abonnement Unibet Coolblue
pi_104206291
Hallo lieve fokkers, (Dat gaat de 1ste en laatste keer zijn dat ik die opening gebruik)

Ik weet niet echt of dit hier thuis hoort of in Klaagbalk, maar ik doe het maar hier.

Een maand geleden werd mijn vriendje online lastig gevallen door een kerel van 48 jaar oud. Mijn vriendje is 15 en ik 17. De man, die duidelijk opzoek was naar seks met jongeren bleef maar berichtjes sturen, dus vervolgens, toen mijn vriendje dat mij vertelde heb ik die man een berichtje gestuurd, op een hele nette manier, dat hij moest stoppen om hem lastig te vallen.
Dat vatte hij niet zo goed op, hij ging mij berichtjes sturen, zoals "Ik kom naar je school toe, dan ben je niet zo stoer.", "Als ik je tegenkom word het heel bloederig", "Ik zit bij de hell's angels en we komen wel een keer naar je huis", "Ik zet een G21 tegen je knie", "ik schiet een 9mm door je heen" en "Pedo's verdienen de doodstraf. En jij ook!".

Vervolgens ben ik naar de politie gestapt en heb ik aangifte geprobeerd te doen, natuurlijk was dit niet erg genoeg, sterker nog, volgens de agente die ik sprak kon de man wel een aanklacht tegen mij indienen, omdat ik hem een pedo had genoemd; ik had namelijk gezegd "Nee, sorry, ik kom niet naar je toe, want ik wil niet ge'ass-raped worden door een pedo"

Het internet zit vol met dit soort figuren, dus me er echt druk om maken of ik vandaag of morgen een G21 tegen me knie krijg doe ik niet. Geen zorgen daar over.

Maar, mijn grote probleem met dit hele verhaal is dat je op het internet iedereen mag zeggen dood te maken, zolang je maar niet zegt "Ik maak je dood", maar dat zodra je iemand pedo noemt ze je zo de cel in zouden kunnen trappen.

Dus mijn vraag aan jullie is eigenlijk heel simpel; Wat vinden jullie van de wetgeving rond uitspraken die mensen doen op het internet? En dan voornamelijk doodsbedreigingen via social-media.

[ Bericht 0% gewijzigd door Demon_from_heaven op 10-11-2011 17:05:33 (Spell Check) ]
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_104206868
Ik zeg: niks van aantrekken, ze zijn gewoon zielige autisten die de hele dag lopen te geilen op het internet. Die gaan echt niet serieus actie ondernemen.
pi_104207043
Wat die agente zegt slaat kant noch wal. Dunkt me dat ze je aangifte gewoon had moeten aannemen. Maar je er niets van aantrekken is een veel betere optie, dat gajes doet toch niets en zal bij zn leven nooit zelfs een G21 zien (tenzij er Navy Seals hem komen arresteren bij een sexvakantie in de VS ofzo).
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  donderdag 10 november 2011 @ 16:45:49 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_104207150
Opnieuw aangifte doen, bij voorkeur met een of beide ouders erbij. Als ze dat weer weigeren een klacht indienen. Het ontmoedigen van aangiften begint een gewoonte te worden bij bepaalde politiekorpsen, en het "omdraaien" van de aanklacht is typisch voor de intimidatie-strategie die daarvoor wordt gebruikt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_104208512
Ik bedoelde het eigenlijk meer als casus.

Maar, het zou natuurlijk best wel zo kunnen zijn dat die politie agente er inderdaad voor probeerde te zorgen mij van aangifte doen af te houden om zo minder werk te hebben. Dat is wel een goed punt.

Mijn vraag is eigenlijk meer, hoe serieus moeten online bedreigingen worden genomen?

Kreeg ook van een kennis te horen "Geef me z'n naam en woonplaats en dan stuur ik er wel wat mensen op af." :') Maar dat is me weer iets te zwaar gehandeld XD
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  donderdag 10 november 2011 @ 18:36:39 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_104211128
Natuurlijk zijn veel bedreigingen op het internet grootspraak waarmee iemand vanuit zijn vermeende anonimiteit denkt te kunnen wegkomen, zowel met eventuele strafrechtelijke consequenties, als met de vernedering van het niet waarmaken van de bedreigingen.

Echter, je geeft hier duidelijk aan dat het iemand is die al met onfrisse praktijken bezig is, en blijkbaar behoorlijk durft te dreigen. In jullie geval : jij staat sterk genoeg in je schoenen, en durft er zelfs mee naar de politie te stappen (wat je dan weer in dank wordt afgenomen door de blauwe maffia). Echter, als je vriendje nu eens alleen was geweest, was hij overeind gebleven onder druk ? En eventuele andere tieners die hij benaderde ? De bedreigingen zijn in dit geval niet eens het meest verontrustende, de bedoelingen waaruit ze zijn ontstaan wel.

Als je geen zin hebt in herhaling van zetten met de politie, dan kun je hem in ieder geval aangeven bij de instituten waar hij misbruik van maakt om te proberen misbruik te plegen :
- neem contact op met de provider achter zijn email-adres;
- hoe ben is je vriendje met hem in contact gekomen; neem contact op met de beheerder van de betreffende site of whatever.
In beide gevallen heb je zelfs de mogelijkheid dat die instituten aangifte doen, ter zelfbescherming (zeker als die in hun logs dit vaker zien gebeuren).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_104221092
Over het algemeen niet serieus.
pi_104748957
Goed topic.
Op woensdag 20 mei 2020 20:27 schreef epicbeardman het volgende:
Ik kom terug in november wanneer Trump weer elected wordt hier speciaal voor jou.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')