abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106862294
Spreadsheets werken wel, maar ik vergeet dat. Heb iets gevonden genaamd Hamster. Even kijken hoe dat bevalt. :)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:53:40 #212
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_106926825
net in de reclame op tv
:D
heitieh
pi_106929341
Ik moest daar even over nadenken. :')
  dinsdag 17 januari 2012 @ 23:25:08 #214
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_106934770
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:53 schreef Joooo-pi het volgende:
net in de reclame op tv
[ afbeelding ] :D
pi_106935108
Word ik geacht deze flauwe humor nu ook te adopteren na het installeren van Ubuntu? :')
pi_106935360
Yup.
1$ apt-get moo
pi_106935410
Okee. :Y)
pi_106943135
hallo,

Heb in een ver verleden Ubuntu op mijn laptop geïnstalleerd. Daar was ik door de UI niet over te spreken. Gister kwam ik er achter dat Kubuntu ook bestond en dat zag er uit zoals ik dat wilde. Vervolgens met wubi aan de gang gegaan, na constant foutmeldingen krijgen (errnor 5) is het me toch gelukt. Maar tot mijn verbazing heb ik niet Kubuntu geïnstalleerd maar weer Ubuntu. Op dat moment ben ik gaan kijken hoe ik er alsnog Kubuntu van kan maken en gevonden. Kubuntu plasma desktop geïnstalleerd en het lijkt nu volledig op Kubuntu. maar mijn vraag is omdat ik op sommige momenten toch Ubuntu terug zie komen in titels van programma's heb ik nu volledig Kubuntu of alleen een ''schil'' der overheen. Kan het ook zijn dat ik de snelheid tegen vind vallen daardoor want soms denk ik dat windows 7 sneller is?
--- ҉ ---
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:11:46 #219
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_106943271
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:06 schreef Wells.p het volgende:
hallo,

Heb in een ver verleden Ubuntu op mijn laptop geïnstalleerd. Daar was ik door de UI niet over te spreken. Gister kwam ik er achter dat Kubuntu ook bestond en dat zag er uit zoals ik dat wilde. Vervolgens met wubi aan de gang gegaan, na constant foutmeldingen krijgen (errnor 5) is het me toch gelukt. Maar tot mijn verbazing heb ik niet Kubuntu geïnstalleerd maar weer Ubuntu. Op dat moment ben ik gaan kijken hoe ik er alsnog Kubuntu van kan maken en gevonden. Kubuntu plasma desktop geïnstalleerd en het lijkt nu volledig op Kubuntu. maar mijn vraag is omdat ik op sommige momenten toch Ubuntu terug zie komen in titels van programma's heb ik nu volledig Kubuntu of alleen een ''schil'' der overheen. Kan het ook zijn dat ik de snelheid tegen vind vallen daardoor want soms denk ik dat windows 7 sneller is?
Je kunt inderdaad beide interfaces geinstalleerd hebben, beiden zijn een 'schil' te noemen. Je kunt dan bij het inloggen daartussen kiezen. Je hebt dan ook van beide interfaces de basisprogrogramma's op je systeem staan, en dus zie je die in de menu's terugkomen. Dat is inderdaad wat lelijk, dus je kunt ervoor kiezen om programma's die je niet gebruikt te verwijderen via het software center.

Als je via Wubi installeert, gebruik je ubuntu in een soort modus die niet optimaal is ten opzichte van een 'echte' installatie. Ik weet niet of dat de genoemde vertragingen kan verklaren. Kun je niet een stuk van je harde schijf (zeg, 20 GB) gebruiken om een echte installatie te doen (dwz opstarten vanaf een CD of USB stick en installeren)? Vergeet niet om een backup van je data te maken als je dat gaat doen, hoewel je die natuurlijk sowieso al had ;)
pi_106943510
Een vraagje :) ik wil graag een pctje gebruiken als downloadpc. Dingen die ik download komen automatisch binnen via RSS. Deze videobestanden wil ik via mijn laptop naar mijn tv streamen, via (bekabeld) netwerk. Nu wil ik op die pc linux als besturingssysteem zetten, liefst wat lichts want het is niet een gloednieuwe pc.

Wat ie moet kunnen:
- downloaden van bestanden via RSS (torrent). Automatisch dus.
- vanaf mijn (windows) laptop bestanden benaderen (dat lijkt me niet zo'n probleem?)
- dat ik ook vanaf mijn laptop downloads kan starten die op de pc worden opgeslagen.

Vraag: Kan dit allemaal met een linux pc en een windows laptop? Welke linux versie kan ik dan het beste kiezen? Ik heb Ubuntu op mijn laptop staan, dat vind ik op zich wel prettig werken maar op zich ben ik niet gebonden oid. Wel een Linuxnoob, maar ik vind het niet erg om wat te leren, als het niet te hardcore is. Ik kan er best wat tijd instoppen om alles werkend te krijgen. En bestaat er een torrentclient met RSSfeed voor linux?

Hopelijk kan iemand me adviseren :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_106943566
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:06 schreef Wells.p het volgende:
hallo,

In tegenstelling tot Windows staat de graffische schil en Linux redelijk los van elkaar.

Bij een linux-distro kan jezelf kiezen welke Desktop environments (graffische omgeving) je kiest. Gnome, KDE en lichtgewicht XFCE zijn de bekenste maar je kan kiezen uit een stuk of 20.

Ubuntu en Kubuntu zijn exact hetzelfde alleen bij Kubuntu heb je geen Unity (gnome) maar KDE met enkele KDE-applicaties. In feite heb jij nu van je Ubuntu een Kubuntu.
pi_106943570
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:11 schreef Visitor.Q het volgende:

[..]

Je kunt inderdaad beide interfaces geinstalleerd hebben, beiden zijn een 'schil' te noemen. Je kunt dan bij het inloggen daartussen kiezen. Je hebt dan ook van beide interfaces de basisprogrogramma's op je systeem staan, en dus zie je die in de menu's terugkomen. Dat is inderdaad wat lelijk, dus je kunt ervoor kiezen om programma's die je niet gebruikt te verwijderen via het software center.

Als je via Wubi installeert, gebruik je ubuntu in een soort modus die niet optimaal is ten opzichte van een 'echte' installatie. Ik weet niet of dat de genoemde vertragingen kan verklaren. Kun je niet een stuk van je harde schijf (zeg, 20 GB) gebruiken om een echte installatie te doen (dwz opstarten vanaf een CD of USB stick en installeren)? Vergeet niet om een backup van je data te maken als je dat gaat doen, hoewel je die natuurlijk sowieso al had ;)
Bedankt, met wubi had 30gb beschikbaar gesteld. Of bedoel je d.m.v. een aparte partitie? Als ik een ''echte'' installatie ga doen dus via een cd of usb is het dan ook dual-boot? of kan je dat tijdens de installatie aangeven?
--- ҉ ---
pi_106943636
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:23 schreef Wells.p het volgende:

[..]

Bedankt, met wubi had 30gb beschikbaar gesteld. Of bedoel je d.m.v. een aparte partitie? Als ik een ''echte'' installatie ga doen dus via een cd of usb is het dan ook dual-boot? of kan je dat tijdens de installatie aangeven?
Als je een Ubuntu CD/USB in je laptop steekt zal hij tijdens de installatie vragen wat je wil. Jouw keus zal dan zijn Windows en Ubuntu naast elkaar installeren. D.m.v. slider kan je kiezen hoeveel ruimte Ubuntu krijgt en hoeveel Windows krijgt.

Bij het opstarten krijg je een keuzescherm om te kiezen tussen Ubuntu en Windows.

Het voordeel van native-installatie ten opzichte van Wubi is dat Ubuntu dan kan draaien op Ext4 i.p.v. ntfs. Het laatste is voor Linux gemaakt en daar draait Ubuntu waarschijnlijk ook sneller op.
pi_106943736
top bedankt !
--- ҉ ---
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:47:21 #225
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_106944135
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:21 schreef sbientje het volgende:
Een vraagje :) ik wil graag een pctje gebruiken als downloadpc. Dingen die ik download komen automatisch binnen via RSS. Deze videobestanden wil ik via mijn laptop naar mijn tv streamen, via (bekabeld) netwerk. Nu wil ik op die pc linux als besturingssysteem zetten, liefst wat lichts want het is niet een gloednieuwe pc.

Wat ie moet kunnen:
- vanaf mijn (windows) laptop bestanden benaderen (dat lijkt me niet zo'n probleem?)
- dat ik ook vanaf mijn laptop downloads kan starten die op de pc worden opgeslagen.

Vraag: Kan dit allemaal met een linux pc en een windows laptop? Welke linux versie kan ik dan het beste kiezen? Ik heb Ubuntu op mijn laptop staan, dat vind ik op zich wel prettig werken maar op zich ben ik niet gebonden oid. Wel een Linuxnoob, maar ik vind het niet erg om wat te leren, als het niet te hardcore is. Ik kan er best wat tijd instoppen om alles werkend te krijgen. En bestaat er een torrentclient met RSSfeed voor linux?

Hopelijk kan iemand me adviseren :)
Shares maken in linux gaat met samba.

Verder kun je alles wat je vraagt vinden in Transmission, standaard in ubuntu.

quote:
Transmission has the features you want from a BitTorrent client: encryption, a web interface, peer exchange, magnet links, DHT, µTP, UPnP and NAT-PMP port forwarding, webseed support, watch directories, tracker editing, global and per-torrent speed limits, and more.
heitieh
pi_106944204
quote:
99s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:47 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Shares maken in linux gaat met samba.

Verder kun je alles wat je vraagt vinden in Transmission, standaard in ubuntu.

[..]

okee, transmission heb ik wel, heb daar die rss downloaders nog neit gevonden (ook niet echt gezocht). Zal er eens naar kijken, evenals samba :) tnx!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:50:51 #227
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106944225
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:21 schreef sbientje het volgende:
Wat ie moet kunnen:
Dat doe ik met mijn router tegenwoordig en de files worden automatisch op een NAS gezet en als mijn notebook aangaat ook meteen doorgezet naar mijn notebook (en allemaal met Linux ;) )
Zoek maar eens op flexget. Dit kan torrent sites aflopen en op basis van regexen beslissen of een torrent gedownload mag worden. Deluge/transmission kennen beide een automatisch inlezen van torrents uit een directory. Geen probleem dus ;)

Ubuntu is trouwens de meest instapvriendelijke Linux (ie. meeste help forums en sites op het web dan enig andere Linux).
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:53:21 #228
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_106944310
Overigens zou je voor zo'n basic systeem ook Debian kunnen installeren. Dan heb je een soort ubuntu, maar dan minder toeters en bellen. Draait ook licht.

Ik heb het toevallig dit weekend ook op een oud pc'tje geinstalleerd. Werkt uitstekend.

Let op: de netbootinstall vanaf een USB (met unetbootin) werkte bij mij niet goed.
heitieh
pi_106944779
quote:
99s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:53 schreef Joooo-pi het volgende:
Overigens zou je voor zo'n basic systeem ook Debian kunnen installeren. Dan heb je een soort ubuntu, maar dan minder toeters en bellen. Draait ook licht.

Ik heb het toevallig dit weekend ook op een oud pc'tje geinstalleerd. Werkt uitstekend.

Let op: de netbootinstall vanaf een USB (met unetbootin) werkte bij mij niet goed.
kan ik ook proberen :) Ubuntu kan ik er altijd nog opzetten, en zoals ik al zei,het heeft geen haast ofzo. Toeters en bellen heb ik dus ook niet nodig, alleen een torrentclient of iets in die richting en iets om te kunnen 'praten' met het netwerk en mijn laptop. Kan je trouwens ook besturen vanaf een laptop, een soort remote desktop zeg maar? zodat ik evt kan rebooten of iets kan doen zonder dat ik per se een scherm hoef aan te sluiten?

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:50 schreef wdn het volgende:

[..]

Dat doe ik met mijn router tegenwoordig en de files worden automatisch op een NAS gezet en als mijn notebook aangaat ook meteen doorgezet naar mijn notebook (en allemaal met Linux ;) )
Zoek maar eens op flexget. Dit kan torrent sites aflopen en op basis van regexen beslissen of een torrent gedownload mag worden. Deluge/transmission kennen beide een automatisch inlezen van torrents uit een directory. Geen probleem dus ;)

Ubuntu is trouwens de meest instapvriendelijke Linux (ie. meeste help forums en sites op het web dan enig andere Linux).
ga ik ook even naar kijken! tnx!
  woensdag 18 januari 2012 @ 12:11:06 #230
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_106944856
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:08 schreef sbientje het volgende:

[..]

kan ik ook proberen :) Ubuntu kan ik er altijd nog opzetten, en zoals ik al zei,het heeft geen haast ofzo. Toeters en bellen heb ik dus ook niet nodig, alleen een torrentclient of iets in die richting en iets om te kunnen 'praten' met het netwerk en mijn laptop. Kan je trouwens ook besturen vanaf een laptop, een soort remote desktop zeg maar? zodat ik evt kan rebooten of iets kan doen zonder dat ik per se een scherm hoef aan te sluiten?

[..]

Sowieso kan dat met ssh. Je installeert op de pc openssh-server (#apt-get install openssh-server) en je kan *alles* :D

Als ik de informatie over transmission lees, dan zit er een webinterface aanvast en dat zou betekenen dat je vanaf je laptop via je browser transmission kunt besturen.

Ik doe dat ook met Sabnzbd+, maar dat is voor nieuwsgroepen :P

edit: bij de installatie van debian kun je ssh-server en samba aanvinken als optioneel pakket en dan wordt die meegenomen in je installatie :)
heitieh
pi_106944986
quote:
99s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:11 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Sowieso kan dat met ssh. Je installeert op de pc openssh-server (#apt-get install openssh-server) en je kan *alles* :D

Als ik de informatie over transmission lees, dan zit er een webinterface aanvast en dat zou betekenen dat je vanaf je laptop via je browser transmission kunt besturen.

Ik doe dat ook met Sabnzbd+, maar dat is voor nieuwsgroepen :P

edit: bij de installatie van debian kun je ssh-server en samba aanvinken als optioneel pakket en dan wordt die meegenomen in je installatie :)
superbedankt, dat is handig :) Anders moet ik daar altijd weer een monitor voor bijpakken en dat maakt het allemaal weer meer rommelig op mijn studiekamer :)
  woensdag 18 januari 2012 @ 12:18:05 #232
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_106945061
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:15 schreef sbientje het volgende:

[..]

superbedankt, dat is handig :) Anders moet ik daar altijd weer een monitor voor bijpakken en dat maakt het allemaal weer meer rommelig op mijn studiekamer :)
Op je laptop gebruik je dan PuTTY om met SSH in te loggen op je "server". En/of winscp als een soort remote verkenner. Dat werkt dmv ssh, dus zonder samba.

Normaal gesproken werk je dan met de command line interface. Er zijn echter ook mogelijkheden om een X-forward te doen in PuTTY, zodat je grafisch kan werken. Google is je vriend.
heitieh
pi_106945768
quote:
99s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:18 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Op je laptop gebruik je dan PuTTY om met SSH in te loggen op je "server". En/of winscp als een soort remote verkenner. Dat werkt dmv ssh, dus zonder samba.

Normaal gesproken werk je dan met de command line interface. Er zijn echter ook mogelijkheden om een X-forward te doen in PuTTY, zodat je grafisch kan werken. Google is je vriend.
ga ik idd allemaal ff googlen deze week :)
  donderdag 19 januari 2012 @ 14:24:45 #234
136730 PiRANiA
pi_106989058
Jij hebt 64 cores :|
  donderdag 19 januari 2012 @ 14:30:47 #236
136730 PiRANiA
pi_106989224
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:27 schreef Kandijfijn het volgende:
Jij hebt 64 cores :|
Was het mijn box maar :{.
  donderdag 19 januari 2012 @ 16:15:09 #237
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_106994144
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:30 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Was het mijn box maar :{.
Heb jij toegang tot de HPC's van sara.nl?
  donderdag 19 januari 2012 @ 16:34:36 #238
136730 PiRANiA
pi_106995191
LAat ik het zo zeggen: was het mijn screenshot maar :+.

:D.
  donderdag 19 januari 2012 @ 16:40:36 #239
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_106995480
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:34 schreef PiRANiA het volgende:
LAat ik het zo zeggen: was het mijn screenshot maar :+.

:D.
1
2
3
4
5
6
7
8
####@p6012:~> free -m
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:        123122     118488       4633          0        599     102444
-/+ buffers/cache:      15444     107677
Swap:         4094          8       4085
####@p6012:~> cat /proc/cpuinfo |grep processor |wc -l
64
####@p6012:~> 

edit: want ik wist niet hoe je dat scherm krijgt dat jij in je screenshot liet zien in top
pi_106995845
Zo ongewoon zijn die interlagos machines toch ook weer niet? Ik heb al een tijdje een AMD/supermicro test-machine hier met 4 van die chips en binnenkort krijgen we een aantal dell r815 met 4.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')