Ja, die neiging heb ik ook. Ik had al eerder geklaagd over tokkieklanten die hun hond mee naar binnen nemen(supermarkt!, wat absoluut niet mag van de VWA) en vervolgens maar lauw of niet reageren op de klacht.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:49 schreef Auti het volgende:
Lol, een actie van mij zou zijn; oh, dan ga ik toch naar een andere winkel.. goedemiddag! en dan zo weglopen.
Ik vind de service bij supermarkten over het algemeen al erg gedaald. En ze komen er mee weg, mensen komen toch wel terug.. ze moeten wel, soort van monopoly positie.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, die neiging heb ik ook. Ik had al eerder geklaagd over tokkieklanten die hun hond mee naar binnen nemen(supermarkt!, wat absoluut niet mag van de VWA) en vervolgens maar lauw of niet reageren op de klacht.
Het lijkt er op dat gewone mensen zich er niet aan storen, maar autisten wel. Dit is hoe de maatschappij werkt en als je er niet tegen kunt dan moet je er maar mee leven.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:46 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik vind de service bij supermarkten over het algemeen al erg gedaald. En ze komen er mee weg, mensen komen toch wel terug.. ze moeten wel, soort van monopoly positie.
oh nee hoor, ik ga er vol tegen in.quote:Op donderdag 17 november 2011 19:59 schreef Coca_Cola het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat gewone mensen zich er niet aan storen, maar autisten wel. Dit is hoe de maatschappij werkt en als je er niet tegen kunt dan moet je er maar mee leven.
Je hebt er kutten bij ja, ben ook een keer vrij slecht geholpen.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:46 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik vind de service bij supermarkten over het algemeen al erg gedaald. En ze komen er mee weg, mensen komen toch wel terug.. ze moeten wel, soort van monopoly positie.
Zeker gaf ze het goede voorbeeld. Ik vond het echt iets knus en ietwat intiems hebben, zon ponnetje en blote benen dat ik het zelf ook ben gaan dragen. Hier verder alles goed en met de overprikkeling valt het reuze mee, niet vergelijkbaar met een gemiddelde persoon met ASS.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is een effen ding met wat lijntjes zag ik zojuist.Maar een gekleurde sjaal vind ik ook eigenlijk wel iets hebben. Tja dat ze voor vrouwelijk doorgaan, daar zou ik me maar geen zorgen over maken. Jij vindt de sjaal leuk en daar gaat het om.
Mooi dat je aan weekenden kennelijk genoeg hebt om te ontstressen. Overprikkelen verlamt je immers.
Eigenlijk is een koude slaapkamer weer aangenaam bij een heleboel dekens. Je hebt gelijk, als je in het begin een beetje koud hebt en de dekens doen haar werk goed, dat het dan juist aangenaam kan zijn.
Kijk eens aan, je moeder gaf vroeger al het goede voorbeeld.
Moeilijk, moeilijk, Auti... ook bij moeilijkheden onderscheiden we gradaties. Maar wat jij meemaakt, is met geen pen te beschrijven. Van een menswaardig bestaan mag je goed beschouwd wel wat meer verwachten (maar blijft lastig oordelen). Menselijk contact, en vie réelle, en redelijk rond kunnen komen. Petje af dat je verder wilt gaan, en financieel nog autorijden kan veroorloven. Sterkte met je gezondheid!quote:Op donderdag 17 november 2011 15:03 schreef Auti het volgende:
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid, één waar ik liever niet al te veel bij stil sta. Ik verwacht het ook absoluut niet, maar slecht nieuws behoort tot de mogelijkheden.
Mocht het zo zijn dat ik echt niet meer mag autorijden dan stort er wel even een hoop in. Moet er nog even niet aan denken. Dan ga ik me ook pas echt gehandicapt voelen denk ik en een hoop dromen zullen dan gedwongen dromen blijven.
Gelijk heb je, niet te veel druk maken om kleine dingetjes.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:46 schreef Coca_Cola het volgende:
Jullie kunnen er wel diep op ingaan zeg over dat supermarkt gebeuren. Ik heb er geen last van en geef gewoon het geld aan de cassière, ongeacht hoe het personeel zich gedraagt. Ze mogen zelf weten hoe ze zich gedragen. Maar klantvriendelijk zijn is wel het beste voor een goeie klantenbinding.
Maar normaal zegt de cassière na het betalen nog een fijne dag/avond/weekend en dan zeg ik, ''hetzelfde'' of ''u/jij ook''. Lijkt mij toch wel vrij makkelijk om te zeggen.
Tsja, dat soort details interesseren mij helemaal niks.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:12 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Gelijk heb je, niet te veel druk maken om kleine dingetjes.
Maar een aardige/lieve caissière mag van mij best een bonus krijgen en een chagrijnige geen cent salarisverhoging. Ik ga er eigenlijk best diep op in... heb nog een kassabon van eind vorig jaar, van een caissière waar ik vaak een leuk praatje mee had
Iedere medewerkster heeft dus een nummer (tussen de 1 en 50) dat op het bonnetje staat. Sja, ik ben van de cijfers
Zelf ben ik caissière geweest bij de Media Markt en daar had ik ook een nummer, namelijk 3654. In verband met facturen kan daarom ook geen enkele medewerker in Nederland het zelfde nummer hebben. Het werk was nog best te doen, tenzij je asociale klanten had. Van die typische Hagenezen. Ik heb zelfs één keer de beveiliging bij moeten halen omdat ik bedreigd werd.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:12 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Gelijk heb je, niet te veel druk maken om kleine dingetjes.
Maar een aardige/lieve caissière mag van mij best een bonus krijgen en een chagrijnige geen cent salarisverhoging. Ik ga er eigenlijk best diep op in... heb nog een kassabon van eind vorig jaar, van een caissière waar ik vaak een leuk praatje mee had
Iedere medewerkster heeft dus een nummer (tussen de 1 en 50) dat op het bonnetje staat. Sja, ik ben van de cijfers
Dat is helemaal schandalig, als een caissière niks zegt. Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:21 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Je hebt er kutten bij ja, ben ook een keer vrij slecht geholpen.
Maar verder toch wel goeie ervaringen. Ik doe altijd boodschappen op een vaste tijd en dan kom bij dezelfde lieve caissières
Een keer zei een caissière helemaal niets (zei zelfs geen bedrag). Dat was een snelkassa bij een supermarkt in Parijs. Toen riep ik aan het einde vrij duidelijk Autistisch (terwijl ik naar mijn muntjes keek, anders wiel het wel erg op)... ik bedoel, waar ziet ze mij voor aan?! En volgens mij ging er toen wel een lampje bij haar branden. Ik kan me best voorstellen dat het werk niet bevalt en het was in een grote stad, maar dan nog.
Bedoel je angst bij openbare toiletten? Toch niet gewoon thuis neem ik aanquote:Op donderdag 17 november 2011 21:07 schreef Coca_Cola het volgende:
Trouwens naast belangst, of zeg maar angsten die met sociale omgang te maken hebben, zijn er nog andere angsten die jullie hebben? Ik heb dus niet echt belangst, zo moeilijk ben ik niet hoor.
Maar ik heb dus plasangst. Ook al komt uit het onderzoek dat ik geen vorm van autisme heb, dan doe ik het alleen al om van de plasangst af te komen, als dat lukt.
Mensen moeten blijven eten. En verder heb je meestal hooguit een paar supermarkten in de buurt, dus ze denken toch wel weer dat ze terug komen.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:46 schreef Auti het volgende:
[..]
Een groot moreel maatschappelijk verval begint vaak van bovenaf. Kijk maar eens naar de graaicultuur. Tja.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:51 schreef Auti het volgende:
Oh er zijn ook zeker goede medewerkers en mensen die zich niet omdraaien voor een stukje dienstverlening en beleefdheid. Ik kom in 3 supermarkten, geen echte vaste tijden en ik kan met veel mensen wel opschieten of iig geen problemen mee hebben.
Maar in dit is er niet sprake van het rotte appel verhaal, nee.. het is een trend geworden. Komt ook van bovenaf.
In mijn tijd werd iedere nieuwe employee ook trots binnengehaald en waren er kansen en TEAM TEAM TEAM. Ook uitleg krijgen dat een gezin maandelijks een leuk centje omzet bezorgd en dat je mensen dus zoveel mogelijk te klant wilt houden. Met allerlei leuke slogans en acties verbonden.
Toch is er een paar jaar terug een ommekeer geweest betreft het aannemen van nieuw personeel en de controlle op hun werkzaamhedn. Het gros wat in zo;n winkel rondloopt is te jong en ongemotiveerd. Dat vind ik al heel slecht en dan krijgen ze zo'n contract waarmee ze na 2 jaar weer buiten staan. Dan krijg je uitspraken als ; ach, over 2 maanden werk ik hier niet meer.
Een supermart vinden met de juiste spirit en dat door personeel uitgedragen wordt is moeilijk te vinden.
Maar het is ook in de detailhandel hoor, ik zal morgen wel het 1 en ander uitleggen., ik zit in mijn laatste kwartieertje gvan vandaag.
[ afbeelding ]
Mooi dat je die gewoonte van thuis uit weet door te zetten, dat geeft toch aan dat je behoefte hebt aan een knusse sfeer. Het lijkt mij vooral zomers aangenaam. En je hebt gelijk als je je zelf beloont met ene mooie vakantie. En komen ook steeds meer alleenstaanden die ook gewoon op vakantie gaan. Nog even en je bent hip, Schaal_9!quote:Op donderdag 17 november 2011 23:00 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Zeker gaf ze het goede voorbeeld. Ik vond het echt iets knus en ietwat intiems hebben, zon ponnetje en blote benen dat ik het zelf ook ben gaan dragen. Hier verder alles goed en met de overprikkeling valt het reuze mee, niet vergelijkbaar met een gemiddelde persoon met ASS.
Voor mij zit er opnieuw een extra periodiek in, en iets heel anders: een paar mensen gesproken die alleen op vakantie gaan... het lijkt toch breder geaccepteerd dan ik dacht. Dat laatste geeft perspectief voor 2012: gewoon weer op vakantie! En dan maar assertief zijn voor een goeie hotelkamer: een alleenreizende geven ze nogal eens de mindere kamers, alsof ik in de bijstand zit...
@Auti: supermarkten... daar wordt veel met tijdelijke contracten gewerkt. 19-jarigen vinden ze soms al te oud, want ze kunnen zo scholieren van 16 in dienst nemen die voor een schamel loontje bereid zijn te werken. In Frankrijk geldt het volwassenminimumloon al vanaf 18 jaar, daar heb je deze issues niet.
Ja vooral in het openbaar. Ik heb er meestal last van bij feestjes en uitgaan. Vind het maar vervelend voor mijn vrienden dat ik zo ver weg moet gaan om een rustig plekje te zoeken in een drukke stad, want vaker ben ik daardoor best wel lang weg waardoor ze zich zorgen gaan maken en ik maak mij dan weer zorgen dat zij zorgen over mij gaan maken. Het is best vervelend als je het hebt.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Bedoel je angst bij openbare toiletten? Toch niet gewoon thuis neem ik aan
Dat is ook heel vervelend.quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:10 schreef Coca_Cola het volgende:
[..]
Ja vooral in het openbaar. Ik heb er meestal last van bij feestjes en uitgaan. Vind het maar vervelend voor mijn vrienden dat ik zo ver weg moet gaan om een rustig plekje te zoeken in een drukke stad, want vaker ben ik daardoor best wel lang weg waardoor ze zich zorgen gaan maken en ik maak mij dan weer zorgen dat zij zorgen over mij gaan maken. Het is best vervelend als je het hebt.
Heb je zelf een leuk pyjamatje? Ik vind het zeker lekker, zo losvallend kledingstuk. Best wel vrouwelijk trouwens, maar vind ik wel iets hebben.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mooi dat je die gewoonte van thuis uit weet door te zetten, dat geeft toch aan dat je behoefte hebt aan een knusse sfeer. Het lijkt mij vooral zomers aangenaam. En je hebt gelijk als je je zelf beloont met ene mooie vakantie. En komen ook steeds meer alleenstaanden die ook gewoon op vakantie gaan. Nog even en je bent hip, Schaal_9!
Ik hoop inderdaad dat je assertief kan zijn en mensen aanspreekt als iets niet naar je zin is. Je hoeft tenslotte niet alles te accepteren. Je betaalt er tenslotte voor.
Hartstikke goed joh, dat je weer een periodiek krijgt. Een teken dat het goed gaat en dat ze tevreden over je zijn. Je zit er toch al weer bijna twee en een half jaar.
Het is niet gemakkelijk, maar ik denk dat het verstandig is om na te gaan wat er zo ongeveer binnen de groep leeft, en of je aansluiting kunt vinden. Het gespreksonderwerp kan ook wisselen; dat kun je ook zelf doen, bijvoorbeeld als een onderwerp doodtbloedt.quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
Hoi.
Hebben er hier trouwens meer mensen moeite om in groepen te passen? Jullie weten wel, met de gedragscodes die je hebt met groepen.
Zijn er nog anderen hier die eventueel tips hebben?
Ik heb namelijk vaak de neiging om gewoon m'n mening te vertellen waardoor ik door zulke groepen vervolgens afgekraakt word, of gewoon genegeerd en ik begrijp dat niet.
Ja, ik heb een paar pyjamaatjes.quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:49 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Heb je zelf een leuk pyjamatje? Ik vind het zeker lekker, zo losvallend kledingstuk. Best wel vrouwelijk trouwens, maar vind ik wel iets hebben.
Bij ons krijg je je periodiekje vrijwel automatisch. Als je boven verwachting hebt gefunctioneerd, krijg je daarbovenop een extra periodiek. Het helpt al heel wat als je niet te direct bent of klakkeloos je mening vertelt, terwijl het soms tactischer is om die nog even voor je te houden. Dat is iets waar mensen met Asperger vaak moeite mee hebben en wat vaak voor spanningen zorgt in een werksituatie.
2,5 jaar: het begint er op te lijken; mijn eerste lustrum is nog ver weg. Tegen die tijd wil ik een tussenstand opmaken. In 2012 wil ik aan mijn netwerk gaan werken en mijn kennis van niet-lineaire regressiemodellen verbeteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |