abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104292017
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zaterdag 12 november 2011 @ 19:00:05 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104292040
Zeh usual?

XMert: ik vond het ook wel wat voor jou inderdaad :D

Vaaizor: I like a challenge :Y) *fling*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_104292093
:W

Avondeten zit er weer in: kipfilet, aardappelpuree en doperwten. :9 Verder lijstje is niet zo heel best.

O: bakje chips :@
T: yoghurt
L: 2 broodjes met jam
T: appel
D: kipfilet, aardappelpuree en doperwten
T: komkommer
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_104292125
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:18 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Grappig, ik ken eigenlijk sowieso alleen maar ronde cd's.... :')

Nee, maar damn... Dan ben je echt goed bezig geweest :D Wat was de buit?
Ja, ik vroeg me nog af of ik die opmerking moest maken :P.

Dit wordt de Buit:

Longsleeve in het blauw van de rok, geel hemdje en gele bolero in de kleur van de rok.
Heb ik dus mooi bijna 100 euro verdient :').

D. wordt trouwens geen pasta/zalm/broccoli maar een fritatta met paprika met een beetje stokbrood.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_104292191
Mooi jasje, leuke rok :)

Geld verdiend ja :D :') Dat ken ik, haha ^^

Gourmetten ftw, omnomnom.
pi_104292245
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zeh usual?

XMert: ik vond het ook wel wat voor jou inderdaad :D

Vaaizor: I like a challenge :Y) *fling*
Het ging over eten, jurkjes en de rest... :P

Maar het staat zo raar, gewoon je vork naar je mond brengen :)

Zal morgen trouwens de samenvatting voor de OP afmaken :)

Heb al gegeten, lekker wraps met mager rundvlees en een lading groente(en schimmel), wat sambal, hoop pepertjes en tzatziki.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zaterdag 12 november 2011 @ 19:09:36 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104292322
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:07 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Het ging over eten, jurkjes en de rest... :P

Zal morgen trouwens de samenvatting voor de OP afmaken :)

Heb al gegeten, lekker wraps met mager rundvlees en een lading groente(en schimmel), wat sambal, hoop pepertjes en tzatziki.
Omg nom :9~ Klinkt goed, meneer!

En jurkjes? Ik zie geen jurkjes. Nergens geen jurkjes nie.

<_<

>_>

o_o
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_104292578
pi_104292642
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:18 schreef V1z0R het volgende:
:P

Nu gamen O+
Welk spel? Kom LoL'en met Maria et moi O+
pi_104292679
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:20 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Welk spel? Kom LoL'en met Maria et moi O+
WGT :@

Maar wil LoL best keer proberen :)
  zaterdag 12 november 2011 @ 19:21:52 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104292703
Gourmetten!! Owww ik wil!!

Wat een leuk jurkje Maria.

Game ze V1 O+

Heul veul eten op, nom
Zo 'de hel van 69' kijken en daarna slapen, aanstaande heeft hele weekend vroege dienst.

Ewelina waarom is je O een bak chips?
Mager lijstje op zich er kunnen nog lekkere voedingstoffen bij :Y
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_104292789
@V1z0R: tis gratis te downloaden :) Wat ia wgt?

@Uniek: ik zit inmiddels met kramp op de wc :D Dat is de prijs die ik betaal voor gourmetten :')
pi_104292831
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Omdat ie voor het grijpen lag. :@ Anders had ik dat vanavond genomen, dus ik keer het maar even om.
  zaterdag 12 november 2011 @ 19:26:18 #14
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104292843
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
@V1z0R: tis gratis te downloaden :) Wat ia wgt?

@Uniek: ik zit inmiddels met kramp op de wc :D Dat is de prijs die ik betaal voor gourmetten :')
Hoeveel gram?

Nah, niet leuk voor je
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_104292890
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:26 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Hoeveel gram?

Nah, niet leuk voor je
:D Nou... Toevallig heb ik me net gewogen ;) Maar ik betwijfel of dit een record dump wordt ^^
pi_104292914
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Gourmetten!! Owww ik wil!!

Wat een leuk jurkje Maria.

Game ze V1 O+

Heul veul eten op, nom
Zo 'de hel van 69' kijken en daarna slapen, aanstaande heeft hele weekend vroege dienst.

Hoop dat je het droog houdt :) :')

Cococakes, World Golf Tour :@ :D Ben LoL al aan het downloaden ^O^

Zo sexy he, die verhalen van Cococakes :D

_O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_104293009
Mijn lymfeklieren zijn aan het groeien tot indrukwekkend formaat, maar het was wel gezellig met wat studiegenoten hier thuis (vergaderen en napraten) en nu maar eens gezond koken. Slavink, aardappel en doperwten. Net als thuis O+ en makkelijk verteerbaar. En dan de rest van mn avond mn mond maar dichthouden :').

Is LoL ook leuk als je alleen maar tussendoor tijd hebt en geen hele avonden kan gamen?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_104293011
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:29 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Hoop dat je het droog houdt :) :')

Cococakes, World Golf Tour :@ :D Ben LoL al aan het downloaden ^O^

Zo sexy he, die verhalen van Cococakes :D
Woot! Kom je samen met ons ownen O+

En geloof r of niet, ik kan verdomd sexy zijn als ik wil *insert smiley met sigaar wat me mobiel niet lukt*

En er zijn vast mensen die mijn poo stories écht sexy vinden :D :')
pi_104293100
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:31 schreef Chicolate het volgende:
Mijn lymfeklieren zijn aan het groeien tot indrukwekkend formaat, maar het was wel gezellig met wat studiegenoten hier thuis (vergaderen en napraten) en nu maar eens gezond koken. Slavink, aardappel en doperwten. Net als thuis O+ en makkelijk verteerbaar. En dan de rest van mn avond mn mond maar dichthouden :').

Is LoL ook leuk als je alleen maar tussendoor tijd hebt en geen hele avonden kan gamen?
Yup :) potjes duren van 20min tot een uur. In dat laatste geval heb je wel een lang potje te pakken btw.

Woohoo, chico komt ook lekker met ons lollen O+
pi_104293120
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:34 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Yup :) potjes duren van 20min tot een uur. In dat laatste geval heb je wel een lang potje te pakken btw.

Woohoo, chico komt ook lekker met ons lollen O+
Hmmm ik overweeg het :P. Een deel van mij wil heel graag weer gamen namelijk. Een ander deel kijkt kritisch naar het to do lijstje xD.
pi_104293148
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:34 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Hmmm ik overweeg het :P. Een deel van mij wil heel graag weer gamen namelijk. Een ander deel kijkt kritisch naar het to do lijstje xD.
Gewoon proberen :D Tis toch gratis en extra leuk met allemaal awesome slankies O+
pi_104293190
Ik zit nog steeds op de wc. Mijn rechterbeen slaapt, mijn bil bijna en mijn telefoon is bijna leeg....

/first world problems
pi_104293197
SPOILER: Haarballen alert!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry, kan het niet laten. :@
pi_104293277
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:35 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Gewoon proberen :D Tis toch gratis en extra leuk met allemaal awesome slankies O+
Moet ik mijn headset dan ook maar meteen opzoeken? :+ Misschien doe ik het wel ja. Maar ik vermoed niet vanavond, moet mezelf en mn stem wat rust gunnen ;).
pi_104293349
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:39 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Moet ik mijn headset dan ook maar meteen opzoeken? :+ Misschien doe ik het wel ja. Maar ik vermoed niet vanavond, moet mezelf en mn stem wat rust gunnen ;).
Np, ben vannacht hoogstens pas tegen twaalf online :P Kun je alvast oefenen ;)

@Ewelina, ik dacht echt dat je foto's had gemaakt van de haarballen zelf. Was erg benieuwd naar de foto's onder de spoiler --> fascinatie voor vieze dingen :')
Maar deze haarballen zjn fluffeh en lief O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')