http://www.at5.nl/artikel(...)-na-burgerarrestatiequote:De politie heeft vier mannen opgepakt die vrijdagavond 4 november een dief op heterdaad betrapten.
De mannen zagen vrijdagavond 4 november hoe een 50-jarige man een diefstal pleegde bij het Frans Otten Stadion in Zuid.
Het viertal hield de man in het stadion aan, waarbij de 50-jarige man zwaargewond raakte. Agenten die werden opgeroepen hebben de man ter plaatste gereanimeerd. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis en ligt nu in coma.
De vier mannen, 31, 38, 43 en 61 die de man betrapten zijn eveneens aangehouden. Alle vier de verdachten zitten in beperking en worden verdacht van zware mishandeling.
Het viertal stond te posten bij het sportcomplex, omdat er de afgelopen tijd al enkele malen was ingebrokenen. De politie doet onderzoek naar de toedracht van de zaak. De dief zou het hebben gemunt op koolzuurflessen die een hoge statiegeldwaarde hebben. In verband met verschillende eerdere inbraken was er al aangifte gedaan en is er een camera geplaatst.
Eigenlijk beide, maar ik doelde op het feit dat die gasten zijn opgepakt.quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:07 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Dat de dief gewond raakte of dat die gasten zijn opgepakt?
hoe normaler dit soort dingen worden hoe vaker het gaat gebeurenquote:Op dinsdag 8 november 2011 20:12 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik heb ook begrip voor dat die gasten opgepakt zijn - dat moet nou eenmaal. Maar ik laat geen traan om die dief, ook niet als hij overlijdt. En ik wens die gasten een voorspoedige vrijlating.
Mag inderdaad wel een beetje in verhouding staan ja..quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:58 schreef DrMabuse het volgende:
Die gaat niet snel meer inbreken.
Maar ietwat teveel geweld gebruikt inderdaad lijkt me.
Dat ja.quote:
Ja!quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:07 schreef Windkracht13 het volgende:
Aanhouden is ook heel wat anders dan iemand zwaar de vernieling in helpen....of zijn de fokkers van mening dat de politie ook maar bij elke aanhouding(terecht of onterecht) je eerst levenloos moet schoppen? Je kan gewoon te ver gaan met zoiets, en ja, dan ben je in mijn ogen inderdaad zelf ook strafbaar. Simpel zat....
Ja met 4 mannen (bij een sportveld, voetbal?) wachten en dan een paar dagen elkaar ophitsen wat je met de dief zou doen.. EN DAN KOMT ER EEN HEquote:Op woensdag 9 november 2011 00:19 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zou het normaal gesproken opnemen voor degenen die de dief aanhielden, maar wanneer je met z'n vieren bent, moet je zo'n dief kunnen overmeesteren zonder dat je hem dusdanig letsel toebrengt dat hij in coma terechtkomt. Het lijkt er sterk op dat hier sprake is geweest van buitenproportioneel geweld, dus snap ik dat die mannen zijn aangehouden.
Inderdaad, hier lijkt me wat te buitensporig geweld te zijn gebruikt.quote:Op woensdag 9 november 2011 00:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ja met 4 mannen (bij een sportveld, voetbal?) wachten en dan een paar dagen elkaar ophitsen wat je met de dief zou doen.. EN DAN KOMT ER EEN HE
Proleten
quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:10 schreef xminator het volgende:
Goed dat de dief in elkaar is geslagen.
Als je de dief aan de politie overdraagt dan loopt de dief morgen weer vrij rond zonder problemen.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:12 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik heb ook begrip voor dat die gasten opgepakt zijn - dat moet nou eenmaal. Maar ik laat geen traan om die dief, ook niet als hij overlijdt. En ik wens die gasten een voorspoedige vrijlating.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |