quote:Op zaterdag 12 november 2011 15:54 schreef Telecaster het volgende:
[..]
De meest hilarische vond ik deze "redenering" uit Voetballende evangelisten: oogje op kids:
[..]
Oftewel: "Het feit dat andere mensen niet geloven wat ik geloof is het sluitende bewijs dat wat ik geloof waar is!"
Oy vey.
Ik ben vrijwilliger.quote:
Je bent atheïst?quote:Op zondag 13 november 2011 16:27 schreef De_Groene_Democraat het volgende:
[..]
Ik ben vrijwilliger.
Mijn geloof is het beste. Het interpreteerd de bijbel het beste naar deze tijdgeest. Het is vrijzinnig en staat voor goede moraal en waarden. We hebben een gekozen leider en zijn trouw aan de originele bijbel.
Zolang het nog niet in een DSM is opgenomen, moet je wat om het te beschrijven. Hopelijk wordt het eindelijk erkend in DSM-V, zodat we het gericht aan kunnen gaan pakken.quote:Op zondag 13 november 2011 17:54 schreef ATON het volgende:
[..]
Is dat bij gebrek aan een betere benaming ?
De PKN gebruik ik als zelfstandig naamwoord. Het Lutheraanse als bijvoegelijk naamwoord.quote:Op zondag 13 november 2011 17:54 schreef ATON het volgende:
[..]
Is dat bij gebrek aan een betere benaming ?
Het heeft weinig met geestesziekten te maken.quote:Op zondag 13 november 2011 18:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zolang het nog niet in een DSM is opgenomen, moet je wat om het te beschrijven. Hopelijk wordt het eindelijk erkend in DSM-V, zodat we het gericht aan kunnen gaan pakken.
Als je bedoeld dat goede moraal en waarden niet bepaald worden door ons heb je gelijk. Of wat bedoel je nu precies?quote:Op zondag 13 november 2011 17:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jullie zijn dus allemaal hypocrieten?
Nee, ik bedoel dat je je laat leiden door de bijbel en tegelijk volhoudt dat je aan goede moraal en waarden doet. Alsof je zegt: ik doe aan multiculturalisme met Mein Kampf in de hand.quote:Op zondag 13 november 2011 22:56 schreef De_Groene_Democraat het volgende:
[..]
Als je bedoeld dat goede moraal en waarden niet bepaald worden door ons heb je gelijk.
Nee, ik bedoel dat wat letterlijk in de bijbel staat, botst met wat de meeste mensen goede waarden en normen zouden vinden.quote:Op zondag 13 november 2011 22:59 schreef De_Groene_Democraat het volgende:
Je bedoeld dat goede waarden en normen niet samen gaan met onze interpretatie van de bijbel?
Doe je dat wel, dan volg je de bijbel letterlijk maar ben je immoreel bezig, doe je dat niet, dan kun je een moreel leven leiden maar volg je de bijbel niet letterlijk.quote:Op zondag 13 november 2011 23:08 schreef De_Groene_Democraat het volgende:
Dat is waar, het zou een mooi zooitje worden als we de Leviticus wetten nog zouden volgen.
En daar moet je dan weer hypocriet voor zijn om met dat probleem te kunnen leven.quote:Op zondag 13 november 2011 23:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Doe je dat wel, dan volg je de bijbel letterlijk maar ben je immoreel bezig, doe je dat niet, dan kun je een moreel leven leiden maar volg je de bijbel niet letterlijk.
Dus, je zit een beetje met een probleem.
Deze boeken uit het oude testament laten wel de moraal van die god zien. Het is altijd dezelfde god gebleven, dus ook al vallen wij niet meer direct onder die wetten, het is duidelijk dat je een god dient die 'oog om oog' niet primitief maar effectief vindt en die totaal geen moeite heeft met dochters die hun vader dronken voeren en verkrachten.quote:Op zondag 13 november 2011 23:08 schreef De_Groene_Democraat het volgende:
Dat is waar, het zou een mooi zooitje worden als we de Leviticus wetten nog zouden volgen.
Dat is een kwestie van interpretatie natuurlijk.quote:Op zondag 13 november 2011 22:55 schreef De_Groene_Democraat het volgende:
[..]
Het heeft weinig met geestesziekten te maken.
Sja.Mensen die vrij makkelijk kunnen aantonen dat het allemaal onlogische, onzinige en achterhaalde sprookjes zijn die ano 2011 nou niet bepaald een goede basis vormen voor moraliteit.quote:Op maandag 14 november 2011 08:15 schreef SingleCoil het volgende:
Wie gaat er nu stellingen uit een boek gebruiken waarvan je de legitimiteit sowieso al niet onderschrijft om beweringen te onderbouwen met betrekking tot begrippen waarvan je het bestaan ontkent?
Dat is nou inderdaad een van de problemen met bijgeloof - een kind van zes prikt er nog doorheen. Sinterklaas voor grote mensen. Een van de redenen dat bijgeloof er in het algemeen al vanaf de geboorte ingestampt dient te worden, als de kindjes nog kritiekloos alles slikken.quote:Het is allmaal vrij simpel:
A wizard did it!quote:1) De Here God is almachtig. Dus welke stelling je ook denkt te kunnen onderbouwen, God heeft toch altijd gelijk
2) s'Heren wegen zijn ondoorgrondelijk, dus je zult het toch nooit kunnen begrijpen
Terwijl volgens de Wijntoverende Exorcist uit Nazareth ale wetten uit 't OT, dus ook die van Leviticus, tot op de letter geldig blijven voor eeuwig en altijd, tot de dag des oordeels. Zie, nogmaals, Mattheus 5:17-19 en Lukas 16:17.quote:Op zondag 13 november 2011 23:08 schreef De_Groene_Democraat het volgende:
Welnee.quote:Op maandag 14 november 2011 09:40 schreef SingleCoil het volgende:
Ik herhaal nog maar even: het is vrij simpel. God heeft altijd gelijk en jij kunt dat niet snappen. Is het zinvol om een discussie aan te gaan met iemand die die uitgangspunten hanteert?
Mensen als Kingdom, die Democraat hierboven, Toon Taliban et cetera zijn allemaal al reddeloos verloren. Ik hoop alleen dat mensen (en vooral jongeren) die met hun identiteit worstelen, en dat zijn er veel, dit lezen, en zo niet de wereld van de georganiseerde religie worden ingezogen door een of andere opdringerige evangelist/moslim/ander soort fundamentalist met bekeringsdrang.quote:Op maandag 14 november 2011 09:40 schreef SingleCoil het volgende:
Ik herhaal nog maar even: het is vrij simpel. God heeft altijd gelijk en jij kunt dat niet snappen. Is het zinvol om een discussie aan te gaan met iemand die die uitgangspunten hanteert?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |