http://www.at5.nl/artikel(...)-na-burgerarrestatiequote:De politie heeft vier mannen opgepakt die vrijdagavond 4 november een dief op heterdaad betrapten.
De mannen zagen vrijdagavond 4 november hoe een 50-jarige man een diefstal pleegde bij het Frans Otten Stadion in Zuid.
Het viertal hield de man in het stadion aan, waarbij de 50-jarige man zwaargewond raakte. Agenten die werden opgeroepen hebben de man ter plaatste gereanimeerd. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis en ligt nu in coma.
De vier mannen, 31, 38, 43 en 61 die de man betrapten zijn eveneens aangehouden. Alle vier de verdachten zitten in beperking en worden verdacht van zware mishandeling.
Het viertal stond te posten bij het sportcomplex, omdat er de afgelopen tijd al enkele malen was ingebrokenen. De politie doet onderzoek naar de toedracht van de zaak. De dief zou het hebben gemunt op koolzuurflessen die een hoge statiegeldwaarde hebben. In verband met verschillende eerdere inbraken was er al aangifte gedaan en is er een camera geplaatst.
quote:
Tot aan deze zin was ik het met je eens.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:29 schreef welkominspace het volgende:
deze mannen mogen van mij levenslang krijgen in een buitenlandse gevangenis
jij ziet ze liever met een kopje koffie en een broodje op bed tv kijken in onze Nederlandse hotels?quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Tot aan deze zin was ik het met je eens.
En de vierde wordt ervan verdacht die tikken te hebben toegebracht die tot de coma leidden.quote:
bronquote:Mishandelde 'dief' ligt op sterven
De vijftigjarige dief die op 4 november is overmeesterd door de directeur en drie werknemers van het Frans Otten Stadion in Amsterdam-Zuid, ligt op sterven. Hij wordt kunstmatig in leven gehouden, maar de kans dat hij nog wakker wordt uit coma is minimaal.
Dat zeggen betrokkenen. Artsen voeren momenteel nog testen uit om te bezien of de man is te redden, maar ze geven de moeder, broers en zussen en kinderen van de man uit Hoofddorp weinig hoop.
De ernstigste verwondingen zijn volgens justitie aangericht door de nekklem waarmee de 43-jarige hoofdverdachte uit Oostzaan hem verwurgde. Hij zit nog als enige vast, de drie anderen, onder wie de directeur, zijn woensdagavond vrijgelaten, al blijven ze wel verdachten.
Als het slachtoffer zou overlijden, zou niet langer sprake zijn van een poging tot doodslag, maar van doodslag, wat juridisch veel zwaarder weegt.
De vier werknemers van het sportcomplex stonden vorige week vrijdagavond te posten met onder meer een honkbalknuppel. Ze hielden de wacht omdat een insluiper de afgelopen maanden volgens hen al vijftien keer koolzuurcilinders voor de frisdrankinstallaties van de bar had gestolen, die per stuk 120 euro aan statiegeld opleveren. Rond half negen 's avonds betrapten ze de inbreker op heterdaad en mishandelden ze hem zo zwaar dat hij uiteindelijk in coma in het ziekenhuis belandde.
Tegenwicht aan gevormd beeld
De familie van het slachtoffer heeft advocaat Richard Korver in de arm genomen om 'tegenwicht te geven aan het beeld dat nu wordt geschetst', dat het slachtoffer een onverbeterlijke inbreker is die de pech had dat de werknemers de bezittingen van het Frans Otten Stadion beschermden.
Premier Mark Rutte zei vrijdag dat een eigenaar van zaken het recht heeft zijn lijf en goederen te verdedigen, mits het geweld proportioneel is. Andere politici namen het nog stelliger op voor de verdachten.
''Mijn cliënt vecht voor zijn leven, ligt in coma en het is maar zeer de vraag of hij daar ooit nog uitkomt,'' zegt Korver.
Hij zegt te betwijfelen of zijn cliënt wel heeft ingebroken. ''Dat moeten we nog maar eens zien of dat zo is. Iedereen zou met oordelen moeten wachten tot de politie zijn werk heeft gedaan en we te weten komen wat daar nu precies is gebeurd. Niemand schijnt zich te realiseren dat deze man ook familie heeft. Dit doet hen veel pijn.''
Ingewijden noemen de inbreker 'een kruimeldief'. Hij heeft wel een strafblad, maar daarop zouden geen zware misdrijven staan.
Advocaat Peter Plasman van de 38-jarige verdachte wil nog maar weinig over de zaak zeggen. ''Mijn cliënt stelt zich op het standpunt dat hij geen enkele strafbare handeling heeft gepleegd. Daar laten we het voorlopig bij.'' (Paul Vugts)
Jawel.quote:Op maandag 14 november 2011 13:56 schreef Ferdo het volgende:
De gouden hartenkaart wordt weer gespeeld door de familie?
Lijkt meer op de emotionele familiekaart door de advocaat.quote:Op maandag 14 november 2011 13:56 schreef Ferdo het volgende:
De gouden hartenkaart wordt weer gespeeld door de familie?
50-jarige man, komt in ontmoeting met 4 heren, vervolgens raakt de 50 jarige man in een coma, en gaat vermoedelijk dood.quote:Advocaat Peter Plasman van de 38-jarige verdachte wil nog maar weinig over de zaak zeggen. ''Mijn cliënt stelt zich op het standpunt dat hij geen enkele strafbare handeling heeft gepleegd. Daar laten we het voorlopig bij.'' (Paul Vugts)
Want iemand het zieken- / lijkenhuis inknuppelen is volkomen normaal, natuurlijkquote:Advocaat Peter Plasman van de 38-jarige verdachte wil nog maar weinig over de zaak zeggen. ''Mijn cliënt stelt zich op het standpunt dat hij geen enkele strafbare handeling heeft gepleegd. Daar laten we het voorlopig bij.''
Wat ook bitter is dat er geen tijd is om bij een inbraak aangifte te doen of serieus behandeld te worden. Dieven hebben de minste pakkans volgens mij en zo'n beetje het makkelijkste beroep. "aan spullen komen door te stelen ipv te werken" . Dat is bitter voor gedupeerde.quote:Op maandag 14 november 2011 16:46 schreef zaans_boefje het volgende:
[..]
50-jarige man, komt in ontmoeting met 4 heren, vervolgens raakt de 50 jarige man in een coma, en gaat vermoedelijk dood.
Vervolgens zijn er van de 4 heren er 3 vrijgelaten, terwijl de familie van het 50 jarige slachtoffer aan een sterfbed zit gekluisterd, en de stervende de ontmoeting met 4 heren vermoedelijk met de dood moet betalen. Waarom mogen 3 heren de dood in vrijheid afwachten, mogelijk schuld aan dood al dan niet door medeplichtigheid / aanwezigheid.
Want ze waren er bij, en als je een ontmoeting als 50 jarige met de dood moet betalen, had je best wat hulp van je medemens mogen ontvangen, gatver bah.
Soms is het leven wel erg bitter
Ja, maar daarom hoef je hem niet (half)dood te slaan. Je kunt hem gewoon aanhouden en vervolgens vasthouden. Dan bel je de popo en draag je hem over.quote:Op maandag 14 november 2011 17:01 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat ook bitter is dat er geen tijd is om bij een inbraak aangifte te doen of serieus behandeld te worden. Dieven hebben de minste pakkans volgens mij en zo'n beetje het makkelijkste beroep. "aan spullen komen door te stelen ipv te werken" . Dat is bitter voor gedupeerde.
Dat had achteraf verstandiger geweest, maar ik ken de gemoedstoestand van de dader ook niet. Kan mij wel wat voorstellen bij zijn gevoel na 15x inbraak in een paar weken.quote:Op maandag 14 november 2011 17:03 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, maar daarom hoef je hem niet (half)dood te slaan. Je kunt hem gewoon aanhouden en vervolgens vasthouden. Dan bel je de popo en draag je hem over.
Maar misschien zie ik iets over het hoofd en komt dat van die '15 keer in een paar weken' uit een ander bericht over dit onderwerp?quote:omdat er de afgelopen tijd al enkele malen was ingebroken.
quote:Op maandag 14 november 2011 19:43 schreef betyar het volgende:
[..]
Naar:
http://www.parool.nl/paro(...)igt-op-sterven.dhtml
quote:Op maandag 14 november 2011 16:15 schreef Specularium het volgende:
[..]
Lijkt meer op de emotionele familiekaart door de advocaat.
Enkele maanden dus, niet 2 weken.quote:
quote:De mannen hadden vorige week vrijdag staan posten, omdat het Frans Otten Stadion in enkele maanden al vijftien keer een insluiper had gehad
Is het relevant voor je?quote:Op maandag 14 november 2011 20:10 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Enkele maanden dus, niet 2 weken.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |