Over anderhalve week beginnen we dus in Chelyabinsk. De 9de stad van Rusland(gebaseerd op inwoneraantal). Wielrenner Sergei Ivanov komt uit die stad en ook Ksenia Pervak(WTA-38) is er geboren.quote:Team Sprint demonstration event.
Team Sprint races over 3 laps are planned as demonstration events, according to the following competition format (further details to be provided):
• Inner lane demarcation defines the competition track (same track as for Team Pursuit).
• Start and finish in the middle of each of the straights (same as for Team Pursuit).
• Teams consist of 3 Skaters, each skater must be assigned a position nr 1, 2 or 3.
• Teams may be composed of skaters from different countries (mixed national teams allowed)
• Skater nr 3 must wear transponders for timekeeping, and all skaters (if so provided) numbers 1-2-3 or differently coloured armbands for easy identification.
• The first lap is skated with the Skater assigned as no. 1 leading the team, with the two other Skaters following. After one lap Skater no. 1 has to leave to the outside part of the track while the two other Skaters of the team pass. Skater no. 2 then has to lead the team through the second lap, before leaving the race in the same manner as skater no. 1. Skater no. 3 skates the last lap alone and finishes the race for the team.
Denk alleen dat het op zondag dat het live is. Verder NOS.nlquote:Op woensdag 9 november 2011 10:57 schreef Felagund het volgende:
Volgende weekend ben ik in Nederland, maar het komt zeker niet live op tv?
quote:Mannen: Jorrit Bergsma (5000m), Jan Blokhuijsen (5000m), Stefan Groothuis (500, 1000 en 1500m), Wouter olde Heuvel (1500m), Jesper Hospes (500m), Bob de Jong (5000m), Sven Kramer (5000m), Michel Mulder (500 en 1000m), Ronald Mulder (500m), Kjeld Nuis (1000 en 1500m), Pim Schipper (1000m), Jan Smeekens (500m), Mark Tuitert (1500m), Douwe de Vries (5000m) en Sjoerd de Vries (1000 en 1500m).
Dames: Carlijn Achtereekte (3000m), Margot Boer (500, 1000 en 1500m), Anice Das (500m), Janneke Ensing (3000m), Annette Gerritsen (500m), Marrit Leenstra (1000 en 1500 meter) Thijsje Oenema (500 en 1000m), Laurine van Riessen (500, 1000 en 1500m), Diane Valkenburg (1500 en 3000m), Linda de Vries (1500 en 3000m) en Ireen Wüst (1000, 1500 en 3000 meter).
Goed nieuws en vreemde redenatie van Anema (op het WK afstanden is de 10km ook een dag voor de pursuit.) Krijgen de marathonschaatsers eindelijk eens een kans nadat ze roepen altijd beschikbaar te zijn, trekt BAM zich nu ineens terug. Het TVM-team (Kramer, Blokhuijsen, Olde Heuvel) lijkt me verreweg de beste combinatie op dit moment en (wellicht met Verweij) ook voor de lange termijn, Tuitert zie ik persoonlijk niet zo zitten en de stayers/marathonschaatsers missen gewoon snelheid.quote:Beschikbaar
“We hebben na de NK afstanden gekeken welke rijders beschikbaar waren voor de ploegachtervolging. Anema heeft toen laten weten dat zijn schaatsers ingezet konden worden. Zonder voorbehoud."
"Vervolgens hebben we besloten om komend weekend met een allroundstrategie te starten en in Heerenveen met een stayersploeg. Ik heb dat afgelopen vrijdag aan de coaches voorgelegd en toen heeft Anema opnieuw bevestigd dat zijn rijders beschikbaar waren.”
Op de dag dat de Nederlandse equipe naar Tsjeljabinsk afreisde voor de wereldbekerwedstrijden van komend weekeinde stuurde Anema een mail naar Koops en liet daarin weten toch af te zien van deelname van zijn rijders.
“Ik denk niet dat het feit dat de tien kilometer en de team pursuit zo dicht op elkaar zitten de echte reden is om niet mee te doen. Op de WK afstanden zit er zo ook geen dag tussen. Dit was juist een mooie testcase. En vorig seizoen heeft Bob de Vries op het WK het ook al gedaan. Wat de echte reden wel is, weet ik niet”, laat Koops weten.
Verbaasd
In de Leeuwarder Courant laat de BAM-ploeg bovendien weten dat ze in hun wiek geschoten zijn omdat de TVM-ploeg in Tsjeljabinsk wel in hun favoriete formatie mogen rijden en de BAM'ers niet. Ook hierover is Koops verbaasd.
“We hebben niet op basis van teams gekozen, maar op basis van profiel. We wilden met allrounders rijden en met stayers. Bij allrounders kom je bij TVM uit en bij stayers bij BAM, maar we vragen niet aan teams of ze willen rijden, maar aan rijders met een bepaald profiel.”
Nadenken
Na de wedstrijden in Tsjeljabinsk zal er een nieuwe ploeg worden samengesteld. Hierbij hoopt Koops wel vast te kunnen houden aan zijn stayerstrategie voor Heerenveen.
"We moeten nu goed nadenken hoe we toch aan die strategie kunnen vasthouden."
Op de NOS-site staat dat het iedere dag om 10.00 uur begint.quote:Op woensdag 16 november 2011 18:58 schreef borisz het volgende:
Chelyabinsk alle dagen vanaf 11u NLtijd.
Check. Schaatsen.nl heeft het ook aangepast.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:14 schreef Sdivad het volgende:
[..]
Op de NOS-site staat dat het iedere dag om 10.00 uur begint.
Groothuis lijkt mij de 1500 en 1000 meter met afstand te gaan winnen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:54 schreef Crocmaz het volgende:
En we hebben Medailles, Oenema Brons en Smeekens zilver.
Gerritsen 4e, Groothuis heel netjes 5e.
En nu bent u vast heel benieuwd naar de hobbies van de canadese... die heb ik voor u opgezocht. kajakken, vissen etc etc...quote:
Dat ging maar doorquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
En nu bent u vast heel benieuwd naar de hobbies van de canadese... die heb ik voor u opgezocht. kajakken, vissen etc etc...
zzz.zzz...zzz
Hij heeft er geen zak verstand van die kerelquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |