abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 januari 2012 @ 03:02:19 #226
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_106549688
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 03:26 schreef NoBody122 het volgende:
Er zijn trouwens Integro's met nóg lagere verwachtingen, op het gebied van hellingen :')
Omdat die Integro's crimineel ondergemotoriseerd zijn met slechts 250 pk.

De Integro II's zijn wel 299 pk sterk, al zijn de meesten in Nederland slechts begrensd op 90 km/h.
  zondag 8 januari 2012 @ 03:03:18 #227
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_106549703
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 03:15 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Een beetje oudere Ambassador haalt een helling van 10% nog niet eens, gok ik. Zeker vanuit stilstand niet :P
180 pk moet echt wel een zwaktebod zijn voor een 12-meterbus zonder hybride aandrijving.
  Spellchecker zondag 8 januari 2012 @ 03:04:57 #228
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106549722
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 03:03 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

180 pk moet echt wel een zwaktebod zijn voor een 12-meterbus zonder hybride aandrijving.
Zuinigheidsbod, eerder.
Tevens -purist.
  zondag 8 januari 2012 @ 03:07:29 #229
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_106549743
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 03:04 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Zuinigheidsbod, eerder.
Onzinargumenten zal Connexxion gebruikt hebben.

De andere uitersten van het Connexxion-wagenpark zijn de 13,7-meter lange VDL Citea's (360 pk, Zaanstreek) en 14,5-meter lange Volvo 8700 LE's (340 pk).
  Spellchecker zondag 8 januari 2012 @ 03:22:51 #230
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106549926
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 03:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Onzinargumenten zal Connexxion gebruikt hebben.

[..]
Hoe je het ook wendt of keert; voor gebruik in Nederland hebben de Amba's op zichzelf voldoende vermogen. Hier hoeven namelijk geen bergen, met of zonder haarspeldbochten, bedwongen te worden; geeneens echte heuvels.

Dat met name de wat oudere Amba's niet zo snel (meer) zijn, komt door andere factoren (waar Cxx wél wat meer aandacht aan zou mogen besteden).

Overigens waren, opvallend genoeg, de 17xx-Amba's, die bij ons in Fryslân de eerste reeks Amba's vormden, een stuk sneller.
Tevens -purist.
  zondag 8 januari 2012 @ 09:08:51 #231
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_106551999
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 03:03 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

180 pk moet echt wel een zwaktebod zijn voor een 12-meterbus zonder hybride aandrijving.
Ik heb het net even opgezocht maar een MB200 heeft maar 170 pk. En de gelede versie heeft maar 250 pk.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 8 januari 2012 @ 09:10:11 #232
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_106552004
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:38 schreef classpc het volgende:

[..]

Zodra ik het geld en de ruimte heb, dan wil ik zelf ook nog wel eens een MB200 hebben.
Maar dan wel een originele en niet één die omgebouwd is tot camper of voor de cross.
Ik ook, maar dan de gelede versie die bij de GADO reed.

Dat vind ik stoere bussen. Dat motorgeluid O+
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_106552385
Ik heb redelijk wat MB200's en B88's van de VAD, zelfs een gelede. "Helaas" wel in de schaal 1:87 / H0 :D ( http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,40599.0.html)
pi_106553249
We hebben wel eens Iveco's gehad en die hadden 300 pk motoren.
Ze gingen als een speer.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 januari 2012 @ 11:40:38 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_106553782
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 11:12 schreef thumbnail het volgende:
We hebben wel eens Iveco's gehad en die hadden 300 pk motoren.
Ze gingen als een speer.
Die IVECO Berkhofs van de VEONN trokken de stenen uit de straat zo ongeveer.

Enkele nieuwere series van de Mercedes-Benz O408 deden dat ook trouwens.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 8 januari 2012 @ 13:29:48 #236
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_106556694
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 11:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Enkele nieuwere series van de Mercedes-Benz O408 deden dat ook trouwens.
De bio-ethanolbussen van de GADO hebben op een gegeven moment andere sproeiers gekregen. Als de bus optrok konden staande passagiers zich amper staande houden.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_106577061
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:38 schreef classpc het volgende:

[..]

Mooi om te zien, maar ook weer jammer. Ik had ze veel liever nog gewoon hier zien rondrijden in het Nederlandse landschap.

Zodra ik het geld en de ruimte heb, dan wil ik zelf ook nog wel eens een MB200 hebben.
Maar dan wel een originele en niet één die omgebouwd is tot camper of voor de cross.
lol jij ook al?

maar een O408 is ook wel gaaf dan denk ik :P
pi_106616665
Connexxion Tours heeft blijkbaar dankbaar van de kerstvakantie gebruik gemaakt door een aantal van de MAN Lion's regio ex-Qliners in hun eigen huisstyl te laten spuiten / bestickeren. Moet zeggen dat je goed moet kijken of er een Lion's Coach aan komt of een Regio met de richtingsfilm uit. Die bussen zien er goed uit in hun nieuwe witte jasje.

