Dat kan niemand uitleggen hier, metafysica genaamd..quote:Op donderdag 10 november 2011 22:53 schreef Blue-birds het volgende:
Ik zal op mijn titel alleen al, vast wat boze reacties krijgen.
Maar op internet kan je gelukkig alles zeggen wat je wilt, en dat doe ik dan ook (:
Ik zal eventjes uitleggen waarom ik denk dat ik achter de titel van dit topic sta.
Ik ben streng christelijk opgevoed, elke zondag naar de kerk, bidden voor het eten, voordat je naar bed gaat, etc etc.
Maar toen ik rond mijn 11e/12e hersenen kreeg, en dingen niet zomaar meer van mensen aannam.
dacht ik, waarom moet ik 'geloven' dat er iets is als god? En vervolgens dacht ik er cliché achterna; hoe komt het dat de welvaart in de wereld dan zo ongelijk is verdeeld? waarom mag ik wel eten, en een willekeurig kind in afrika niet? hebben zij dat dan ook verdiend? je kent dat soort vragen wel (:
Wilt iemand mij uitleggen, waarom kinderen worden opgevoed met 'leugens' danwel, verhalen die je niet kunt controleren. [hierbij ook sinterklaas/kerstman/sprookjes/tandenfee.]
Is dit omdat de ouders het zelf leuk vinden, is dat ze zo geleerd? of heeft het werkelijk ook een nut?
Ja dat dan weer wel, maar dat berust op m'n eigen ervaringen.quote:Op donderdag 10 november 2011 23:02 schreef Blue-birds het volgende:
Nee dat denk ik ook (:
Geloof je wel in iets anders?
[geesten, dat soort shit?]
Erg overtuigend kom je niet over. En dat kan ook niet. Zowel aan- als afwezigheid van God kan je niet bewijzen.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:53 schreef Blue-birds het volgende:
Ik zal eventjes uitleggen waarom ik denk dat ik achter de titel van dit topic sta.
Dat is een hele andere invalshoek.quote:Op donderdag 10 november 2011 23:13 schreef Blue-birds het volgende:
Ik klink niet overtuigend omdat ik nog niet begonnen was
maar ik kan je met volle overtuiging zeggen, dat ík niet in god géloof.
ik zeg niet dat hij voor andere niet kan bestaan(:
Dit, en ook van God while you're at it.quote:Op donderdag 10 november 2011 23:10 schreef Darkestrah het volgende:
TS, geef je definitie van bestaan als je wilt.
Als je niet in god gelooft heb je iig wel een geloof. Jij blij..quote:Op donderdag 10 november 2011 23:21 schreef Blue-birds het volgende:
En als mijn ouders mij christelijk hebben opgevoed? en ze niks van mijn nonsens willen weten px
dan vraag ik het dus fijn hier ^^
en andere invalshoek of niet. mening blijft mening.
Ik heb het idee dat weinig mensen hier antwoord kunnen geven op je vraag. Probeer het eens op een christelijk forum. En wees dan wat voorzichtiger met je woordkeus dan in de OP.quote:Op donderdag 10 november 2011 23:21 schreef Blue-birds het volgende:
En als mijn ouders mij christelijk hebben opgevoed? en ze niks van mijn nonsens willen weten px
dan vraag ik het dus fijn hier ^^
en andere invalshoek of niet. mening blijft mening.
Hoe bedoel je? Op dezelfde manier dat je ook een geloof hebt als je niet in the Flying Spaghetti Monster gelooft? Of niet in de Invisible Pink Unicorn? En als je ze allebei niet gelooft, ben je dan polyatheïstisch?quote:Op donderdag 10 november 2011 23:24 schreef Self-Catering het volgende:
Als je niet in god gelooft heb je iig wel een geloof. Jij blij..
Met zo'n topictitel vind ik toch wel dat je uit moet kunnen leggen hoe je daarbij komt.quote:Op donderdag 10 november 2011 23:39 schreef GrumpyFish het volgende:
Ik denk dat voor de beantwoording van de vraag "waarom worden kinderen opgevoed met leugens?", je niet perse "god" of "bestaan" hoeft te definiëren.
En macht. Al die taboes op seks enzo, en die beloftes in het vooruitzich stellen op eeuwige beloningen respectievelijk dreigementen met eeuwige verdoemenis, en dan claimen de persoonlijke afgezant van de Grote Scheidsrechter te zijn, daar hebben ze aardig wat volksstammen mee onder de duim gehouden. En nog steeds.quote:Op donderdag 10 november 2011 23:43 schreef splendor het volgende:
Ik denk dat angst en onwetendheid de grote motors zijn van religie.
Het topic luidt "God bestaat niet", welnu, ik (en ik denk velen met mij) weet niet eens wat dat betekent! Wat wil TS nu eigenlijk precies zeggen?quote:Op donderdag 10 november 2011 23:39 schreef GrumpyFish het volgende:
Ik denk dat voor de beantwoording van de vraag "waarom worden kinderen opgevoed met leugens?", je niet perse "god" of "bestaan" hoeft te definiëren.
Tsja, topictitel past niet goed bij, wat m.i. uiteindelijk de kern van de OP is, namelijk die vraag. De keuze voor deze topictitel wijst m.i. op een wat jonge TS, die voor een onhandige en provocerende titel is gegaan. Voor de discussie die TS m.i. wil voeren, is het niet van belang.quote:Op donderdag 10 november 2011 23:44 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Met zo'n topictitel vind ik toch wel dat je uit moet kunnen leggen hoe je daarbij komt.
Ik wil best wel heel diep ingaan, over waarom ik denk, dat er geen god bestaat.quote:Op donderdag 10 november 2011 23:44 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Met zo'n topictitel vind ik toch wel dat je uit moet kunnen leggen hoe je daarbij komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |