er staat wel kubuntu op mijn laptop. maakt dat iets uit?quote:Op maandag 2 januari 2012 11:30 schreef ex het volgende:
Ik heb zoiets ooit gedaan met me T-mobile G1.. En toen heb ik hem ook gewoon gemount op een Debian PC, en daarna chrootted apt-get gerund.
Is dat niet raar? Na chroot pakt hij de apt-get die op de G1 staat en die is voor ARM gecompileerd.quote:Op maandag 2 januari 2012 11:30 schreef ex het volgende:
Ik heb zoiets ooit gedaan met me T-mobile G1.. En toen heb ik hem ook gewoon gemount op een Debian PC, en daarna chrootted apt-get gerund.
1 | ~$ sudo mount -o loop ./XFCE.img /mnt |
1 2 | ~$ sudo chroot /mnt chroot: kan commando '/bin/bash' niet uitvoeren: Verkeerd uitvoerbaar bestand |
niemand?quote:Op zondag 1 januari 2012 21:17 schreef PiRANiA het volgende:
Zijn hier zfs-gebruikers? Met hoeveel disks?
Ik heb nu 5 HDD's van verschillende grootte, die wil ik beter inzetten dan nu. Wie heeft tips/tutorials?
Ik nietquote:
Mja, ik heb hem van Asus, maar lijkt inderdaad dezelfde.quote:Op maandag 2 januari 2012 09:34 schreef ex het volgende:
[..]
Thanks voor de tip!
Edit: Je bedoelt deze: http://tweakers.net/price(...)e-hdmi.html#tab:info of een andere?
En daar heb je nooit gezeur mee? Qua driversquote:Op maandag 2 januari 2012 12:54 schreef Daeron het volgende:
[..]
Mja, ik heb hem van Asus, maar lijkt inderdaad dezelfde.
Nu je het zegt vraag ik me ook niet af of ik chrootte op het device zelfquote:Op maandag 2 januari 2012 11:34 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Is dat niet raar? Na chroot pakt hij de apt-get die op de G1 staat en die is voor ARM gecompileerd.
Tot nu toe draait die nog als een zonnetje. Gebruik hem voor mijn htpc met xbmc op ubuntu en de standaard ati drivers die ubuntu aanbiedt. Weet niet wat je er precies mee wil doen, maar surround sound output via alsa heb ik nog niet werkend gekregen. Hij doet wel bitstreamen van dts en dolby digital naar mijn receiver dus ben ook niet bepaald gemotiveerd om een oplossing te zoeken. De rest is toch stereo en dat werkt wel.quote:Op maandag 2 januari 2012 13:04 schreef ex het volgende:
[..]
En daar heb je nooit gezeur mee? Qua drivers? Voor 30 euro is dat wel een koopje natuurlijk..
1 2 3 4 5 6 | ~$ sudo update-initramfs -u update-initramfs: Generating /boot/initrd.img-2.6.35-6-versatile mkinitramfs: for root loop0 missing sto /sys/block entry mkinitramfs: workaround is MODULES=most mkinitramfs: Error please report the bug update-initramfs: failed for /boot/initrd.img-2.6.35-6-versatile with 1 |
quote:Op zondag 1 januari 2012 21:23 schreef Superthomas het volgende:
hoi, misschien kunnen jullie me helpen.
ik heb debian XFCE op mijn Archos tablet staan. nu wil ik mijn tablet besturen via mijn laptop. ik heb tightvncserver geïnstalleerd op mijn tablet en ik gebruik KRDC op mijn laptop. als ik nu mijn vncserver aanzet door middel van:
[ code verwijderd ]
en ik verbind, dan krijg ik een 'nieuwe' desktop(alsof ik me als een andere gebruiker heb aangemeld). ik zou echt niet weten wat ik verkeerd doe en google levert ook niet veel op.
1 | $ xfce-session |
Mja, HD materiaal speelt die gewoon af bij mij. Heb ook een youtube plugin in xbmc en daar geen problemen mee.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:06 schreef ex het volgende:
Ik gebruik een hele lichte Window manager met een kale X op basis van Debian 6, en in feite moet hij gewoon dat beeld door geven maar ik wil nog wel is een full HD youtube stream kijken full screen, het zou leuk zijn als die dat fatsoenlijk trekt.
Er zit nu een game kaart in, maar ik game er nooit op en daar is dus de HDMI poort van stuk.
Ik zou er zelf een simpel perl-scriptje voor bakken. Of zelfs een onelinertje. Maar er gaan natuurlijk vele verschillende wegen naar Rome.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:06 schreef ex het volgende:
Ik wil graag het laatste uur van een logfile hebben in een text bestand..
Iemand een goed idee?
Er zijn genoeg voorbeelden te vinden over hoe je in perl of python over de lines van een bestand itereert, hoe datetime-manipulaties werken, hoe je een datetime uit een string kan filteren (hint: regexp), en hoe je twee datetimes met elkaar kan vergelijken. Combineer dat met elkaar en je bent er al.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:46 schreef ex het volgende:
Ja ik zal aan Python te denken.. vind maar bar weinig voorbeelden voor zoiets simpels/logisch.
Jawel, ik bedoel meer voorbeeld scripts die zoiets al doen. Kan me niet voorstellen dat ik de enige benquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Er zijn genoeg voorbeelden te vinden over hoe je in perl of python over de lines van een bestand itereert, hoe datetime-manipulaties werken, hoe je een datetime uit een string kan filteren (hint: regexp), en hoe je twee datetimes met elkaar kan vergelijken. Combineer dat met elkaar en je bent er al.
De diverse verbeteringen/aanpassingen staan in de link.quote:After just over two months of development, Linus Torvalds has released version 3.2 of the Linux kernel. With this release, the kernel developers have regained their usual development speed after the intrusion at kernel.org delayed the completion of Linux 3.1 by a few weeks. As a consequence, the now-released kernel offers more changes than has recently been the norm, because the developers had more time to prepare improvements for inclusion into Linux 3.2.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |