Dit heb ik al eerder gelezen ergens, kan dat kloppen?quote:Op maandag 9 april 2012 14:28 schreef PimD het volgende:
In 2005 naar een concert in Parijs gaan. Voor het eerst 'ver' van huis (was toen net 20). We gingen met de Thalys - op de dag van het concert 's ochtends vroeg vanaf Amsterdam, en dan de volgende ochtend na het concert weer terug. In totaal dus nog geen 24 uur in Parijs. Aangezien de Thalystickets + concertkaartjes al duur zat waren, hadden we geen hotel geboekt - want "Parijs is een wereldstad, daar kunnen we vast wel 's nachts ergens op een station wachten en wat eten/drinken... En dan de eerste trein terug naar Nederland, dan slapen we wel in de trein"
Het concert was afgelopen, wij waren rond een uur of 1 weer bij Gare Du Nord, waar we 's ochtends om 8 uur ofzo de trein moesten hebben. Maar hele kutstation bleek de hele nacht dicht te zijn, en in die hele omgeving was ook helemaal niks meer open. Uiteindelijk maar in een superduur cafe gaan zitten (8 euro voor een glaasje prik) en daar half in slaap gevallen, tot we wakker werden gemaakt dat ze dicht gingen. Toen konden we weer de straat op, rond een uur of 3, 4 gok ik
We kwamen nog wel een hotel tegen, maar ja... om nou voor 4/5 uurtjes nog een hotel te gaan boeken a 100 euro, dat ging ons ook weer wat te ver... Ondertussen ook nog achternagezeten door dronken/stonede junks die aan het bedelen waren. Uiteindelijk ging Gare Du Nord om 7 uur ofzo weer open
Parijs, wat een kutstad
Begin van het jaar namen we de boot van Buenos Aires naar Montevideo om terug naar huis te vliegen.. een dag te laat.. diezelfde avond maar een vlucht voor de volgende dag geboekt... via Buenos Aires..quote:Op zaterdag 14 april 2012 14:51 schreef ehouse het volgende:
Busticket online boeken in Spanje om dan even later te ontdekken dat ik het een dag te vroeg had geboekt. In de war met drie uur snachts is de volgende dag en niet de dag waardat je op aankomt. Dan paar weken later wou ik nieuw ticket kopen, maar bleken ze uitverkocht te zijn, dus toen een ticket een paar uur later moeten boeken waardoor ik een ganse nacht op straat hebben zitten wachten in Valladoladid tussen de zwervers
Ja, ik stond ook wel even te kijken. Maar ja, wie zijn wij om het alleenrecht op apartheid te hebbenquote:
Inderdaad! Ik heb die gast ¤ 20 voor een biertje gegeven. Dat vond ik het wel waardquote:
Mensen vergeten wel eens dat racisme veel verder en harder gaat dan alleen blank vs zwart. In Afrika zijn ze veel minder PC, veel directer en daarmee veel eerlijker, maar dat is moeilijk voor de tere Europese zieltjes.quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:55 schreef Hallojo het volgende:
Ik was in Nelspruit Zuid-Afrika in een zwarte buurt. Lunchtijd, dus maar even een hapje eten in de plaatselijke snackbar. We lopen de snackbar in en werden al raar aangekeken door de klanten daar. Ik bestel wat van de kaart. Ja, dat hebben we niet. Okee, kan gebeuren. Doe dan maar wat daar in de toonbank ligt. Ja, dat hebben we ook niet. Okee, misschien was het toch niet zo'n goed idee om hier wat te gaan eten... Tja, discriminatie moet van twee kanten komen he
PCquote:Op zaterdag 14 april 2012 21:47 schreef Individual het volgende:
[..]
Mensen vergeten wel eens dat racisme veel verder en harder gaat dan alleen blank vs zwart. In Afrika zijn ze veel minder PC, veel directer en daarmee veel eerlijker, maar dat is moeilijk voor de tere Europese zieltjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |