zet je adblocker uit en/of leeg je browsercachequote:Op dinsdag 22 november 2011 20:22 schreef Anoonumos het volgende:
Is al gelukt! (mbv. Excuses voor de dubbelpost maar mijn edit-knop werkt niet gek genoeg.
Ik begrijp er geen reet van, want bij eigenlijk alles wat ik doe krijg ik een y = x lijn tussen de residuen en de afhankelijke variabel y. (wat dus niet mag..?)quote:Op woensdag 23 november 2011 20:33 schreef GlowMouse het volgende:
Met een lineaire term en een kwadratische term zou je een eind kunnen komen. Positief/negatief bepaalt de OLS schatter.
Als je nu eens begint te bedenken dat je hebt:quote:Op woensdag 23 november 2011 20:53 schreef Sokz het volgende:
L'integrale
[ afbeelding ]
u = x5-1
du = 5xdx
Nu deed ik een voorbeeld uit 't boek na met iets andere getallen maar die deden dit:
'iets' [ afbeelding ] = 'iets' * 1/13 u13 + C
5x ......................................................................................... 5x
Maar wat moet ik in hemelsnaam voor dat 'iets' invullen .. volgens het antwoordenboek moest iets/5x 1/70 zijn mar als je dat terugrekent krijg je een onzinnig getal (1/13 * x = 1/70 » x = 5.3846 ... onzin)
Ik zal de uitwerking even afmaken. We krijgen dan:quote:Op donderdag 24 november 2011 00:23 schreef Sokz het volgende:
Maar jij komt dus op ehm, 1/5 integr. en het antwoordenboek geeft 1/70 integr.
Ja weet niet hoe je dat noemt als je zeg maar 'sommeerd' over conjunctie maar gewoon conjunctie dus? "Je conjuctie over de elementen van ..." klinkt nogal raar tegenover ... Je sommeert over de elemente van ..."quote:Op zaterdag 26 november 2011 00:03 schreef thenxero het volgende:
Sommatie van conjuctie? Ik neem aan dat je gewoon conjunctie bedoelt van alle elementen in de gegeven verzamelingen.
Volgens mij kan je dat wel zo opschrijven. Je mag vanwege associativiteit de volgorde van conjunctie veranderen, dus de tweede regel kan niet op verschillende manieren geïnterpreteerd worden.
Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je dat laatste veel vaker hebt gehoord dan dat eerste.quote:Op zaterdag 26 november 2011 00:59 schreef Dale. het volgende:
[..]
Ja weet niet hoe je dat noemt als je zeg maar 'sommeerd' over conjunctie maar gewoon conjunctie dus? "Je conjuctie over de elementen van ..." klinkt nogal raar tegenover ... Je sommeert over de elemente van ..."
anders kan schrijven? Is dat dan?quote:K*L-3/2
Of slaat dat nergens op?quote:K / (0.5*(sqrtL))
Je zou 'm zo kunnen schrijven:quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:23 schreef Snuf. het volgende:
Zou iemand me uitkunnen leggen hoe ik de formule
[..]
anders kan schrijven? Is dat dan?
[..]
Of slaat dat nergens op?
Bedankt voor jullie hulp alvast.
Kijk eens even hier en dan vooral dit plaatje. Voor a > 0 geldt Arg(a+bi) = arctan(b/a). Gebruik liever niet de (vooral Amerikaanse) notatie tan-1x voor arctan x.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:39 schreef NonameNogame het volgende:
Vraag mbt complexe getallen.
Gegeven:
|1 + i| = Wortel(2)
Arg(1+i) = pi / 4.
Waarom is Arg(1 + i) = pi / 4 ???
Ja precies. Ik had het ook nog op mijn eigen manier uitgerekend en gebruikt dat {B<C} onafhankelijk is van {A=min{A,B,C}} en daar kwam hetzelfde uit.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |