abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage vrijdag 11 november 2011 @ 18:12:13 #1
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_104255124
Toegeven, de dief raakte (zwaar)gewond. Maar desondanks lijkt dat mij gewoon het risico wanneer je uit stelen gaat..

quote:
De politie heeft vier mannen opgepakt die vrijdagavond 4 november een dief op heterdaad betrapten.

De mannen zagen vrijdagavond 4 november hoe een 50-jarige man een diefstal pleegde bij het Frans Otten Stadion in Zuid.

Het viertal hield de man in het stadion aan, waarbij de 50-jarige man zwaargewond raakte. Agenten die werden opgeroepen hebben de man ter plaatste gereanimeerd. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis en ligt nu in coma.

De vier mannen, 31, 38, 43 en 61 die de man betrapten zijn eveneens aangehouden. Alle vier de verdachten zitten in beperking en worden verdacht van zware mishandeling.

Het viertal stond te posten bij het sportcomplex, omdat er de afgelopen tijd al enkele malen was ingebrokenen. De politie doet onderzoek naar de toedracht van de zaak. De dief zou het hebben gemunt op koolzuurflessen die een hoge statiegeldwaarde hebben. In verband met verschillende eerdere inbraken was er al aangifte gedaan en is er een camera geplaatst.
http://www.at5.nl/artikel(...)-na-burgerarrestatie

Laatste post vorige topic:
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 november 2011 17:28 schreef Xa1pt het volgende:
Stompzinnigheid alom.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage vrijdag 11 november 2011 @ 18:13:26 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_104255162
Kan een modje even koppelen met:

Vier mannen opgepakt na aanhouden dief

en een #2 in tt zetten? Dat koppelen faalt altijd bij mij (lees ik faal altijd bij het koppelen).
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_104255531
3 Zijn er al weer vrijgelaten.
The world of SKA music
pi_104255805
zo idioot om mensen helemaal de tering in te trappen dan :r

als ik iemand iets zie doen ofzo of er wordt hier ingebroken, dan ga je zeker in een houdgreep en als je stoer doet krijg je zeker wel een tik of een schop.

maar dat er van die hersenloze mongolen rondlopen die door blijven trappen/slaan is te achterlijk voor woorden :r :r

deze mannen mogen van mij levenslang krijgen in een buitenlandse gevangenis :N
niet meer
pi_104255996
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 18:29 schreef welkominspace het volgende:
deze mannen mogen van mij levenslang krijgen in een buitenlandse gevangenis :N
Tot aan deze zin was ik het met je eens.
pi_104256223
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 november 2011 18:33 schreef Specularium het volgende:

[..]

Tot aan deze zin was ik het met je eens.
jij ziet ze liever met een kopje koffie en een broodje op bed tv kijken in onze Nederlandse hotels? :+
niet meer
pi_104276157
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 18:23 schreef strikeforce het volgende:
3 Zijn er al weer vrijgelaten.
En de vierde wordt ervan verdacht die tikken te hebben toegebracht die tot de coma leidden.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_104350468
quote:
Mishandelde 'dief' ligt op sterven

De vijftigjarige dief die op 4 november is overmeesterd door de directeur en drie werknemers van het Frans Otten Stadion in Amsterdam-Zuid, ligt op sterven. Hij wordt kunstmatig in leven gehouden, maar de kans dat hij nog wakker wordt uit coma is minimaal.

Dat zeggen betrokkenen. Artsen voeren momenteel nog testen uit om te bezien of de man is te redden, maar ze geven de moeder, broers en zussen en kinderen van de man uit Hoofddorp weinig hoop.

De ernstigste verwondingen zijn volgens justitie aangericht door de nekklem waarmee de 43-jarige hoofdverdachte uit Oostzaan hem verwurgde. Hij zit nog als enige vast, de drie anderen, onder wie de directeur, zijn woensdagavond vrijgelaten, al blijven ze wel verdachten.

Als het slachtoffer zou overlijden, zou niet langer sprake zijn van een poging tot doodslag, maar van doodslag, wat juridisch veel zwaarder weegt.

De vier werknemers van het sportcomplex stonden vorige week vrijdagavond te posten met onder meer een honkbalknuppel. Ze hielden de wacht omdat een insluiper de afgelopen maanden volgens hen al vijftien keer koolzuurcilinders voor de frisdrankinstallaties van de bar had gestolen, die per stuk 120 euro aan statiegeld opleveren. Rond half negen 's avonds betrapten ze de inbreker op heterdaad en mishandelden ze hem zo zwaar dat hij uiteindelijk in coma in het ziekenhuis belandde.

Tegenwicht aan gevormd beeld
De familie van het slachtoffer heeft advocaat Richard Korver in de arm genomen om 'tegenwicht te geven aan het beeld dat nu wordt geschetst', dat het slachtoffer een onverbeterlijke inbreker is die de pech had dat de werknemers de bezittingen van het Frans Otten Stadion beschermden.

Premier Mark Rutte zei vrijdag dat een eigenaar van zaken het recht heeft zijn lijf en goederen te verdedigen, mits het geweld proportioneel is. Andere politici namen het nog stelliger op voor de verdachten.

''Mijn cliënt vecht voor zijn leven, ligt in coma en het is maar zeer de vraag of hij daar ooit nog uitkomt,'' zegt Korver.

Hij zegt te betwijfelen of zijn cliënt wel heeft ingebroken. ''Dat moeten we nog maar eens zien of dat zo is. Iedereen zou met oordelen moeten wachten tot de politie zijn werk heeft gedaan en we te weten komen wat daar nu precies is gebeurd. Niemand schijnt zich te realiseren dat deze man ook familie heeft. Dit doet hen veel pijn.''
Ingewijden noemen de inbreker 'een kruimeldief'. Hij heeft wel een strafblad, maar daarop zouden geen zware misdrijven staan.

Advocaat Peter Plasman van de 38-jarige verdachte wil nog maar weinig over de zaak zeggen. ''Mijn cliënt stelt zich op het standpunt dat hij geen enkele strafbare handeling heeft gepleegd. Daar laten we het voorlopig bij.'' (Paul Vugts)
bron
pi_104350793
De gouden hartenkaart wordt weer gespeeld door de familie?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_104354258
Doet me hier aan denken, verrekte stoepranden ook altijd... :

pi_104354447
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 13:56 schreef Ferdo het volgende:
Jawel.
Hij is maar een kruimeldief, zijn strafblad stelt eigenlijk niets voor :N .
En volgens zijn advocaat is het helemaal niet zeker dat hij daar was om te stelen :X
pi_104355412
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 13:56 schreef Ferdo het volgende:
Lijkt meer op de emotionele familiekaart door de advocaat.
pi_104356731
quote:
Advocaat Peter Plasman van de 38-jarige verdachte wil nog maar weinig over de zaak zeggen. ''Mijn cliënt stelt zich op het standpunt dat hij geen enkele strafbare handeling heeft gepleegd. Daar laten we het voorlopig bij.'' (Paul Vugts)
50-jarige man, komt in ontmoeting met 4 heren, vervolgens raakt de 50 jarige man in een coma, en gaat vermoedelijk dood.
Vervolgens zijn er van de 4 heren er 3 vrijgelaten, terwijl de familie van het 50 jarige slachtoffer aan een sterfbed zit gekluisterd, en de stervende de ontmoeting met 4 heren vermoedelijk met de dood moet betalen. Waarom mogen 3 heren de dood in vrijheid afwachten, mogelijk schuld aan dood al dan niet door medeplichtigheid / aanwezigheid.
Want ze waren er bij, en als je een ontmoeting als 50 jarige met de dood moet betalen, had je best wat hulp van je medemens mogen ontvangen, gatver bah.

Soms is het leven wel erg bitter }:|
Je moet wel ontzettend goed zijn, wil je zoveel fouten kunnen maken :-S
  maandag 14 november 2011 @ 16:50:01 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104356875
quote:
Advocaat Peter Plasman van de 38-jarige verdachte wil nog maar weinig over de zaak zeggen. ''Mijn cliënt stelt zich op het standpunt dat hij geen enkele strafbare handeling heeft gepleegd. Daar laten we het voorlopig bij.''
Want iemand het zieken- / lijkenhuis inknuppelen is volkomen normaal, natuurlijk _O-
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 14 november 2011 @ 17:01:45 #15
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104357398
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 16:46 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

50-jarige man, komt in ontmoeting met 4 heren, vervolgens raakt de 50 jarige man in een coma, en gaat vermoedelijk dood.
Vervolgens zijn er van de 4 heren er 3 vrijgelaten, terwijl de familie van het 50 jarige slachtoffer aan een sterfbed zit gekluisterd, en de stervende de ontmoeting met 4 heren vermoedelijk met de dood moet betalen. Waarom mogen 3 heren de dood in vrijheid afwachten, mogelijk schuld aan dood al dan niet door medeplichtigheid / aanwezigheid.
Want ze waren er bij, en als je een ontmoeting als 50 jarige met de dood moet betalen, had je best wat hulp van je medemens mogen ontvangen, gatver bah.

Soms is het leven wel erg bitter }:|
Wat ook bitter is dat er geen tijd is om bij een inbraak aangifte te doen of serieus behandeld te worden. Dieven hebben de minste pakkans volgens mij en zo'n beetje het makkelijkste beroep. "aan spullen komen door te stelen ipv te werken" . Dat is bitter voor gedupeerde.
The truth was in here.
pi_104357477
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 17:01 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat ook bitter is dat er geen tijd is om bij een inbraak aangifte te doen of serieus behandeld te worden. Dieven hebben de minste pakkans volgens mij en zo'n beetje het makkelijkste beroep. "aan spullen komen door te stelen ipv te werken" . Dat is bitter voor gedupeerde.
Ja, maar daarom hoef je hem niet (half)dood te slaan. Je kunt hem gewoon aanhouden en vervolgens vasthouden. Dan bel je de popo en draag je hem over.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 14 november 2011 @ 17:40:56 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104359147
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 17:03 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ja, maar daarom hoef je hem niet (half)dood te slaan. Je kunt hem gewoon aanhouden en vervolgens vasthouden. Dan bel je de popo en draag je hem over.
Dat had achteraf verstandiger geweest, maar ik ken de gemoedstoestand van de dader ook niet. Kan mij wel wat voorstellen bij zijn gevoel na 15x inbraak in een paar weken.
The truth was in here.
  maandag 14 november 2011 @ 18:50:38 #18
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_104362468
Ik volg dit topic nu al een tijdje, maar waar in het bericht staat dat er 15 keer ingebroken was in een paar weken? Ik heb dat nu namelijk al meerdere keren in de reacties zien staan (ook in deel 1 van dit topic), maar als ik het bericht lees, zie ik alleen dit staan:

quote:
omdat er de afgelopen tijd al enkele malen was ingebroken.
Maar misschien zie ik iets over het hoofd en komt dat van die '15 keer in een paar weken' uit een ander bericht over dit onderwerp?
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  maandag 14 november 2011 @ 19:33:34 #19
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104364866
The truth was in here.
  maandag 14 november 2011 @ 19:43:38 #20
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104365649
quote:
quote:
9s.gif Op maandag 14 november 2011 16:15 schreef Specularium het volgende:

[..]

Lijkt meer op de emotionele familiekaart door de advocaat.
  maandag 14 november 2011 @ 19:51:41 #22
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104365975
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 19:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

[..]

Shit oud nieuws dus, maar nee ik denk het niet.
pi_104366512
Houd hem in ieder geval aan de grond. 4 man moet genoeg zijn. Ga hem dan niet het ziekenhuis intrappen. Dus ze zijn terecht aangehouden. De actie was goed bedoeld maar is geëscaleerd.
  maandag 14 november 2011 @ 20:10:50 #24
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_104367091
quote:
Enkele maanden dus, niet 2 weken.

quote:
De mannen hadden vorige week vrijdag staan posten, omdat het Frans Otten Stadion in enkele maanden al vijftien keer een insluiper had gehad
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  maandag 14 november 2011 @ 20:14:34 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104367348
quote:
7s.gif Op maandag 14 november 2011 20:10 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Enkele maanden dus, niet 2 weken.

[..]

Is het relevant voor je?
The truth was in here.