Zoals je zelf al zegt is het door een gek onder invloed gedaan, die gaat dan niet zo helder nadenken en redeneren.quote:Op zondag 13 mei 2012 23:09 schreef Boca_Raton het volgende:
Eigenlijk vind ik het zo raar dat precies in die vijf minuten dat die jongen zijn vriendin op de fiets thuis had gebracht, die moord gepleegd is. Dat is toch niet logisch? Als je een willekeurig slachtoffer zou zoeken dan denk je toch: oh, even wachten nog, een stelletje is net voorbijgefietst, die kunnen wat horen. Zo is er dus niet gedacht want pál daarna is zij van haar fiets getrokken en met meerdere messteken gedood. Dat is dus in die vijf minuten gebeurd.
Hoe 'echt' is dat dagboek dan zou je je afvragen. Er staat helemaal niets in over de reden van die aangifte. Er is verder geen enkel papieren spoor van. En ze schreef heel veel op.quote:Op zondag 13 mei 2012 23:27 schreef OeJ het volgende:
Het zou ook wel interessant zijn om te weten, tot welke datum die dagboekverhalen lopen, als er een vriendje was in de laatste maanden (weken, dagen), dan zou ze daar toch iets over ingeschreven hebben.
Of schreef ze er opeens helemaal niks meer in, hoe intensief deed ze dat daarvoor, elke dag, en toen niet meer, omdat ze gelukkig was, geen tijd, zich zorgen maakte over iets anders...
Je bedoelt dat de politie dat dagboek heeft verzonnen?quote:Op zondag 13 mei 2012 23:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoe 'echt' is dat dagboek dan zou je je afvragen. Er staat helemaal niets in over de reden van die aangifte. Er is verder geen enkel papieren spoor van. En ze schreef heel veel op.
Nee, ik bedoel wat het voor een 'dagboek' was dat ze die reden er niet in vermeldde. Waarom ze dat achterhield. Dan is het toch geen openhartig dagboek vind ik.quote:Op zondag 13 mei 2012 23:36 schreef OeJ het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de politie dat dagboek heeft verzonnen?
Misschien was ze een armband kwijt of geld, die die inwonende Somaliër had gestolen, dan vrees je niet direct voor je leven, maar wil je mogelijk nog wel aangifte doen. Dat kan ook wachten.quote:Op zondag 13 mei 2012 23:32 schreef Boca_Raton het volgende:
Het rare is dat ze dus aangifte had willen doen, meerdere keren een notitie hiervan heeft gemaakt, maar wel om 3 uur 's nachts alleen door een parkje rijdt. Vind ik niet zo logisch.
Ze schreef wel over onzekerheden enzo hè, mbt haar uiterlijk. En dat ze baalde dat ze single was. Kijk, dan verwacht je juist verhalen over vriendjes ook.quote:Op zondag 13 mei 2012 23:38 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel wat het voor een 'dagboek' was dat ze die reden er niet in vermeldde. Waarom ze dat achterhield. Dan is het toch geen openhartig dagboek vind ik.
Ja, dat is inderdaad waar.quote:Op zondag 13 mei 2012 23:42 schreef OeJ het volgende:
[..]
Misschien was ze een armband kwijt of geld, die die inwonende Somaliër had gestolen, dan vrees je niet direct voor je leven, maar wil je mogelijk nog wel aangifte doen. Dat kan ook wachten.
Ja, dat is ook weer waar.quote:Op zondag 13 mei 2012 23:43 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ze schreef wel over onzekerheden enzo hè, mbt haar uiterlijk. En dat ze baalde dat ze single was. Kijk, dan verwacht je juist verhalen over vriendjes ook.
Die relatie had ze toch wel in haar dagboek vermeld? Ervanuitgaande dat ze daarin alles schreef.quote:Op zondag 13 mei 2012 23:50 schreef OeJ het volgende:
Of ze had toch zelf iets met één van die Spanjaarden (gehad), en had ze de relatie verbroken, waardoor ze werd bedreigd...
Was ze eerst langs dat huis gereden, om een zoete herinnering op te halen naar die plek, toen het nog leuk was...
Of langs het huis van die toneelspeler, als ze de romantische dagboekschrijfster was.
Ja, daarom ook mijn vraag over die datum, tot wanneer die verhalen lopen.quote:Op zondag 13 mei 2012 23:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die relatie had ze toch wel in haar dagboek vermeld? Ervanuitgaande dat ze daarin alles schreef.
Ja, inderdaad, dat kan ook nog!quote:Op maandag 14 mei 2012 00:06 schreef OeJ het volgende:
En wat is 5 minuten in een puberhoofd hè, als ze niet willen toegeven tegenover de politie dat ze elkaar eerst nog aan het betasten waren, misschien waren het er wel 10 of 15.
Ik denk dat dat wel in de uitzending was vermeld, als het dagboek was gestopt. Er werd gezegd dat ze van alles opschreef en overal notities van maakte.quote:Op zondag 13 mei 2012 23:55 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ja, daarom ook mijn vraag over die datum, tot wanneer die verhalen lopen.
Dat is zo, maar dat ze wat had gevoeld voor haar tegenspeler, dat hadden ze vernomen van andere spelers, en weer niet uit dat dagboek. Dat werd niet vermeld.quote:Op maandag 14 mei 2012 00:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel in de uitzending was vermeld, als het dagboek was gestopt. Er werd gezegd dat ze van alles opschreef en overal notities van maakte.
Ja, daar heb je ook weer gelijk in. Dat bedoelde ik dus met 'raar' dagboek.quote:Op maandag 14 mei 2012 00:17 schreef OeJ het volgende:
[..]
Dat is zo, maar dat ze wat had gevoeld voor haar tegenspeler, dat hadden ze vernomen van andere spelers, en weer niet uit dat dagboek. Dat werd niet vermeld.
Dat leek mij ook!quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:16 schreef Boca_Raton het volgende:
De Vries vind ik er slecht uitzien. Het lijkt wel of hij ziek is.
Vooral mensen die 20 jaar geleden er iets vanaf wisten maar dat nooit aan de politie hebben verteld. Nu 20 jaar later wordt door deze uitzending alles nog eens opgehaald waardoor mensen nu misschien wel gaan praten wat ze toen niet hebben gedaan.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:11 schreef L3viathan het volgende:
Ik vraag me altijd af hoeveel nut het nog heeft om na ruim 20 jaar nog om tips te vragen.
Er waren bijv ook behoorlijk wat tips tegen die Jaco, maar die lult gewoon het een en ander weer recht en dan kunnen ze ook niet meer verder.
Misschien dat er met zo'n dna match nog wat gedaan kan worden, want het moordwapen zie ik ze eigenlijk ook niet meer vinden.
Wel een mooie uitzending overigens.
Die kan je zonder account ook lezen hoor.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:32 schreef Boca_Raton het volgende:
Heeft iemand hier Twitter? Daar zou hij vermelden of er waardevolle tips zijn binnengekomen.
http://www.crimesite.nl/n(...)zaak-wilma-bres.htmlquote:Heropening Moordzaak Wilma Bres
Een cold case team van de politie heeft het onderzoek naar de dood van Wilma Bres uit Delft heropend. De Hoofdofficier van Justitie in Den Haag looft een beloning van 10.000 euro uit voor de gouden tip. Na een uitzending van Peter R. de Vries kwamen er een aantal tips binnen bij de politie en het tv-programma
http://www.om.nl/actueel-(...)@158857/peter-vries/quote:Peter R. de Vries presenteert 3D resultaten
16 mei 2012 - Arrondissementsparket Leeuwarden
Het televisieprogramma van misdaadverslaggever Peter R. de Vries van zondag 20 mei staat geheel in het teken van de nog onopgeloste moord op Marianne Vaatstra uit het Friese Zwaagwesteinde. Het lichaam van het toen 16-jarige meisje werd 1 mei 1999 in een weiland vlakbij Veenklooster gevonden. Ze bleek in de nacht na Koninginnedag te zijn verkracht en om het leven gebracht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |