Foto's: http://www.telegraaf.nl/buitenland/article10941096.ecequote:Vaticaan woedend om foto zoenende paus
VATICAANSTAD - Het Italiaanse modemerk Benetton, dat in het verleden een reputatie opbouwde met provocatieve reclamecampagnes, is er mede dankzij het Vaticaan weer in geslaagd veel aandacht te krijgen.
Woensdag lanceerde Benetton een reclamecampagne met posters, waarop onder meer te zien is hoe de paus innig zoent met de prominente Egyptische moslimgeestelijke Imam Ahmed al-Tayeb.
Het Vaticaan reageerde woedend en sprak van een „grove belediging” van kerkvorst Benedictus XVI. De omstreden afbeelding van de paus en de imam is onderdeel van de advertentiecampagne UNHATE. Volgens een leidinggevende van het Benettonconcern is sprake van een „constructieve provocatie”, bedoeld om „het ideaal van tolerantie op grote schaal zichtbaar te maken”.
Op andere posters is te zien hoe de Israëlische premier Benjamin Netanyahu en de Palestijnse president Mahmoud Abbas en de Amerikaanse president Barack Obama en het Venezolaans staatshoofd Hugo Chávez elkaar zoenen.
quote:Op woensdag 16 november 2011 20:38 schreef Kentoet het volgende:
Mooie campagne![]()
Slim aangepakt, dit gaat veel publiciteit opleveren.
Je bedoelt ludieke?quote:Op woensdag 16 november 2011 20:52 schreef BrandX het volgende:
Benetton heeft vaak van dat soort lucratieve campagnes
Och lucratief zullen ze ook zeker zijnquote:
quote:Op woensdag 16 november 2011 20:38 schreef Kentoet het volgende:
Mooie campagne![]()
Slim aangepakt, dit gaat veel publiciteit opleveren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |