SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd
De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.
De OP vind je hierRon Paul 2012
Heeej zat effe het topic terug te lezen, maar niet veel boeiends gebeurt zo te zienquote:
Ik fiets nog steeds zonder jas naar school, dus dat zal wel meevallen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 12:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Moet nog wat dingen regelen, hopelijk is het niet te koud brrr
Jawel hoor, mijn opamp is geclipt op 3,5 Voltquote:Op vrijdag 11 november 2011 12:55 schreef kree het volgende:
[..]
Heeej zat effe het topic terug te lezen, maar niet veel boeiends gebeurt zo te zien
Het valt inderdaad wel mee. Nou doei!quote:Op vrijdag 11 november 2011 12:57 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik fiets nog steeds zonder jas naar school, dus dat zal wel meevallen.
Maar succes!
Ik heb er een beetje de schurft aan gekregen al die elektronica zooi.quote:Op vrijdag 11 november 2011 12:57 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Jawel hoor, mijn opamp is geclipt op 3,5 Volt
Ik begin er nu al de schurft aan te krijgenquote:Op vrijdag 11 november 2011 12:59 schreef kree het volgende:
[..]
Ik heb er een beetje de schurft aan gekregen al die elektronica zooi.
Ben toch meer van de energie techniek (maarja dan kom je ook nog steeds dat soort gelijke dingen tegen) MOSFET etc.
Stop nu het nog kanquote:Op vrijdag 11 november 2011 13:00 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik begin er nu al de schurft aan te krijgen
Maar ja, weerstation bouwen is op zich nog wel leuk als doel
Maar of ik doorga weet ik echt nog niet, ik twijfel nog steeds.
Ik ga waarschijnlijk al mijn baankansen verspillen en de rest van mijn studietijd wijden aan talen of kunstquote:Op vrijdag 11 november 2011 13:02 schreef kree het volgende:
[..]
Stop nu het nog kan![]()
Achteraf had ik dat moeten doen, het vak is echt wel leuk in de praktijk.
Maar ik ben het zo zat om al die formules en berekeningen te moeten doen.
Heb dat in de praktijk nooit gebruikt (of nouja bijna nooit) maarja dat is wel werk op MBO niveau.
Had liever conservatorium gaan doen achteraf gezien.
Waarom precies?quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:00 schreef Lokasenna het volgende:
Ik begin er nu al de schurft aan te krijgen
Ik zit vooral met de wiskunde die erbij komt.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:05 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ga waarschijnlijk al mijn baankansen verspillen en de rest van mijn studietijd wijden aan talen of kunst
Zoveel heb ik nu ook weer niet met de theorie of praktijk van de elektrotechniek, ik vind het allemaal best aardig, maar mijn hele leven ermee doorgaan? Nee.
Het is nu ik begonnen ben toch niet waarnaar ik nu echt op zoek ben in een studie, het is allemaal gewoon wat te exact voor mij, ik heb een te sterke alfakant in me om tevreden te zijn met een harde bètastudie, zoals ik het de afgelopen maanden heb ervarenquote:Op vrijdag 11 november 2011 13:08 schreef benzin het volgende:
[..]
Waarom precies?
Ik heb vooral een schurft aan de manier waarop de hele ICT-markt in elkaar zit en ik vind dat veel van de mensen in de ICT waar je wel echt een hoop aan hebt niet de waardering en kansen krijgen die ze verdienen.
Een ander probleem zit hem voor mij in relatiekansen, maar nu jij newbie hebt is dat geen probleem meer door je studie toch?
Het klinkt echt alsof je beter kan stoppen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:10 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het is nu ik begonnen ben toch niet waarnaar ik nu echt op zoek ben in een studie, het is allemaal gewoon wat te exact voor mij, ik heb een te sterke alfakant in me om tevreden te zijn met een harde bètastudie, zoals ik het de afgelopen maanden heb ervaren
Ik maak sowieso het jaar af hoor, zo vreselijk vind ik het niet en ik kan toch pas volgend jaar aan iets anders beginnen, en zo verleer ik het studeren nietquote:Op vrijdag 11 november 2011 13:11 schreef kree het volgende:
[..]
Het klinkt echt alsof je beter kan stoppen.
Zou het maar snel beslissen anders zit je net als mij 7 jaar op het hbo en heb het nog niet afgemaakt.
Ja ik faal
Goh ik hoop een jaar, denk dat ik nog een stuk of 8 vakken moet en afstudeer stage.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:13 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik maak sowieso het jaar af hoor, zo vreselijk vind ik het niet en ik kan toch pas volgend jaar aan iets anders beginnen, en zo verleer ik het studeren niet
Maar ik ga zeker naar andere opleidingen kijken de komende tijd.
Hoe lang moet je nog, denk je?
Wel balen ja.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:15 schreef kree het volgende:
[..]
Goh ik hoop een jaar, denk dat ik nog een stuk of 8 vakken moet en afstudeer stage.
Maar ik ben flink gedemotiveerd onderhand.
vooral ook omdat ik niemand meer ken op school waarmee ik begonnen ben met die opleiding.
Kom ik weer in een klas (om een oud vak in te halen) en dan zit je allemaal tussen die jonge gastjes![]()
Voel me gelijk oud en dan bedenk ik me dat ik eigenlijk dik faal in alles
Ja er zitten wel ouderen uiteraard, maar die zijn later begonnen met die opleiding.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:17 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wel balen ja.
Is niemand daar van jouw leeftijd dan? Bij ons lopen nog behoorlijk wat ouderen rond, volgens mij. Maar dat is ook universiteit, komt daar meer voor volgens mij.
En je moet nog een jaarquote:Op vrijdag 11 november 2011 13:20 schreef kree het volgende:
[..]
Ja er zitten wel ouderen uiteraard, maar die zijn later begonnen met die opleiding.
En ik hoor van de studieadviseur (waar ik regelmatig zit)
Dat ik onderhand bij de top 10 "ever" van de langstudeerders zit op die school.
Waar ben je op dit moment mee bezig?quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:24 schreef formerjellybean het volgende:
Het beginnen aan copic markers is leuk maar er komt wel een boel bij kijken merk ik nu , technieken, technieken , technieken
Ben er wel bang voor jaquote:Op vrijdag 11 november 2011 13:22 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
En je moet nog een jaar
Ga je plek 1 nog halen denk je?
Tevens hoi formerjellybean
Ben op het moment voor het eerst een tekening voor iemand specifiek aan het maken. Een ninja meisje die nogal wulps met kwast in hand zit en muur beschilderd heeft. Degene waar ik hem voor maak is schilder. Het is even een hele uitdaging maar ik wil het voor mezelf gewoon volhouden.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:25 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Waar ben je op dit moment mee bezig?
Weet je als ik zo die berichten van je lees, dan lijk je op èèn of andere manier op mij.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:30 schreef Lokasenna het volgende:
Ik ben gisteren weer begonnen met een fantasykaart tekenen trouwens
Ja dat is helemaal waar.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:36 schreef formerjellybean het volgende:
Ik denk ook meer dat het keuzes zijn waar je zelf niet helemaal achterstaat maar omdat het verwacht word van de omgeving. Beetje veilige keuzes denk ik dan .
Kies een opleiding waar je zelf wat mee wilt en niet wat anderen verwachten van je.
Waarom te laat, je kan het ook even uitzingen en dan later wel gaan voor wat je wilt. Ik denk dat het best wel belangrijk is om te gaan in je leven voor wat je zelf wilt.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:37 schreef kree het volgende:
[..]
Ja dat is helemaal waar.
Maarja ik zie dat te laat in.
Als ik effe terug kon in de tijd, dan had ik het heel anders gedaan.
Klopt ook kijk bij mij is het muziek maken.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:39 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Waarom te laat, je kan het ook even uitzingen en dan later wel gaan voor wat je wilt. Ik denk dat het best wel belangrijk is om te gaan in je leven voor wat je zelf wilt.
ik denk dat je dat moet laten gaan klinkt trouwens als hevige faalangst . Misschien moet je eens proberen in plaats van hoe het moet voor te stellen dat je dus op zelf gaat wonen en hoe het dan zal zijn , dat maakt het meer een uitdaging en heb je meer iets om naar toe te leven.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:41 schreef kree het volgende:
[..]
Klopt ook kijk bij mij is het muziek maken.
Maaaar wat is nu het probleem, ben 28 hè, moet het huis nog uit (en het liefst wil ik dat zo snel mogelijk)
Maar dan moet ik eerst een vaste baan hebben.
En natuurlijk, kan altijd naast werk (toch nog de muziek richting in), maar ik moet dit nu gewoon afmaken.
Anders faal ik helemaal.
En juist die gedachten dat het 'moet' om toch maar door te gaan, demotiveren me.
Lekkere neerwaartse spiraal is het.
Dat heb ik dus ook , dan ga ik het juist steeds leuker vinden en veel meer voor doen en dan word het een beetje een passie van mequote:Op vrijdag 11 november 2011 13:46 schreef Keyos het volgende:
Ondanks dat je moet kiezen wat je leuk vind moet je ook altijd (!!!) kijken naar waar je goed in bent. Als je keihard faalt in iets is de lol er ook snel af en vlieg je van de opleiding. Overigens heb ik heel erg snel als ik ergens goed in ben dat ik het ook gelijk leuk vind, best handig soms .
Nouja als je 7 jaar doet over een studie en nog niet klaar bent dan is dat gewoon falen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:46 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
ik denk dat je dat moet laten gaan klinkt trouwens als hevige faalangst . Misschien moet je eens proberen in plaats van hoe het moet voor te stellen dat je dus op zelf gaat wonen en hoe het dan zal zijn , dat maakt het meer een uitdaging en heb je meer iets om naar toe te leven.
Vindt de opleiding sowieso niet leuk meer.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:46 schreef Keyos het volgende:
Ondanks dat je moet kiezen wat je leuk vind moet je ook altijd (!!!) kijken naar waar je goed in bent. Als je keihard faalt in iets is de lol er ook snel af en vlieg je van de opleiding. Overigens heb ik heel erg snel als ik ergens goed in ben dat ik het ook gelijk leuk vind, best handig soms .
Nouja het is een beetje een verhaal.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:53 schreef formerjellybean het volgende:
Mag ik je vragen waarom je dan eigenlijk dit al 7 jaar doet , want heel eerlijk als je er al zo lang over doet en het lukt niet dan had je eigen al veel eerder rond moeten kijken naar andere opties , nu blijf je veel te lang in iets hangen wat duidelijk niet voor jou is en juist door dit dan ook te doen maak je het jezelf veel moeilijker
Dat herken ik wel want mijn ma heeft ook jaren terug toen ik in opleiding zat in een coma gelegen voor een week en dat heeft mijn opleidiging ook gekost.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:56 schreef kree het volgende:
[..]
Nouja het is een beetje een verhaal.
Maargoed waarom zou ik het niet gewoon vertellen.
Mijn vader overleed plotseling en dat was in jaar 1 van die opleiding.
En om het kort uit te leggen, daardoor kwam ik wel in een dip.
Kon het gewoon effe allemaal niet opbrengen.
En ja dan ga je achterlopen en dat is nu nog steeds.
En het is zo kut om dan weer met de stroom mee te gaan zeg maar.
Bovendien zorgt het hier thuis nu voor spanningen omdat m'n moeder er ook alleen voorstaat.
En hoe gaat het nu met je dan?quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:56 schreef kree het volgende:
[..]
Nouja het is een beetje een verhaal.
Maargoed waarom zou ik het niet gewoon vertellen.
Mijn vader overleed plotseling en dat was in jaar 1 van die opleiding.
En om het kort uit te leggen, daardoor kwam ik wel in een dip.
Kon het gewoon effe allemaal niet opbrengen.
En ja dan ga je achterlopen en dat is nu nog steeds.
En het is zo kut om dan weer met de stroom mee te gaan zeg maar.
Bovendien zorgt het hier thuis nu voor spanningen omdat m'n moeder er ook alleen voorstaat.
Ja ik denk het, maarja dat belemmerd me in alles nu.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:59 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat herken ik wel want mijn ma heeft ook jaren terug toen ik in opleiding zat in een coma gelegen voor een week en dat heeft mijn opleidiging ook gekost.
Ik denk ook dat je iets teveel van de vaderrol nu bij je moeder nu op genomen hebt, en dat herken ik wel want ex had dat ook.
Zijn ouders gingen scheiden en toen was hij ineens de man in huis, hij en zijn broer durven ook niet echt van hun moeder te komen omdat de scheiding nogal een klap was.
Nou het gaat, bedoel ben niet echt van ik heb er totaal geen zin meer in.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:01 schreef ook_gek het volgende:
[..]
En hoe gaat het nu met je dan?
Staat het overleiden van je vader je nog "in de weg" in het dagelijks leven?
Als ik jou was en dat zeg ik niet om een je een complex aan te praten , denk ik voor jou dat even wat dingen toch richting professionele hulp te gaan, want ik denk namelijk dat je op dit moment de bomen door het bos niet meer ziet en je best wel voor jezelf even wat hulp mag hebben daarin en zie dat niet als falen maar iemand die je gewoon weer je leven wat stabieler kan maken.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:03 schreef kree het volgende:
[..]
Ja ik denk het, maarja dat belemmerd me in alles nu.
En natuurlijk ik kan zeggen ik stop gewoon maar dan voel ik me zo'n faalhaas
Het is gewoon lastig en ik ben er gewoon niet uit nu.
Wat ik moet doen, ik kan het gewoon niet maken om na 7 jaar te zeggen ik stop er gewoon mee.
Terwijl ik het in feite in een jaar kan afronden.
Maarja heb er gewoon dan effe zo geen zin meer in nu.
Heb effe een armpje om me schouder nodig haha daarom zit ik hier.
Ik voel me alsof ik faal echt in alles.
Dat is niet zo, maar zo voelt het wel.
Denk eerder dat he heel langzaam door krijgt dat hij echt niet meer terug komt. Dat het nu eindelijk echt goed aan het door dringen is?quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:04 schreef kree het volgende:
[..]
Nou het gaat, bedoel ben niet echt van ik heb er totaal geen zin meer in.
Maar het staat me wel in de weg nog.
Eigenlijk steeds meer.
Na het overlijden van m'n vaders was ik sterk en ging gewoon door.
Maarja dat is het moment en nu begin ik hem gewoon steeds meer te missen![]()
Nouja kom weer lekker negatief over nu maargoed.
Klopt ik heb er ook bij de huisarts over gepraat hoor.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:05 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Als ik jou was en dat zeg ik niet om een je een complex aan te praten , denk ik voor jou dat even wat dingen toch richting professionele hulp te gaan, want ik denk namelijk dat je op dit moment de bomen door het bos niet meer ziet en je best wel voor jezelf even wat hulp mag hebben daarin en zie dat niet als falen maar iemand die je gewoon weer je leven wat stabieler kan maken.
Dat is logisch overlijden is vaak zwaar , het is helemaal zwaar als het je pa is want dat is toch een stukje basis die wegvalt.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:04 schreef kree het volgende:
[..]
Nou het gaat, bedoel ben niet echt van ik heb er totaal geen zin meer in.
Maar het staat me wel in de weg nog.
Eigenlijk steeds meer.
Na het overlijden van m'n vaders was ik sterk en ging gewoon door.
Maarja dat is het moment en nu begin ik hem gewoon steeds meer te missen![]()
Nouja kom weer lekker negatief over nu maargoed.
yep dat is het ook, maar het heeft de nodige jaren gekost voor mij.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:07 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Denk eerder dat he heel langzaam door krijgt dat hij echt niet meer terug komt. Dat het nu eindelijk echt goed aan het door dringen is?
Ik hebbdat zelfde met me moeder namelijk. Ik mis haar meer en meer.
Echter staat het me niet in de weg. Ik gaat gewoon op elk vlak verder.
Dat is juist logisch want waarschijnlijk kwam je in die moeilijke periode juist bij je vader aan en dan is dat even moeilijk juist omdat die er nu niet meer is.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:08 schreef kree het volgende:
[..]
yep dat is het ook, maar het heeft de nodige jaren gekost voor mij.
En nu dringt het door, weet wel dat ik er allemaal niet teveel aan moet denken.
Maarja het komt juist terug als dingen niet allemaal zo makkelijk gaan.
Het rare is die moeilijke periode is nu pas.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:10 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat is juist logisch want waarschijnlijk kwam je in die moeilijke periode juist bij je vader aan en dan is dat even moeilijk juist omdat die er nu niet meer is.
Rouwperiodes blijven een heel vreemd iets
Dat herken ik wel want ik ben ook zo iemand die heel gauw doorgaat alsof er niets is, ik had het van de week ook en daardoor juist dus even juist een goede terugval.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:12 schreef kree het volgende:
[..]
Het rare is die moeilijke periode is nu pas.
Natuurlijk was helemaal naar de klote die maanden na het overlijden, maar toen ging ik gewoon door.
En nu hakt het er pas in eigenlijk.
Ik denk dat je iets teveel voor jezelf invult wat andere van je zullen denken.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:20 schreef kree het volgende:
Om nog effe wat toe te voegen en dat is waarom ik in dit topic kwam.
Ontmoet je een leuke meid, eindelijk eens een arm om je heen.
En die blijkt dan een psychose te hebben waardoor het niks wordt.
Heb nog steeds contact met haar, maar er gaat niks gebeuren de komende tijd.
In ieder geval niet zolang ze zelf aangeeft dat het niks kan worden zolang ze met haar eigen problemen zit.
Nouja wordt er gewoon verdrietig van, ik moet vooruit kijken en dat doe ik ook wel.
Maarja het zijn wel allemaal dingen die nog in m'n gedachten zitten.
En ik ben echt geen depressief persoon ofzo hoor, in ieder geval niet als ik gewoon sociaal bezig ben.
Maar het blijft toch in m'n achterhoofd zitten allemaal.
Haha nu kom ik helemaal over als een zielig hoopje mens (dat zal het versieren ook wel niet helpen)
Maargoed ik kijk vooruit en ik denk dat dat belangrijk is.
Nouja dat is waar, ik kom zo namelijk ook niet over bij iedereen. Juist niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:23 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik denk dat je iets teveel voor jezelf invult wat andere van je zullen denken.
Bij mij kom je gewoon even over als iemand die een moeilijke periode heeft en dat heeft iedereen wel eens. Dat maakt je niet meteen een zielig hoopje mens hoor.
Allemaal soort van herkenbaar, zonder psychose-meisje dan... Ik snap wel een beetje hoe jij je voelt (mijn ouders leven nog enzulks, en ik ben pas 16 dus ik zal ook niet veel begrijpen), maar sterkte ermee man. Denk idd vooruit, lijkt mij ook wel een van de belangrijkste dingen, vanochtend nog een liedje over gehoord:quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:20 schreef kree het volgende:
En die blijkt dan een psychose te hebben waardoor het niks wordt.
Heb nog steeds contact met haar, maar er gaat niks gebeuren de komende tijd.
In ieder geval niet zolang ze zelf aangeeft dat het niks kan worden zolang ze met haar eigen problemen zit.
Nouja wordt er gewoon verdrietig van, ik moet vooruit kijken en dat doe ik ook wel.
Maarja het zijn wel allemaal dingen die nog in m'n gedachten zitten.
En ik ben echt geen depressief persoon ofzo hoor, in ieder geval niet als ik gewoon sociaal bezig ben.
Maar het blijft toch in m'n achterhoofd zitten allemaal.
Haha nu kom ik helemaal over als een zielig hoopje mens (dat zal het versieren ook wel niet helpen)
Maargoed ik kijk vooruit en ik denk dat dat belangrijk is.
Gewoon van jezelf denken dat je een baas bent, als je op staat in de spiegel kijken en zeggen: 'Ik ben baas'. Dat heb ik ook een tijdje gedaan, nog best veel aan gehad ook.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:25 schreef kree het volgende:
[..]
Nouja dat is waar, ik kom zo namelijk ook niet over bij iedereen. Juist niet eigenlijk.
Ik kan het sociaal prima vinden met iedereen en dat vinden ze ook van mij.
Maar zo denk ik wel over m'n zelf (soms)
haha ja dat probeer ik wel, maarja je krijgt die gedachten die je nog hebt niet weg.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:26 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Gewoon van jezelf denken dat je een baas bent, als je op staat in de spiegel kijken en zeggen: 'Ik ben baas'. Dat heb ik ook een tijdje gedaan, nog best veel aan gehad ook.
Welke studie heb je eigenlijk gedaan?quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:28 schreef kree het volgende:
[..]
haha ja dat probeer ik wel, maarja je krijgt die gedachten die je nog hebt niet weg.
Nouja haha ik zit veels te negatief te praten nu alweer, dat helpt er ook niet bij.
Ik ga effe proberen positief te doen nu
Elektro al van af LTS MTS en HTS (waar ik nog mee bezig ben)quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:28 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Welke studie heb je eigenlijk gedaan?
Ja en zo'n beetje de enige die je persoonlijk kent.quote:
Staat er iets van jullie op youtube? En ik vind het goed van je dat je in een bandje zit, goede manier om bezig te blijven sowieso. En van optreden werd ik altijd veel zelfverzekerder (vooral naderhand dan)quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:31 schreef kree het volgende:
[..]
Elektro al van af LTS MTS en HTS (waar ik nog mee bezig ben)
btw dat liedje heeft wel een toepasselijke tekst ja.
Stijl maakt voor mij niet uit, ik luister alles van klassiek tot jazz en pop, rock etc.
Speel het ook allemaal, zit nou een beetje in een pop/rock coverbandje sinds kort.
De enige zelfs. Het ging net tijdens geschiedenis nog over Surinaamse integratiequote:Op vrijdag 11 november 2011 14:32 schreef heloef het volgende:
[..]
Ja en zo'n beetje de enige die je persoonlijk kent.
Sint Maarten?quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:34 schreef Supersoep het volgende:
Alle winkels weer dicht in dit schijtland. Jezus mina, tweede keer in een week al en ik heb weer geen flauw idee. Ik moest juist volop inkopen doen voor m'n vriendin.![]()
Stelletje kutbelgen.
Haha ja heb wel wat op youtube maar dat is christelijk hoorquote:Op vrijdag 11 november 2011 14:33 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Staat er iets van jullie op youtube? En ik vind het goed van je dat je in een bandje zit, goede manier om bezig te blijven sowieso. En van optreden werd ik altijd veel zelfverzekerder (vooral naderhand dan)
DM maar, ik hou ook van elke muziek. Tevens, jij bent ook christen? Ik ook, maar leef niet echt volgens de regelsquote:Op vrijdag 11 november 2011 14:34 schreef kree het volgende:
[..]
Haha ja heb wel wat op youtube maar dat is christelijk hoor
wil je het wel effe DM-en maar dat is niet jou muziek stijl denk
Speel in een gospel koor
nog een christelijk bandje
en nu in een cover band.
Ik ben er ook best wel vrij in hoor dat christelijke.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:35 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
DM maar, ik hou ook van elke muziek. Tevens, jij bent ook christen? Ik ook, maar leef niet echt volgens de regels
Lokaquote:
Ik zou er vanuit mezelf nooit naar gaan luisteren maar goed is het zekerquote:Op vrijdag 11 november 2011 14:37 schreef kree het volgende:
[..]
Ik ben er ook best wel vrij in hoor dat christelijke.
Maar zal je effe een linkje sturen, komt eraan
oh btw, dat is niet mijn youtube account
Wat is BaVo?quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:38 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Loka![]()
Ik zit te wachten tot ik mijn inhaalproefwerk mag gaan maken. Heb alleen het handigste deeltje vergeten (BaVo)
Die arm om je heen komt er echt welquote:Op vrijdag 11 november 2011 14:20 schreef kree het volgende:
Ik blijf er naar uitkijkenquote:Op vrijdag 11 november 2011 14:42 schreef benzin het volgende:
[..]
Die arm om je heen komt er echt wel![]()
Misschien met dit meisje over een tijdje, of wie weet met een ander meisje. Het komt wel goed
Ja, maar ik was het zat dus heb een middag vrij genomenquote:Op vrijdag 11 november 2011 14:44 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Zeg meneertje, moet je niet werken?
En met jou?quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:42 schreef benzin het volgende:
[..]
Die arm om je heen komt er echt wel![]()
Misschien met dit meisje over een tijdje, of wie weet met een ander meisje. Het komt wel goed
Dat gaat iedereen meemaken, the circle of life. De een helaas op jongere leeftijd de andere op een oudere leeftijdquote:Op vrijdag 11 november 2011 14:45 schreef mrk.n het volgende:
Negatief omdat je vader is verleden? Ik vind het vrij normaal dat je hem mist en daarom negatief bent. Sterkte.
Als één van mijn ouders zou komen te overlijden zou ik daar nooit overheen komen en ik zou alles negatief zien. Het is sowieso mijn grootste angst om iemand uit mijn gezin te verliezen, maar ooit ga ik het toch meemaken. Denk ik dan.
Carpe diemquote:
Ik hoop met mij ookquote:
Dit doe ik ook altijd met mijn vrienden.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:49 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik hoop met mij ook![]()
Maar ik gun het kree meer dan mezelf en hij is wat sommige dingen - zoals zijn sociale leven - betreft ook wel een stap verder dan ik. Maar wie weet komt het voor mij ooit ook wel
nouja om erop te reageren het is ook niet vreemd om er verdrietig over te zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:45 schreef mrk.n het volgende:
Negatief omdat je vader is verleden? Ik vind het vrij normaal dat je hem mist en daarom negatief bent. Sterkte.
Als één van mijn ouders zou komen te overlijden zou ik daar nooit overheen komen en ik zou alles negatief zien. Het is sowieso mijn grootste angst om iemand uit mijn gezin te verliezen, maar ooit ga ik het toch meemaken. Denk ik dan.
Ja, tenzij je zelf overlijdt op jongere leeftijd. Ik haat de dood.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:47 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat gaat iedereen meemaken, the circle of life. De een helaas op jongere leeftijd de andere op een oudere leeftijd
Ik zit zelf ook nog met dingen die een jaar of 6 geleden gebeurd zijn en dat wordt zolang je er niet mee geconfronteerd word elke dag minder pijnlijk.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:53 schreef kree het volgende:
Tja je leert er mee leven, dat is denk de juiste omschrijving,
Vraag is alleen hoelang het duurt voordat je dat kan en ik zit er nu nog mee en we zijn al dik 7 jaar verder.
Wat is dan jou verhaal precies?quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:58 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik zit zelf ook nog met dingen die een jaar of 6 geleden gebeurd zijn en dat wordt zolang je er niet mee geconfronteerd word elke dag minder pijnlijk.
Ik denk ook dat als mijn leven ooit op orde komt het verleden vanzelf bijna geen invloed meer zl hebben. Ik denk dat dat voor jou ook telt
Maar als je die gevoelens blijft wegstoppen zodat ze alleen bovenkomen bij confrontaties dan verwerk je het ook niet goed, lijkt me. Misschien had je het in die 6 jaar al lang kunnen verwerken met een andere aanpak.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:58 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik zit zelf ook nog met dingen die een jaar of 6 geleden gebeurd zijn en dat wordt zolang je er niet mee geconfronteerd word elke dag minder pijnlijk.
Ik denk ook dat als mijn leven ooit op orde komt het verleden vanzelf bijna geen invloed meer zl hebben. Ik denk dat dat voor jou ook telt
Nja, in mijn geval ligt het simpeler dan in zijn geval. Hij zal zich vaker realiseren dat hij zijn vader mist; met mij gaat alles prima zolang ik uit de buurt van de mensen van toen blijf en er niet zulke dingen gebeuren.quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar als je die gevoelens blijft wegstoppen zodat ze alleen bovenkomen bij confrontaties dan verwerk je het ook niet goed, lijkt me. Misschien had je het in die 6 jaar al lang kunnen verwerken met een andere aanpak.
Jouw situatie is niet te vergelijken met die van Kree.quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:17 schreef benzin het volgende:
[..]
Nja, in mijn geval ligt het simpeler dan in zijn geval. Hij zal zich vaker realiseren dat hij zijn vader mist; met mij gaat alles prima zolang ik uit de buurt van de mensen van toen blijf en er niet zulke dingen gebeuren.
Het is wel tijd om het verleden te begraven en er niet meer aan te denken. Wie weet geeft me dat weer wat meer energie waardoor ik beter aan de toekomst kan gaan werken.
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:23 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Jouw situatie is niet te vergelijken met die van Kree.
Dat zei ik inderdaad in in de post die je quote ja. Ik denk dat de meeste mensen wel kunnen lezen zonder een Nijntje-samenvattingquote:Op vrijdag 11 november 2011 15:23 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Jouw situatie is niet te vergelijken met die van Kree.
Ik weet niet wat in dit geval de beste oplossing is, maar mij lijkt het dat aangezien je nog problemen ondervindt van die ervaringen, het wegstoppen en voor jezelf ontkennen dan ook niet veel oplost. Daar groei je niet van als persoon.quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:17 schreef benzin het volgende:
[..]
Nja, in mijn geval ligt het simpeler dan in zijn geval. Hij zal zich vaker realiseren dat hij zijn vader mist; met mij gaat alles prima zolang ik uit de buurt van de mensen van toen blijf en er niet zulke dingen gebeuren.
Het is wel tijd om het verleden te begraven en er niet meer aan te denken. Wie weet geeft me dat weer wat meer energie waardoor ik beter aan de toekomst kan gaan werken.
quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:27 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat zei ik inderdaad in in de post die je quote ja. Ik denk dat de meeste mensen wel kunnen lezen zonder een Nijntje-samenvatting
Je zegt; in mijn geval ligt het simpeler, dan vergelijk je het sowieso al. Moet je niet doen: het is niet te vergelijken. Ik dacht dat je het wel zou begrijpen, nee dus.quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:27 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat zei ik inderdaad in in de post die je quote ja. Ik denk dat de meeste mensen wel kunnen lezen zonder een Nijntje-samenvatting
Als ik aangeef dat het in mijn geval simpeler is dan geef ik al aan dat het om appels en peren gaat. Misschien kan je beter niet meer op mij reageren, dan zet je jezelf niet voor schut en dan heb ik geen last van je.quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:37 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Je zegt; in mijn geval ligt het simpeler, dan vergelijk je het sowieso al. Moet je niet doen: het is niet te vergelijken. Ik dacht dat je het wel zou begrijpen, nee dus.
Je vergelijkt het wel en dat doe je trouwens niet één keer, maar in een andere post ook al. Begin je over je eigen situatie terwijl je Kree quote.quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:39 schreef benzin het volgende:
[..]
Als ik aangeef dat het in mijn geval simpeler is dan geef ik al aan dat het om appels en peren gaat. Misschien kan je beter niet meer op mij reageren, dan zet je jezelf niet voor schut en dan heb ik geen last van je.
En dat denk ik niet. We hebben het over iemand missen/de dood. Niet over een paar pesterijen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:58 schreef benzin het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:39 schreef benzin het volgende:
[..]
Als ik aangeef dat het in mijn geval simpeler is dan geef ik al aan dat het om appels en peren gaat. Misschien kan je beter niet meer op mij reageren, dan zet je jezelf niet voor schut en dan heb ik geen last van je.
Baas.quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:39 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik val sowieso niet aan, het is simpelweg zo.quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:50 schreef kree het volgende:
Ik ken Benzin's verhaal niet.
Er zal vast wel wat over langsgkomen zijn maar dat heb ik dan niet gelezen.
Trouwens sowieso vindt ik dat er niet gelijk aangevallen moet worden hier in dit topic.
(nouja spreek uit ervaring) ik kan er wel mee omgaan, is ook goed zo'n discussie.
Maarja wellicht niet voor iedereen.
Nouja heb gevraagd aan benzin om het te pm-en als ie wil tenminste.
Maar vraag me af waar het nou helemaal omgaat?
Tja ik verwijt niemand wat, maar ken het verhaal niet, dus ik kan er niks over zeggen nog eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:55 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Ik val sowieso niet aan, het is simpelweg zo.
Als jouw definitie van vergelijken anders is dan die van de meesten, dan welquote:Op vrijdag 11 november 2011 15:43 schreef mrk.n het volgende:
Je vergelijkt het wel en dat doe je trouwens niet één keer, maar in een andere post ook al. Begin je over je eigen situatie terwijl je Kree quote.
En jij mag bepalen of ik mag posten of niet? En jij bepaalt of ik er iets mee op schiet of niet? Op welke gronden denk jij dat jij het recht hebt om dat te doen?quote:Misschien moet jij beter niet meer posten, veel schiet je er niet mee op. Als je dat wel deed, was je nu wel een hele goede hosselaar.
Je doe nu net of wat ik mee heb gemaakt niets was en dat laat iedereen gewoon zien dat jij je niet in staat bent in te leven in mensen.quote:En dat denk ik niet. We hebben het over iemand missen/de dood. Niet over een paar pesterijen.
Hoe ging je toets? Kwam je, zag je en overwon je?quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:02 schreef Newbie114 het volgende:
Benzin is echt bezig als een held lees ik
Ik zag, ik kwam, en ik faaldequote:Op vrijdag 11 november 2011 16:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Hoe ging je toets? Kwam je, zag je en overwon je?
Tenzij het biologiepraktijk is en je moet komenquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:05 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Ik zag, ik kwam, en ik faalde![]()
Misschien niet meer komen tijdens proefwerken.
Laat even duidelijk zijn dat het gepest zijn in je verleden geheel in het niet valt bij het verliezen van een ouder.quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:59 schreef benzin het volgende:
Je doe nu net of wat ik mee heb gemaakt niets was en dat laat iedereen gewoon zien dat jij je niet in staat bent in te leven in mensen.
Pesten heb je ook niet in eigen hand.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:06 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Laat even duidelijk zijn dat het gepest zijn in je verleden geheel in het niet valt bij het verliezen van een ouder.
Wel of niet pesten heb je altijd in eigen hand gehad. Je had mede door je gedrag de situatie kunnen verranderen, al vind jij dat van niet.
Het overleiden van een ouder heb je nooit zelf in eigen hand.
Volgens mij had hij al prima door dat het twee heel verschillende dingen zijn aangezien hij dat net zelf nog zei.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:06 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Laat even duidelijk zijn dat het gepest zijn in je verleden geheel in het niet valt bij het verliezen van een ouder.
Wel of niet pesten heb je altijd in eigen hand gehad. Je had mede door je gedrag de situatie kunnen verranderen, al vind jij dat van niet.
Hahaquote:
Haha leuke post kreequote:Op vrijdag 11 november 2011 16:08 schreef kree het volgende:
We moeten lieffffff blijven tegen elkaar hier![]()
Denk dat dat nog het meeste helpt
discussie is prima hoor en ik ga er lekker in mee want ik hou er wel van.
Maarja dat werkt gewoon niet voor iedereen.
Vooral niet als je niet zelf een sterke mening (of noem het overtuiging hebt)
Denk dat we daar wel een beetje aan kunnen denken allemaal?
Ik denk dat jij als ex-pester de laatste bent die iets te zeggen heeft over de invloed van pesten.quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:43 schreef mrk.n het volgende:
En dat denk ik niet. We hebben het over iemand missen/de dood. Niet over een paar pesterijen.
Dit ja. Je ouders verliezen kan ik me niks bij inbeelden (anders ga ik een kant van mezelf zien die ik niet leuk vind, ben ik bang), maar ik snap wel dat het niet met pesten te vergelijken valt, omdat het gewoon heel iets anders is.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:08 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Volgens mij had hij al prima door dat het twee heel verschillende dingen zijn aangezien hij dat net zelf nog zei.
Op mij kwam het meer over dat hij de invloed van het verleden op het heden bij kree met de invloed van benzin's verleden op zijn heden met elkaar vergeleek, niks mis mee.
Tevens dit ja... Ga niet in detail treden maar heb me toch 8 jaar van m'n jonge leven vaak zwaar kut gevoeld.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat jij als ex-pester de laatste bent die iets te zeggen heeft over de invloed van pesten.
Toch wel. Kom voor je zelf op en er is niks aan de hand.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:08 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Pesten heb je ook niet in eigen hand.
Het is ook anders dat mag duidelijk zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:12 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Dit ja. Je ouders verliezen kan ik me niks bij inbeelden (anders ga ik een kant van mezelf zien die ik niet leuk vind, ben ik bang), maar ik snap wel dat het niet met pesten te vergelijken valt, omdat het gewoon heel iets anders is.
Door te zeggen dat twee situaties niet te vergelijken zijn, vergelijk je eigenlijk al. Dus dit is zo'n nutteloze discussie.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:12 schreef mrk.n het volgende:
Hij vertelt zijn situatie (overlijden van vader) en jij antwoordt met jouw verhaal over jouw verleden (het pesten dus). Je vergelijkt simpelweg in twee posts de situaties. Nu krabbel je terug door aanvallend te reageren.
Ben het er toch niet mee eens wat je nu zegt.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:12 schreef mrk.n het volgende:
Hij vertelt zijn situatie (overlijden van vader) en jij antwoordt met jouw verhaal over jouw verleden (het pesten dus). Je vergelijkt simpelweg in twee posts de situaties. Nu krabbel je terug door aanvallend te reageren.
Jij bepaalt zelf waar je iets mee opschiet. Het is alleen duidelijk dat je nergens wat mee opschiet aangezien je anders zes jaar geleden wel klaar was met het verleden.
Iemand vertelt dat zijn vader is overleden en jij denkt aardig te zijn door de aandacht weer op jezelf te vestigen? Ik vind dat niet aardig, nee.
Je stelt het nu veel te simpel.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:13 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Toch wel. Kom voor je zelf op en er is niks aan de hand.
Waarom zijn het tijd de sociaal zwakke mensen die gepest worden?
Het heeft alles te maken met je eigen houding.
Dus ja je bent het wel zelf in de hand. Je kan de situatie dus zelf verranderen.
Dat is niet waar. Mijn broertje is vroeger veel gepest, ook al kwam hij wel voor zichzelf op. Grote mond en als het te erg werd zelf met geweld, maar de pesterijen gingen gewoon door. Als je anders bent dan de rest kan je daar niet altijd wat aan doen en blijf je het mikpunt van spot.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:13 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dus ja je bent het wel zelf in de hand. Je kan de situatie dus zelf verranderen.
Als je zegt dat dat in het niet valt dan maak jij een vergelijking. Wat mij betreft zijn het twee verschillende dingen en heb ik nergens een vergelijking gemaakt.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:06 schreef ook_gek het volgende:
Misschien heb je oorzaak en gevolg wel andersom en worden/blijven kinderen die gepest worden wel achter in de sociale groei.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:13 schreef ook_gek het volgende:
Dat was precies wat ik probeerde te doenquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:08 schreef moneyfornothing het volgende:
Op mij kwam het meer over dat hij de invloed van het verleden op het heden bij kree met de invloed van benzin's verleden op zijn heden met elkaar vergeleek, niks mis mee.
Kom voor jezelf op. Dat zal helpen ja.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:13 schreef ook_gek het volgende:
[..]
+1quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:08 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Pesten heb je ook niet in eigen hand.
Dan moet hij zulke dingen maar niet vergelijken. Tevens vind ik het serieus erg als hij meent aardig te zijn als iemand zoiets vertelt en hij doodleuk over zichzelf gaat praten. Dat doe je gewoon niet.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Door te zeggen dat twee situaties niet te vergelijken zijn, vergelijk je eigenlijk al. Dus dit is zo'n nutteloze discussie.
Dat inderdaad. Misschien hadden slachtoffers van pesten het wel kunnen voorkomen op een bepaalde manier, maar als kind heb je echt dat inzicht nog niet.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:16 schreef benzin het volgende:
En dan nog, die pesters hebben geen recht om te pesten en volwassenen zouden in zo'n geval adequaat in moeten grijpen en doen dat vaak niet. Je kan niet van een kind verwachten om dat alleen op te lossen.
Dat is redelijk standaard hoor, je eigen ervaringen delen om aan te tonen dat je iets gemeenschappelijk hebt en daardoor extra gesteund te voelen omdat je elkaar begrijpt. En Kree heeft het volgens mij niet zo opgevat als jij.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:17 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Dan moet hij zulke dingen maar niet vergelijken. Tevens vind ik het serieus erg als hij meent aardig te zijn als iemand zoiets vertelt en hij doodleuk over zichzelf gaat praten. Dat doe je gewoon niet.
Ik vind het niet normaal als iemand aangeeft dat zijn vader is overleden en jij zegt; 'erg voor je, ik heb ook een naar verleden gehad'. Ik vind dat niet echt getuigen van sociaal zijn, dat doe je niet.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is redelijk standaard hoor, je eigen ervaringen delen om aan te tonen dat je iets gemeenschappelijk hebt en daardoor extra gesteund te voelen omdat je elkaar begrijpt. En Kree heeft het volgens mij niet zo opgevat als jij.
Ik was een kind, ik had dat inzicht nog niet. Of denk je van wel?quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat jij als ex-pester de laatste bent die iets te zeggen heeft over de invloed van pesten.
Neeeeequote:Op vrijdag 11 november 2011 16:17 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Dan moet hij zulke dingen maar niet vergelijken. Tevens vind ik het serieus erg als hij meent aardig te zijn als iemand zoiets vertelt en hij doodleuk over zichzelf gaat praten. Dat doe je gewoon niet.
Hoe moet een kind van bijvoorbeeld 8 hierin sturen? Dan kun je dan echt nog niet hoorquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:13 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik vergeleek de gevolgen van de twee situatiesquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:12 schreef mrk.n het volgende:
Ik probeerde hem te troosten c.q. gerust te stellen. Kree heeft er duidelijk geen enkel probleem mee en ik heb gewoon iets goeds gedaan.quote:Iemand vertelt dat zijn vader is overleden en jij denkt aardig te zijn door de aandacht weer op jezelf te vestigen? Ik vind dat niet aardig, nee.
Je kan niet van kinderen verwachten dat ze zomaar voor zichzelf opkomen, sorry maar ik vind dit echt enorme onzin.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:13 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Daar ging het toch helemaal niet om. Voor Kree is dat van zijn vader iets waar hij na 7 jaar nogsteeds erg mee zit. Benzin deelde daarom dat hij ook al 6 jaar lang probeert iets achter zich te laten, namelijk zijn pestverleden. Helemaal niets mis mee, ze hebben dat namelijk wel gemeen. Alleen de gebeurtenis verschilt, maar daarom kan je elkaar nog wel begrijpen op het punt van verwerking.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:20 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Ik vind het niet normaal als iemand aangeeft dat zijn vader is overleden en jij zegt; 'erg voor je, ik heb ook een naar verleden gehad'. Ik vind dat niet echt getuigen van sociaal zijn, dat doe je niet.
quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:22 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat jij van iets goeds in je hoofd iets slechts maakt omdat je een hekel aan mij hebt is zorgelijk. Wat mij betreft heb ik alles hierover gezegd tegen je wat ik kan zeggen en ben ik klaar met je.
Benzin je bent top.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:22 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik vergeleek de gevolgen van de twee situatiesIk krabbel ook niet terug, jij beweert complete onzin en verdraait mijn woorden.
[..]
Ik probeerde hem te troosten c.q. gerust te stellen. Kree heeft er duidelijk geen enkel probleem mee en ik heb gewoon iets goeds gedaan.
Dat jij van iets goeds in je hoofd iets slechts maakt omdat je een hekel aan mij hebt is zorgelijk. Wat mij betreft heb ik alles hierover gezegd tegen je wat ik kan zeggen en ben ik klaar met je.
DIt dus!quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daar ging het toch helemaal niet om. Voor Kree is dat van zijn vader iets waar hij na 7 jaar nogsteeds erg mee zit. Benzin deelde daarom dat hij ook al 6 jaar lang probeert iets achter zich te laten, namelijk zijn pestverleden. Helemaal niets mis mee, ze hebben dat namelijk wel gemeen. Alleen de gebeurtenis verschilt, maar daarom kan je elkaar nog wel begrijpen op het punt van verwerking.
En als je eenmaal een bepaald punt gepasseerd hebt, blijf je sociaal zwak. Want als je gepest wordt, wil er niemand met je spelen, dus minder interactie, dus minder sociale opgroeiing. Ik heb mezelf dus nooit sociaal kunnen laten groeien wat me nog even pijnlijk duidelijk werd gemaakt in o.a. de eerste klas, de 2de en 3rde iets minder en de 4de weer lekker veel (aan het einde toen ik het echt niet meer zag zitten hier op het forum begonnen).quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:21 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Hoe moet een kind van bijvoorbeeld 8 hierin sturen? Dan kun je dan echt nog niet hoor
dit vind ik zelfs te simpel gesteld haha
dat ben ik dan weer niet helemaal met je eensquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:25 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
En als je eenmaal een bepaald punt gepasseerd hebt, blijf je sociaal zwak. Want als je gepest wordt, wil er niemand met je spelen, dus minder interactie, dus minder sociale opgroeiing. Ik heb mezelf dus nooit sociaal kunnen laten groeien wat me nog even pijnlijk duidelijk werd gemaakt in o.a. de eerste klas, de 2de en 3rde iets minder en de 4de weer lekker veel (aan het einde toen ik het echt niet meer zag zitten hier op het forum begonnen).
Ik vind het ook goed hoe je voor jezelf op komt nu! Lees pas net mee maar goed om eens te zien dat je ook postief naar je zelf kunt zijn en dat uit kunt dragen zeg maarquote:
Geen idee op welke leeftijd je ermee bent gestopt. Maar als het uitgerekend van jou moet komen wat de invloed van pesten is (en dan ook nog eens ondergewaardeerd), dan is die mening niet veel waard.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:20 schreef mrk.n het volgende:
Ik was een kind, ik had dat inzicht nog niet. Of denk je van wel?
Wellicht maakt het je je juist sterker zelfs...quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat ben ik dan weer niet helemaal met je eens
als je gepest bent tot je 12 of zo wil dat niet zeggen dat je op je 24ste nog sociaal zwak hoeft te zijn
Dat zeg ik ook niet. Zodra je weer goede interactie hebt met andere kinderen/mensen van jou leeftijd kun je sociaal groeien. Was misschien niet zo duidelijk in mijn post bij nader inzien.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat ben ik dan weer niet helemaal met je eens
als je gepest bent tot je 12 of zo wil dat niet zeggen dat je op je 24ste nog sociaal zwak hoeft te zijn
Ja zo laf zijn pesters wel.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:27 schreef mrk.n het volgende:
Ik denk overigens dat voor jezelf opkomen wél helpt als je gepest wordt. Kinderen pesten namelijk geen 'stoere'/sterke kinderen maar zwakke/onzekere kinderen. Zo gaat dat nou eenmaal.
Dit dus. Al vinden de gepeste mensen dit heel moeilijk om toe te geven.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:27 schreef mrk.n het volgende:
Ik denk overigens dat voor jezelf opkomen wél helpt als je gepest wordt. Kinderen pesten namelijk geen 'stoere'/sterke kinderen maar zwakke/onzekere kinderen. Zo gaat dat nou eenmaal.
Dus als jij een leraar was dan zou je pesten onder het mom van 'we leven niet in het grote sprookjes bos' toelaten? Wat ben ik blij dat jij geen leraar bent dan.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:28 schreef ook_gek het volgende:
En het argument van, mensen mogen niet pesten. Kap daar mee. Er mag zoveel niet, en we leven niet in het grote sprookjes bos. Zo is het leven en niet anders.
De invloed van pesten is voor iedereen verschillend, kan ik geen oordeel over geven. Jij ook niet. Ik vind die situaties gewoon niet te vergelijken, klaar. Ik heb gepest maar was me er niet bewust van wat de consequenties konden zijn. Ik dacht er niet bij na, ik vond het gewoon grappig.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Geen idee op welke leeftijd je ermee bent gestopt. Maar als het uitgerekend van jou moet komen wat de invloed van pesten is (en dan ook nog eens ondergewaardeerd), dan is die mening niet veel waard.
Dat is heel leuk en aardig van jullie gedacht maar dat helpt ook niet altijd. Er zijn kinderen die wel voorzelf opkwamen en vervolgens nog een hele meute over zich heen kregen omdat ze het deden.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:29 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dit dus. Al vinden de gepeste mensen dit heel moeilijk om toe te geven.
Het is de waarheid, het leven is hart. Het is voor je zelf opkomen, anders kom je er nooit. Dat is met alles zo in het leven.quote:
Wil je dat ontkennen?quote:
Niet waar, ik heb mijn pesters op de basisschool meerdere keren teruggeslagen, maar het is gewoon iets waar je - al het eenmaal begonnen is - niet van af komt zonder dat volwassen ingrijpen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:27 schreef mrk.n het volgende:
Ik denk overigens dat voor jezelf opkomen wél helpt als je gepest wordt.
Dat kan je een kind natuurlijk niet aanrekenen, jouw woorden. Sowieso; onzekere/zwakkere mensen zijn vaak de dupe als het aankomt op dit soort dingen. Zo werkt het nou eenmaal.quote:
Sorry hoor, maar sommigen zijn niet zo agressief. Ik denk dat vooral de meer pacifistische kinderen zoiets nooit zouden doen. Ik was bijvoorbeeld al heel lang bang om mensen pijn te doen (als in fysieke pijn), en deed zoiets dan ook nooit. En in groep 3 al beginnen met mensen op hun bek te slaan, zo iemand ben ik gewoon niet. Dat kun je zwak vinden, maar daar geef ik niets om.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:28 schreef ook_gek het volgende:
Ik zit mobiel dus quoten gaat vrij lastig dus deze reactie is voor iedereen die mij gequote heeft.
Op het moment dat pesten door gaat ben je al te laat. Je had direct in het begin moeten reageren optreden.
De mensen die gepest worden zijn vaak stil en doen niks. Tot dat het emmertje vol is en ze er tegen in gaan. Zo iemand breekt dus. En dan is het helemaal
Makkelijk om iemand te pesten.
Je hebt altijd zelf in de hand of je gepest gaat worden of niet.
Ik heb rood haar. Echt knal rood, zeker vroeger. Maar neem maar van mij aan dat ik nooit gepest ben.
Ja ze hebben het geprobeerd maar direct zeiden me ouders al van. Gewoon tegen in gaan en niet over je heen laten lopen.
En dat is wat ik gedaan heb. Van de pest groep is er altijd wel 1 de man de "stoerste" pak die aan en het stopt al snel. Gaat het door dan niet luisteren? Prima dan voelen. Als het moet gewoon slaan met een plank.
Laat zien dat er niet te spotten valt met je. Zeg maar tikje respect verdienen en niks aan de hand.
Dus ja je hebt het wel in de hand.
Het gaat vaak fout dat mensen het eerst laten gebeuren voor ze er tegen in gaan. En dan gaat het fout.
En het argument van, mensen mogen niet pesten. Kap daar mee. Er mag zoveel niet, en we leven niet in het grote sprookjes bos. Zo is het leven en niet anders.
Omdat ze het eerst hebben laten gebeuren voor ze voor zich zelf opkwamen. Dan ben je simpel weg al te laat in veel gevallen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:31 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat is heel leuk en aardig van jullie gedacht maar dat helpt ook niet altijd. Er zijn kinderen die wel voorzelf opkwamen en vervolgens nog een hele meute over zich heen kregen omdat ze het deden.
Als ervaringsdeskundige op dat gebied, volwassen ingrijpen helpt al helemaal niet. Bovendien geeft niemand een neuk behalve je ouders misschien, die ik uit schaamte nooit iets vertelde.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:31 schreef benzin het volgende:
Bedankt voor alle steun en complimentjes. Ik waardeer dat echt heel erg
[..]
Wil je dat ontkennen?
Als ik negatief of verdrietig ben dan val je me aan, als ik iets aardigs doe en constructief mee probeer te doen dan val je me aan.
Je hebt niet alleen al meerdere keren hier publiekelijk aangevallen (in het verleden), maar ook al een paar keer via DM.
[..]
Niet waar, ik heb mijn pesters op de basisschool meerdere keren teruggeslagen, maar het is gewoon iets waar je - al het eenmaal begonnen is - niet van af komt zonder dat volwassen ingrijpen.
Ik val jou niet aan. Jij ziet/ervaart het als aanvallen. De enige die begon aan te vallen, was toch echt jij.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:31 schreef benzin het volgende:
Bedankt voor alle steun en complimentjes. Ik waardeer dat echt heel erg
[..]
Wil je dat ontkennen?
Als ik negatief of verdrietig ben dan val je me aan, als ik iets aardigs doe en constructief mee probeer te doen dan val je me aan.
Je hebt niet alleen al meerdere keren hier publiekelijk aangevallen (in het verleden), maar ook al een paar keer via DM.
[..]
Niet waar, ik heb mijn pesters op de basisschool meerdere keren teruggeslagen, maar het is gewoon iets waar je - al het eenmaal begonnen is - niet van af komt zonder dat volwassen ingrijpen.
Onzin. Iedere situatie is anders. Ik ben ook eens keihard aangepakt door een leraar (groep 7) omdat ik iemand pestte met een heel groepje, vervolgens ook nog door mijn ouders, dat heeft zeker wel geholpen in dat jaar. Ik heb die jongen nooit meer gepest.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:33 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Als ervaringsdeskundige op dat gebied, volwassen ingrijpen helpt al helemaal niet. Bovendien geeft niemand een neuk behalve je ouders misschien, die ik uit schaamte nooit iets vertelde.
Ja zoiets had ik dus ook, pesterijtjes maar ook allemaal niet zo serieus dat ik er een trauma van heb opgelopen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:28 schreef formerjellybean het volgende:
Ik denk dat het eraan ligt hoe je ermee omgaat , ben ook vroeger gepest en aan de andere kant heb ik niet zoiets van oh wat verschrikkelijk als ik er aan terugdenk want het heeft me juist sterker gemaakt.
Daardoor heb ik juist geleerd meer voor mezelf te gaan en wat ik wil en niet wat iedereen van me wil. Zelf heb ik niet de behoefte om er echt bij te horen maar gewoon zelf te doen wat me gelukkig maakt.
Op een rare manier heeft het mij juist zoveel sterker gemaakt.
De precieze invloed niet nee, maar als jij denkt dat stelselmatig pesten allemaal wel meevalt en het afdoet als 'een paar pesterijen' dan heb je er wat dat betreft weinig inzicht bij gekregen ivm je vroegere pestende zelf.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:30 schreef mrk.n het volgende:
[..]
De invloed van pesten is voor iedereen verschillend, kan ik geen oordeel over geven. Jij ook niet.
De situaties zijn niet te vergelijken, de eventuele gevolgen wel.quote:Ik vind die situaties gewoon niet te vergelijken, klaar.
Mijn ouders wisten het omdat ik het ze vertelde, leraren wisten het, maar niemand deed iets. Jaren later kwam ik erachter dat andere kinderen van die school zijn afgehaald door hun ouders om die redenquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:33 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Als ervaringsdeskundige op dat gebied, volwassen ingrijpen helpt al helemaal niet. Bovendien geeft niemand een neuk behalve je ouders misschien, die ik uit schaamte nooit iets vertelde.
dat zit niet bij iedereen in het karakter en dan is het voor een kind van een jaar of 8 heel moeilijk om dat aan te lerenquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:28 schreef ook_gek het volgende:
Ik zit mobiel dus quoten gaat vrij lastig dus deze reactie is voor iedereen die mij gequote heeft.
Op het moment dat pesten door gaat ben je al te laat. Je had direct in het begin moeten reageren optreden.
De mensen die gepest worden zijn vaak stil en doen niks. Tot dat het emmertje vol is en ze er tegen in gaan. Zo iemand breekt dus. En dan is het helemaal
Makkelijk om iemand te pesten.
Je hebt altijd zelf in de hand of je gepest gaat worden of niet.
Ik heb rood haar. Echt knal rood, zeker vroeger. Maar neem maar van mij aan dat ik nooit gepest ben.
Ja ze hebben het geprobeerd maar direct zeiden me ouders al van. Gewoon tegen in gaan en niet over je heen laten lopen.
En dat is wat ik gedaan heb. Van de pest groep is er altijd wel 1 de man de "stoerste" pak die aan en het stopt al snel. Gaat het door dan niet luisteren? Prima dan voelen. Als het moet gewoon slaan met een plank.
Laat zien dat er niet te spotten valt met je. Zeg maar tikje respect verdienen en niks aan de hand.
Dus ja je hebt het wel in de hand.
Het gaat vaak fout dat mensen het eerst laten gebeuren voor ze er tegen in gaan. En dan gaat het fout.
Dat is wel pijnlijk ja. Mijn ouders kwamen erachter toen ze mij pestten op schoolreisje (als in, van een draaiend speeltuig afgooien) dus die hebben met de lerares gepraat, maar die deed niets... Een keer met de klas erover hebben daargelaten, dat had dus helemaal geen nut.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:36 schreef benzin het volgende:
[..]
Mijn ouders wisten het omdat ik het ze vertelde, leraren wisten het, maar niemand deed iets. Jaren later kwam ik erachter dat andere kinderen van die school zijn afgehaald door hun ouders om die reden
Ook dit bewijst weer dat je het gewoon niet snaptquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:34 schreef mrk.n het volgende:
Ik val jou niet aan. Jij ziet/ervaart het als aanvallen. De enige die begon aan te vallen, was toch echt jij.
Je kan een kind niet aanrekenen dat hij/zij geen inzicht heeft in hoe om te gaan met pesten. Ik vind dat je wel van kinderen een beetje het verschil tussen goed/kwaad mag verwachten, dat wordt er al van zo jongs af aan ingeramd.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:32 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Dat kan je een kind natuurlijk niet aanrekenen, jouw woorden. Sowieso; onzekere/zwakkere mensen zijn vaak de dupe als het aankomt op dit soort dingen. Zo werkt het nou eenmaal.
Jij begrijpt het niet. Ik heb geen hekel aan je (wat je nu al twee keer herhaald), je moet minder gaan overdrijven.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:37 schreef benzin het volgende:
[..]
Ook dit bewijst weer dat je het gewoon niet snapt
Ik vind dat je dat kinderen van een bepaalde leeftijd sowieso wel kunt aanrekenenquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:32 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Dat kan je een kind natuurlijk niet aanrekenen, jouw woorden. Sowieso; onzekere/zwakkere mensen zijn vaak de dupe als het aankomt op dit soort dingen. Zo werkt het nou eenmaal.
Dit ja, gevolgen zijn wel te vergelijken, maar oorzaken nooit.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:38 schreef formerjellybean het volgende:
Ik denk dat iedereen wel een verleden meedraagt en je situaties gewoon niet kan vergelijken. Ik wel dat je niet kan zeggen van wat jij meemaakt is erger dan ...........
Omdat die vaak buiten de boot vallen. Wat is je punt?quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:39 schreef ook_gek het volgende:
Laat ik het anders stellen.
Waarom zijn het altijd de zwakkere van de klas die gepest worden?
Dat maak jij er van. Het zijn vaak de mensen die wat anders zijn dan de rest maar dat maakt ze nog niet zwak.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:39 schreef ook_gek het volgende:
Omdat ie een bril heeftquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:39 schreef ook_gek het volgende:
Omdat ie huilt als je hem mentaal aanvaltquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:40 schreef heloef het volgende:
[..]
Omdat ie een bril heeft
Omdat ie een hazenlip heeft
Omdat ie lelijk is
Omdat ie andere kleren draagt dan de rest
Omdat ie een beugel heeft
Omdat ie een keer in zijn broek plaste
Zo maar wat dingen he.
Hoe ging het op de radio?quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:40 schreef heloef het volgende:
[..]
Omdat ie een bril heeft
Omdat ie een hazenlip heeft
Omdat ie lelijk is
Omdat ie andere kleren draagt dan de rest
Omdat ie een beugel heeft
Omdat ie een keer in zijn broek plaste
Zo maar wat dingen he.
Dat is wel zo. Genoeg kinderen die qua uiterlijk buiten de boot vallen maar niet gepest worden omdat ze zelfverzekerd overkomen. Ik had twee dikke meiden in mijn klas, één was een pester en de ander werd gepest omdat ze dik was. En waarom? Dat meisje was zwak, dik en raar. Die andere had een grote mond, was stoer en ook dik. Zwakke mensen worden simpelweg sneller gepest.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:40 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat maak jij er van. Het zijn vaak de mensen die wat anders zijn dan de rest maar dat maakt ze nog niet zwak.
omdat 'sterkere' mensen hun macht graag bevestigd zien (en daarin over andere heel walsen en geen empathisch vermogen hebben) en daar zwakkere voor uit kiezenquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:39 schreef ook_gek het volgende:
Definieer zwak.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:39 schreef ook_gek het volgende:
Oh? Dit is niet de eerste keer in deze reeks dat je vervelend tegen me doet en je hebt me ook al een paar keer vervelend via DM benaderd omdat je vond dat ik te negatief aan het doen was.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:39 schreef mrk.n het volgende:
Jij begrijpt het niet. Ik heb geen hekel aan je (wat je nu al twee keer herhaald)
Die zijn sterk geworden, ja.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:43 schreef formerjellybean het volgende:
Heel leuk feitje weet je dat een boel mensen die vroeger gepest werden juist later succesvol zijn geworden. Kijk Lady Gaga, Madonna, en heel veel namen die maken er ook geen geheim van dat ze gepest zijn en dat zijn toch niet echt de mensen die ik zwak zou noemen.
Ik weet niet of de perster per definitie minder zwak is. Als je het nodig hebt om anderen naar beneden te halen om je eigen ego bevestigd te zien, hoe sterk ben je dan zelf eigenlijk?quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:42 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Dat is wel zo. Genoeg kinderen die qua uiterlijk buiten de boot vallen maar niet gepest worden omdat ze zelfverzekerd overkomen. Ik had twee dikke meiden in mijn klas, één was een pester en de ander werd gepest omdat ze dik was. En waarom? Dat meisje was zwak, dik en raar. Die andere had een grote mond, was stoer en ook dik. Zwakke mensen worden simpelweg sneller gepest.
quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik weet niet of de perster per definitie minder zwak is. Als je het nodig hebt om anderen naar beneden te halen om je eigen ego bevestigd te zien, hoe sterk ben je dan zelf eigenlijk?
quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:43 schreef mrk.n het volgende:
En waarom pesten mensen? Vaak door onzekerheid. .
Ja en?quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:43 schreef mrk.n het volgende:
En waarom pesten mensen? Vaak door onzekerheid. .
Ik schuif het op iemand anders af? Ik verzin een excuus? Wat verzin je nou weer dan?quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:44 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja en?
Die zwakke kinderen zijn toch ook onzeker? Die gaan toch ook niet andere kinderen uitschelden?
Ik vind het echt ontzettend groep 3 van je dat je dit nu op iemand anders probeert af te schuiven
Het is sneu voor ze dat ze onzeker zijn, dat zeker
maar dat geeft je geen excuus om over andere heen te lopen omdat je er dan zelf beter van word
er zijn veel andere manieren om daar mee om te gaan
Jij als ex pester zegt dat het vaak komt doordat de pesters onzeker zijn. Dat leest als een excuus waarom jij het gedaan hebt.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:45 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Ik schuif het op iemand anders af? Ik verzin een excuus? Wat verzin je nou weer dan?
Is pas middernacht.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:42 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Hoe ging het op de radio?
Oh trouwens ik ben ook genoeg gepest omdat ik anders was. Oh wel fuck them all.
Is ook echt zo.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:46 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Jij als ex pester zegt dat het vaak komt doordat de pesters onzeker zijn. Dat leest als een excuus waarom jij het gedaan hebt.
Just stating the obvious.
Kortom je bent gewoon onzeker. Je gaat niet zomaar mensen de grond in trappen omdat het kan of dat het lollig is.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:47 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Is ook echt zo.
Nee, ik heb zelf eerder al aangegeven in dit topic dat ik het heb gedaan omdat ik het grappig vond.
Oke, maar rhubarbje heeft dat misschien niet gelezen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:47 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Is ook echt zo.
Nee, ik heb zelf eerder al aangegeven in dit topic dat ik het heb gedaan omdat ik het grappig vond.
Ach nu kan ik lekker de hele nacht wegblijven.quote:
Toen wist ik niet eens wat onzekerheid was. Nooit van gehoord ook. Ik was gewoon gemeen, ik vond het grappig.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:48 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Kortom je bent gewoon onzeker. Je gaat niet zomaar mensen de grond in trappen omdat het kan of dat het lollig is.
Dat is wel weer leukquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:48 schreef heloef het volgende:
[..]
Ach nu kan ik lekker de hele nacht wegblijven.
Of je moet het eens zijn met de slechte karakters in disney films etc, en dus gewoon in en in slecht zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:48 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Kortom je bent gewoon onzeker. Je gaat niet zomaar mensen de grond in trappen omdat het kan of dat het lollig is.
Dan had je mij vroeger misschien tegen moeten komen, dan had je net als mijn pester geeindigt bij de EHBO met een gebroken kaakquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:48 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Toen wist ik niet eens wat onzekerheid was. Nooit van gehoord ook. Ik was gewoon gemeen, ik vond het grappig.
Waarschijnlijk werden zij gepest omdat ze niet doorsnee waren en op school is dat erg vervelend, maar in de muziekindustrie helpt het als je niet doorsnee bent, dan is het juist vernieuwend.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:43 schreef formerjellybean het volgende:
Heel leuk feitje weet je dat een boel mensen die vroeger gepest werden juist later succesvol zijn geworden. Kijk Lady Gaga, Madonna, en heel veel namen die maken er ook geen geheim van dat ze gepest zijn en dat zijn toch niet echt de mensen die ik zwak zou noemen.
En werd je daarna nog gepest?quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:49 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Dan had je mij vroeger misschien tegen moeten komen, dan had je net als mijn pester geeindigt bij de EHBO met een gebroken kaak
Nee maar dat kwam meer omdat ze bang waren voor me. In tegenstelling tot dat je daarna gezien word als een normaal persoon.quote:
dat is nog veel ergerquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:47 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Is ook echt zo.
Het begint om middernacht, wat moet je nog meer weten dan?quote:
Ergo, verwend rotjong. Wat nooit aandacht kreeg van ouders doordat ze veel werken. En daardoor maar gaat pesten.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:51 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat is nog veel erger
volgens mij is er serieus iets mis met jou inlevingsvermogen als ik jou hier af en toe zie posten
je kunt ook niet begrijpen dat niet iedereen geld krijgt van huis uit etc
nee dat had ik inderdaad niet gelezenquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:48 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Oke, maar rhubarbje heeft dat misschien niet gelezen.
Van je af bijten werd in mijn geval zelfs de grond in geboort door niet alleen school maar ook mijn ouders. Hoe is dat mijn schuld? Ik snap natuurlijk wel dat mijn onzekerheid en mijn complete gebrek aan sociaal zijn en mijn rare uiterlijk een goede reden gaven om te pestten enzo.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:48 schreef ook_gek het volgende:
Nee mensen die gepest zijn zoeken naar een externe reden zo lang ze zich zelf niet de schuld hoeven te geven. Of leggen de schuld bijnde pesters.
Feit is dat wanneer je niet voor je zelf op komt in het begin je een makkelijke prooi bent. Dat bedoel ik met zwak.
In mijn klas zat een jongen die heel dik was. Maar niemand echt niemand haalde het in zijn hoofd om die jongen te pesten. Want hij maakte je verbaal helemaal kapot. Die kon zo goed van zich afbijten met alleen praten. Nee hem pesten was niet verstandig. Hij peste ook geen andere mensen.
Er zat ook een jongen in de klas. Gewoon normaal niks mis mee. Niet wua uiterlijk kleding enz. Maar zat altijd alleen in een hoekje. Die jongen is helemaal gek gepest. Het was soms zo erg dat anderen voor hem opkwamen.
Verschil is duidelijk, kom direct voor je zelf op of je hangt er aan. Dat is vast oneerlij en gemeen. Maar zijn eigen schuld.
Dat is een nog zieligere reden om zoiets te doen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:47 schreef mrk.n het volgende:
Ik vind het jammer dat je hier zo kortzichtig over denkt omdat ik eigenlijk dacht dat je mijn situatie begreep.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:48 schreef ook_gek het volgende:
Nee mensen die gepest zijn zoeken naar een externe reden zo lang ze zich zelf niet de schuld hoeven te geven. Of leggen de schuld bijnde pesters.
Verschil is duidelijk, kom direct voor je zelf op of je hangt er aan. Dat is vast oneerlij en gemeen. Maar zijn eigen schuld.
Mijn inlevingsvermorgen zit wel goed. Anders had ik nooit het diploma die ik nu heb. Dat ik het grappig vond om te pesten als kind zegt niet zoveel over mijn persoonlijkheid op dit moment.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:51 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat is nog veel erger
volgens mij is er serieus iets mis met jou inlevingsvermogen als ik jou hier af en toe zie posten
je kunt ook niet begrijpen dat niet iedereen geld krijgt van huis uit etc
Ja maar kijk ook naar de grootste nerds , daar zijn ook mensen die getreiterd zijn en later juist bijvoorbeeld een half imperium opbouwen . Soms worden de meest gepeste mensen de meest succesvolle mensen en dan kan je me heel veel zeggen maar dat waren dan niet de zwakste mensen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarschijnlijk werden zij gepest omdat ze niet doorsnee waren en op school is dat erg vervelend, maar in de muziekindustrie helpt het als je niet doorsnee bent, dan is het juist vernieuwend.
3FMquote:
ik ben het echt wel met je eens dat mensen met een bepaalde houding niet gepest wordenquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:48 schreef ook_gek het volgende:
Feit is dat wanneer je niet voor je zelf op komt in het begin je een makkelijke prooi bent. Dat bedoel ik met zwak.
In mijn klas zat een jongen die heel dik was. Maar niemand echt niemand haalde het in zijn hoofd om die jongen te pesten. Want hij maakte je verbaal helemaal kapot. Die kon zo goed van zich afbijten met alleen praten. Nee hem pesten was niet verstandig. Hij peste ook geen andere mensen.
Er zat ook een jongen in de klas. Gewoon normaal niks mis mee. Niet wua uiterlijk kleding enz. Maar zat altijd alleen in een hoekje. Die jongen is helemaal gek gepest. Het was soms zo erg dat anderen voor hem opkwamen.
diploma´s zijn ook gewoon te koop hoorquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:53 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Mijn inlevingsvermorgen zit wel goed. Anders had ik nooit het diploma die ik nu heb. Dat ik het grappig vond om te pesten als kind zegt niet zoveel over mijn persoonlijkheid op dit moment.
Ik kan het wel begrijpen, ik zie het ook in mijn omgeving maar ik ben het niet op die manier gewend. Niet verdraaien.
Quizje spelen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:54 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Waaaat nice![]()
Wat ga je allemaal doen? Ik ga luisteren
Ik kreeg wel aandacht, dat was het niet. Ik vond het gewoon grappig/leuk, geintje-grapje en zag de consequenties niet. Dacht ik niet overna. Ik denk dat de meeste kinderen dat hebben met pesten.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:51 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ergo, verwend rotjong. Wat nooit aandacht kreeg van ouders doordat ze veel werken. En daardoor maar gaat pesten.
Maar wat laat zien dat ik geen inlevingsvermorgen heb dan? Dat ik zeg dat zwakkere mensen sneller gepest worden? Of omdat ik het me niet voor kan stellen dat ik mijn eigen huur zou moeten betalen als ik op kamers ga?quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:55 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
diploma´s zijn ook gewoon te koop hoor
ik vind een papiertje niet zo zeer een testament voor inlevingsvermogen, gedrag wel
en je laat nou niet bepaald het gedrag hier zien van iemand die een ster is in zich verplaatsen in andere
Waar over gaat die quiz?quote:
Muziekquote:
Wijze opmerkingquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:53 schreef formerjellybean het volgende:
Trouwens ik denk ook als je denkt in zwak en sterk qua mensen je iets te makkelijk oordeelt over mensen. Ik vind niet dat je mensen zo in groepen moet gaan indelen.
Oh dat moet jij als dj wel lukkenquote:
Geen flauw idee.quote:
dat is denk ik wel waar ja dat kinderen die consequenties niet zienquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:56 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Ik kreeg wel aandacht, dat was het niet. Ik vond het gewoon grappig/leuk, geintje-grapje en zag de consequenties niet. Dacht ik niet overna. Ik denk dat de meeste kinderen dat hebben met pesten.
[flauw-modus aan]quote:
Het kwartje niet gevallen? Met de consequenties van pesten? Waar baseer je dit nou weer op?quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:58 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat is denk ik wel waar ja dat kinderen die consequenties niet zien
maar nu ben je ruim oud genoeg en je laat nog niet bepaald blijken dat het kwartje nu wel gevallen is
dat laatste onder anderequote:Op vrijdag 11 november 2011 16:56 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Ik kreeg wel aandacht, dat was het niet. Ik vond het gewoon grappig/leuk, geintje-grapje en zag de consequenties niet. Dacht ik niet overna. Ik denk dat de meeste kinderen dat hebben met pesten.
[..]
Maar wat laat zien dat ik geen inlevingsvermorgen heb dan? Dat ik zeg dat zwakkere mensen sneller gepest worden? Of omdat ik het me niet voor kan stellen dat ik mijn eigen huur zou moeten betalen als ik op kamers ga?![]()
Ik weet niet, maar ik denk dat er wel meer soorten pesters zijn. Namelijk kuddedieren, die het alleen meedoen als het een groep is. En natuurlijk de onzekere pesters, die soms zelf gepest zijn en daarom de rol van pester overnemen. Tot slot pesters die het doen omdat het grappig is, wellicht omdat ze niet veel empathie voelen en wat sadistische trekjes hebben daarom.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:48 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
je postsquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:58 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Het kwartje niet gevallen? Met de consequenties van pesten? Waar baseer je dit nou weer op?
Dan spoort er iets niet goed in je hersenenquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:56 schreef mrk.n het volgende:
[..]
[..]
Maar wat laat zien dat ik geen inlevingsvermorgen heb dan? Dat ik zeg dat zwakkere mensen sneller gepest worden? Of omdat ik het me niet voor kan stellen dat ik mijn eigen huur zou moeten betalen als ik op kamers ga?![]()
Was het maar zo'n feest.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:58 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
[flauw-modus aan]
Een date met Gerrie
[flauw-modus uit]
Kan maar zo, inderdaad.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:00 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Dan spoort er iets niet goed in je hersenen
En gewoon kinderen die het doen omdat ze het grappig vinden en de consequenties niet zien. Niks met sadisme te maken. Wie heeft het programma over pesten wel eens gezien dat ze die pesters gaan ontmoeten uit het verleden? Het meerendeel weet niet eens dat ze gepest hebben.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar ik denk dat er wel meer soorten pesters zijn. Namelijk kuddedieren, die het alleen meedoen als het een groep is. En natuurlijk de onzekere pesters, die soms zelf gepest zijn en daarom de rol van pester overnemen. Tot slot pesters die het doen omdat het grappig is, wellicht omdat ze niet veel empathie voelen en wat sadistische trekjes hebben daarom.
En als je verliest een date met mijquote:
Eens. Bovendien lijkt het me niet wenselijk om slachtoffers van pesten, met bijbehorende lage eigenwaarde, het idee te geven dat het hun eigen schuld is -> nog negatievere eigenwaarde. En ik denk idd dat het te zwart/wit is. De hoofdschuldige is nog altijd de pester, die niet gewoon iedereen in zijn waarde kan laten.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:53 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ja maar kijk ook naar de grootste nerds , daar zijn ook mensen die getreiterd zijn en later juist bijvoorbeeld een half imperium opbouwen . Soms worden de meest gepeste mensen de meest succesvolle mensen en dan kan je me heel veel zeggen maar dat waren dan niet de zwakste mensen.
Trouwens ik denk ook als je denkt in zwak en sterk qua mensen je iets te makkelijk oordeelt over mensen. Ik vind niet dat je mensen zo in groepen moet gaan indelen.
Daarom kan het nog wel komen door een gebrek aan empathie of sadistische trekjes. Het feit dat ze er zelf blijkbaar nooit zo de ernst van hebben ingezien bevestigt mijn punt misschien juist.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:01 schreef mrk.n het volgende:
En gewoon kinderen die het doen omdat ze het grappig vinden en de consequenties niet zien. Niks met sadisme te maken. Wie heeft het programma over pesten wel eens gezien dat ze die pesters gaan ontmoeten uit het verleden? Het meerendeel weet niet eens dat ze gepest hebben.
Shit ik mag deze quiz niet verliezen dus.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:02 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En als je verliest een date met mij
Onzin.quote:
Er zijn zoveel kinderen die hebben gepest omdat ze de consequenties niet zagen en het gewoon grappig vonden en zich d'r nu voor schamen. Ik ook. Hoeft niet meteen een label aan. Ik heb geen sadistische trekjes verder (ik kan er juist niet tegen als andere mensen pijn hebben) en inleven kan ik ook, toen niet omdat ik er toen niet over nadacht. Het is wel zo dat ik hard ben.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daarom kan het nog wel komen door een gebrek aan empathie of sadistische trekjes. Het feit dat ze er zelf blijkbaar nooit zo de ernst van hebben ingezien bevestigt mijn punt misschien juist.
Nee daar heeft ze gelijk.quote:
Zeker niet alleen je eer staat op het spel hierquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:03 schreef heloef het volgende:
[..]
Shit ik mag deze quiz niet verliezen dus.
Wat ben je van plan op die date?quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:05 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Zeker niet alleen je eer staat op het spel hier
Biosquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat ben je van plan op die date?
Hoe dacht je dat het voor mij is?quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:07 schreef -Strawberry- het volgende:
Even een mental picture van Tijn en heloef als stelletje. Hele aparte gewaarwording.
Nu zie ik het ook voor mequote:Op vrijdag 11 november 2011 17:07 schreef -Strawberry- het volgende:
Even een mental picture van Tijn en heloef als stelletje. Hele aparte gewaarwording.
Nee, wie weet heb ik nachten lang gehuild omdat ik heb gepest en zat ik er heel erg mee omdat ik zo erg spijt had. Je weet 't niet.quote:
misschien wil ze gewoon niet reageren?quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
Straw, hoe staat het nou eigenlijk met jou en versieren?
Je hebt 't er nooit over en ben toch wel nieuwsgierig geworden
Je gaat mij niet vertellen dat je dit niet leest
quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
Straw, hoe staat het nou eigenlijk met jou en versieren?
Je hebt 't er nooit over en ben toch wel nieuwsgierig geworden
Je gaat mij niet vertellen dat je dit niet leest
nee dat weet ik nietquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:08 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Nee, wie weet heb ik nachten lang gehuild omdat ik heb gepest en zat ik er heel erg mee omdat ik zo erg spijt had. Je weet 't niet.
Jammerquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daar kan ik met iemand gratis naartoe /![]()
Nee dit is geen uitnodiging.
Dat hebben wel meer mensenquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:08 schreef heloef het volgende:
Ik ben er trouwens achter dat ik echt puur op een meisje kan vallen vanwege haar rode haar.
Je valt op rood haar?quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:08 schreef heloef het volgende:
Ik ben er trouwens achter dat ik echt puur op een meisje kan vallen vanwege haar rode haar.
Ja iedereen wel lijkt mequote:Op vrijdag 11 november 2011 17:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ow, 't gaat over pesten? Heb ik zo m'n mening over
De rest was niet eens zo fantastisch, maar rood haar dus de rest maakt niet meer uit.quote:
Na Robin wel ja.quote:
En meisje heb jij rood haar?quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:10 schreef formerjellybean het volgende:
*zingt* meisjes met rode haren die kunnen kussen dat is niet mis
Het kan ook zijn dat je je toen niet kon inleven (empathie), maar dat dat met de jaren beter ontwikkeld is. Misschien hebben kinderen gewoon over het algemeen een verminderd ontwikkeld gevoel voor empathie, dat weet ik eigenlijk niet. Kan best.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:04 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Onzin.
[..]
Er zijn zoveel kinderen die hebben gepest omdat ze de consequenties niet zagen en het gewoon grappig vonden en zich d'r nu voor schamen. Ik ook. Hoeft niet meteen een label aan. Ik heb geen sadistische trekjes verder (ik kan er juist niet tegen als andere mensen pijn hebben) en inleven kan ik ook, toen niet omdat ik er toen niet over nadacht. Het is wel zo dat ik hard ben.
Ik bedoel maar.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:09 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee dat weet ik niet
ik heb namelijk alleen je posts om op af te gaan
en die schilderen nou niet bepaald een sympathiek beeld of zo
Tsja, daar heb je wel een punt. Ik ga nog een beetje teruglezenquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:10 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja iedereen wel lijkt me
daarom heeft het ook niet zo'n zin om te zeggen dat je er een mening over hebt zonder die te geven
blauw? Ja daar vind ik wel wat van
Aardappels? hmm ja vind ik ook wat van
Fitness? ook al!
Rainbow in your hair. Betekend dat ook dat er bij jou een pot met goud ligt?quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:12 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Geverfd rood haar, maar ik heb het in zoveel kleuren gehad dat wil je niet wete
Ik denk wel dat dat werkt in veel gevallen ja. Als je het met woorden niet redt tegen de pesters, dan maar met daden. Beter dan het allemaal maar over je heen laten komen. Negeren is een strategie die volwassenen vaak opperen, maar volgens mij werkt dat niet.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik ben trouwens wel veel gepest op de basisschool. Op de middelbare school was ik 't zat en gaf die 3e klasser een kopstoot. Nooit meer last van gehad (en bijna van school gestuurd)
I wishquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:13 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Rainbow in your hair. Betekend dat ook dat er bij jou een pot met goud ligt?
Haha, negeren maakt het alleen maar erger!quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk wel dat dat werkt in veel gevallen ja. Als je het met woorden niet redt tegen de pesters, dan maar met daden. Beter dan het allemaal maar over je heen laten komen. Negeren is een strategie die volwassenen vaak opperen, maar volgens mij werkt dat niet.
Ik zou zeggen betrek er je docenten inquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk wel dat dat werkt in veel gevallen ja. Als je het met woorden niet redt tegen de pesters, dan maar met daden. Beter dan het allemaal maar over je heen laten komen. Negeren is een strategie die volwassenen vaak opperen, maar volgens mij werkt dat niet.
Jammerquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |