Waarom zo negatief over peter eindbaas de vries?quote:Op maandag 23 april 2012 11:18 schreef yyyentle het volgende:
[..]
http://www.crimesite.nl/n(...)-tipte-de-vries.html
Vermoedens..... wil Peter R. de Vries iedereen die hij verdenkt laten opsluiten?
Peter R. de Vries denkt dat alle zaken waar hij aandacht aan besteedt, om die reden continu topprioriteit hebben, dat is een beetje zijn probleem denk ik.quote:Op maandag 23 april 2012 21:30 schreef L3viathan het volgende:
[..]
Waarom zo negatief over peter eindbaas de vries?
Er had toch op zijn minst iemand verhoord kunnen worden lijkt me?
Na meer dan een jaar geen enkele actie ondernemen na zo'n tip is gewoon beschamend.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 23 april 2012 21:30 schreef L3viathan het volgende:
[..]
Waarom zo negatief over peter eindbaas de vries?
Er had toch op zijn minst iemand verhoord kunnen worden lijkt me?
Na meer dan een jaar geen enkele actie ondernemen na zo'n tip is gewoon beschamend.
Noem eens wat voorbeelden waar hij heel kwalijk bezig is geweest? Niet lullig bedoeld ofzo, maar ik zou zo even niet iets op kunnen noemen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 07:32 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Peter R. de Vries heeft naar mijn idee een aantal dingen in de media gebracht waar hij echt trots op kan zijn maar hij is ook een paar keer heel kwalijk bezig geweest.
bron? er zijn geen verhoren geweest nav de info van peter eindbaas de vries. Zowel het om als peter bevestigen dit, dus lijkt me sterk...quote:Op dinsdag 24 april 2012 07:32 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Peter R. de Vries denkt dat alle zaken waar hij aandacht aan besteedt, om die reden continu topprioriteit hebben, dat is een beetje zijn probleem denk ik.![]()
Er zijn mensen verhoord. (Meer hierover staat op Crimesite).
Peter R. de Vries heeft naar mijn idee een aantal dingen in de media gebracht waar hij echt trots op kan zijn maar hij is ook een paar keer heel kwalijk bezig geweest. Hij is een showmaker die moet scoren. SBS verwacht tenslotte een sappig verhaal.
Deze zaak kwam niet rond omdat er geen hard bewijs was. Hierover is aanvankelijk ook regelmatig contact geweest met Peter R. De broer van een van de slachtoffers leek dat te begrijpen, Peter R. begrijpt dat niet.
net of hard bewijs nodig is als nav verhoor+de tapes+ evt bluf dat er meer bewijs is er een bekentenis/bekentenissen is/zijn van de moordenaarsquote:Op dinsdag 24 april 2012 07:32 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Peter R. de Vries denkt dat alle zaken waar hij aandacht aan besteedt, om die reden continu topprioriteit hebben, dat is een beetje zijn probleem denk ik.![]()
Er zijn mensen verhoord. (Meer hierover staat op Crimesite).
Peter R. de Vries heeft naar mijn idee een aantal dingen in de media gebracht waar hij echt trots op kan zijn maar hij is ook een paar keer heel kwalijk bezig geweest. Hij is een showmaker die moet scoren. SBS verwacht tenslotte een sappig verhaal.
Deze zaak kwam niet rond omdat er geen hard bewijs was. Hierover is aanvankelijk ook regelmatig contact geweest met Peter R. De broer van een van de slachtoffers leek dat te begrijpen, Peter R. begrijpt dat niet.
Die kwestie met Mabel Wisse Smit vond ik bijvoorbeeld erg kwalijk. Een jonge vrouw zo door het slijk halen..... bah.quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:22 schreef L3viathan het volgende:
[..]
Noem eens wat voorbeelden waar hij heel kwalijk bezig is geweest? Niet lullig bedoeld ofzo, maar ik zou zo even niet iets op kunnen noemen.
Nee er had al iemand vastgezeten voordat Peter R. de Vries als mosterd na de maaltijd met verhalen kwam aanzetten.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:21 schreef G4RUD4 het volgende:
[..]
bron? er zijn geen verhoren geweest nav de info van peter eindbaas de vries. Zowel het om als peter bevestigen dit, dus lijkt me sterk...
quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:53 schreef yyyentle het volgende:
Nee er had al iemand vastgezeten voordat Peter R. de Vries als mosterd na de maaltijd met verhalen kwam aanzetten.
http://crimesite.nl/nieuw(...)in-kaatsheuvel-.htmlquote:Op 20 september 2004 komt Marcello weer vrij omdat er onvoldoende bewijs is dat hij met de dubbele moord te maken heeft.
Na het horen van 155 getuigen, tappen van 134 telefoonlijnen en het afluisteren van 96.000 gesprekken wordt het onderzoek naar de dubbele moord in Kaatsheuvel eind 2004 gesloten. Er staat nog een beloning van 25.000 euro open voor de gouden tip.
Volgens de verslaggever van Nieuwe Revu is de opname van Peter de Vries niet uitgezonden. De mogelijkheid bestaat dat zijn kennis over de moord Bennour noodlotig is geworden doordat men hem als getuige wilde uitschakelen.
Ach, als je het aanlegt met een crimineel dan kan je dat verwachten.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:53 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Die kwestie met Mabel Wisse Smit vond ik bijvoorbeeld erg kwalijk. Een jonge vrouw zo door het slijk halen..... bah.![]()
Dit dus!quote:Op dinsdag 24 april 2012 08:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Dat er andere zaken ook prioriteit hebben staat buiten kijf. Maar het gaat hier wel om een dubbele moord op onschuldige mensen (dus geen liquidaties) waarbij de verdachten op een presenteerblaadje worden aangereikt. Plus het feit dat de tipgever daarmee in levensgevaar verkeert zolang als er geen actie wordt ondernomen.
De Vries heeft terecht een hoge pet op van zijn werk. Het is constructief, gedegen, doordacht, hij heeft ontzettend veel bijgedragen aan het oplossen van misdrijven. En dat winstbejag of effectbejag... vind het van jaloezie getuigen om hem daar van te betichten. De Vries is een misdaadjournalist in hart en nieren die ook nog eens met nabestaanden jaren kontakt houdt.
Ik vind het ontzettend jammer dat hij stopt. De uitzendingen zijn zó goed gemaakt, zelfs ik raak de draad niet kwijt.
Ik vind de man onderschat.
Dit vroeg ik mij zondag ook af. De politie mag zijn beelden toch niet zomaar als bewijs gebruiken? Iets met onrechtmatig verkregen? Ben even benieuwd hoe dit zit.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:12 schreef Tompsen het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met de rechten van peter? Want niet iedereen mag eigen politietje spelen om het zo maar te zeggen. Heeft hij meer verantwoordelijkheden dan 'gewone' burgers?
Die conclusie kun jij trekken natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:37 schreef VeX- het volgende:
Alweer een prima aflevering en het constante gefaal bij justitie is weer stuitend. Het heeft dit keer zelfs indirect tot een moord geleid. Van een tipgever nota bene.
quote:Sportschoolhouder in Almere geliquideerd
De man die gisterenochtend in Almere om het leven is gekomen blijkt in koelen bloede te zijn geliquideerd. Slachtoffer is de 43-jarige Mondher Bennour uit Almere, eigenaar van sportschool Sport & Fitness en handelaar in sportvoeding. De Telegraaf suggereert dat Bennour mogelijk betrokken was bij illegale handel in anabole steroïden en andere doping. 'Mondher had meerdere vijanden', zegt een 'boezemvriend' tegen de verslaggever van de krant.
quote:Vijf jaar geleden zou hij wegens handel in verboden anabole steroïden zijn veroordeeld tot een werkstraf van 150 uur. In maart van dit jaar ging zijn sportschool failliet. Ook zou er twee keer brand zijn geweest bij de school.
Wat ben jij steeds die site aan het spammen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:24 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Die conclusie kun jij trekken natuurlijk.
[..]
[..]
Een beetje meer informatie dan alleen de informatie die Peter R. goed uitkomt kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Wat ben jij steeds die site aan het spammen.
Zijn boek over de ontvoering van Alfred Heineken is zó boeiend dat toen wij een exemplaar thuis hadden deze werd opgesplitst in vier delen zodat niemand te lang hoefde te wachten om verder te kunnen lezen!quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:01 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Dit dus!
Voor diegene die een groot fan zijn van hem lees zijn boeken eens. Prima te volgen en heel interessant.
Het zal iets met het algemeen belang zijn plus dat alle teksten en uitspraken door een jurist worden nagekeken. In het algemeen belang mag je dingen suggereren, naspelen, analyseren zolang je het maar niet als 'de waarheid' presenteert, of als vaststaand feit dat iemand de dader is.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:12 schreef Tompsen het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met de rechten van peter? Want niet iedereen mag eigen politietje spelen om het zo maar te zeggen. Heeft hij meer verantwoordelijkheden dan 'gewone' burgers?
Dus dan zou je, bij wijze van spreke, als eenling gewoon een eigen recherchebureau kunnen beginnen? Want dat is in feite wat De Vries nu dood, ook al is hij er ingerold en daardoor heeft hij veel bekendheid.quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het zal iets met het algemeen belang zijn plus dat alle teksten en uitspraken door een jurist worden nagekeken. In het algemeen belang mag je dingen suggereren, naspelen, analyseren zolang je het maar niet als 'de waarheid' presenteert, of als vaststaand feit dat iemand de dader is.
Een programma als TROS Opgelicht zou dan bijvoorbeeld ook niet kunnen bestaan.
Als journalist mag hij doen wat hij doet: openbaar maken van misstanden bijvoorbeeld. En wat dat rechercheburo betreft: misschien mag dat ook wel...quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:55 schreef Tompsen het volgende:
[..]
Dus dan zou je, bij wijze van spreke, als eenling gewoon een eigen recherchebureau kunnen beginnen? Want dat is in feite wat De Vries nu dood, ook al is hij er ingerold en daardoor heeft hij veel bekendheid.
In sommige gevallen is hij meer een rechercheur dan enkel een verslaggever. En in praktijk is het mogelijk dat hij in zijn onderzoeken de politie voor de voeten loopt toch?quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als journalist mag hij doen wat hij doet: openbaar maken van misstanden bijvoorbeeld. En wat dat rechercheburo betreft: misschien mag dat ook wel...
Echt ongelofelijk idd.quote:Op maandag 23 april 2012 00:51 schreef Cara het volgende:
Bizar hoe weinig media aandacht hier voor is.
Het lakse optreden van justitie is hier in principe gewoon de reden van de moord.
Ik zal nog eens uit kijken naar de politie te stappen als ik bij iemand opvang dat hij een moord heeft gepleegd. Je zet je eigen leven op het spel en waarvoor? Het interesseert ze geen ene flikker.
Is het niet zo dat hij voornamelijk (hoofdzakelijk?) de oude, vastgelopen zaken onder de loep neemt? Ik kan me geen uitzending herinneren in ieder geval waarin het over een recente misdaad ging. En de aandacht die het programma dan weer genereert is voor de politie natuurlijk welkom. Wie weet nieuwe tips.quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:00 schreef Tompsen het volgende:
[..]
In sommige gevallen is hij meer een rechercheur dan enkel een verslaggever. En in praktijk is het mogelijk dat hij in zijn onderzoeken de politie voor de voeten loopt toch?
Of zijn vele zijn zaken, zaken die bij de politie al stopgezet zijn?
Dat klinkt weer interessant.twitter:PeterRdeV twitterde op donderdag 26-04-2012 om 09:31:16In Best kwam in 2007 een 72-jarige vrouw om door een baksteen die uit een rijdende auto werd gegooid. Wie deed dat? Zondag onthullende repo! reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |