abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104287422

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_104287438
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En dit hadden we nou in het wajong topic de hele tijd -_-
Je hoeft je niet aangevallen te voelen, maar die mensen zitten er gewoon tussen. Je moet niet de rest van je leven uitkering willen trekken, want dan brengt geen geluk. Het is gewoon heel simpel dat een mens bepaalde behoeften heeft en sociale behoefte, erkenning en zelfontplooiing krijg je niet van thuis zitten.

En het is heel simpel, als je behoeften niet voldaan worden, zul je niet gelukkig worden. Als je als kind een snoepje wilde en je kreeg het niet, was je toch ook boos? Zo werkt het nu nog steeds.
pi_104287443
Je moet eerst van jezelf houden voor je van een ander kan houden
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_104287447
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

12e??
wtf dat is een slechte gap he?
Tering...
het was een beetje een grappige overdrijving
maar ik zal ze eens tellen

heb net nr 7 er bij gehad
alsof ik 7 stempels ben
het zijn maar meningen van hulpverleners
en die zijn het ook nu nog vaak genoeg met elkaar oneens hoor (zo van zei je vorige dat je dat had? neee echt niet! en de volgende zegt weer wat anders)
ik ben gewoon Rhu
klaar, en ik ben een beetje ingewikkeld en een beetje anders
maar dat maakt geen ruk uit verder
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_104287448
ah daar zijn we weer.
Dat plaatje met die slingers mag ook wel uit de OP.
Snap niet wat het toevoegt ;)
Do what you love, love what you do!
pi_104287456
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:56 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je hoeft je niet aangevallen te voelen, maar die mensen zitten er gewoon tussen. Je moet niet de rest van je leven uitkering willen trekken, want dan brengt geen geluk. Het is gewoon heel simpel dat een mens bepaalde behoeften heeft en sociale behoefte, erkenning en zelfontplooiing krijg je niet van thuis zitten.

En het is heel simpel, als je behoeften niet voldaan worden, zul je niet gelukkig worden. Als je als kind een snoepje wilde en je kreeg het niet, was je toch ook boos? Zo werkt het nu nog steeds.
Ik hoef me niet aangevallen te voelen, maar gek genoeg gaat het hun post daarna wel steeds over mij :')
Zo gaat dat altijd met wajonghaters
pi_104287459
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:56 schreef tijnbrein het volgende:
Je moet eerst van jezelf houden voor je van een ander kan houden
Soms heb je liefde van een ander nodig om van jezelf te leren houden, dus die uitspraak ben ik het nooit mee eens geweest.
pi_104287461
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:39 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Maar ik ben nu tevreden met mijn leven, er is iemand die van me houdt en waaraan ik alles durf te vertellen, en voor de rest kan ik prima met mijn mindere momenten omgaan omdat er nu iets goeds tegenover staat. Ik heb nu helemaal geen hulp nodig.
Wie zegt dat je hulp moet zoeken dan? Wellicht alleen als je echt tegen dingen aanloopt waar je zelf niet uitkomt.
pi_104287491
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Precies!!!
ja en daar moet je hard voor werken
en niet accepteren dat je op wachtlijsten gezet word en zo
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104287502
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:57 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

het was een beetje een grappige overdrijving
maar ik zal ze eens tellen

heb net nr 7 er bij gehad
alsof ik 7 stempels ben
het zijn maar meningen van hulpverleners
en die zijn het ook nu nog vaak genoeg met elkaar oneens hoor (zo van zei je vorige dat je dat had? neee echt niet! en de volgende zegt weer wat anders)
ik ben gewoon Rhu
klaar, en ik ben een beetje ingewikkeld en een beetje anders
maar dat maakt geen ruk uit verder
Ik ben echt meerdere dagen getest, inclusief gesprek met m'n ouders en oude schoolrapporten enz enz.
het was echt geen mening gebaseerd op een enkele mening. Het was zelfs met second opinion geloof ik
pi_104287506
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:53 schreef Myraela het volgende:

[..]

Mijn symptomen vielen precies in de groep, ik had elk symptoom dus ze hielden al snel op met verder zoeken.
Raar, bij mij zocht ze niet eens naar symptomen enzovoort. De hulpverlening, lijkt me moeilijk om daar in te werken. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

In mijn geval niet dus.
Echter je hebt van die mensen die zo vlak zijn dat ze alleen maar kunnen denken "Wajong == lui"
Ik heb het niet specifiek over jou maar nu je je aangevallen voelt, weet ik dat jij dus precies zo bent.
pi_104287510
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik hoef me niet aangevallen te voelen, maar gek genoeg gaat het hun post daarna wel steeds over mij :')
Ik heb jou nooit genoemd en ik noem je niet lui en ik ben zeker geen wajong hater
maar ik vind je wel defaitistisch ja
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104287512
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nou om je effe te steunen, ik zit gewoon te kloten nu, zowel met werk als met opleiding.
Terwijl ik gewoon een gezonde jongen ben.

Tja wie is er dan erger denk ik?
pi_104287519
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:59 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja en daar moet je hard voor werken
en niet accepteren dat je op wachtlijsten gezet word en zo
Klopt, goeie tip van je. Helaas kan ik de laatste 6 jaar niet meer terug draaien.
Nu ben ik onder behandeling door meerdere instanties trouwens
pi_104287521
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:59 schreef kree het volgende:

[..]

Nou om je effe te steunen, ik zit gewoon te kloten nu, zowel met werk als met opleiding.
Terwijl ik gewoon een gezonde jongen ben.

Tja wie is er dan erger denk ik?
Dat is vrij normaal, dat doen veel jongeren.
pi_104287526
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ben echt meerdere dagen getest, inclusief gesprek met m'n ouders en oude schoolrapporten enz enz.
het was echt geen mening gebaseerd op een enkele mening. Het was zelfs met second opinion geloof ik
Ja en ik niet?

dan nog zijn het maar meningen
en geen redenen om alles maar te accepteren en het daar bij te laten
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104287531
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 16:00 schreef mrk.n het volgende:

[..]

Dat is vrij normaal, dat doen veel jongeren.
Ja maar ik ben niet jong meer natuurlijk ;)
pi_104287532
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:57 schreef Myraela het volgende:

[..]

Soms heb je liefde van een ander nodig om van jezelf te leren houden, dus die uitspraak ben ik het nooit mee eens geweest.
Ergens is dat ook waar. :)
14 SHADES OF GREY
pi_104287538
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 16:00 schreef kree het volgende:

[..]

Ja maar ik ben niet jong meer natuurlijk ;)
Oja.
pi_104287561
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:59 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik heb jou nooit genoemd en ik noem je niet lui en ik ben zeker geen wajong hater
maar ik vind je wel defaitistisch ja
Tsja, daar heb je wel weer een punt.
Ik word er ook moedeloos van. Ik word niet alleen moedeloos van de hulpverlening en hoe dingen gaan, maar vooral van mezelf en m'n rare nukken.
Was ik maar normaal, maar wat voor anderen werkt, werkt bij mij natuurlijk weer niet zo.
pi_104287568
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:59 schreef mrk.n het volgende:

[..]

Raar, bij mij zocht ze niet eens naar symptomen enzovoort. De hulpverlening, lijkt me moeilijk om daar in te werken. :)

Niet? Ze beginnen toch te praten, stellen allemaal vragen, over je verleden, je thuissituatie, waar het fout loopt en alles. Of kwamen ze bij jou gewoon voor een goed gesprek?

Overigens had ik het met mijn psycholoog vaak over de slechte hulpverlening in Nederland en hoeveel moeite hij er soms mee had als hij iemand moest laten gaan, omdat de zorgverzekering niet meer afspraken wilde vergoeden en hij wist gewoon dat zo'n man nog zwaar suicidaal was. Lijkt me inderdaad geen leuk beroep.
pi_104287571
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 16:00 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja en ik niet?

dan nog zijn het maar meningen
en geen redenen om alles maar te accepteren en het daar bij te laten
Ik zal dat dan ook nooit "zomaar" accepteren ;)
pi_104287576
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 16:00 schreef mrk.n het volgende:

[..]

Oja.
Get my point.
Tis gewoon kut echt ik zit echt niet helemaal lekker in mijn vel hoor op het moment.
Heb gepraat bij de huisarts maar die vond verder niks nodig :{
Weet het zelf ook niet.

Enige wat ik wel weet is dat ik gewoon effe iemand wil vinden.
En het helpt me zelfs al als ik bijvoorbeeld leuk chat met moonwalk zelfs ookal zit er niks in verder.

En zo heb ik nog iemand hier via het forum leren kennen waar ik zo goed mee kan praten.
Nouja positieve dingen in ieder geval.
pi_104287580
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 16:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Tsja, daar heb je wel weer een punt.
Ik word er ook moedeloos van. Ik word niet alleen moedeloos van de hulpverlening en hoe dingen gaan, maar vooral van mezelf en m'n rare nukken.
Was ik maar normaal, maar wat voor anderen werkt, werkt bij mij natuurlijk weer niet zo.
je bent niet normaal
dat is jammer maar niet heel erg of onoverkoombaar
dan moet je maar zoeken naar wat wel werkt natuurlijk
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104287598
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 16:03 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

je bent niet normaal
dat is jammer maar niet heel erg of onoverkoombaar
dan moet je maar zoeken naar wat wel werkt natuurlijk
Daar is mijn hele leven nu zo'n beetje aan gewijd ;)
Ik doe eigenlijk niks anders dan dat, m'n grenzen opzoeken wat ik wel trek en wat niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')