abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104452786
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:11 schreef McLaura het volgende:

[..]

Precies, en dat is ook de reactie waar je op hoopt als je zo'n bericht post.

Karin, ik vind je reactie over hem van de psz halen en dat ik hem later ook niet van school kan halen, erg naar. Ik zie namelijk een enorm verschil tussen nog geen 2,5 en op de psz zitten op vrijwillige basis, en naar school gaan (leerplicht).

Ik ben gastouder en hij heeft hier genoeg te spelen en te doen, maar ik wilde hem op de psz hebben zodat hij ook met andere volwassenen leert omgaan. Dat wil zeggen : andere dan opa en oma's, en vriendinnen van mij.

En als het gepaard gaat met negatieve feedback over zijn gedrag qua oogcontact enzo, zie ik de lol er niet zo van in eigenlijk.
Vervelend dat je dat naar vindt. ik zie er niks naars in. Het kwam op mij over als: ze zeggen iets over mijn kind wat ik niet vindt kloppen dus wie weet haal ik hem er wel af (dat is wel even heel kort door de bocht) Ik vraag me dan af hoe je er over een dik jaar mee omgaat als ze op school iets zeggen over zijn gedrag. Wie weet is het niks... wie weet is het iets wat ze nu kunnen tackelen en heeft ie straks nergens last meer van. Ze doen het voor hem, niet om jou te pesten.
Het is natuurlijk goed om mee te draaien, ik hoop dat je er wijzer van wordt, dat je beeld duidelijker wordt. Ik heb ook wel gezegd dat het vervelend is als er dingen over je kind gezegd worden die niet leuk zijn om te horen. want nu gaan jullie je tegen mij keren, dat lijkt me ook niet de bedoeling.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_104452809
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:15 schreef Books het volgende:

Dankjewel. Bij het meedraaien hoop ik 2 dingen : dat ik zie hoe Thijs op de leidsters reageert, en dat de leidsters zien dat Thijs met mij wel oogcontact etc maakt.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_104452867
Nou, Karin, ik vond jouw reactie kort door de bocht. Ik wil niet dat anderen zich tegen jou keren oid, dat is nergens voor nodig, maar je reactie kwam afstandelijk en een beetje vervelend over.

Echter vond ik je opmerking over dat ze zulke dingen niet zouden moeten zeggen, of in elk geval niet zo duidelijk één kant op moeten wijzen, wel lief. En dat steunt me, en dat is nou even wat ik nodig heb.

Ik heb een geweldig mannetje, met gebruiksaanwijzing en dat weet ik heus, maar zijn persoontje komt op de psz zó anders over dan ik hem ken, dat ik me afvraag of ik nou een enorme blinde vlek heb, of dat er iets niet deugt aan Thijs.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_104453057
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:19 schreef McLaura het volgende:
Nou, Karin, ik vond jouw reactie kort door de bocht. Ik wil niet dat anderen zich tegen jou keren oid, dat is nergens voor nodig, maar je reactie kwam afstandelijk en een beetje vervelend over.
dan heb je alleen gelezen wat je wilt lezen, want ik heb ook heel duidelijk erin gezet dat het heel vervelend is om te horen als moeder zijnde

dit was mijn post waar jij over valt:
Rot hoor mclaura, als ze hem opvallend vinden qua gedrag.... Je moet het maar zo zien: ze willen hem daarbij helpen.... En geef ze die kans.
Als hij later op school ook opvallend gedrag vertoont kun je hem er ook niet af halen.
Maar het lijkt me heel naar om aan te moeten horen dat je kind negatief opvalt, en ook dat hij zich blijkbaar niet lekker voelt daar. Vertelt hij er thuis nooit wat over? Gaat hij er wel graag naartoe?
En wat willen ze gaan doen? Observeren? Halen ze er een instantie bij? Je mag rapportage als ouders inzien...schroom niet om dit te doen.

Volgens mij is dit niet afstandelijk of vervelend.

Edit: je had er nog wat bij gezet.
Tuurlijk is Thijs je lieve mannetje!! Dat is en blijft hij! Altijd.
Ik hoop dat het meedraaien en het bezoek aan het cb+ (had ik nog nooit van gehoord) jullie kunnen helpen. :*
pi_104453268
Tja, het is natuurlijk erg lastig om vanaf hier een oordeel te vormen over hoe de leidsters het aanpakken. Maar net zo min is vanaf hier door ons in te schatten in hoeverre het gedrag van Thijs normaal peutergedrag is.

Natuurlijk kan het twee kanten op. Ook de leidster kunnen het verkeerd aanpakken idd. Maar ook ik vond dat daar hier op voorhand al te veel van werd uitgegaan.

Het is hoe dan ook goed dat ze het aangeven, wat er ook uit mag komen.
Claudia geeft nu een voorbeeld waarin het aan de leidsters lag, maar er zijn ongetwijfeld genoeg voorbeelden te noemen waarin de leidster het met hun signalerende rol wél bij het rechte eind hadden. :)
pi_104453282
Het was alleen dat "Je moet het maar zo zien: ze willen hem daarbij helpen.... En geef ze die kans.
Als hij later op school ook opvallend gedrag vertoont kun je hem er ook niet af halen." waarvan ik dacht 'moet dat nou'.

Maar ik denk dat je gaandeweg erachter kwam waar de schoen wrong (wringde?). Nouja, ik denk dat we maar een schep zand nemen en die eroverheen kwakken. Uit de rest, en je andere posts blijkt dat je heus met me/ons te doen hebt, en ik ben gewoon een beetje hypergevoelig momenteel ;)
pi_104453293
Vervelende situatie Laura zo,vooral dat stukje autisme.Fijn dat je een keer mee kan draaien en zo zelf kunt zien hoe Thijs daar speelt en doet.
:*
Cb+ is altijd ineresant om te horen vooral als er een heel team meekijkt.!
s6 met alles.

Niels en Twinkle welkom hier *O*

Wij hebben na weken van slechte nachten, niet willen gaan slapen,vroeg wakker, chaggo Roy nu eindelijk alweer sinds zondag, goede nachten, geen gehuil en gegil meer met het naar bed brengen,Onze nachten zijn *afklopt* niet meer onderbroken, en Roy word vrolijk wakker :D
Echt wat een verademing en wat een rust en vrolijkheid weer in huis.
Dat mocht ook wel want ik ging er aan onderdoor, het valt me zwaar allemaal :@

[ Bericht 0% gewijzigd door _Bar_ op 16-11-2011 21:35:46 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_104453309
Je hebt heus geen blinde vlek, McLaura! Jij bent zijn moeder, jij kent hem het beste. :* Bij jou is hij op zijn gemak, is hij zichzelf. Waarom dat daar niet lukt is iets om uit te zoeken. Zoals simmu al zei, er kunnen zoveel redenen zijn. Ik vind het knap dat je hier hulp bij zoekt!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104453556
ik bekijk het nu teveel met leidstersogen denk ik.
Maar het is ook zo vervelend om als leidster iets te signaleren, wat vervolgens wordt weggewoven, om dan vervolgens later te horen dat school signaleerde dat datgene aan de hand was waar wij toen ook al aan dachten. Of in ieder geval onze zorgen over hadden geuit.
Alsof je dan als leidster niet capabel genoeg bent om iets te signaleren ofzo. maar wat Claudia zegt: wij kennen de situatie niet, en kunnen er dus ook niet over oordelen.

Bar, gelukkig dat het weer wat zonniger lijkt bij jullie. Jullie hebben ook wel een hele zware tijd gehad, is niet gek dat het je teveel wordt....
pi_104453701
En ik herken je gevoeligheid, McLaura. Ik hield ook een naar gevoel over aan de 'discussie' die hier ontstond toen ik Ivans gewicht aanstipte. Ik had een zwak moment, had even een 'je doet het heus goed' nodig. Nuchter blijven valt op afstand eenvoudig te doen, maar als het over je eigen kind gaat raakt kritiek of commentaar aan iets heel fundamenteels.

Ik had de dag erna toen ik alles had laten bezinken al een ander gevoel erover. Ik hoop dat dat voor jou ook snel zal gelden.
pi_104453788
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:27 schreef Ssserpente het volgende:
maar er zijn ongetwijfeld genoeg voorbeelden te noemen waarin de leidster het met hun signalerende rol wél bij het rechte eind hadden. :)
Oh, zeker. Ik ken zelfs 2 hele dichtbije voorbeelden waarin IK iets doorhad wat bleek te kloppen.
pi_104453831
Daar wilde ik je nog mn excuses voor aanbieden, Claudia. Ik had meer rekening moeten houden met je gevoel. Sorry!
pi_104453909
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ik bekijk het nu teveel met leidstersogen denk ik.
Maar het is ook zo vervelend om als leidster iets te signaleren, wat vervolgens wordt weggewoven, om dan vervolgens later te horen dat school signaleerde dat datgene aan de hand was waar wij toen ook al aan dachten. Of in ieder geval onze zorgen over hadden geuit.
Alsof je dan als leidster niet capabel genoeg bent om iets te signaleren ofzo. maar wat Claudia zegt: wij kennen de situatie niet, en kunnen er dus ook niet over oordelen.

Ik snap het, hoor! Maar ik wuif niet weg, ik onderneem actie. Ik had het zonet al gepost, maar CB+ is mijn eigen keuze. Ik neem dus aan dat juf E zich wel serieus genomen voelt!
pi_104453918
Ben jij mal, Ssserpente! Ik houd er juist van dat jij vindt dat we wel iets minder voorzichtig met elkaar om kunnen gaan. :Y)

Ik nam het mezelf kwalijk dat ik me openstelde voor kritiek die ik eigenlijk niet kon hebben op dat moment. Het fijne van een forum is juist dat je dingen te horen kunt krijgen waar je zelf niet op zou komen, dingen die misschien niet in je straatje passen maar je blik verruimen. Maar niet altijd. :+

Enfin, group hug. c_/
pi_104454088
Nou ja, weet je, soms wil je gewoon even back up, even horen dat je gelijk hebt en dat je het heus goed aanpakt. En daar hakken mijn ratio en ik dan net weer te gretig op in.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ssserpente op 16-11-2011 21:54:53 ]
pi_104454130
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:38 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik snap het, hoor! Maar ik wuif niet weg, ik onderneem actie. Ik had het zonet al gepost, maar CB+ is mijn eigen keuze. Ik neem dus aan dat juf E zich wel serieus genomen voelt!
En dat is ook heel knap van je, je kwetsbaar opstellen. Kop in het zand is de makkelijkste weg, maar niet altijd de juiste. Goed van je dat je actie onderneemt.

Het blijft soms lastig he, een forum, waar je dingen kunt schrijven die op een andere manier kunnen worden geinterpreteerd als je bedoelt had.
pi_104454396
Claudia, wat zijn Ivan's maten, dan?
pi_104454444
McLaura lijkt me naar om te horen. :* Ik heb ook nog nooit van cb+ gehoord. Klinkt handig!

Bij Tyler op de psz was er een jongetje die wat vervelend deed. Een paar kindjes liepen op een bankje, Tyler deed ze na. Mocht hij niet van hem. (was met ophalen)
Tyler schrok ervan en ging er direct af. Ik zei dat het wel mocht, bankje is van iedereen. Het jochie probeerde het nog een paar keer, ik zei er wat van. Als die moeder niks doet, ik wel.
Of is dat overbeschermd denken jullie? Tyler kan natuurlijk ook niet veel terugzeggen.
De leidster zei er wel wat van gelukkig.
pi_104454483
Ik vind het goed hoor, Ingrid! Zou te gek voor woorden zijn als andere kindjes beslissen of Tyler wel of niet op een bankje loopt!
pi_104454528
Laura; gewoon ff een :*

en Claudia; das rot; commentaar op Ivan zijn gewicht... helaas ken ik het van mijn zus dr jongste; daar zit het CB ook bovenop... :*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_104454542
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:46 schreef McLaura het volgende:
Claudia, wat zijn Ivan's maten, dan?
Volgens de laatste meting 92 cm lang en 16,4 kg zwaar. Da's een te hoog BMI.
pi_104454566
Ben benieuwd hoe het vrijdag gaat! Hij komt al aardig los, ze waren op sintmuziek aan het dansen en springen. Hij had niet door dat ik er was, en was nog druk aan het springen met een meisje. O+
pi_104454660
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, oké. Thijs is 97 cm en 15 kg, en dat is gemiddeld. De grens is dus maar klein (in kilo's).
pi_104454672
Ingrid, op die leeftijd vind ik het niet overbeschermd hoor...zou ik ook gedaan hebben. Ze moeten op die leeftijd juist nog leren hoe en wat normaal gedrag is.

Vervelende situatie MacLaura. Ik hoop dat Thijs ook op de psz het jongetje van thuis zal worden, misschien heeft dat even tijd nodig.
pi_104454762
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Volgens mijn link is dat net pas in overgewicht, en niet overdreven. Vanaf 18,4 is het overgewicht en Ivan zit op 18,9.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')