abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111517223
Het zou ook wel interessant zijn om te weten, tot welke datum die dagboekverhalen lopen, als er een vriendje was in de laatste maanden (weken, dagen), dan zou ze daar toch iets over ingeschreven hebben.

Of schreef ze er opeens helemaal niks meer in, hoe intensief deed ze dat daarvoor, elke dag, en toen niet meer, omdat ze gelukkig was, geen tijd, zich zorgen maakte over iets anders...
  zondag 13 mei 2012 @ 23:28:41 #275
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_111517305
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 23:09 schreef Boca_Raton het volgende:
Eigenlijk vind ik het zo raar dat precies in die vijf minuten dat die jongen zijn vriendin op de fiets thuis had gebracht, die moord gepleegd is. Dat is toch niet logisch? Als je een willekeurig slachtoffer zou zoeken dan denk je toch: oh, even wachten nog, een stelletje is net voorbijgefietst, die kunnen wat horen. Zo is er dus niet gedacht want pál daarna is zij van haar fiets getrokken en met meerdere messteken gedood. Dat is dus in die vijf minuten gebeurd.
Zoals je zelf al zegt is het door een gek onder invloed gedaan, die gaat dan niet zo helder nadenken en redeneren.

Iets anders opmerkelijks blijft die aantekening "aangifte doen!!" in haar agenda, waar niemand iets over kan vertellen.

Dit kan niks met Jaco te maken hebben lijkt mij. Als Jaco de dader was, was het in een opwelling gebeurd. Deze aantekening in haar agenda duidt er op dat ze zich mogelijk onveilig voelde en dat ze deze persoon dus ook kende. Het lijkt mij niet iets standaards dat iedereen in zijn agenda heeft staan en in combinatie met deze moord lijkt het mij toch echt dat het een bekende geweest is.

Anderzijds... Die Jaco kwam, laten we het zacht uitdrukken, niet over als een type die een vernieuwende kijk op de kernfysica-theorie zou ontdekken.
Die gaat niet als hij gearresteerd wordt zomaar iets roepen over een vrouw die in dezelfde stad vermoord is. En het ene moment, toen hij precies op de plaats delict staat, roepen dat hij daar een "wijf" vermoord zou hebben, terwijl hij het andere moment geen idee meer had over waar en hoe die moord gepleegd was. Dit is in zijn geval daderkennis-light, want hij lijkt dus niet iemand die uit interesse feiten over deze zaak gaat opzoeken als hij er niets mee te maken heeft.
  zondag 13 mei 2012 @ 23:32:13 #276
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_111517458
Ja, óf een gek onder invloed inderdaad óf een bekende. De één realiseert zich het gevaar niet dat er net mensen zijn langsgeweest, de ander heeft het specifiek op die Wilma gemunt. Beide kan toch?

Het rare is dat ze dus aangifte had willen doen, meerdere keren een notitie hiervan heeft gemaakt, maar wel om 3 uur 's nachts alleen door een parkje rijdt. Vind ik niet zo logisch.
  zondag 13 mei 2012 @ 23:34:34 #277
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_111517549
quote:
19s.gif Op zondag 13 mei 2012 23:27 schreef OeJ het volgende:
Het zou ook wel interessant zijn om te weten, tot welke datum die dagboekverhalen lopen, als er een vriendje was in de laatste maanden (weken, dagen), dan zou ze daar toch iets over ingeschreven hebben.

Of schreef ze er opeens helemaal niks meer in, hoe intensief deed ze dat daarvoor, elke dag, en toen niet meer, omdat ze gelukkig was, geen tijd, zich zorgen maakte over iets anders...
Hoe 'echt' is dat dagboek dan zou je je afvragen. Er staat helemaal niets in over de reden van die aangifte. Er is verder geen enkel papieren spoor van. En ze schreef heel veel op.
pi_111517636
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 23:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hoe 'echt' is dat dagboek dan zou je je afvragen. Er staat helemaal niets in over de reden van die aangifte. Er is verder geen enkel papieren spoor van. En ze schreef heel veel op.
Je bedoelt dat de politie dat dagboek heeft verzonnen?
  zondag 13 mei 2012 @ 23:38:22 #279
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_111517703
quote:
19s.gif Op zondag 13 mei 2012 23:36 schreef OeJ het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de politie dat dagboek heeft verzonnen?
Nee, ik bedoel wat het voor een 'dagboek' was dat ze die reden er niet in vermeldde. Waarom ze dat achterhield. Dan is het toch geen openhartig dagboek vind ik.
pi_111517873
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 23:32 schreef Boca_Raton het volgende:

Het rare is dat ze dus aangifte had willen doen, meerdere keren een notitie hiervan heeft gemaakt, maar wel om 3 uur 's nachts alleen door een parkje rijdt. Vind ik niet zo logisch.
Misschien was ze een armband kwijt of geld, die die inwonende Somaliër had gestolen, dan vrees je niet direct voor je leven, maar wil je mogelijk nog wel aangifte doen. Dat kan ook wachten.

Maar dat strookt dan weer niet met haar uitspraak dat ze niet oud zou worden of zoiets, maar ja, toneelgeschap en dramatiek...

Pff.
pi_111517914
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 23:38 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel wat het voor een 'dagboek' was dat ze die reden er niet in vermeldde. Waarom ze dat achterhield. Dan is het toch geen openhartig dagboek vind ik.
Ze schreef wel over onzekerheden enzo hè, mbt haar uiterlijk. En dat ze baalde dat ze single was. Kijk, dan verwacht je juist verhalen over vriendjes ook.
  zondag 13 mei 2012 @ 23:48:41 #282
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_111518119
quote:
19s.gif Op zondag 13 mei 2012 23:42 schreef OeJ het volgende:

[..]

Misschien was ze een armband kwijt of geld, die die inwonende Somaliër had gestolen, dan vrees je niet direct voor je leven, maar wil je mogelijk nog wel aangifte doen. Dat kan ook wachten.
Ja, dat is inderdaad waar.
pi_111518216
Of fraude bij het Leger des Heils, die ze wilde aangeven, en iemand heeft die 2 Spanjaarden ingeschakeld om dat te voorkomen...

Of ze had toch zelf iets met één van die Spanjaarden (gehad), en had ze de relatie verbroken, waardoor ze werd bedreigd...

Was ze eerst langs dat huis gereden, om een zoete herinnering op te halen naar die plek, toen het nog leuk was...
Of langs het huis van die toneelspeler, als ze de romantische dagboekschrijfster was.
  zondag 13 mei 2012 @ 23:51:42 #284
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_111518254
quote:
19s.gif Op zondag 13 mei 2012 23:43 schreef OeJ het volgende:

[..]

Ze schreef wel over onzekerheden enzo hè, mbt haar uiterlijk. En dat ze baalde dat ze single was. Kijk, dan verwacht je juist verhalen over vriendjes ook.
Ja, dat is ook weer waar.

Ik blijf maar hangen bij die vijf minuten. Hoe krijg je het voor elkaar om binnen zo'n korte tijd iemand op een fiets (die fiets zat in ieder geval onder het bloed) te laten stoppen, gelijk stil te krijgen, herhaaldelijk te steken en zelf weg te komen.

Overigens lag haar lichaam een paar meter van haar fiets af. Dus ze kon nog lopen kennelijk maar is alsnog overleden, met de huissleutels in haar hand (dat werd gezegd).
  zondag 13 mei 2012 @ 23:53:26 #285
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_111518324
quote:
19s.gif Op zondag 13 mei 2012 23:50 schreef OeJ het volgende:

Of ze had toch zelf iets met één van die Spanjaarden (gehad), en had ze de relatie verbroken, waardoor ze werd bedreigd...

Was ze eerst langs dat huis gereden, om een zoete herinnering op te halen naar die plek, toen het nog leuk was...
Of langs het huis van die toneelspeler, als ze de romantische dagboekschrijfster was.
Die relatie had ze toch wel in haar dagboek vermeld? Ervanuitgaande dat ze daarin alles schreef.
pi_111518414
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 23:53 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Die relatie had ze toch wel in haar dagboek vermeld? Ervanuitgaande dat ze daarin alles schreef.
Ja, daarom ook mijn vraag over die datum, tot wanneer die verhalen lopen.
pi_111518866
En wat is 5 minuten in een puberhoofd hè, als ze niet willen toegeven tegenover de politie dat ze elkaar eerst nog aan het betasten waren, misschien waren het er wel 10 of 15.
  maandag 14 mei 2012 @ 00:09:13 #288
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_111518962
quote:
19s.gif Op maandag 14 mei 2012 00:06 schreef OeJ het volgende:
En wat is 5 minuten in een puberhoofd hè, als ze niet willen toegeven tegenover de politie dat ze elkaar eerst nog aan het betasten waren, misschien waren het er wel 10 of 15.
Ja, inderdaad, dat kan ook nog! ^O^ Om drie uur 's nachts zijn die ouders al naar bed natuurlijk.

Ik kan het anders werkelijk niet rijmen.
  maandag 14 mei 2012 @ 00:10:57 #289
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_111519021
quote:
19s.gif Op zondag 13 mei 2012 23:55 schreef OeJ het volgende:

[..]

Ja, daarom ook mijn vraag over die datum, tot wanneer die verhalen lopen.
Ik denk dat dat wel in de uitzending was vermeld, als het dagboek was gestopt. Er werd gezegd dat ze van alles opschreef en overal notities van maakte.
pi_111519211
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 00:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel in de uitzending was vermeld, als het dagboek was gestopt. Er werd gezegd dat ze van alles opschreef en overal notities van maakte.
Dat is zo, maar dat ze wat had gevoeld voor haar tegenspeler, dat hadden ze vernomen van andere spelers, en weer niet uit dat dagboek. Dat werd niet vermeld.
  maandag 14 mei 2012 @ 00:19:59 #291
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_111519284
quote:
19s.gif Op maandag 14 mei 2012 00:17 schreef OeJ het volgende:

[..]

Dat is zo, maar dat ze wat had gevoeld voor haar tegenspeler, dat hadden ze vernomen van andere spelers, en weer niet uit dat dagboek. Dat werd niet vermeld.
Ja, daar heb je ook weer gelijk in. Dat bedoelde ik dus met 'raar' dagboek.

Over dat uur na haar vertrek uit het theater nog: een fietsende vrouw middenin de nacht met een paar grote plastic tassen aan haar stuur, dat moet toch opvallen? Er werd maar melding gemaakt van één getuige die haar ergens had zien fietsen. Dat zouden er toch meer moeten zijn?

EDIT: Ik moet m'n bed in, morgen verder!
pi_111525597
quote:
9s.gif Op woensdag 9 mei 2012 18:16 schreef Boca_Raton het volgende:
De Vries vind ik er slecht uitzien. Het lijkt wel of hij ziek is.
Dat leek mij ook!
pi_111526672
Een goede aflevering en hopelijk wordt deze afschuwelijke moord hierdoor opgelost.
  maandag 14 mei 2012 @ 13:11:02 #294
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_111529901
Ik vraag me altijd af hoeveel nut het nog heeft om na ruim 20 jaar nog om tips te vragen.
Er waren bijv ook behoorlijk wat tips tegen die Jaco, maar die lult gewoon het een en ander weer recht en dan kunnen ze ook niet meer verder.
Misschien dat er met zo'n dna match nog wat gedaan kan worden, want het moordwapen zie ik ze eigenlijk ook niet meer vinden.

Wel een mooie uitzending overigens.
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_111530863
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:11 schreef L3viathan het volgende:
Ik vraag me altijd af hoeveel nut het nog heeft om na ruim 20 jaar nog om tips te vragen.
Er waren bijv ook behoorlijk wat tips tegen die Jaco, maar die lult gewoon het een en ander weer recht en dan kunnen ze ook niet meer verder.
Misschien dat er met zo'n dna match nog wat gedaan kan worden, want het moordwapen zie ik ze eigenlijk ook niet meer vinden.

Wel een mooie uitzending overigens.
Vooral mensen die 20 jaar geleden er iets vanaf wisten maar dat nooit aan de politie hebben verteld. Nu 20 jaar later wordt door deze uitzending alles nog eens opgehaald waardoor mensen nu misschien wel gaan praten wat ze toen niet hebben gedaan.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  maandag 14 mei 2012 @ 18:32:28 #296
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_111542282
Heeft iemand hier Twitter? Daar zou hij vermelden of er waardevolle tips zijn binnengekomen.
  maandag 14 mei 2012 @ 18:35:56 #297
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_111542429
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 18:32 schreef Boca_Raton het volgende:
Heeft iemand hier Twitter? Daar zou hij vermelden of er waardevolle tips zijn binnengekomen.
Die kan je zonder account ook lezen hoor.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_111565352
mooie uitzending, maar waarom is ie dan zelf niet in godsnaam achter die spanjaarden tip aangegaan of iig ff aangeven waarom hij dat niet heeft gedaan??? hij had toch die tipgever kunnen opzoeken en namen van de spanjaarden kunnen opzoeken en dan etc etc

vond het nu wel een anticlimax.. zelf stellen dat het onbegrijpelijk is dat ze niet achter de spanjaarden aan zijn gegaan/onderzoek naar gedaan is.. en dan zelf er helemaal niet meer op in gaan maar stoppen met de uitzending en op tips vragen...
pi_111578384
quote:
Heropening Moordzaak Wilma Bres

Een cold case team van de politie heeft het onderzoek naar de dood van Wilma Bres uit Delft heropend. De Hoofdofficier van Justitie in Den Haag looft een beloning van 10.000 euro uit voor de gouden tip. Na een uitzending van Peter R. de Vries kwamen er een aantal tips binnen bij de politie en het tv-programma
http://www.crimesite.nl/n(...)zaak-wilma-bres.html
pi_111621436
quote:
Peter R. de Vries presenteert 3D resultaten

16 mei 2012 - Arrondissementsparket Leeuwarden

Het televisieprogramma van misdaadverslaggever Peter R. de Vries van zondag 20 mei staat geheel in het teken van de nog onopgeloste moord op Marianne Vaatstra uit het Friese Zwaagwesteinde. Het lichaam van het toen 16-jarige meisje werd 1 mei 1999 in een weiland vlakbij Veenklooster gevonden. Ze bleek in de nacht na Koninginnedag te zijn verkracht en om het leven gebracht.
http://www.om.nl/actueel-(...)@158857/peter-vries/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')