Over een paar weken kan er een tt-change naar "met álle premies" gedaan worden, tot die tijd kusje eropquote:Op donderdag 10 november 2011 14:27 schreef kikoooooo het volgende:
Waarom toch altijd dat soort kut topic titels?
Zit ik ook mee. Pantozol toevallig?quote:Op donderdag 10 november 2011 14:15 schreef ScarFace- het volgende:
Ik zal wel een bak met geld moeten gaan betalen wil ik mijn maagzuurremmer vergoed krijgen.
Dan maar een codering scoren
Neu en die is niet zo heel duur ook eigenlijk.quote:Op donderdag 10 november 2011 14:43 schreef Xebber het volgende:
[..]
Zit ik ook mee. Pantozol toevallig?
Wat voor dekking zoek je? (en waar heb je gekeken?)quote:Op donderdag 10 november 2011 15:00 schreef trovey het volgende:
Hoorde vanmorgen dus dat ik weer iets kan schrappen op mijn medische lijstje, ik kom niet eens in die hoge aanvullende verzekering(heb het als een geprobeerd met mijn fysiotherapie) om het verzekerd te krijgen, medische indicatie zou het probleem niet eens zijn maar ik krijg geen acceptatie voor dat aantal sterren en de portemonee gaat die extra kosten niet meer dekken dus jammer maar helaas, goede adviezen gekregen en nu maar alleen weer verder proberen om het voor elkaar te krijgen.![]()
Waar heb je dat gevonden?quote:Op donderdag 10 november 2011 15:30 schreef ScarFace- het volgende:
Ik zie dat mijn maagzuurremmer inmiddels ook in prijs gedaalt is
Ik krijg alles 100% vergoed bij de fysio. Weet niet hoe het zit in 2012 heb het foldertje nog niet in huis gekregen. Maar ik zit bij de friesland zorg verzekering, ik heb optimaal pakket + tand extra. hier betaal ik 150 euro per maand voor.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:00 schreef trovey het volgende:
Hoorde vanmorgen dus dat ik weer iets kan schrappen op mijn medische lijstje, ik kom niet eens in die hoge aanvullende verzekering(heb het als een geprobeerd met mijn fysiotherapie) om het verzekerd te krijgen, medische indicatie zou het probleem niet eens zijn maar ik krijg geen acceptatie voor dat aantal sterren en de portemonee gaat die extra kosten niet meer dekken dus jammer maar helaas, goede adviezen gekregen en nu maar alleen weer verder proberen om het voor elkaar te krijgen.![]()
Medicijnkosten.nlquote:Op donderdag 10 november 2011 15:39 schreef Xebber het volgende:
[..]
Waar heb je dat gevonden?Linkje?
Fysio nog wel(althans dat hoop ikquote:Op donderdag 10 november 2011 16:00 schreef Aloria het volgende:
[..]
Ik krijg alles 100% vergoed bij de fysio. Weet niet hoe het zit in 2012 heb het foldertje nog niet in huis gekregen. Maar ik zit bij de friesland zorg verzekering, ik heb optimaal pakket + tand extra. hier betaal ik 150 euro per maand voor.
Met name dus fysio en dieetbegeleiding (beide om mijn chronische kwalen beter onder controle te krijgen), al gekeken bij anderen maar ik heb nogal wat kwalen die constante begeleiding en controle vragen dus ik ben een dure klant en niet aantrekkelijk voor de aanvullende pakketten, het lukt me dus al niet bij mijn eigen verzekeraar en bij rondvragen bij anderen zien die me dus ook niet zitten....ik zit dus helemaal "vast" wat betreft verzekeren.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:13 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Wat voor dekking zoek je? (en waar heb je gekeken?)
Uit mijn hoofd heeft IZZ in ieder geval 100% fysio zonder selectie in de meest uitgebreide AV maar dan betaal je wel een dikke premie (ook niet collectief is daar mogelijk). Ik zal later vanavond eens verder kijken. Zoek je 100% of kom je ook een eind met bijvoorbeeld ¤1000,- pj?quote:Op donderdag 10 november 2011 17:14 schreef trovey het volgende:
[..]
Fysio nog wel(althans dat hoop ik, net als jou de boel ook nog niet binnen) maar dieetbegeleiding gaat hier pas in het allerduurste aanvullende pakket(Zilveren Kruis) nog op en daar kom ik al niet eens in(ooit een poging gedaan voor meer fysio) dus een andere hoef ik niet eens te proberen, nu maar hopen dat ze niet verder aan de fysio zitten te sleutelen en dat die ook pas bij 4 sterren volledig vergoed gaat worden (loop al 13 jaar bij de fysio met chronische klachten en zit in aanvullend 3 sterren) want dan heb ik een probleem.
Die dieetbegeleiding kan ik dan nog laten vallen (alhoewel ik daar ook niet blij mee ben want het ging net zo goed met begeleiding) maar ja, je moet wat.
.
[..]
Met name dus fysio en dieetbegeleiding (beide om mijn chronische kwalen beter onder controle te krijgen), al gekeken bij anderen maar ik heb nogal wat kwalen die constante begeleiding en controle vragen dus ik ben een dure klant en niet aantrekkelijk voor de aanvullende pakketten, het lukt me dus al niet bij mijn eigen verzekeraar en bij rondvragen bij anderen zien die me dus ook niet zitten....ik zit dus helemaal "vast" wat betreft verzekeren.
Vrijwillig eigen risico is geen optie, ik heb al moeite om de verplichte op te hoesten, zit al jaren in de WAO met mijn kwalen en dat is geen vetpot. Dieetbegeleiding is inderdaad dietistequote:Op donderdag 10 november 2011 17:29 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd heeft IZZ in ieder geval 100% fysio zonder selectie in de meest uitgebreide AV maar dan betaal je wel een dikke premie (ook niet collectief is daar mogelijk). Ik zal later vanavond eens verder kijken. Zoek je 100% of kom je ook een eind met bijvoorbeeld ¤1000,- pj?
Bedoel je met dieetbegeleiding een diëtiste?
Zal het even navragen volgende keer maar het is voor artrose en RSI, onderhoud zeg maar, zonder dat sta ik binnen een maand krom.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:23 schreef Andyvie het volgende:
@trovey Je zegt dat je al 13 jaar fysiotherapie hebt. Heb je hiervoor een chronische indicatie, of is de indicatie volgens de overheid niet chronisch (je fysiotherapeut kan dat vertellen).
Als je indicatie chronisch is dan heb je kans dat er voor jou niets veranderd omdat de kosten vergoed worden vanuit de basisverzekering. Is je indicatie niet chronisch dan pas heb je te maken met de aanvullende verzekering.
Even een snelle ronde, misschien later meer als ik zin heb:quote:Op donderdag 10 november 2011 17:14 schreef trovey het volgende:
Met name dus fysio en dieetbegeleiding (beide om mijn chronische kwalen beter onder controle te krijgen), al gekeken bij anderen maar ik heb nogal wat kwalen die constante begeleiding en controle vragen dus ik ben een dure klant en niet aantrekkelijk voor de aanvullende pakketten, het lukt me dus al niet bij mijn eigen verzekeraar en bij rondvragen bij anderen zien die me dus ook niet zitten....ik zit dus helemaal "vast" wat betreft verzekeren.
Alleen voor de pakketten waar je je blauw aan betaalt en inderdaad alleen voor de mensen die die pakketten al jaren hebben, anders is het ¤2000. In de Top zat en zit ¤1000, dat is meer dan trovey nu heeft. Ik vraag me daar vooral af wat er met de dieetadvisering gaat gebeuren ivm de wijzingen in de basisverzekering.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Ookal had je een chronische indicatie, dan kun je nu nog buiten de boot vallen, want de lijst wordt nog meer beperkt, zoals ik in het vorige topic al opmerkte. CZ biedt alleen aan bestaande klanten nog volledige fysiotherapievergoeding, die hebben het al veel eerder afgeschaft.
Ze zijn het elk jaar dus ze zullen het nu ook wel weer zijn en het dus vast van de daken schreeuwen.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:27 schreef brulaap112 het volgende:
Hoe kan AnderZorg al zeggen dat ze de goedkoopste zijn. Prijsafspraken??
Let daarbij wel op dat je naar een gecontracteerde fysiotherapeut gaat, want anders zal je waarschijnlijk bij elke behandeling een deel zelf moeten betalen.quote:Menzis heeft ook onbeperkte vergoeding voor fysio in Extra verzorgd 3 (dat is dus niet het duurste pakket). En zonder medische selectie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |