SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd
De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.
De OP vind je hier14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
Kan het ook erger van worden, omdat het toch zwak overkomt als je de hulp van een volwassene nodig hebt. Hangt een beetje af van de docenten. Op veel scholen doen docenten er te weinig mee en gaat het niet verder dan een goed gesprek en een waarschuwing.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:16 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik zou zeggen betrek er je docenten in
die zijn er voor opgeleid en kunnen daar op zich prima in sturen
en dat is ook deel van hun taak
Aan leraren heb je niks en het ergste wat er gebeurt is dat ze de ouders van de pesters erbij halen maar die boeit het 9/10 keer niks. En veranderd er nog niks.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Kan het ook erger van worden, omdat ze je dan zien als nog zwakker. Hangt een beetje af van de docenten. Op veel scholen doen docenten er te weinig mee en gaat het niet verder dan een goed gesprek en een waarschuwing.
Dat hebben we de hele basisschool-periode geprobeert en dat werkte altijd maar even.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:16 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik zou zeggen betrek er je docenten in
die zijn er voor opgeleid en kunnen daar op zich prima in sturen
en dat is ook deel van hun taak
Als pesters de kans lopen geschorst te worden als het pesten doorgaat kan het mss helpen...quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:18 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Aan leraren heb je niks en het ergste wat er gebeurt is dat ze de ouders van de pesters erbij halen maar die boeit het 9/10 keer niks. En veranderd er nog niks.
Docenten kunnen je moeilijk adviseren een kopstoot te gaan geven.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat hebben we de hele basisschool-periode geprobeert en dat werkte altijd maar even.
Maar met die 2 kopstoten (andere slachtoffer was een nogal lange klasgenoot) was het gewoon klaar met hun.
Docenten hebben er de balle verstand van als je 't mij vraagt
Dat vind ik nog 't ergste. Het zijn ook lafaards. Wat denk je waarom ik blij ben dat ik niet meer in m'n oude turkenbuurt woon?quote:
Ik hoop dat je sarcastisch bent, anders dan zijn er niet genoeg "quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:11 schreef mrk.n het volgende:
Nee, eigenlijk geniet ik er nu nog steeds van dat ik mensen heb gepest. Heerlijk gevoel om mensen te vernederen. En ik snap ook totaal niet waarom mensen daar zo moeilijk over doen.
Precies, dan kan 't helpen. We moeten niet vergeten dat pesters hun slachtoffers zelfs de dood in kunnen jagenquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als pesters de kans lopen geschorst te worden als het pesten doorgaat kan het mss helpen...
een goede docent gaat niet zeggen van ja pietje kwam klagenquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Kan het ook erger van worden, omdat het toch zwak overkomt als je de hulp van een volwassene nodig hebt. Hangt een beetje af van de docenten. Op veel scholen doen docenten er te weinig mee en gaat het niet verder dan een goed gesprek en een waarschuwing.
Maar dat risico is er dus niet.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als pesters de kans lopen geschorst te worden als het pesten doorgaat kan het mss helpen...
Precies, en dan werkt het ook niet.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:22 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Maar dat risico is er dus niet.
Die is er welquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:21 schreef formerjellybean het volgende:
ik wil een smiley met middelvinger
tuurlijk welquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:22 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Nou, nee.quote:
Het moet ook zeker niet onderschat worden. Mag best steviger opgetreden worden tegen pesten.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Precies, dan kan 't helpen. We moeten niet vergeten dat pesters hun slachtoffers zelfs de dood in kunnen jagen
Niet?quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:22 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Geloof me dat is er niet. Er word nooit gedreigt met schorsing bij pesten. Het ergste wat gebeurt is dat er een gesprek met ouders komtquote:
Laksheid van hier tot Tokio.quote:
nog grotere onzinquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nope. Docenten zijn bang voor boze ouders
Wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:20 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik hoop dat je sarcastisch bent, anders dan zijn er niet genoeg ""-emoticons in de wereld.
Zulke bullshit allemaal. Ik ben op de middelbare bijna geschorst omdat ik iemand pestte en ik ben op de basisschool keihard aangepakt door mijn ouders. Op de middelbare trouwens ook. Het ligt echt maar net aan je mentor, de school en je ouders.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:25 schreef tijnbrein het volgende:
Ouders van pesters zullen altijd ontkennen dat hun kind zoiets doet het is immers zou lief.
Laat die boze ouders maar bang zijn dat hun kind misschien iemand anders voor het leven tekent.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nope. Docenten zijn bang voor boze ouders
geloof me, dat is er wel en ik weet waar ik over praatquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:24 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Geloof me dat is er niet. Er word nooit gedreigt met schorsing bij pesten. Het ergste wat gebeurt is dat er een gesprek met ouders komt
Ik spreek enkel uit mijn persoonlijke ervaring.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:25 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik geef les (niet quoten, gaat niet de hele wereld aan en ik haal het zo weer weg) en dat kan zeker wel
waarom doe je dat nou?quote:
Ik werd zelf nooit gepest, maar had er wel een allergie voor. Ik kon me snel opwinden als ik het zag gebeuren. Op de middelbare school en de basisschool ook vrij vaak pesters de mond gesnoerdquote:
Vaak wordt pestgedrag van leerlingen veroorzaakt door de opvoeding van de ouders en docenten hebben daar geen trek inquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:25 schreef tijnbrein het volgende:
Ouders van pesters zullen altijd ontkennen dat hun kind zoiets doet het is immers zou lief.
Nou je wil niet weten hoe erg ik gepest ben en zelfs zelfmoordneigingen gehad heb waar school vanaf wist. En het ergste wat ze deden was een gesprek met ouders. Dus houd je lariekoek alsjeblieft voor jequote:Op vrijdag 11 november 2011 17:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
geloof me, dat is er wel en ik weet waar ik over praat
QFTquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:27 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Nou je wil niet weten hoe erg ik gepest ben en zelfs zelfmoordneigingen gehad heb waar school vanaf wist. En het ergste wat ze deden was een gesprek met ouders. Dus houd je lariekoek alsjeblieft voor je
Door het gepest kon ik de lessen niet goed volgen en heb ik moeite met lezenquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:27 schreef rhubarbje het volgende:
wtf waarom quote iedereen dat nou?
hoe moeilijk is het om te lezen?
quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:27 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Nou je wil niet weten hoe erg ik gepest ben en zelfs zelfmoordneigingen gehad heb waar school vanaf wist. En het ergste wat ze deden was een gesprek met ouders. Dus houd je lariekoek alsjeblieft voor je
quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:26 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Zulke bullshit allemaal. Ik ben op de middelbare bijna geschorst omdat ik iemand pestte en ik ben op de basisschool keihard aangepakt door mijn ouders. Op de middelbare trouwens ook. Het ligt echt maar net aan je mentor, de school en je ouders.
zeg dan niet dat het niet kan want het kan primaquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:26 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik spreek enkel uit mijn persoonlijke ervaring.
En bij ons gebeurde er geen moer.
het is fok. weet je toch wel, naievelingetje.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:27 schreef rhubarbje het volgende:
Omdat blijkbaar de werkelijkheid toch anders is dan je denkt. Genoeg voorbeelden dat scholen niets tegen pestgedrag. Dat jij dat wel doet veranderd dat niet.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:27 schreef rhubarbje het volgende:
En ook genoeg voorbeelden dat er wel iets aan gedaan wordt. Dat het bij jou niet zo is, betekent niet dat het altijd zo is.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Omdat blijkbaar de werkelijkheid toch anders is dan je denkt. Genoeg voorbeelden dat scholen niets tegen pestgedrag. Dat jij dat wel doet veranderd dat niet.
wat een onzinquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Door het gepest kon ik de lessen niet goed volgen en heb ik moeite met lezen
Preciesquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Omdat blijkbaar de werkelijkheid toch anders is dan je denkt. Genoeg voorbeelden dat scholen niets tegen pestgedrag. Dat jij dat wel doet veranderd dat niet.
Tering die schuimpjes zijn lekker. Nou nog maar hopen dat niemand ziet dat er licht binnen is...quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
wat een onzin
je geeft neit eens een zinnige reactie
haal het eens weg
Nou, de toon leek sarcastisch, maar ik weet zo ondertussen niet meer wat ik van jou moet bedenken. Jij zou zoiets zomaar kunnen menen.quote:
Ligt vaak aan de ouders van de pester. Pak die dan maar eens aanquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:30 schreef mrk.n het volgende:
Je wordt in ieder geval niet zomaar gepest.
ik denk niet genoeg. pesters (dus jij ook) zijn lafaards, zullen elkaar altijd de hand boven het hoofd houden en het feit dat ze weinig tot geen empathie tonen zegt genoeg over hun thuissituatie en hun ouders.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:29 schreef mrk.n het volgende:
[..]
En ook genoeg voorbeelden dat er wel iets aan gedaan wordt. Dat het bij jou niet zo is, betekent niet dat het altijd zo is.
Maar dat kan alleen maar als je terug mag slaan, en dat mag weer nietquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:31 schreef WokkelKardinaal het volgende:
kindjes moeten gewoon eens opgroeien en weerbaar worden.
Er wordt vaker niets aan gedaan dan wel.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:29 schreef mrk.n het volgende:
[..]
En ook genoeg voorbeelden dat er wel iets aan gedaan wordt. Dat het bij jou niet zo is, betekent niet dat het altijd zo is.
Jochie toch.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:31 schreef benzin het volgende:
Zowel op de basisschool als op de middelbare school werd er niets aan gedaan; sterker nog, op de basisschool kreeg ik zelf de schuld toen ik mijn pester terugsloeg.
[..]
Nou, de toon leek sarcastisch, maar ik weet zo ondertussen niet meer wat ik van jou moet bedenken. Jij zou zoiets zomaar kunnen menen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja want ik maak schoolregelementen en zo waarin dat soort dingen worden vastgelegdquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat het zo was in het geval van jouw school betekent niet dat het op andere scholen niet beter gaat qua beleid.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:27 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Dit ja, zelfs nog wat erger dan neigingen 1 keer.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:27 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
beetje triestquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:28 schreef dawg het volgende:
[..]
het is fok. weet je toch wel, naievelingetje.
Zo kan het idd ook.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:26 schreef Sinji het volgende:
[..]
Ik werd zelf nooit gepest, maar had er wel een allergie voor. Ik kon me snel opwinden als ik het zag gebeuren. Op de middelbare school en de basisschool ook vrij vaak pesters de mond gesnoerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |