SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd
De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.
De OP vind je hierRon Paul 2012
Heeej zat effe het topic terug te lezen, maar niet veel boeiends gebeurt zo te zienquote:
Ik fiets nog steeds zonder jas naar school, dus dat zal wel meevallen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 12:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Moet nog wat dingen regelen, hopelijk is het niet te koud brrr
Jawel hoor, mijn opamp is geclipt op 3,5 Voltquote:Op vrijdag 11 november 2011 12:55 schreef kree het volgende:
[..]
Heeej zat effe het topic terug te lezen, maar niet veel boeiends gebeurt zo te zien
Het valt inderdaad wel mee. Nou doei!quote:Op vrijdag 11 november 2011 12:57 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik fiets nog steeds zonder jas naar school, dus dat zal wel meevallen.
Maar succes!
Ik heb er een beetje de schurft aan gekregen al die elektronica zooi.quote:Op vrijdag 11 november 2011 12:57 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Jawel hoor, mijn opamp is geclipt op 3,5 Volt
Ik begin er nu al de schurft aan te krijgenquote:Op vrijdag 11 november 2011 12:59 schreef kree het volgende:
[..]
Ik heb er een beetje de schurft aan gekregen al die elektronica zooi.
Ben toch meer van de energie techniek (maarja dan kom je ook nog steeds dat soort gelijke dingen tegen) MOSFET etc.
Stop nu het nog kanquote:Op vrijdag 11 november 2011 13:00 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik begin er nu al de schurft aan te krijgen
Maar ja, weerstation bouwen is op zich nog wel leuk als doel
Maar of ik doorga weet ik echt nog niet, ik twijfel nog steeds.
Ik ga waarschijnlijk al mijn baankansen verspillen en de rest van mijn studietijd wijden aan talen of kunstquote:Op vrijdag 11 november 2011 13:02 schreef kree het volgende:
[..]
Stop nu het nog kan![]()
Achteraf had ik dat moeten doen, het vak is echt wel leuk in de praktijk.
Maar ik ben het zo zat om al die formules en berekeningen te moeten doen.
Heb dat in de praktijk nooit gebruikt (of nouja bijna nooit) maarja dat is wel werk op MBO niveau.
Had liever conservatorium gaan doen achteraf gezien.
Waarom precies?quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:00 schreef Lokasenna het volgende:
Ik begin er nu al de schurft aan te krijgen
Ik zit vooral met de wiskunde die erbij komt.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:05 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ga waarschijnlijk al mijn baankansen verspillen en de rest van mijn studietijd wijden aan talen of kunst
Zoveel heb ik nu ook weer niet met de theorie of praktijk van de elektrotechniek, ik vind het allemaal best aardig, maar mijn hele leven ermee doorgaan? Nee.
Het is nu ik begonnen ben toch niet waarnaar ik nu echt op zoek ben in een studie, het is allemaal gewoon wat te exact voor mij, ik heb een te sterke alfakant in me om tevreden te zijn met een harde bètastudie, zoals ik het de afgelopen maanden heb ervarenquote:Op vrijdag 11 november 2011 13:08 schreef benzin het volgende:
[..]
Waarom precies?
Ik heb vooral een schurft aan de manier waarop de hele ICT-markt in elkaar zit en ik vind dat veel van de mensen in de ICT waar je wel echt een hoop aan hebt niet de waardering en kansen krijgen die ze verdienen.
Een ander probleem zit hem voor mij in relatiekansen, maar nu jij newbie hebt is dat geen probleem meer door je studie toch?
Het klinkt echt alsof je beter kan stoppen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:10 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het is nu ik begonnen ben toch niet waarnaar ik nu echt op zoek ben in een studie, het is allemaal gewoon wat te exact voor mij, ik heb een te sterke alfakant in me om tevreden te zijn met een harde bètastudie, zoals ik het de afgelopen maanden heb ervaren
Ik maak sowieso het jaar af hoor, zo vreselijk vind ik het niet en ik kan toch pas volgend jaar aan iets anders beginnen, en zo verleer ik het studeren nietquote:Op vrijdag 11 november 2011 13:11 schreef kree het volgende:
[..]
Het klinkt echt alsof je beter kan stoppen.
Zou het maar snel beslissen anders zit je net als mij 7 jaar op het hbo en heb het nog niet afgemaakt.
Ja ik faal
Goh ik hoop een jaar, denk dat ik nog een stuk of 8 vakken moet en afstudeer stage.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:13 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik maak sowieso het jaar af hoor, zo vreselijk vind ik het niet en ik kan toch pas volgend jaar aan iets anders beginnen, en zo verleer ik het studeren niet
Maar ik ga zeker naar andere opleidingen kijken de komende tijd.
Hoe lang moet je nog, denk je?
Wel balen ja.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:15 schreef kree het volgende:
[..]
Goh ik hoop een jaar, denk dat ik nog een stuk of 8 vakken moet en afstudeer stage.
Maar ik ben flink gedemotiveerd onderhand.
vooral ook omdat ik niemand meer ken op school waarmee ik begonnen ben met die opleiding.
Kom ik weer in een klas (om een oud vak in te halen) en dan zit je allemaal tussen die jonge gastjes![]()
Voel me gelijk oud en dan bedenk ik me dat ik eigenlijk dik faal in alles
Ja er zitten wel ouderen uiteraard, maar die zijn later begonnen met die opleiding.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:17 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wel balen ja.
Is niemand daar van jouw leeftijd dan? Bij ons lopen nog behoorlijk wat ouderen rond, volgens mij. Maar dat is ook universiteit, komt daar meer voor volgens mij.
En je moet nog een jaarquote:Op vrijdag 11 november 2011 13:20 schreef kree het volgende:
[..]
Ja er zitten wel ouderen uiteraard, maar die zijn later begonnen met die opleiding.
En ik hoor van de studieadviseur (waar ik regelmatig zit)
Dat ik onderhand bij de top 10 "ever" van de langstudeerders zit op die school.
Waar ben je op dit moment mee bezig?quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:24 schreef formerjellybean het volgende:
Het beginnen aan copic markers is leuk maar er komt wel een boel bij kijken merk ik nu , technieken, technieken , technieken
Ben er wel bang voor jaquote:Op vrijdag 11 november 2011 13:22 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
En je moet nog een jaar
Ga je plek 1 nog halen denk je?
Tevens hoi formerjellybean
Ben op het moment voor het eerst een tekening voor iemand specifiek aan het maken. Een ninja meisje die nogal wulps met kwast in hand zit en muur beschilderd heeft. Degene waar ik hem voor maak is schilder. Het is even een hele uitdaging maar ik wil het voor mezelf gewoon volhouden.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:25 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Waar ben je op dit moment mee bezig?
Weet je als ik zo die berichten van je lees, dan lijk je op èèn of andere manier op mij.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:30 schreef Lokasenna het volgende:
Ik ben gisteren weer begonnen met een fantasykaart tekenen trouwens
Ja dat is helemaal waar.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:36 schreef formerjellybean het volgende:
Ik denk ook meer dat het keuzes zijn waar je zelf niet helemaal achterstaat maar omdat het verwacht word van de omgeving. Beetje veilige keuzes denk ik dan .
Kies een opleiding waar je zelf wat mee wilt en niet wat anderen verwachten van je.
Waarom te laat, je kan het ook even uitzingen en dan later wel gaan voor wat je wilt. Ik denk dat het best wel belangrijk is om te gaan in je leven voor wat je zelf wilt.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:37 schreef kree het volgende:
[..]
Ja dat is helemaal waar.
Maarja ik zie dat te laat in.
Als ik effe terug kon in de tijd, dan had ik het heel anders gedaan.
Klopt ook kijk bij mij is het muziek maken.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:39 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Waarom te laat, je kan het ook even uitzingen en dan later wel gaan voor wat je wilt. Ik denk dat het best wel belangrijk is om te gaan in je leven voor wat je zelf wilt.
ik denk dat je dat moet laten gaan klinkt trouwens als hevige faalangst . Misschien moet je eens proberen in plaats van hoe het moet voor te stellen dat je dus op zelf gaat wonen en hoe het dan zal zijn , dat maakt het meer een uitdaging en heb je meer iets om naar toe te leven.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:41 schreef kree het volgende:
[..]
Klopt ook kijk bij mij is het muziek maken.
Maaaar wat is nu het probleem, ben 28 hè, moet het huis nog uit (en het liefst wil ik dat zo snel mogelijk)
Maar dan moet ik eerst een vaste baan hebben.
En natuurlijk, kan altijd naast werk (toch nog de muziek richting in), maar ik moet dit nu gewoon afmaken.
Anders faal ik helemaal.
En juist die gedachten dat het 'moet' om toch maar door te gaan, demotiveren me.
Lekkere neerwaartse spiraal is het.
Dat heb ik dus ook , dan ga ik het juist steeds leuker vinden en veel meer voor doen en dan word het een beetje een passie van mequote:Op vrijdag 11 november 2011 13:46 schreef Keyos het volgende:
Ondanks dat je moet kiezen wat je leuk vind moet je ook altijd (!!!) kijken naar waar je goed in bent. Als je keihard faalt in iets is de lol er ook snel af en vlieg je van de opleiding. Overigens heb ik heel erg snel als ik ergens goed in ben dat ik het ook gelijk leuk vind, best handig soms .
Nouja als je 7 jaar doet over een studie en nog niet klaar bent dan is dat gewoon falen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:46 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
ik denk dat je dat moet laten gaan klinkt trouwens als hevige faalangst . Misschien moet je eens proberen in plaats van hoe het moet voor te stellen dat je dus op zelf gaat wonen en hoe het dan zal zijn , dat maakt het meer een uitdaging en heb je meer iets om naar toe te leven.
Vindt de opleiding sowieso niet leuk meer.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:46 schreef Keyos het volgende:
Ondanks dat je moet kiezen wat je leuk vind moet je ook altijd (!!!) kijken naar waar je goed in bent. Als je keihard faalt in iets is de lol er ook snel af en vlieg je van de opleiding. Overigens heb ik heel erg snel als ik ergens goed in ben dat ik het ook gelijk leuk vind, best handig soms .
Nouja het is een beetje een verhaal.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:53 schreef formerjellybean het volgende:
Mag ik je vragen waarom je dan eigenlijk dit al 7 jaar doet , want heel eerlijk als je er al zo lang over doet en het lukt niet dan had je eigen al veel eerder rond moeten kijken naar andere opties , nu blijf je veel te lang in iets hangen wat duidelijk niet voor jou is en juist door dit dan ook te doen maak je het jezelf veel moeilijker
Dat herken ik wel want mijn ma heeft ook jaren terug toen ik in opleiding zat in een coma gelegen voor een week en dat heeft mijn opleidiging ook gekost.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:56 schreef kree het volgende:
[..]
Nouja het is een beetje een verhaal.
Maargoed waarom zou ik het niet gewoon vertellen.
Mijn vader overleed plotseling en dat was in jaar 1 van die opleiding.
En om het kort uit te leggen, daardoor kwam ik wel in een dip.
Kon het gewoon effe allemaal niet opbrengen.
En ja dan ga je achterlopen en dat is nu nog steeds.
En het is zo kut om dan weer met de stroom mee te gaan zeg maar.
Bovendien zorgt het hier thuis nu voor spanningen omdat m'n moeder er ook alleen voorstaat.
En hoe gaat het nu met je dan?quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:56 schreef kree het volgende:
[..]
Nouja het is een beetje een verhaal.
Maargoed waarom zou ik het niet gewoon vertellen.
Mijn vader overleed plotseling en dat was in jaar 1 van die opleiding.
En om het kort uit te leggen, daardoor kwam ik wel in een dip.
Kon het gewoon effe allemaal niet opbrengen.
En ja dan ga je achterlopen en dat is nu nog steeds.
En het is zo kut om dan weer met de stroom mee te gaan zeg maar.
Bovendien zorgt het hier thuis nu voor spanningen omdat m'n moeder er ook alleen voorstaat.
Ja ik denk het, maarja dat belemmerd me in alles nu.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:59 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat herken ik wel want mijn ma heeft ook jaren terug toen ik in opleiding zat in een coma gelegen voor een week en dat heeft mijn opleidiging ook gekost.
Ik denk ook dat je iets teveel van de vaderrol nu bij je moeder nu op genomen hebt, en dat herken ik wel want ex had dat ook.
Zijn ouders gingen scheiden en toen was hij ineens de man in huis, hij en zijn broer durven ook niet echt van hun moeder te komen omdat de scheiding nogal een klap was.
Nou het gaat, bedoel ben niet echt van ik heb er totaal geen zin meer in.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:01 schreef ook_gek het volgende:
[..]
En hoe gaat het nu met je dan?
Staat het overleiden van je vader je nog "in de weg" in het dagelijks leven?
Als ik jou was en dat zeg ik niet om een je een complex aan te praten , denk ik voor jou dat even wat dingen toch richting professionele hulp te gaan, want ik denk namelijk dat je op dit moment de bomen door het bos niet meer ziet en je best wel voor jezelf even wat hulp mag hebben daarin en zie dat niet als falen maar iemand die je gewoon weer je leven wat stabieler kan maken.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:03 schreef kree het volgende:
[..]
Ja ik denk het, maarja dat belemmerd me in alles nu.
En natuurlijk ik kan zeggen ik stop gewoon maar dan voel ik me zo'n faalhaas
Het is gewoon lastig en ik ben er gewoon niet uit nu.
Wat ik moet doen, ik kan het gewoon niet maken om na 7 jaar te zeggen ik stop er gewoon mee.
Terwijl ik het in feite in een jaar kan afronden.
Maarja heb er gewoon dan effe zo geen zin meer in nu.
Heb effe een armpje om me schouder nodig haha daarom zit ik hier.
Ik voel me alsof ik faal echt in alles.
Dat is niet zo, maar zo voelt het wel.
Denk eerder dat he heel langzaam door krijgt dat hij echt niet meer terug komt. Dat het nu eindelijk echt goed aan het door dringen is?quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:04 schreef kree het volgende:
[..]
Nou het gaat, bedoel ben niet echt van ik heb er totaal geen zin meer in.
Maar het staat me wel in de weg nog.
Eigenlijk steeds meer.
Na het overlijden van m'n vaders was ik sterk en ging gewoon door.
Maarja dat is het moment en nu begin ik hem gewoon steeds meer te missen![]()
Nouja kom weer lekker negatief over nu maargoed.
Klopt ik heb er ook bij de huisarts over gepraat hoor.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:05 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Als ik jou was en dat zeg ik niet om een je een complex aan te praten , denk ik voor jou dat even wat dingen toch richting professionele hulp te gaan, want ik denk namelijk dat je op dit moment de bomen door het bos niet meer ziet en je best wel voor jezelf even wat hulp mag hebben daarin en zie dat niet als falen maar iemand die je gewoon weer je leven wat stabieler kan maken.
Dat is logisch overlijden is vaak zwaar , het is helemaal zwaar als het je pa is want dat is toch een stukje basis die wegvalt.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:04 schreef kree het volgende:
[..]
Nou het gaat, bedoel ben niet echt van ik heb er totaal geen zin meer in.
Maar het staat me wel in de weg nog.
Eigenlijk steeds meer.
Na het overlijden van m'n vaders was ik sterk en ging gewoon door.
Maarja dat is het moment en nu begin ik hem gewoon steeds meer te missen![]()
Nouja kom weer lekker negatief over nu maargoed.
yep dat is het ook, maar het heeft de nodige jaren gekost voor mij.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:07 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Denk eerder dat he heel langzaam door krijgt dat hij echt niet meer terug komt. Dat het nu eindelijk echt goed aan het door dringen is?
Ik hebbdat zelfde met me moeder namelijk. Ik mis haar meer en meer.
Echter staat het me niet in de weg. Ik gaat gewoon op elk vlak verder.
Dat is juist logisch want waarschijnlijk kwam je in die moeilijke periode juist bij je vader aan en dan is dat even moeilijk juist omdat die er nu niet meer is.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:08 schreef kree het volgende:
[..]
yep dat is het ook, maar het heeft de nodige jaren gekost voor mij.
En nu dringt het door, weet wel dat ik er allemaal niet teveel aan moet denken.
Maarja het komt juist terug als dingen niet allemaal zo makkelijk gaan.
Het rare is die moeilijke periode is nu pas.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:10 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat is juist logisch want waarschijnlijk kwam je in die moeilijke periode juist bij je vader aan en dan is dat even moeilijk juist omdat die er nu niet meer is.
Rouwperiodes blijven een heel vreemd iets
Dat herken ik wel want ik ben ook zo iemand die heel gauw doorgaat alsof er niets is, ik had het van de week ook en daardoor juist dus even juist een goede terugval.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:12 schreef kree het volgende:
[..]
Het rare is die moeilijke periode is nu pas.
Natuurlijk was helemaal naar de klote die maanden na het overlijden, maar toen ging ik gewoon door.
En nu hakt het er pas in eigenlijk.
Ik denk dat je iets teveel voor jezelf invult wat andere van je zullen denken.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:20 schreef kree het volgende:
Om nog effe wat toe te voegen en dat is waarom ik in dit topic kwam.
Ontmoet je een leuke meid, eindelijk eens een arm om je heen.
En die blijkt dan een psychose te hebben waardoor het niks wordt.
Heb nog steeds contact met haar, maar er gaat niks gebeuren de komende tijd.
In ieder geval niet zolang ze zelf aangeeft dat het niks kan worden zolang ze met haar eigen problemen zit.
Nouja wordt er gewoon verdrietig van, ik moet vooruit kijken en dat doe ik ook wel.
Maarja het zijn wel allemaal dingen die nog in m'n gedachten zitten.
En ik ben echt geen depressief persoon ofzo hoor, in ieder geval niet als ik gewoon sociaal bezig ben.
Maar het blijft toch in m'n achterhoofd zitten allemaal.
Haha nu kom ik helemaal over als een zielig hoopje mens (dat zal het versieren ook wel niet helpen)
Maargoed ik kijk vooruit en ik denk dat dat belangrijk is.
Nouja dat is waar, ik kom zo namelijk ook niet over bij iedereen. Juist niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:23 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik denk dat je iets teveel voor jezelf invult wat andere van je zullen denken.
Bij mij kom je gewoon even over als iemand die een moeilijke periode heeft en dat heeft iedereen wel eens. Dat maakt je niet meteen een zielig hoopje mens hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |