat een dametje al ! O+
(ik kijk niet zo vaak in foto-topic, dat duurt n eeuwigheid met laden en dan allerlei verspringende beelden :? )

Wicky, wat naar dat ze slecht eet, gaat t drinken wel goed? (nog niet teruggelezen :@ ) want das dacht ik nog belangrijker dan eten... ms drinkyoghurt ofzo proberen?

en wat rot dat t stress oplevert, sterkte ermee :*
pi_104710505
Ronduit bizar maar de gehoortest is vlekkeloos verlopen. Het was een uitgebreide test van meer dan een uur met plakkertjes op haar hoofd en een koptelefoon op. Ze heeft geen enkel verzet getoond :D
Alle was goed, ze heeft een goed werkend gehoor. Volgende week weer afspraak bij de arts. Dan alles bespreken, ben benieuwd wat ze ons aanraden.

Het drinken gaat heel goed hoor, ze drinkt echt best veel. Dat is nooit een probleem geweest. We zitten er nu aan te denken haar yoghurt shakes met vezels of een beetje pap aan te gaan bieden. Van het weekend even over nazoeken
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104716402
Ik heb hier een ingepakt pakje voor Vlinder liggen. Ga ik even naar de wc hoor ik Leander de boel uitpakken: "Ja klaas krijgt *O* " Haha niet dus... Nu mag ie vanavond dan maar zijn schoen zetten :D
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_104716437
:D
pi_104716822
Leander _O-

Tess vindt Klaas en piet doodeng maar sinterklaasliedjes zingen vindt ze geweldig.

filmpje van een zingende Tess

[ Bericht 6% gewijzigd door Vicky op 23-11-2011 17:59:30 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')