Weet iemand eigenlijk waarom Cxx wel lijndiensten uitbesteed aan touring bedrijven zoals Pauw en TCR maar niet aan hun eigen tour dochter??? Lijkt mij wel grappig, oude groene Integro's terug op de lijndienst... :)
pi_106619412
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:52 schreef springer1980 het volgende:
Connexxion Tours heeft blijkbaar dankbaar van de kerstvakantie gebruik gemaakt door een aantal van de MAN Lion's regio ex-Qliners in hun eigen huisstyl te laten spuiten / bestickeren. Moet zeggen dat je goed moet kijken of er een Lion's Coach aan komt of een Regio met de richtingsfilm uit. Die bussen zien er goed uit in hun nieuwe witte jasje.
Foto's ?
pi_106629415
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:36 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Foto's ?
Helaas niet, ik zag ze ineens bij het Jacobus Fruytiercollege in Apeldoorn staan toen ik van mijn werk naar huis reed. maar ik ben zowieso geen bus fotograaf maar ik zal proberen om binnenkort eentje op de foto te krijgen als ik er weer 1 zie staan (en er aan denk). Bussen staan btw gewoon gestalt bij de Syntus / Cxx stalling in Apeldoorn, langs de spoordijk aan de achterzijde...
pi_106660282
Hoi mensen,

Ik hoop over niet al te lange tijd ook een opleiding te gaan doen voor buschauffeur. Er is alleen een punt waar ik me zorgen over maak en dat toch wel een van de belangrijkste zaken voor een buschauffeur is (lijkt me tenminste), namelijk de schades aan een bus. Kan een buschauffeur (of wie zich geroepen voelt) mij vertellen hoe het controleren van schades in zijn werking gaat?

Buschauffeurs nemen vaak bussen van elkaar over (althans bij GVB Amsterdam) zonder te controleren op schades, misschien dat ik het bij het verkeerde eind heb maar ik heb een buschauffeur nog nooit een rondje zien lopen om een bus. Klopt dit, of wordt er tussendoor op een andere manier op nieuwe schades gecontroleerd? En als de bus na afloop van je dienst naar de garage gaat wordt deze dan op nieuwe schades gecontroleerd door een chef?

Ik werk nu al bijna 3 jaar als koerier bij een heel bekend bedrijf en bij ons worden de wagens na het einde van de dienst nooit gecontroleerd. Maar op het parkeerterrein kan er na afloop ook nog makkelijk door iemand anders schade toegebracht worden en het komt er dan op neer dat de laatste chauffeur gewoon een schadeformulier moet invullen.
Tok.
  Spellchecker dinsdag 10 januari 2012 @ 21:39:08 #242
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106660532
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:34 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hoi mensen,

Ik hoop over niet al te lange tijd ook een opleiding te gaan doen voor buschauffeur. Er is alleen een punt waar ik me zorgen over maak en dat toch wel een van de belangrijkste zaken voor een buschauffeur is (lijkt me tenminste), namelijk de schades aan een bus. Kan een buschauffeur (of wie zich geroepen voelt) mij vertellen hoe het controleren van schades in zijn werking gaat?

Buschauffeurs nemen vaak bussen van elkaar over (althans bij GVB Amsterdam) zonder te controleren op schades, misschien dat ik het bij het verkeerde eind heb maar ik heb een buschauffeur nog nooit een rondje zien lopen om een bus. Klopt dit, of wordt er tussendoor op een andere manier op nieuwe schades gecontroleerd? En als de bus na afloop van je dienst naar de garage gaat wordt deze dan op nieuwe schades gecontroleerd door een chef?

Ik werk nu al bijna 3 jaar als koerier bij een heel bekend bedrijf en bij ons worden de wagens na het einde van de dienst nooit gecontroleerd. Maar op het parkeerterrein kan er na afloop ook nog makkelijk door iemand anders schade toegebracht worden en het komt er dan op neer dat de laatste chauffeur gewoon een schadeformulier moet invullen.
Deze mag een andere collega voor de verandering beantwoorden O-)
Tevens -purist.
pi_106661580
Dit is natuurlijk je eigen verantwoording, maar het verstandigste is om zelf altijd eerst een rondje om de bus te lopen en hem te controleren en wanneer je dan een schade constateert, dit meteen te melden voordat je gaat rijden.

Als je de bus al hebt weggezet en er vervolgens een collega tegenaan knalt die dat niet meldt, zou ik eerlijk gezegd zo een twee drie niet weten hoe dat moet worden opgelost.
pi_106676386
Eindelijk een busbedrijf in de regio gevonden die met mij een babbel aan wil over parttime rijden voor ze! _O_
  woensdag 11 januari 2012 @ 12:28:08 #245
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_106677277
Jongen (13) vernielt voor ton in stadsbussen
Laatste update: 11 januari 2012 12:20 infoBekijk op de kaart
EINDHOVEN - Een 13-jarige jongen uit Veldhoven is dinsdag in Eindhoven door de politie aangehouden op verdenking van vernielingen in de zogenoemde Phileasstadsbussen.

De jongen zou voor ruim een ton schade hebben aangericht in meerdere bussen door apparatuur en meubilair met verf te bekladden.
De vernielingen vonden plaats in de weekeinden in december op de remise van de busmaatschappij in Eindhoven. Dat liet de politie woensdag weten.
De Phileas is een moderne stadsbus die magnetische geleid over speciale busbanen door Eindhoven rijdt.
http://www.nu.nl/binnenla(...)-in-stadsbussen.html
pi_106749719
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:36 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Foto's ?
Op OViB bij de weekfoto's...
Credits: Etienne Tas

Ook opmerkelijk, de ex Arriva en GVB Citea bv-sf-54 zou nu in Zwolle rijden met Syntus Overijssel stickers. De ex demo wagens van Veolia en Cxx zouden naar Syntus Gld zijn gegaan maar ik heb ze nog niet rond zien rijden hier in Apeldoorn...
pi_106749853
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:28 schreef Gnittoo het volgende:
Jongen (13) vernielt voor ton in stadsbussen
Laatste update: 11 januari 2012 12:20 infoBekijk op de kaart
EINDHOVEN - Een 13-jarige jongen uit Veldhoven is dinsdag in Eindhoven door de politie aangehouden op verdenking van vernielingen in de zogenoemde Phileasstadsbussen.

De jongen zou voor ruim een ton schade hebben aangericht in meerdere bussen door apparatuur en meubilair met verf te bekladden.
De vernielingen vonden plaats in de weekeinden in december op de remise van de busmaatschappij in Eindhoven. Dat liet de politie woensdag weten.
De Phileas is een moderne stadsbus die magnetische geleid over speciale busbanen door Eindhoven rijdt.
http://www.nu.nl/binnenla(...)-in-stadsbussen.html
wat is dat voor een bus dan?
ik heb ff op youtube op Phileas gezocht maar zie nergens bussen met magnetische velden ofzo
niet meer
  vrijdag 13 januari 2012 @ 06:21:15 #248
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_106750687
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 01:55 schreef welkominspace het volgende:

[..]

wat is dat voor een bus dan?
ik heb ff op youtube op Phileas gezocht maar zie nergens bussen met magnetische velden ofzo
Dat was de bedoeling, maar de Phileassen toonden dermate veel storingen dat de chauffeurs volledig bijsturen.
pi_106752657
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:34 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hoi mensen,

Ik hoop over niet al te lange tijd ook een opleiding te gaan doen voor buschauffeur. Er is alleen een punt waar ik me zorgen over maak en dat toch wel een van de belangrijkste zaken voor een buschauffeur is (lijkt me tenminste), namelijk de schades aan een bus. Kan een buschauffeur (of wie zich geroepen voelt) mij vertellen hoe het controleren van schades in zijn werking gaat?

Buschauffeurs nemen vaak bussen van elkaar over (althans bij GVB Amsterdam) zonder te controleren op schades, misschien dat ik het bij het verkeerde eind heb maar ik heb een buschauffeur nog nooit een rondje zien lopen om een bus. Klopt dit, of wordt er tussendoor op een andere manier op nieuwe schades gecontroleerd? En als de bus na afloop van je dienst naar de garage gaat wordt deze dan op nieuwe schades gecontroleerd door een chef?

Ik werk nu al bijna 3 jaar als koerier bij een heel bekend bedrijf en bij ons worden de wagens na het einde van de dienst nooit gecontroleerd. Maar op het parkeerterrein kan er na afloop ook nog makkelijk door iemand anders schade toegebracht worden en het komt er dan op neer dat de laatste chauffeur gewoon een schadeformulier moet invullen.
Je moet eigenlijk bij het begin van je dienst je bus controleren op schades en eventuele schades melden bij het ROV (verkeersleiding).
Ik doe het nooit en ik heb nog nooit gedoe gehad.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 januari 2012 @ 10:46:23 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_106754031
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 01:43 schreef springer1980 het volgende:

[..]

Op OViB bij de weekfoto's...[ afbeelding ]
Credits: Etienne Tas

Ook opmerkelijk, de ex Arriva en GVB Citea bv-sf-54 zou nu in Zwolle rijden met Syntus Overijssel stickers. De ex demo wagens van Veolia en Cxx zouden naar Syntus Gld zijn gegaan maar ik heb ze nog niet rond zien rijden hier in Apeldoorn...
Bij diezelfde foto's kwam ook nog een IVECO Berkhof in VEONN-kleuren voorbij. Leek me de handgeschakelde 1279 te zijn die nu in een ver buitenland verblijft. Die bus is volgens mij als enige destijds niet omgestickerd in Arriva-kleuren. De 1280 leek me niet te kunnen omdat dit een vandalismebus van Arriva geworden was.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')