Hangt af van de bank, niet elke bank doet dat. Maar neem het anders contant op en stort het? Pinautomaten hebben meestal een lagere limiet dan 800 maar aan de balie kan het gewoonlijk wel.quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:57 schreef Dzjonka het volgende:
Ik heb een creditcard die ik voor internetaankopen en vakantie gebruik met een limiet van 1000 euro. Kan ik daarvan een bedrag overmaken naar mijn lopende bankrekening??
Alleen wat transactiekosten. Als aan het einde van de maand genoeg geld op de lopende rekening staat, wordt alleen het opgenomen bedrag afgeschreven zonder rente.quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:59 schreef karr-1 het volgende:
Je kunt pinnen met een creditcard, maar volgens mij betaal je daar extra voor en zit er een forse rente op ook.
Pinnen kost meestal 4.50, op een dergelijk bedrag waarschijnlijk wel te overzien. En rente, ach, als hij het meteen weer aflost is dat ook 0. Soms moet je wat.quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:59 schreef karr-1 het volgende:
Je kunt pinnen met een creditcard, maar volgens mij betaal je daar extra voor en zit er een forse rente op ook.
Gaat hetzelfde als met je normale pas. Wel heeft het ding een eigen code.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:02 schreef Dzjonka het volgende:
Ik moet dan eens kijken hoe ik geld van mijn cc pin. Mijn cc uitgaven worden aan het begin vd maand automatisch volledig afgeschreven van mijn lopende bankrekening (waar dan weer geld op staat) zonder rente, dan ben ik alleen de extra pinkosten kwijt...
Je kunt die incasso eventueel ook nog storneren als je het geld daarvoor nog niet voorhanden hebt.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:02 schreef Dzjonka het volgende:
Ik moet dan eens kijken hoe ik geld van mijn cc pin. Mijn cc uitgaven worden aan het begin vd maand automatisch volledig afgeschreven van mijn lopende bankrekening (waar dan weer geld op staat) zonder rente, dan ben ik alleen de extra pinkosten kwijt...
Bij mijn visa cc betaal je 4% van het opgenomen bedrag. Bij het bedrag wat TS nodig heeft zou je dan 32 euro kwijt zij.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Alleen wat transactiekosten. Als aan het einde van de maand genoeg geld op de lopende rekening staat, wordt alleen het opgenomen bedrag afgeschreven zonder rente.
Ik vind het ook geen slechte oplossing. Ik zou dat liever doen dan op mijn nieuwe werk om een voorschot vragen.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:02 schreef cricket het volgende:
[..]
Pinnen kost meestal 4.50, op een dergelijk bedrag waarschijnlijk wel te overzien. En rente, ach, als hij het meteen weer aflost is dat ook 0. Soms moet je wat.
Het is vooral dat ik weinig trek heb om bij mijn nieuwe werk een voorschot te vragen. Staat toch een beetje ehm... problematisch. Terwijl ik nooit schulden heb, ik had nu ook van te voren berekend dat ik goed uit zou komen qua leven en verhuizen met de verlate uitbetaling van salaris, maar 800 euro over heb ik nu niet.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het ook geen slechte oplossing. Ik zou dat liever doen dan op mijn nieuwe werk om een voorschot vragen.
Dit is al een 2e aanmaningquote:Op zaterdag 12 november 2011 14:29 schreef MrTorture het volgende:
Uitstel van betaling aanvragen kan ook. Aangeven dat je wil betalen, maar simpelweg niet kunt, is voor veel eisers acceptabel. Altijd beter dan geen geld krijgen en er met aanmaningen en deurwaarders achteraan moeten.
Maar je hebt nog niets van je laten horen bij de gemeente? Dat is toch het eerste wat je doet, als blijkt dat het niet gaat lukken? Als je kunt aangeven dat je aan het einde van de maand wel kunt betalen, is dat meestal voor hun prima. Tenzij je het dus zover laat komen, dan moet je misschien extra lief vragenquote:Op zaterdag 12 november 2011 14:30 schreef Dzjonka het volgende:
[..]
Dit is al een 2e aanmaning.... niet dat het mbv een incassobureau of andere verregaande maatregelen gaat, maar daar wil ik dus niet op gaan wachten!
Aan het eind vd maand krijg ik inderdaad een lekker bedrag, 2 maanden salaris én mijn verhuisvergoeding, kan ik op mijn gewone spaarrekening weer een bodem leggen.
Bij mijn Visa cc bel je gewoon ICS en die maken dat bedrag dan over op je betaalrekening.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:13 schreef quo_ het volgende:
[..]
Bij mijn visa cc betaal je 4% van het opgenomen bedrag. Bij het bedrag wat TS nodig heeft zou je dan 32 euro kwijt zij.
Wat is feitelijk het verschil tussen een voorschot van de baas of van de bank?quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:02 schreef anboni het volgende:
Je zou bij personeelszaken kunnen vragen of je een voorschot kunt krijgen op je salaris of die verhuiskosten. Dan hoef je in ieder geval nu niet het ene gat met het andere te vullen.
Als alternatief kun je natuurlijk ook even met de gemeente bellen of er mogelijkheden zijn om die betaling uit te stellen (maarja, als er een termijn van 5 dagen op staat bij de gemeente, ben je het waarschijnlijk al 'n paar keer vergeten en is uitstel geen optie meer)
Daar zit nogal wat verschil tussen die twee. Het geld van de bank leen je en moet je terugbetalen met rente/kosten.quote:Op zaterdag 12 november 2011 16:07 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wat is feitelijk het verschil tussen een voorschot van de baas of van de bank?
Daarnaast is het niet echt prettig om om een voorschot te vragen als je net nieuw bent bij dat bedrijf..
Nee, dat is goed adviesquote:Op zaterdag 12 november 2011 17:07 schreef Chinless het volgende:
Als je gewoon de gemeente belt, dan os er ook niets aan de hand.
Ik heb wellis een dwangsom in de naam van de koningin gekregen, 6 maanden later opengemaakt en de rekening betaald. Niets aant handje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |