Diegene was wel slecht in Engels dan.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:27 schreef zwaardegekste het volgende:
"watch out what you wish for" heeft iemand die zoiets vroeger wenste me ooit verteld...
Een burnout en een leven lang werken is niet echt iets bereiken.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:45 schreef FruitenCo het volgende:
Jij zal wat bereiken, die vriend van je niet vrees ik.
Ook al over nagedacht, maar mijn conclusie was dat het dus eigenlijk alleen nog maar erger wordt:quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:45 schreef FruitenCo het volgende:
Jij zal wat bereiken, die vriend van je niet vrees ik.
ga huilen anders, vieze emoquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:48 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Ook al over nagedacht, maar mijn conclusie was dat het dus eigenlijk alleen nog maar erger wordt:
Op je studie kun je nog wel eens wat deadlines uitstellen of het op de herkansing gooien. Op je werk wordt het straks allemaal nog veel erger, + dat er de kans bestaat dat je om 6 uur nog een paar schijtende kinderen van de creche mag gaan halen. En als je al helemaal pech hebt zit er ' s avonds nog een chagrijnige ongestelde vrouw op je bank waar je weer eens geen seks mee mag hebben..
Ik denk dat het verlangen alleen nog maar zal groeien...
Dat is vaak echt zo.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:48 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Ook al over nagedacht, maar mijn conclusie was dat het dus eigenlijk alleen nog maar erger wordt:
911 euro per maand? Dat is niet mis. En kan je dan ook nog huurtoeslag en zorgtoeslag aanvragen, of zit dat er bij in?quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:33 schreef MaanSelene het volgende:
Ter informatie; zo'n uitkering is maximaal 911 euro per maand. Hoeveel hij ook werkt, of hoe weinig hij ook doet; nooit word het meer dan dat.
Ook hier een WA-jong; wil je soms ruilen? Graag.
Is belachelijk laag als je op jezelf wilt wonen. Meeste WA-jongers willen op een gegeven moment ook verder, en misschien wel eens uit huis. Je huur (want een koophuis is absoluut uitgesloten) mag niet meer dan 1/3e van je netto maandlast bedragen bij de meeste woningcorporaties. Is in dit geval dus 300 euro. Een studentenkamertje heb je voor driehonderd euro ja, een normale flat niet. Je huur moet tussen de zo- en zoveel liggen om aanspraak te maken op huurtoeslag, is dus helemaal niet gezegd dat je dat krijgt.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:57 schreef ErikT het volgende:
[..]
911 euro per maand? Dat is niet mis. En kan je dan ook nog huurtoeslag en zorgtoeslag aanvragen, of zit dat er bij in?
Bij volledige arbeidsongeschiktheid (80 tot 100%) en een leeftijd boven de 23 is je maximale bedrag ongeveer 900 euro. Onder de 23 is het inderdaad leeftijdsafhankelijk.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:02 schreef hugsy33 het volgende:
Lekker kortzichtig weer![]()
Jij bent liever dag in dag ziek, met een miezerige uitkering waarvan je bijna onmogelijk mee t huis uit kan? Misschien moet je niet zo huillie doen en gewoon als een grote jongen je leven leiden.
last time i checked was het trouwens maar 666 euro of is het bedrag leeftijdsgebonden?
ruilen? Jij op twee uurtjes p dag na aan mijn bed gekluisterd en ik weer lekker werken, sporten, hobby'en, uit huis gaan, uitgaan enz... Ik twijfel niet hoorquote:Op vrijdag 11 november 2011 18:04 schreef Confetti het volgende:
Ik zag laatst een item erover bij Eeenvandaag.
Tering profiteurs![]()
![]()
Ehm, je komt toch wel in aanmerking voor sociale huur? Daar kunnen ze die 1/3 eis niet stellen volgens mij. En als je dan met 450 huur zit, 150 gas water licht internet, 50 belastingen/rioolrecht/waterschapsbelasting, 100 zorgpremie, 175 huursubsidie, 60 zorgsubsidie, dan houd je volgens mij 911-450-150-50-100+175+60 = 396 euro over om te eten. Dat moet toch wel lukken? Moet je alleen 5 jaar op een wachtlijst staan. Dat kan toch?quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:02 schreef MaanSelene het volgende:
[..]
Is belachelijk laag als je op jezelf wilt wonen. Meeste WA-jongers willen op een gegeven moment ook verder, en misschien wel eens uit huis. Je huur (want een koophuis is absoluut uitgesloten) mag niet meer dan 1/3e van je netto maandlast bedragen bij de meeste woningcorporaties. Is in dit geval dus 300 euro. Een studentenkamertje heb je voor driehonderd euro ja, een normale flat niet. Je huur moet tussen de zo- en zoveel liggen om aanspraak te maken op huurtoeslag, is dus helemaal niet gezegd dat je dat krijgt.
Daarbij is de gemiddelde zorgverzekering ook nog eens een eurootje of honderd, moet je je gas/water/licht/internet/ e.d. ook nog betalen, en dan moet je nog eten. Hou je dus daarna niet bijzonder veel over om te sparen of leuke dingen te doen.
Dat plus je krijgt geen WA-jong omdat je zweetvoeten hebt, maakt het niet makkelijker ofzo. Lijkt allemaal rooskleurig, maar mijn ervaring is anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |