Omdat die Integro's crimineel ondergemotoriseerd zijn met slechts 250 pk.quote:Op donderdag 5 januari 2012 03:26 schreef NoBody122 het volgende:
Er zijn trouwens Integro's met nóg lagere verwachtingen, op het gebied van hellingen
180 pk moet echt wel een zwaktebod zijn voor een 12-meterbus zonder hybride aandrijving.quote:Op donderdag 5 januari 2012 03:15 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Een beetje oudere Ambassador haalt een helling van 10% nog niet eens, gok ik. Zeker vanuit stilstand niet
Zuinigheidsbod, eerder.quote:Op zondag 8 januari 2012 03:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
180 pk moet echt wel een zwaktebod zijn voor een 12-meterbus zonder hybride aandrijving.
Onzinargumenten zal Connexxion gebruikt hebben.quote:
Hoe je het ook wendt of keert; voor gebruik in Nederland hebben de Amba's op zichzelf voldoende vermogen. Hier hoeven namelijk geen bergen, met of zonder haarspeldbochten, bedwongen te worden; geeneens echte heuvels.quote:Op zondag 8 januari 2012 03:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Onzinargumenten zal Connexxion gebruikt hebben.
[..]
Ik heb het net even opgezocht maar een MB200 heeft maar 170 pk. En de gelede versie heeft maar 250 pk.quote:Op zondag 8 januari 2012 03:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
180 pk moet echt wel een zwaktebod zijn voor een 12-meterbus zonder hybride aandrijving.
Ik ook, maar dan de gelede versie die bij de GADO reed.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:38 schreef classpc het volgende:
[..]
Zodra ik het geld en de ruimte heb, dan wil ik zelf ook nog wel eens een MB200 hebben.
Maar dan wel een originele en niet één die omgebouwd is tot camper of voor de cross.
Die IVECO Berkhofs van de VEONN trokken de stenen uit de straat zo ongeveer.quote:Op zondag 8 januari 2012 11:12 schreef thumbnail het volgende:
We hebben wel eens Iveco's gehad en die hadden 300 pk motoren.
Ze gingen als een speer.
De bio-ethanolbussen van de GADO hebben op een gegeven moment andere sproeiers gekregen. Als de bus optrok konden staande passagiers zich amper staande houden.quote:Op zondag 8 januari 2012 11:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Enkele nieuwere series van de Mercedes-Benz O408 deden dat ook trouwens.
lol jij ook al?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:38 schreef classpc het volgende:
[..]
Mooi om te zien, maar ook weer jammer. Ik had ze veel liever nog gewoon hier zien rondrijden in het Nederlandse landschap.
Zodra ik het geld en de ruimte heb, dan wil ik zelf ook nog wel eens een MB200 hebben.
Maar dan wel een originele en niet één die omgebouwd is tot camper of voor de cross.
Foto's ?quote:Op maandag 9 januari 2012 20:52 schreef springer1980 het volgende:
Connexxion Tours heeft blijkbaar dankbaar van de kerstvakantie gebruik gemaakt door een aantal van de MAN Lion's regio ex-Qliners in hun eigen huisstyl te laten spuiten / bestickeren. Moet zeggen dat je goed moet kijken of er een Lion's Coach aan komt of een Regio met de richtingsfilm uit. Die bussen zien er goed uit in hun nieuwe witte jasje.
Helaas niet, ik zag ze ineens bij het Jacobus Fruytiercollege in Apeldoorn staan toen ik van mijn werk naar huis reed. maar ik ben zowieso geen bus fotograaf maar ik zal proberen om binnenkort eentje op de foto te krijgen als ik er weer 1 zie staan (en er aan denk). Bussen staan btw gewoon gestalt bij de Syntus / Cxx stalling in Apeldoorn, langs de spoordijk aan de achterzijde...quote:
Deze mag een andere collega voor de verandering beantwoordenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:34 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hoi mensen,
Ik hoop over niet al te lange tijd ook een opleiding te gaan doen voor buschauffeur. Er is alleen een punt waar ik me zorgen over maak en dat toch wel een van de belangrijkste zaken voor een buschauffeur is (lijkt me tenminste), namelijk de schades aan een bus. Kan een buschauffeur (of wie zich geroepen voelt) mij vertellen hoe het controleren van schades in zijn werking gaat?
Buschauffeurs nemen vaak bussen van elkaar over (althans bij GVB Amsterdam) zonder te controleren op schades, misschien dat ik het bij het verkeerde eind heb maar ik heb een buschauffeur nog nooit een rondje zien lopen om een bus. Klopt dit, of wordt er tussendoor op een andere manier op nieuwe schades gecontroleerd? En als de bus na afloop van je dienst naar de garage gaat wordt deze dan op nieuwe schades gecontroleerd door een chef?
Ik werk nu al bijna 3 jaar als koerier bij een heel bekend bedrijf en bij ons worden de wagens na het einde van de dienst nooit gecontroleerd. Maar op het parkeerterrein kan er na afloop ook nog makkelijk door iemand anders schade toegebracht worden en het komt er dan op neer dat de laatste chauffeur gewoon een schadeformulier moet invullen.
Op OViB bij de weekfoto's...quote:
wat is dat voor een bus dan?quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:28 schreef Gnittoo het volgende:
Jongen (13) vernielt voor ton in stadsbussen
Laatste update: 11 januari 2012 12:20 infoBekijk op de kaart
EINDHOVEN - Een 13-jarige jongen uit Veldhoven is dinsdag in Eindhoven door de politie aangehouden op verdenking van vernielingen in de zogenoemde Phileasstadsbussen.
De jongen zou voor ruim een ton schade hebben aangericht in meerdere bussen door apparatuur en meubilair met verf te bekladden.
De vernielingen vonden plaats in de weekeinden in december op de remise van de busmaatschappij in Eindhoven. Dat liet de politie woensdag weten.
De Phileas is een moderne stadsbus die magnetische geleid over speciale busbanen door Eindhoven rijdt.
http://www.nu.nl/binnenla(...)-in-stadsbussen.html
Dat was de bedoeling, maar de Phileassen toonden dermate veel storingen dat de chauffeurs volledig bijsturen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 01:55 schreef welkominspace het volgende:
[..]
wat is dat voor een bus dan?
ik heb ff op youtube op Phileas gezocht maar zie nergens bussen met magnetische velden ofzo
Je moet eigenlijk bij het begin van je dienst je bus controleren op schades en eventuele schades melden bij het ROV (verkeersleiding).quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:34 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hoi mensen,
Ik hoop over niet al te lange tijd ook een opleiding te gaan doen voor buschauffeur. Er is alleen een punt waar ik me zorgen over maak en dat toch wel een van de belangrijkste zaken voor een buschauffeur is (lijkt me tenminste), namelijk de schades aan een bus. Kan een buschauffeur (of wie zich geroepen voelt) mij vertellen hoe het controleren van schades in zijn werking gaat?
Buschauffeurs nemen vaak bussen van elkaar over (althans bij GVB Amsterdam) zonder te controleren op schades, misschien dat ik het bij het verkeerde eind heb maar ik heb een buschauffeur nog nooit een rondje zien lopen om een bus. Klopt dit, of wordt er tussendoor op een andere manier op nieuwe schades gecontroleerd? En als de bus na afloop van je dienst naar de garage gaat wordt deze dan op nieuwe schades gecontroleerd door een chef?
Ik werk nu al bijna 3 jaar als koerier bij een heel bekend bedrijf en bij ons worden de wagens na het einde van de dienst nooit gecontroleerd. Maar op het parkeerterrein kan er na afloop ook nog makkelijk door iemand anders schade toegebracht worden en het komt er dan op neer dat de laatste chauffeur gewoon een schadeformulier moet invullen.
Bij diezelfde foto's kwam ook nog een IVECO Berkhof in VEONN-kleuren voorbij. Leek me de handgeschakelde 1279 te zijn die nu in een ver buitenland verblijft. Die bus is volgens mij als enige destijds niet omgestickerd in Arriva-kleuren. De 1280 leek me niet te kunnen omdat dit een vandalismebus van Arriva geworden was.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 01:43 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Op OViB bij de weekfoto's...[ afbeelding ]
Credits: Etienne Tas
Ook opmerkelijk, de ex Arriva en GVB Citea bv-sf-54 zou nu in Zwolle rijden met Syntus Overijssel stickers. De ex demo wagens van Veolia en Cxx zouden naar Syntus Gld zijn gegaan maar ik heb ze nog niet rond zien rijden hier in Apeldoorn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |