Als je iemand kent met een ING rekening kun je volgens mij nog steeds de Alecto WS 5000 krijgen voor 95 euro.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:25 schreef Sa.Tan het volgende:
Door budgettering kan ik op dit moment niet veel hoger gaan dan die 100 euro, dus zoek in deze prijsklasse een redelijk weerstation.
Prijs a 100 euro is redelijk veel van te vinden.quote:Op maandag 7 september 2015 19:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Speedy??
Wil een nieuwe weerstation, wij hebben nu een Alecto WS4500 maar wat een k*tding, allemachtig.
Ik zoek een weerstation die als buiten sowieso een zelflegende regenmeter, windmeter e.d.
Ook een duidelijk display voor binnen!
Ja ik heb google, vergelijk en kieskeurig e.d. maar toch zie ik door de bomen het bos ook niet.
En ik blijf een Nederlander.. dus budget is zo'n 100 Euro.
Heb nou deze op het oog, wat denk jij? http://www.weerstationexp(...)ic-wmr86-weerstation
of toch http://www.weerstationexpert.nl/ventus-w155
Wat lief!quote:Op maandag 7 september 2015 22:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Prijs a 100 euro is redelijk veel van te vinden.
Tegenwoordig zijn alle regenmeters die zelf legen bij een compleet weerstation sets.
Wat is jou woon situatie? Heb je het liefst draadloos of mag bedrading ook (dus dat de regenmeter / windmeter worden aangesloten aan de temperatuursensor en deze dan draadloos wordt doorgestuurd naar de console (scherm).
Uiteraard is belangrijk om te weten hoe vaak je de gegevens wilt binnen hebben, de 1 heeft genoeg aan 2min interval maar de anders vind het erg belangrijk om snelle update's binnen te krijgen van minder dan 15 seconden of zelfs 4 seconden. 4 seconden is echter wel het minimale wat je kan krijgen voor rond de 100 euro.
Wat betreft de regenmeting, sommige stations geven vanaf 0.7mm een tip, de ander 0.2mm, daar zit nogal wat verschil in.
Daarom is het altijd belangrijk om te weten wat de eisen zijn, dit vergemakkelijkt het zoeken naar een juiste weerstation.
De beide stations zijn goed, hoewel ik en veel andere mensen toch wel negatieve ervaringen hebben over de windmeters van de Ventus die ook o.a worden gebruikt voor alecto, deze windmeters slijten snel waardoor ze snel vast blijven zitten, invetten is bij windmeters zeker geen oplossing omdat dit juist meer troep aantrekt en dat kan op gegeven moment fatale gevolgen hebben. Die van de oregon zijn wel goed, bedenk echter wel dat de update interval 56sec is.
Ik hoor het graag van je, en zal dan ook advies geven waar je het beste je station kan weg halen, want sommige webshops zitten met de bedragen soms 50 tot 80 euro duurder, vooral met Davis weerstation willen de extra kosten nog wel eens tot de 100 euro oplopen.
Kijk dat vind ik nou lief van jou vriendquote:Op dinsdag 8 september 2015 15:30 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Wat lief!
Maar mijn vriend werd niet goed van mij en heeft de Oregon wmr86 gisteravond stiekem besteld, nu net binnen.
Morgen maar even installeren (had ik nou maar eerder hier gevraagd)
Heb hem voor net geen 94 euro.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou hij is al fijner dan die alecto 4500 OOIT is geweest.
Tige dank en nog een goejūnNu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |